Kopterit.net

Tekniikka => Asetukset, säädöt ja vinkit => Aiheen aloitti: kaardian - 05 Joulukuu, 2010, 21:22:52

Otsikko: Vaihda lavat jokaisen torpin jälkeen, tai ainakin tutki ne kunnolla
Kirjoitti: kaardian - 05 Joulukuu, 2010, 21:22:52
Lavat saattaa hajota niin ettei välttämättä meinaa huomata. Itselleni kävi niin että se joku ajo sen deproni-lennokkinsa tuohon 450 poroon, ja aika paljon hajosi osia.

Lavat näytti äkkiseltään olleen ehjät, mutta tarkempi tutkiminen paljasti juurikin sen mitä epäilinkin.

Kuvista selviää hyvin että millainen pieni murtuma toisessa lavassa on, ja sitä myöten nuo sitten ovatkin jo seinän koristeita.
Otsikko: Vs: Vaihda lavat jokaisen torpin jälkeen, tai ainakin tutki ne kunnolla
Kirjoitti: Meitzi - 05 Joulukuu, 2010, 21:38:20
Pirtelöäkö noilla on tehty  ;)
Otsikko: Vs: Vaihda lavat jokaisen torpin jälkeen, tai ainakin tutki ne kunnolla
Kirjoitti: 1m4s0_ - 05 Joulukuu, 2010, 23:35:32
Ojan penkat rimmeröity  ;D
Otsikko: Vs: Vaihda lavat jokaisen torpin jälkeen, tai ainakin tutki ne kunnolla
Kirjoitti: Fillarimies - 06 Joulukuu, 2010, 00:11:32
Kauhistuttaaki ajatella jos ne lavat on jonku selässä pystössä kun lentelee kerran torpatuilla lapasilla :(
Otsikko: Vs: Vaihda lavat jokaisen torpin jälkeen, tai ainakin tutki ne kunnolla
Kirjoitti: Jerkku - 06 Joulukuu, 2010, 03:51:09
On noissa pari ötökkääkin loppunsa kohdannut  ;D
Otsikko: Vs: Vaihda lavat jokaisen torpin jälkeen, tai ainakin tutki ne kunnolla
Kirjoitti: kaardian - 06 Joulukuu, 2010, 10:25:40
Kesällä tulee tuota ruohosilppua ja ötökkämöhnää lapoihin väkisinkin ;D.

Oletan kuitenkin että kängi näkee tuon murtuman toisessa lavassa. Jännää on se että taivuttamalla lapaa, tai ropellille vääntämällä ei juurikaan tunnu eroa. Aavistuksen rutisee, ei muuta.

Olen kuullut tarinoita että lapa voi olla sisältä murtunut ja päälle päin ei näy mitään, mutta vääntäessä tuntuu selkeä ero.
Otsikko: Vs: Vaihda lavat jokaisen torpin jälkeen, tai ainakin tutki ne kunnolla
Kirjoitti: Jänkhäkopteristi - 06 Joulukuu, 2010, 14:04:45
Tähän voin mekaanikon silmin sano että asia on verrattavissa suoraan lentokoneisiin. Komposiittirakenteiden käyttö on yleistynyt hurjalla vauhdilla ja vaikeinta näissä on juuri vaurioden paikantaminen. Ulkoapäin kohteessa ei ole mitään päälle näkyvää vikaa, mutta kun suoritetaan niin sanottu "kolikkotesti" naputtelemalla pintaa, kuullaan onko kappale rikki. Toinen varmempi tapa selvittää on ultraäänitutkimus jolla nähdään tarkasti vauriokohdat.

Eli komppaan täysin Kaardiania tässä lapajutussa. Ehdottomasti tarkkailkaa niitä lapasia jos ne johonki kolahtaa.