Kirjoittaja Aihe: Samin Pomppivat härpäkkeet  (Luettu 193725 kertaa)

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Samin Pomppivat härpäkkeet
« Vastaus #75 : 27 Huhtikuu, 2013, 21:06:13 »
Dodii tuli taas käytyä Kivikossa viettämässä aikaa kolmisen tuntia ja kivaa oli. Mitään suurta ja mullistavaa ei tapahtunut ja vain hitusen verran yritin "kiristää" taas omaa lennätystä. Puoli piron yritelmiä ja flippailua ja inverttinä lennätystä tuli tänään yriteltyä huomattavasti enemmän. Vielä meinaa biimissä perä pikkusen pettää ja jos gainia lisää, niin rupee vägäämään. Tuohon vielä pitäis löytää lääke. Erityisesti tuo häiritsee, kun kokeilin tuommoisa rainbowin/tiktokin tapasia, niin ei tuntunut hyvältä kun perä pettää noin 10 astetta.

Yhdellä akulla meinas jo mennä vähän pasmat sekasin, kun lennätin kopuani, niin toisella puolella huusi nitro ja toisella puolella huusi semmonen vihanen viissatku. No vissiin jotain mutisin tästä ja poijaat jo vissiin suunittelivat seuraavalla akullisella hyökätä kahdella nitrolla kisaamaan, mutta onneksi jättivät tämän tekemättä.  ;D

Huomenissa toivottavasti jatketaan harjoituksia.

Lennot Biimi: 6kpl.

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #76 : 27 Huhtikuu, 2013, 21:18:56 »
Antaako perä periksi kun leijunnasta vedät tikulla sen ylös niin paljon kuin lähtee. Entäs sama niin että käännät ensin selälleen ja siitä sama homma. Jos se noissa luistaa, mutta ei rauhallisessa lennossa niin pre comppia pitäis mun käsittääkseni pistää lisää.

Trexsissä teki vähän tuollaista, lisäsin juuri tuota muutaman prosentin ja se loppui.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #77 : 28 Huhtikuu, 2013, 21:53:34 »
Antaako perä periksi kun leijunnasta vedät tikulla sen ylös niin paljon kuin lähtee. Entäs sama niin että käännät ensin selälleen ja siitä sama homma. Jos se noissa luistaa, mutta ei rauhallisessa lennossa niin pre comppia pitäis mun käsittääkseni pistää lisää.

Trexsissä teki vähän tuollaista, lisäsin juuri tuota muutaman prosentin ja se loppui.

Juu juuri tuolla laillahan se oli. Pistin muutaman pykälän pre comppia lisää ja oli selvästi parempi nyt. Kivikossa tuli taas käytyä jatkamassa harjoituksi ja ei mitään ihmeellisempää kertomista jälkipolville. Mitä nyt akulla numero kaksi meni vähän yliyrittämiseksi ja kopu meinas karkailla vähän minne sattuu. Vähän rauhotin sen jälkeen menoa. Hieno fiilis tosiaankin vain lennättää kopua eikä niin kuin viime kesä meni lähinnä rassaillessa gauia kentän laidassa katsellen muitten lennätystä.   :)

Lennot:
Biim 5kpl.

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #78 : 04 Toukokuu, 2013, 21:04:37 »
Noniin taas sai Biimi aurinkoa Kivikossa runsaat viisi tuntia ja kivaa oli. Pikkuhiljaa alkaa olla uskallusta reenata kaikkea sitä mitä simussa on talvi veivattu ja tällä kertaa tuli treenattua lisää noita puolikkaita piroflippejä ja vähän kun sain taas tuntumaa lisää niin taispa muuten mennä jonkinlainen kahdeksikko inverttinäkin. Täytyy vielä sanoa, että kun alkaa jollain tapaa päästä jyvälle tuosta lennättämisestä, niin tästä harrastuksesta alkaa jo ihan nauttimaan!  :)

No tottakai tuo Kivikko oli tietenkin nimensä veroinen ja päivän viimeisen lennon lasketumisessa jokin kivi pomppas Biimin perälapoihin ja ne oli kerrasta entiset lavat. Tuossa kun pöydällä nyt tutkin tarkemmin perää, niin näyttäis olevan tulleen välystä perään vähän, niin pitää kai vähän tutkia tarkemmin tuota, ennen kuin harjoitukset jatkuu.

Päivän poseeraus:
(kummasti tommonen Italiainen linnsilude rootos pääsi änkeämään joka kuvaan  ;D )

Herra Tohtorin kuvakulmasta päivän kolmas akullinen. Ei mitään erikoista luvassa ja vielä meinaa olla kovin suppea temppuvalikoima  :D

Lennot Biim: 12kpl.

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #79 : 07 Toukokuu, 2013, 22:10:41 »
Pakollinen päivitys lentologiin...

Nyt pääsin tälle kaudelle ekaa kertaa East Side kotikentälle pörräämään ja kyllä se vaan on mahtava paikkka.  Oli tosi makeeta tuolla päristellä. Hirvee polte ois kyllä nyt vaan lennättää. Kenttä alkaa olla hyvässä kunnossa, mitä nyt tuo mun hiace vaan vähän "istahti" parkkikselle. Pientä apua onneksi saatiin Tohtorilta ja Teolta + Tohtorin maranellon punaiselta ventolta eli kiitos siitä kaikille!  :)  Ilman apua varmaan vieläkin sutisin siellä kentällä. Eli tiedoksi muillekkin, että jos on lähemmäs 3 tonninen takavetoinen auto, niin saattaa vielä aihettaa pieniä ongelmia kyseinen kenttä. Normi kuljettimilla ei taida enään olla ongelmia.

Lennättämisessä jatkettiin siitä mihin viimekerralla harjoituksissa jäätiin ja taas pikkusen kauemmin on Beami lentänyt ylösalaisin. Nyt tuntui huomattavasti helpommalta heti eka akullisesta lähtien, niin ei tarvinut tuhlata kallista lentoaikaa ihan niin paljon leijuttamiseen.

Beamin kanssa oli pikkuvääntöä tällä kertaa. Perälapoina oli nyt paikoilaan Eelikseltä ensiapuna lunastetut 10mm isommat Allun lavat ja perän gainia piti pudottaa muutama prosentti ja kopu toimi näilläkin ihan hyvin. Talvisäädöissä olevaa perän remmiä kun rupesin kiristämään, niin tuhosin siinä sitten yhden peräputken kiristys pultin. Onneksi löyty pakista yksi riittävän pitkä pultti, niin ei jäänyt kesken hurruuttaminen.

Vähän kyllä on semmoinen fiilis, että saa olla varuillaan tuon Beamin kanssa, kun tässä pikkuhiljaa menee vähän rajummaksi. Ihan täyttä luottoa ei ole tuohon vekottimeen. Varaosapakkiin olen jo ostellut kaikenlaista pientä nikaletta ja pari päivitys osaa nuppiin odottaa kanssa vaihtoa.

Yhteenvetona vois vaikka olla, että kun näköjään itseluottamus kasvaa vauhdilla, niin kohtahan se on pakostakin torppi tultava, tai sitten tuo Beam kohta räjähtää taivaalle.  ;D

Kovasti oon kanssa nyt viimepäivinä miettinyt, että mitä tekis tuolle hyllynpäällä pölyyttyvälle Gauille. Pikkusen tekisi mieli ostaa joku 450 kokoluokan kopteri kans ja tekipä niin tai näin, niin luulen että ei taida löytyä innostusta enään tuohon Gauiin. Pitänee varmaan koittaa myydä tuo poes. Sääli sinänsä koska on sitä siihenkin tullut uhrattua jo melkoinen omaisuus. Mutta joo mietitään...

Lennot.

Beautifully Engineered Action Machine: 4kpl.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #80 : 08 Toukokuu, 2013, 01:34:38 »
Jos jollain niin sulla näkyy kyllä hienosti talven simuttelut. Puolipiroissa näytti vaihtuvan suuntakin välillä :)

Muuten tosta sun edellisen postauksen poseerauskuvasta... nyt vasta huomasin että siinähän on toinenkin kopteri! Nimittäin sullahan onkin näköjään biimi sylissä ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #81 : 11 Toukokuu, 2013, 20:00:54 »
Juuh no nyt sitte vastustaa.

Parikolme päivää sitten tuli mentyä töitten jälkeen Talosaarentielle ja ongelmat alkoi heti eka akulla. (lentonumero 49 biimille) Eka akun puolivälin tienoilla kesken jonkun häsähäsä liikkeen aikana puutui kopu ja ei muutaku kopu oikein päin ja vauhdilla alaspäin. Selvästi vielä kuului ennen laskeutumista, että moottori sutii tyhjää. Sain kopun ehjänä maankamaralle ja luonnollisesti epäilys oli ykssuuntalaakeri tai sitten mosan pinioni luistaa. Kotosalla sitten rupesin tutkimaan ja pinioni se ei ainakaan ollut eli ei muutaku yksisuunta laakeri irti ja tutkimaan. Uusi oli onneksi jo pöytälaatikossa. Jännä homma, että luulin tuon biimin tulevan jo valmiiksi varustettuna V2 onewaygearilla, mutta eipä näin ollutkaan eli tuo varalla oleva oli vähän jytkympää tekoa ja siinä tuli mukana hieman erillaiset rattaat kanssa. Vaihdoin tuon V2 yksisuuntalaakerin ja samalla kaikki muutkin päivitysosat nuppiin mitä oli jo valmiiksi varaosalaatikossa. Vahvempaa linkkiä ja yms.

No samalla kun tuli remonttia tehtyä, niin vaati nuppi säätöä ja samassa tuli päivitettyä braini uusimpaan versioon ja hieroin säädöt kohdilleen.

Tänään sitten keli oli kohdillaan ja ei muutaku Talosaarentielle kokeilemaan. No eipä sitten mennyt tämäkään reissu ihan tuubiin. Perä jostakin kumman syystä wägää aivan hirveesti. Perän gaini tuntuu vaikuttavan lähinnä wägäys nopeuteen, mutta muuta apua ei sen säätämisestä ollut. Brainistä kokeilin kaikkea mahdollista mitä tiedän. Tail dynamic:ä kokeilin 45-50-55-60, mutta ei toimi, niin ei toimi. Perän käytin auki kentän laidassa ja sen putsasin ja herkisteltiin ja kokeilin, niin kuivana, kuin rasvan kanssa, mutta ei vaikutusta. Kolmisen tuntia väkersin mutta ei.
 Nyt rupee olemaan jo vähän ideat vähissä, niin kostoksi vedin tässä kotosalla tuon brainin tehdasasetuksiin ja varmuuden vuoksi vielä purin tuota rakkinetta tähän työpöydälle... Oppiipahan olemaa tai jotain. Vai onko tää tätä mun tuuria, että kun kelit on kohdillaan, niin helkkarin kiva viettää aikaa kentän laidassa rassaten kopua, kun muut lennättää. Sitte kun on +2 ja tuulta 15 metriä sekunnissa, niin mun kopu toimii kuin buicki.

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #82 : 15 Toukokuu, 2013, 23:30:47 »
Nojoo tänää ei kyllä ollut mun päivä sitten ollenkaan. Viisainta ois kyllä ollut jäädä sängynpohjalle suosiolla. En nyt jaksa enempiä kirjoitella puhelimella mutta kirjoitetaan nyt sitten, että ihme kyllä saldoksi tuli ainoastaan rikkoutuneet landarit  ja ehkäpä ohjaaja loukkaantunut itsetunto. landareita oli onneksi valmiiksi varaosalaatikossa.

Päivän tapahtumasarja alkoi tällä tavalla
(Eka akullisen jälkeen Teon silmin katsottuna)

sanoinko mä jo että tää oli tosiaan vain alkua

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #83 : 31 Elokuu, 2013, 21:06:25 »
Jaahas onpä näköjään jäänyt kirjoittelut vähän vähille tänä kesänä (tähän kaikki huonot tekosyyt) eli koitetaanpa korjata vähän tilannetta ja muistellaan/nauretaan menneille
Nähtävästi tässä aikajatkumossa seuraavana olisi kevätleiri.

Kevätleirin 2013 kootut kohellukset

Juu kevätlerille rynnättiin intoa täynnä perjantaina hyvissä ajoin ja iltapäivästä oltiin jo pelipaikoilla. Sää oli loistava poislukien pientä sadekuuroa iltapäivästä ja mikäpä siinä oli päristellä biimillä kun keli suosi. Päivän saldona tais olla 8 akullista mukavaa kruisailua ja kun aurinko oli jo aikamoisen alhaalla, niin olin jo vähän pakkailut leiriä läjään aikomuksena suunnata sinne mökin illanviettoihin. No joku kopteristikolleega siinä sitten huomasi että, tuuli oli tyyntynyt täysin nolliin ja harvinaisesti Häkkisen nitrot oli muualla kuin ilmassa huutamassa, joten niinpä päätin sitten kummiskin ladata yhden patterin ja nautiskella sen kuuluisan viimeisen akkullisen.  ;)  Juu tässä vaiheessa olisi pitänyt jo hälytyskellojen soida ja varmaan vitsailtiinkin aiheesta, mutta siitä huolimatta päätin sitten lennättää...

Kenttä oli sille iltaa  tosiaan ekaa kertaa täysin tyhjä ja muistaakseni sen mun lentokin oli lähinnä jotain kahdeksikon kiertämistä. En kuollaksenikaan muista mitä mä siinä yritin, mutta joka tapauksessa biimi karkasi vähän liian kauas sinne kentän takametsän laitamille ja en vissiin vielä tuolloin ottanut asiaa riittävällä vakavuudella ja korjausliike tais olla juuri väärään suuntaan. Biimi karkasi vähän pitemmälle ja muistaakseni heitin kopun selälleen tarkoituksena tulla takaisin päin inverttinä ja varmaan pikkusen tulinkin, mutta koska kopu oli jo aika pieni piste taivaalla, niin ehkäpä ylikorjasin ja luultavasti kopu meni katollaan perä eellä 90 astetta väärään suuntaan. Jossain vaihessa totesin että nyt kyllä ääni vaan pienenee ja rupesin jo aikamoisessa paniikisssa pyörittelemään tikkuja ja kyllä sieltä kaukaisuudesta vielä juuri perän liikkeet näkyi, mutta muuten peli alkoi olla menetetty ja kun suunta alkoi biimillä olla kohti maapalloa, niin hyvissä ajoin ennen puiden latvoja vedin holdin ja sinne katosi biimi ja  niin jäi todella hölmistynyt pilotti futaba kourassa kentälle tuijottamaan kaukaisuuteen. No alkushokista aavistuksen toivuttuani pikainen tsekkaus google mapsiin ja totesin että tuon metsän takana oli vain lisää metsää, joten luultavasti ei ollut mahdollista että biimi ois päätynyt kenenkään pihaan. Eihän se muu auttanut kun lähteä etsimään karkulaista ja itseasiassa kun pilotti itse tais kummiskin pienessä shokissa, niin hienosto Maikko otti ohjat käsiinsä ja moderoi etsintäpartion metsään samoilemaan.

Loppupeleissä ei tarvinut kauankaan etsiä neulaa heinäsuovasta vaan jollain ihme vainulla Maikkohan se sieltä keskeltä synkkää metsää löysi. Uskomatonta kyllä ja itse olin jo toivoni aikalailla menettänyt ja ajatukset tais olla jo jossain harrastuksen vaihtamisessa tms.

Lopputuloksena oli kohtalaisen kallis torppi lähinnä servojen takia jotka hajosi ja paloi sinne korpeen ja loppujen lopuksi kaikki neljä servoa meni vaihtoon. Luonnollisesti lavat, peräputki ja sekalainen läjä pientä nippeliä meni vaihtoon, mutta hyvin tuo biimi senkin kesti. runko ja esim landarit säilyi ehjänä. Alkupäivinä ja kauan sen jälkeen en juuri ole harmitellut noita kustannukuksia, vaan lähinnä tympäsi tuo oma hölmöys ja häpeä miten miten mä onnistuin noin sen "amatöörimäisesti" hukkaamaan. Kyllä tuossa oltiin jo aika lähellä harrastuksen vaihtoa ja ois tuossa ollut ainekset suurempaankin katasrofiin. Mutta nyt jälkeenpäin on helppo todeta jälkiviisaana, että montakin asiaa meni tuossa pieleen ja varmaan se tärkein kummiskin on se ettei ikuna enään sitä viimeistä akkua. :)

Ihan älyttömästi ei jäänyt dokumentaatiota tapahtumasta, mutta jotakin kummiskin.

Tuossa löytymispaikka:
http://goo.gl/maps/5o3Gb

Beam ja etsintäpartio:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9878299/Koput/Biimi%20e6/Photo%2017.5.2013%2020.12.08.jpg

Beam ja onnellinen omistaja
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9878299/Koput/Biimi%20e6/Photo%2017.5.2013%2020.25.26.jpg

Kopu takaisin basekämpissä:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9878299/Koput/Biimi%20e6/Photo%2017.5.2013%2020.25.23.jpg

Kiitoksia vielä näin julkisesti kaikille etsintöihin osallistuneille ja erityisesti Maikolle.  :)

Jatkuu -->

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #84 : 20 Lokakuu, 2013, 21:02:11 »
Pyhästä aikomuksesta huolimatta, en näköjään ole saanut aikaseksi kirjotella kesän tapahtumista, mutta kirjotetaan ny sitten erittäin lyhyt tiivistelmä.
Biimin oon nyt tähän päivään mennessä saanut torpattua huolella kaksi kertaa. Toinen oli tuo kevätleiri törppi ja toisen kerran kesäkuussa torppasin kun perä kilahti ilmassa ja aika reippaalla pirolla mentiin Talosaarentien pajukkoon. Tuon toisen torpin biimi kesti yllättävän hyvin ja esim. runko kesti tuonkin vahingoittumatta ja lavatkin säily ehyenä. jotain pientä linkkiä yms tais olla loppusaldo joten ei ollenkaan paha tuon kokoiselle kopulle. Loppukesän aikana yksi epäonnistunut rotaatio verotti varaosalaatikosta pari linkinpäätä ja myös pari kappaletta päärattaita olen saanut tuhottua joista toisen tänään. Muuten Beam on toiminut kohtalaisen hyvin ja taitaa olla 210 lentoa takana silllä. Puolet enemmänkin olis voinut olla, mutta kun ei vaan kerkeä. :( Ja tais kesäkuussakin tulla vain pari hassua yritystä johtuen peräongelmista tuon kanssa. Heinäkuun lopulla tuli päivitettyä peräservoksi mks ds760 ja käytännössä ja perä lähti sen jälkeen toimimaan kuin taikaiskusta.

Vanha kunnon Gaui 425 tuli myytyä kesällä pois ja erotuskaa lievittämään tuli sitten ostettu elokuussa MiniProtos joka lensi eka kerran syysleirillä. Jonkun aikaa tuli pyöriteltyä mielessä eri vaihtoehtoja ja lopulta päädyin sitten ostamaan Helipeolelta kaiken mahdollisen kerralla jottei tarvi heti viikon päästä tilata lisää tavaraa. :) Eli kitin lisäksi ostoskoriin tuli Brain, 6S mosa, stretsikitti, matalampi nuppi, ja 352 lavat. Samaan läjään tuli gensin akut. Servot oli ainoat mitkä mulla tuli ulkomailta, kun ei silloin ollut vielä tietoa, että mks:än servojakin saa helipeopleta. Kaiken kaikkiaan erittäin mukavaa tehdä kauppaa kotimaisen kauppiaan kanssa, vaikka oli vähän ongelmia tavaran saamisessa kun tais olla MSH Corrado lomilla elokuussa.

Aika vähän on saanut vielä miniprotos tiimaa (17 lennätystä) ja kun mulla ei ole aikasempaa kokemusta noista pienistä koptereista, niin ei ole vertailupohjaa, mutta pienen totuttelun jälkeen joka kerta kun oon lennättänyt on vaan fiilis parantunut protoksen kanssa. Itse asiassa tänään tuli ekaa kertaa semmonen fiilis tämän kanssa, että piru kun mukava laite ja tätä tarvii lisää.  :D  Nupissa mulla jenkaa noin 3100/3300 ja tästä johtuen se on vähän turhankin äkäinen liikeissään välillä ja vaatii vieläkin totuttelua, mutta hauska laite se on, siitä ei pääse mihinkään. Tänään protos teki eka kerran sitä mihin se on ostettukkin, eli uusien temppujen kokeiluun ja on se vaan, niin paljon huolettomampi tuommoisella kokeilla uutta. Ainoa mikä harmittaa, että tämmönenhän se olis pitänyt ostaa jo ajat sitten.

Mitäs muuta... No joo enskauden suunnittelu on aloitettu täydellä tohinalla ja mikään ei ole niin varma kuin epävarma. ;D Eiku luultavasti se täytyy talvella joku 700 rakennella, mutta mikä, siitä ny ei vielä tiedä kukaan ja suunitelmat muuttuu päivittäin ja kalustoakin pitäis päivittää jos semmosen laittais. Tai no powerit varmaan riittää ja on tuolla laatikossa odottamassa jo yksi 208b ichargeri, joten agrigaatti varmaan pitäis vaihtaa tehokkaampaan.  Saas nähä sitten mitä hullua tässä keksitään.  :)

-Sami

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #85 : 20 Lokakuu, 2013, 21:28:58 »
No niin, kuulehaan sitä äijästäkin jotain välillä.

Hienoa että laitteet toimii ja ennen kaikkea tuosta kirjoituksesta sai käsityksen että myös fiilis on korkealla.

Isomalla on helpompi lentää, mutta pienemmällä on henkisesti helpompaa torpata, ainakin mun tulotasolla. Onneksi se ei enää ujostuta X:n kohdalla kuten keväälla vaan silla vedetään samalla tavalla kuin pieneläkin. Tai ehkä ihan pikkasen enemmän räksällä uskaltaa ottaa riskiä.

Mulla on räksäsä sama fiilis, jotenkin rentoa ja olen saanut sen toimimaan hienosti. Se on jotenkin luottopeli, ainoa että siitä menee torpissa pari ikävän suuritöisesti vaidettavaa osaa. Ei kallista mutta iso työ.

Anyway, jos olet tulossa oulun suunnalla käymään näyttää että ehtisit kopteroimaan niin pistä viestiä. Yritän järjestää jotta olis aikaa silloin. Kelistä ei tiedä, mutta aina voi yrittää.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #86 : 19 Marraskuu, 2013, 21:33:06 »
Jaahas pientä päivitystä tännekkin päin, vaikkakin lentoja härpäkkäillä viimeaikoina on pyöreät nolla.
Vähän kasvoi tuo fleetin koko ja tuli tosiaan vähän niinku "vahingossa" tähän talouteen tuommoinen Mikado Logo Exxreme 800.  :)

Kopteri on käytetty  ja tuli tuolta Irlannista. Kopu oli paikallisen rc kauppiaan oma lelu ja hänen sanojen mukaan syy myyntiin oli, että ei vaan kerkeä harrastaa. Tuli aika paljon keskusteltua ja kovasti hän väitti, että tuolla exxtremellä on vain kymmenkunta lentoa tehty. Tiedä sitten, ainahan ne on vähän lennetty kun kauppaa hierotaan. :)  Tarkoitus olis vielä kysystä, nyt kun raha ja kopu on vaihtanu paikkaa uudemman kerran tuota lentojen määrää, niin osais vähän varautua jos tuossa tarvii jotain ratasta uusia. Mutta näin kun muutaman illan olen tutkinu, niin en ainakaan vielä ole löytäny mitään hälyttävää kopusta. Kaiken kaikkiaan erittäin mielittyvää oli tehdä kauppaa tuon Radiocontrolled shopin kanssa ja esim sähköposteihin tuli vastaukset yleensä noin tunnissa.
Lähestulkoon kaikki tarvittava tuli mukana. Vastari mulla vielä on jossain päin matkalla ja vastari akkuna siinä oli 2s lipo, mutta se olis tarkoitus korvata Western Hercules super becillä. Latuskalustoa varmaan joutuu "vähän" päivittämään, mutta se oli muutenkin suunitelmissa nyt tulevana talvena.

Saas nähä eiköhän tuo ole ihan hyvä torpata.  :)
Pari kuvaa:

Poissa TeroS

• Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #87 : 19 Marraskuu, 2013, 22:31:41 »
Katos katos, loistavaa!

Komeehan tolla on pörrätä, lentääki sillai "koon suomalla arvokkuudella" :)

Ja joo, mulla meni kans latauspuoli uusiksi, eli nuo akut jo hiukan syö kalustolta tehoa.

Irvistääkö sulla koppa takaa vai eikö ole vin kiinni kunnolla? Nuo tapit jotka tulee canopyn perään kannattaa taittaa kopan suuntaiseksi jotta body pinnit sijoittuu paremmin, voin ottaa omasta kuvat jos haluat. Helpottaa elämää kummasti ja näyttääkin siistimmältä.

Jos käy huonosti ni mulla on sit ylimääränen ton värinen koppa :p

Onko tossa torqin servot vai mitä nuo on? Ja onko siä vbar perällä?

Hyviä lentoja!

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #88 : 19 Marraskuu, 2013, 23:13:44 »
Joo ei ole tuossa kuvassa paikoilaan. Tosin kyllä meni aikaa kun ekaa kertaa tuota koppaa ähräsin paikoileen. Ei vieläkään ihan täydellinen ole. Helifreakissä kans muistaakseni oon nähnyt jotain modauksia tuolle kopan kiinitykselle, mutta ota vain kuvia jos viitsit.
No onneksi nuo kopat on kohtuu hintasia ;D oliko se jotain 150€ ladilla.

Juu v-baar ja torqit ne on.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #89 : 20 Marraskuu, 2013, 00:13:32 »
Siisti peli!
Saanen kysyä syytä becin laittamiseen jos kerta servot kestää suoraan 2s lipoa?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #90 : 20 Marraskuu, 2013, 04:37:27 »
Vau! Näähän alkaa suomessaki yleistyä.

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #91 : 20 Marraskuu, 2013, 10:14:15 »
Siisti peli!
Saanen kysyä syytä becin laittamiseen jos kerta servot kestää suoraan 2s lipoa?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

No joo mutta eikös nämä akku vs bec ole näitä ainaisia kädenvääntöjä ja jotkut vannoo vastariakkujen nimeen ja toiset tykkää beckeistä. Tosin tän norsun kanssa ei tuossa ainakaan painolla kantsi perustella, mutta minä pidän huolettomana vaihtoehtona beckiä ja tuo hercules oli tarjolla sopu hintaan, kun Tohtori tilas sen monsteri becin. Mitä hf:stä lueskelin, niin ainakin kyle dahl oli kyseistä kopua herckuleksella ilman ongelmia lennättänyt, niin eiköhän tuo toimi mulla ihan hyvin.

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #92 : 20 Marraskuu, 2013, 11:13:50 »
Kylellä o mopo-700 :D

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #93 : 20 Marraskuu, 2013, 11:39:05 »
Joo siis tarkoitin menneessä muodossa kun eikös kyle kisannut vuoden 2011 kasisatkulla. Aika paljon löytyy sen kylen isukin juttua hf:sta noilta ajoilta.

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #94 : 20 Marraskuu, 2013, 17:14:00 »
No joo mutta eikös nämä akku vs bec ole näitä ainaisia kädenvääntöjä ja jotkut vannoo vastariakkujen nimeen ja toiset tykkää beckeistä. Tosin tän norsun kanssa ei tuossa ainakaan painolla kantsi perustella, mutta minä pidän huolettomana vaihtoehtona beckiä ja tuo hercules oli tarjolla sopu hintaan, kun Tohtori tilas sen monsteri becin. Mitä hf:stä lueskelin, niin ainakin kyle dahl oli kyseistä kopua herckuleksella ilman ongelmia lennättänyt, niin eiköhän tuo toimi mulla ihan hyvin.

Ittellä on ja laittaisin bec:n 6s kytkentään. On kiva säädellä kopua kun ei tartte pelätä, että lähtee itsestään käyntiin ja tulee silmille.
Huomattiin, että kun kytkee akun toisen puolikkaan kiinni niin nopari herää sen verran henkiin, että pystyy ohjelmoimaan sitäkin.
Noparina CC kuin myös bec:nä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #95 : 20 Marraskuu, 2013, 17:45:19 »

Ittellä on ja laittaisin bec:n 6s kytkentään.

N0o jos tarkkoja ollaan, niin mulla helpompi laittaa 7s;nä.  :)

Beamissä kans on kans vain toisesta akusta becin virransyöttö ja tosiaan helpottaa noita säätöjä mukavasti.

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #96 : 23 Marraskuu, 2013, 22:20:08 »
Jees runsaan 4 viikon tauon jälkeen pääsin piipahtaan pari tuntia kivikon helidoomlandiassa ja olipa mukavaa päristellä pitkästä aikaan. Keli oli vuodenaikaan nähden loistava lähes tyyntä ja aurinko pastoi. :) Mukaan ei kerennyt vielä exxtreme mutta muu fleetti oli jonkinlaisessa iskussa.

Biimillä en kerennyt kuin pari akullista huristella ja se toimi ja kukkui normaalilla tavalla, mutta kyllä tällä reissulla toi hymyn naamalle tuo miniprotos. Joka akullisella se tuntuu vain aina hauskemalta laitteelta ja pikkusen sain taas venyttettyä sillä omia limittejä. Viimesellä akullisella päätin, että ny mennään inverted peräedellä koko akullinen. Tuota oon jo viimeset kahdeksan kuukautta simulla pyöritellyt mennen tullen, mutta joku ihmelukko siitä on muodostunut livenä. Siis ympyrää  yllämainitulla tavalla vetelin pitkään, kunnes akun loppuun vielä hetken mieli johteesta tuli pyöräytettyä perä kohti maapalloa ja, niin se vain tuli eka kertaa nätti ja rauhallinen funneli.  :) Se on kyllä jännä että tuommoiset pienet asiat saa  ison miehen hyvälle tuulelle loppupäiväksi.  ;D

Muuta mainitsemisen arvoista oli että olen jo kuukausi tolkulla simulla ja vähän oikeilla laitteella yrittänyt niitä legendaarisia piroplipfloppeja. Vähän tuntu jo simussa että nyt hakataan päätä seinään ja ei tää edisty sitten yhtään, kunnes tuossa muutama viikko sitten vilkasin youtuubista noita tutoriaaleja ja sain sieltä pienen oivalluksen ja pienellä muutoksella sain sen, niin simussa kuin oikeallakin ainakin piirun verran enemmän näyttämään piroflipiltä. Ei se vielä ole täydellinen ja ei kovin nättiä, mutta etiä päin senkin osalta ollaan menossa.
 Loistava päivä ja kyllä antoi taas uutta potkua simutukseenkin. :)

Exxtremeen saapui viikonlopuksi vastari ja tänään sain tuon becinkin, joten poislukien latauskalustoa kaikki ois kasassa. Vastarin laitoin juuri paikoileen ja vähän ihmetelly tuota vbaarin softaa. Vähän vaatii paneutumista, että meikäläinenkin rupeaa puhumaan tuota veebaaria.  Tuossa huomasin että perä oli todella nahkean oloinen, mutta sekin korjaantui, kun puhdistelin peräakselin ja sliderin huolellisesti. Eikähän se tästä pikkuhilijaa tuokin lennä vielä.

Lennot tänään
Beam 2kpl.
MiniProtos 4kpl.

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #97 : 23 Marraskuu, 2013, 23:16:38 »
Ei edes ihan offtopikkia: Sun allekirjotuksessa on paha typo, se o Xxtreme, ei siis Exxtreme ;D

Poissa samiwhat

• TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #98 : 24 Marraskuu, 2013, 00:03:19 »
Katos joo enpä ois varmaan ihan heti huomannukkaa. :)
No korjataan.

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #99 : 26 Joulukuu, 2013, 20:22:04 »
Oli hei joskus puhetta noista kanopin kiinnityksien kulman muuttamisesta, noista kuvista vois vähän aueta mistä on kyse, eli taivutetaan niitä kopan linjan muotoon, sokka on helmpi laittaa. Samalla näät kuinka ratkasin ton aina hukkaan menevien sokkien syndrooman :)

Eli TÄSTÄ.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
13 Vastauksia
22365 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2013, 22:05:42
kirjoittanut samiwhat
5 Vastauksia
5501 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Huhtikuu, 2014, 02:19:57
kirjoittanut varis