Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Kloonit => Aiheen aloitti: mika a - 28 Tammikuu, 2011, 18:50:38
-
No joo paketti on saatu revittyä auki ja sisältöön on pikaisesti tutustuttu.
Ensivaikutelma on kyllä aika vakuuttava. Osia on syynäilty ja laatu on kyllä siistiä. Niitten osien perusteella mitä mulla on Alignina niin ei laatu eroa ole havaittavissa. Laakerit on hyviä ei välystä ei rohise akselit suoria rattaat suoria ja siistejä. Nupissa kaikki liikkuu herkästi ei klappeja. Ja lavat oli yllätys älyttömän jäykät ja siistiä jälkeä, lapojen paino ero 0,08g. No lisää stooria kuhan tutkimukset edistyy ja pääsen kasaamaan.
-
Lisää kuvia
-
Pakkaustapa on ainaki "identinen" align pakkauksien kanssa... :D
-
Millainen on tuon peräkardaanin laakeri? Onko niinku HK-Proossa kahdella O-renkaalla vai yks paksumpi kumi niinkö kilikalissa?
-
Millainen on tuon peräkardaanin laakeri? Onko niinku HK-Proossa kahdella O-renkaalla vai yks paksumpi kumi niinkö kilikalissa?
Yksi paksu kumi
-
joo kyllähän tuossa oli vakuuttavan oloista kloonia. palikat tuntu laadukkailta ja muutenki klapittomilta noi äkikseltään hypistellen.jännä nähä mitä tästä kehittyy vielä!
-
Mahtaako tuo kuitenkaan olla kummonen klooni, siis meinaan että on niin aitoa lähellä... tulisko samasta tehtaasta samoilla vaatimuksilla, pakkauksiinki painetaan vaa omat nimet. Tai sitte siinä on vaa viety kopiointi äärimmäisyyteen.
-
Mahtaako tuo kuitenkaan olla kummonen klooni, siis meinaan että on niin aitoa lähellä... tulisko samasta tehtaasta samoilla vaatimuksilla, pakkauksiinki painetaan vaa omat nimet. Tai sitte siinä on vaa viety kopiointi äärimmäisyyteen.
Kun on tuota ite päässy hypistelee, niin voin sanoa että mahtaa olla kummoinen. Ei se Alignikaan vissiin millään YLEISELLÄ mittapuulla ole mikään huipputuote, onhan sitäkin täällä parjattu monesta. Ja vaikea oli sanoa eroa Allun ja k.o. kloonin osien välillä ;D, molempia oli siinä näpeissä...
-
Joo saimapa hetken omaa aikaa ja pääsin kerholle. taidampa pikku hiljaa rueta kasaamaan kopua. Kaikkein parastahan tässä laadussa on se että toi compo maksaa 113€ No onhan se kolme kertaa HK;n hinta mutta minä pidänkin tätä merkki kopuna ja vertaan tätä Aligniin joka taas maksaa saman laisena compona 233€. Ja HK;n kopuihin tätä ei oikeen voi verrata ku ero on ku yöllä ja päivällä.
No nyt mielen kiinnolla kasaamaan.
-
Mahtaako tuo kuitenkaan olla kummonen klooni, siis meinaan että on niin aitoa lähellä... tulisko samasta tehtaasta samoilla vaatimuksilla, pakkauksiinki painetaan vaa omat nimet. Tai sitte siinä on vaa viety kopiointi äärimmäisyyteen.
Kun on tuota ite päässy hypistelee, niin voin sanoa että mahtaa olla kummoinen. Ei se Alignikaan vissiin millään YLEISELLÄ mittapuulla ole mikään huipputuote, onhan sitäkin täällä parjattu monesta. Ja vaikea oli sanoa eroa Allun ja k.o. kloonin osien välillä ;D, molempia oli siinä näpeissä...
Kirjoitinkohan jotenki epäselvästi, mutta tarkoitin juuri sitä että pakkaustavasta jne päätellen voisi olla align kanssa kyseessä SAMA laite. Eri printit paketeissa jne.
Itse itseäni lainaten..
siis meinaan että on niin aitoa lähellä... tulisko samasta tehtaasta samoilla vaatimuksilla, pakkauksiinki painetaan vaa omat nimet.
-
Itse villinä veikkaisin että on sama laite kuin Tarot. Printit vain erilaiset. Alzrc tekee ainakin muoviosia omilla muoteilla. Minulla on FMT-modelilta ebaysta tilattuja alz perälapoja ja päärattaista. Hyvälaatuisia ovat olleet ja fmt:n kautta lähes ilmaisia. FMT myös myy nimettömiä kopterikittejä, sekä "FMT" printeillä olevia. Valmistava tehdas on vähän hämärän peitossa, mutta kohtalaisella todennäköisyydellä KOKO Technologies. HK, CopterX jne taas ovat Skyamodelin tekemiä.
Ihme olisi, jos valmistaja olisi Align. Mitä se siitä hyötyisi, että myy samaa laitetta kloonihepuille kolmasosalla hinnasta? Joku alihankkijakaan ei olisi pitkään alignin alihankkija jos moista harrastaisi, sillä design on alikilin omaisuutta. Toisaalta Kiinassa kaikki on mahdollista.
-
Nuppi
No joo aloitin nupista kasaamisen. Eikä tossa ny kauaakaan menny kun nupin purki ja kasas. On se näemmä niin helpoo kasata kun osat sopii niinkuin pitää nyt sai kaikki ruuvitkin ihan kiristää ja silti nuppi toimii herkästi. Ruuvit nyt ei ole kummosia pari ruuvin kantaa sain sorvattua ;D Joitakin linkkejä herkisteli vähän, linkin herkistys työkalulla. Seuraavaksi sit perä.
-
Mahtaako tuo kuitenkaan olla kummonen klooni, siis meinaan että on niin aitoa lähellä... tulisko samasta tehtaasta samoilla vaatimuksilla, pakkauksiinki painetaan vaa omat nimet. Tai sitte siinä on vaa viety kopiointi äärimmäisyyteen.
Kun on tuota ite päässy hypistelee, niin voin sanoa että mahtaa olla kummoinen. Ei se Alignikaan vissiin millään YLEISELLÄ mittapuulla ole mikään huipputuote, onhan sitäkin täällä parjattu monesta. Ja vaikea oli sanoa eroa Allun ja k.o. kloonin osien välillä ;D, molempia oli siinä näpeissä...
Kirjoitinkohan jotenki epäselvästi, mutta tarkoitin juuri sitä että pakkaustavasta jne päätellen voisi olla align kanssa kyseessä SAMA laite. Eri printit paketeissa jne.
Itse itseäni lainaten..
siis meinaan että on niin aitoa lähellä... tulisko samasta tehtaasta samoilla vaatimuksilla, pakkauksiinki painetaan vaa omat nimet.
Joo, meikä ymmärsi väärin... mikä nyt ei niin harvinaista ole :D Pahoittelut!
-
Moi
Sen verran vois vielä tosta nupista kertoo. Että jos jotain eroa Aligniin etsii niin ainut ero löytyy akseleista. Kun Alignissa akselit on viimisen päälle kiiloitettuja ja niissä on laser teksti, Alzrc;n akseleista toi kiillotus puuttuu on vain hiottu hienoks. Akselit on kuitenkin 100% suorat ja hyvä laatuiset. Vain kiillotus puuttuu ja se ei vaikuta mihinkään. Joten omilla akseleilla mennään. Olin kyllä pirun tarkka suoruuden tarkistamisessa.
Sitte olin henkisesti valmistautunut vaihtamaan heti ensi kasauksessa, leparin kumet Alignin kumeihin. Niin kuin tein HK;n kanss, mutta kun sain nupin purettua niin posittinen yllätys oli kun leparin kumet olikin hyvät. Siis vaikka kuinka tutkin ja puristelin ym niin en löytäny mitään eroa Alignin kumeihin joten Alignin kumet jäi pussiin ja omat nuppiin.
Stabarin tanko on tässä 220mm kun se Alignilla on 190mm. Aluksi taidan kokeilla 220mm ja jos tuntuu niin vaihdan 190mm. Molempia pitää kokeilla. Hym stabbarit olikin sit ihan erillaiset mitä HK;ssa HK;n stabareissa on kollari jolla Stabbarit lukitaan. mutta tässä onkin vaan pelkästään muovi stabbait joka vaan ruuvataan tankoon. Tässä tulikin sit paha asennus moka, kun en ollu kovin tarkka kun ruuvasin stabareita tankoon. Stabarit lähti ruuvautuun vinoon ja tanko tuli melkein ulos stabbarista eli pilalle meni. No täytynee tilata Rekku kaupasta Alignin stabari jotka on just saman laiset. Ihmetyttää vaan et pysyykö ne tosiaan ihan noin vaan paikallaan etteivät lähde kääntyyn, rajussa pyörityksessä.
-
Ihmetyttää vaan et pysyykö ne tosiaan ihan noin vaan paikallaan etteivät lähde kääntyyn, rajussa pyörityksessä.
Kyllä ne on ainaki mulla pysyny aina paikallaan, kun kopu pyörii auton perällä saattavat mennä kieroon, mut muuten on pysyneet.
-
Täällä Itä-suomessa pistetään pikku tippa pikaliimaa väliin... johan pysyy.
ps: just vaihdettiin koko nuppi yösharkkiin :)
-
Täällä Itä-suomessa pistetään pikku tippa pikaliimaa väliin... johan pysyy.
ps: just vaihdettiin koko nuppi yösharkkiin :)
Hyvä, jospa se nyt alkais pitää trackingin kohdallaan ;D ;D ;D
-
Täällä Itä-suomessa pistetään pikku tippa pikaliimaa väliin... johan pysyy.
ps: just vaihdettiin koko nuppi yösharkkiin :)
Hyvä, jospa se nyt alkais pitää trackingin kohdallaan ;D ;D ;D
Nyt on tacking kohdallaan ja pysyy. Nuppi on erittäin hyvä laatuinen ebaysta ostettu (25€ posteineen) ja oikeesti on hyvä. Jämäkkää metallia ja työstö kohdallaan. Pakettiin siis kuulu koko nuppi pääakseleita myöten ja perä. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110594040239&ssPageName=STRK:MEWNX:IT (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110594040239&ssPageName=STRK:MEWNX:IT)
-R
-
No joo aamupäivä tuli oltua ahkerasti kopun äärellä.
Nyt on perä purettu ja kasattu lukitteen kans. Perän kasaaminen sujui oikeen mukavasti, ei ollut mitään ongelmia. Perä on klapiton ja liikkuu herkästi ratasvälykset tuntuu hyviltä. Niin ja on se vaan mukava kasata tuo TT perä kun ei tartte sen hihnan kans värkätä. Seuraavaks pitäskin runko purkaa palasiks ja kasata lukitteen kans ja varmistaa suoruus. No tämän oisin tehny ensimmäisenä muttakun servot puuttuu. niin tämä työ vaihe saa odottaa kunnes servot saadaan. Niin saa sit smalla laakeri pukin ruuveihin kans lukitteet.
Pieni muotoinen motivaati kasauskin piti tehdä. Orkkis kabiinissa oli reijät valmiina. Harmi vaan että reijät ei ollu lähelläkään oikeeta paikkaa ::) No täytyy vaan porata uudet.
Säädin aiheuttaa kans pään vaivaa kun Alzrc;n säädin on 40A ja iso kokoinen niin sepä ei mahdukkaan runkolevyjen välliin akku levyn alle. jonne oisin sen ehdottomasti halunnut piiloon. Nyt sen joutuu laitaan rungon kylkeen. Tai sit pitää tilata semmonen mikä mahtuu ;D Hymm mahtuskohan Kontronic 40A oli kuvissa jotenkin hoikan oloinen. Se on vaan vähän tyyriin hintainen.
No joo nyt kun kopu on kasassa ilman sähköjä ja sitä on hypistelty, niin pakko sanoo et hyvältä tämä vaikuttaa nuppi pyörii kevyesti, ratasvälykset kohilla. Eikä ole laadun kans tullu mitää heikkoa lenkkiä vastaan. Ja onneks kaikki laakerit oli hyviä sillä jos laakerit ois ollu saman laista paskaa kuin HK;lla niin se ois tuonnu aika ikävän lisä kustannuksen kasaamiseen. Sillä tähän ois vaihettu silloin kaikki laakerit. Osa ruuveista on kyllä ihan perseestä yleensä ne jotka tulee muoviin kiinni kannat on väljät ja pehmeet pyörähtää helposti. Mut sit monissa alu osissa on lieriö kantasia ruuveja ne on ollu ihan hyviä.
Joo eipä siinä kauhee polte ois päästää lentään.
-
Lisää kuvia
-
Näyttää kyllä todella hyvältä. Milloin ensilento? Muistakaa ottaa videolle!
-R
-
Moi mitähän radikaali eroa näillä säätimillä on.
1 vaitoehto http://www.fast-lad.co.uk/store/kontronik_jazz_40-lv-6-18_brushless_electronic_speed_control-p-7730.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/kontronik_jazz_40-lv-6-18_brushless_electronic_speed_control-p-7730.html)
2 vaihtoehto http://www.fast-lad.co.uk/store/kontronik_koby_with_4410-p-12907.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/kontronik_koby_with_4410-p-12907.html)
3 vaihto ehto http://www.fast-lad.co.uk/store/scorpion_commander_2-4s-p-4511.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/scorpion_commander_2-4s-p-4511.html)
Sit jos näistä joskus jonkun laittais niin mikä ois hyvä motti kaveriks.
-
Näyttää kyllä todella hyvältä. Milloin ensilento? Muistakaa ottaa videolle!
-R
Otamme ensi lennon videolle. Sitä ny ei vaan tiedä millon se tapahtuu. ku servot uupuu. Ja nyt just ei oikeen varaa tilata. Työttömyyden huonoja puolia. ;D ;D
-
Ja nyt just ei oikeen varaa tilata. Työttömyyden huonoja puolia. ;D ;D
En neuvomaan halua ruveta, mutta onko kuitenkaan järkeä ostaa jotakin 140€ noparia?
-
Ja nyt just ei oikeen varaa tilata. Työttömyyden huonoja puolia. ;D ;D
En neuvomaan halua ruveta, mutta onko kuitenkaan järkeä ostaa jotakin 140€ noparia?
HÖH no ei tietenkään ole. Mutta onko näissä touhuissa ny muutenkaan mitään järkeä. ;D
-
Muutama hiton huono kuva uudella kopalla joka tulee käyttöön sitten kun kopu on täysin säädöissä ja tullu tutuks. Joissa värit vähän vääristynyt. Mun kamera vetää oikeesti viimisiä ???
-
Moi moi
Joo hiukan on jäänny tää rojekti vaiheeseen mut eiköhän tämäkin laite viel jonain päivän lennä. Yks seikka mietityttää täl hetkellä, eli kun mullehan tuli tää kopu compona eli sis nopari ja mosa. Mut tolle Alzrc;n noparille en ole löytäny mistään minkään laista ohjetta. No eipä sitä ole vielä kopuun asennettukkaan eikä kokeiltu mut jos tulis tarve tehä jotain ohjelmointeja niin ois hyvä kun ois joku ohjeet et tietäs miten sitä kaasu tikkua pitää heilutella ja millon tapahtuu mitäki. :o Vaikka varmaan se pelaa ihan tehdas asetuksillakin oikeen. Ainaki Alignin nopari toimi.
Sen verran on tulos muutoksia suunnitelmiin et servot on vaihtumassa edullisempiin. Eli nuppiin ei tule ainakaan vielä MKS;ä eikä perälle BLS;ää. Tarvii katella jotku edullisemmat mutta hyvät digit. Pitää kattoo sit josku tulevaisuudessa kun on eka oppinu kunnolla lentään, päivitys settiä. Mut nyt mennään näillä ja sit ku tosiaan jotain osaa niin Laitetaan sit Kontronic, MKS;t, BLS, Scorppari Radixit.
tuossa viel linkki nopariin http://www.hk-parts.com/alzrc-brushless-esc-lipo-2s-6s-40a-bec-3a.html (http://www.hk-parts.com/alzrc-brushless-esc-lipo-2s-6s-40a-bec-3a.html)
-
Tekstien perusteella saattaa olla sama värkki kuin Turnigy plush. Tekstit ainakin samat, versio 3.1 jne. Jos näin on, niin valmistaja on Hobbywing. Hintakin natsais. Ohjelmointikortti on erinomainen lisävaruste eikä edes kallis.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2165 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2165)
Edit: speksit ainakin jokseenkin 1/1 Turnigyn kanssa. Mitä ilmeisimmin kysessä on sama laadukas Kiinalainen nopari.
Moottoreissa tuo 3800kv on sen verran harvinainen koko, että veikkaan 98% varmuudella sen olevan Hobbymate.
http://www.dealextreme.com/p/hobbymate-hb2835-h-3800kv-brushless-motor-for-450-helicopters-20082 (http://www.dealextreme.com/p/hobbymate-hb2835-h-3800kv-brushless-motor-for-450-helicopters-20082)
Ihan tyytyväisiä immeiset olleet, mutta minulta meni ylempi laakeri kahden akun jälkeen. Laakeri maksaa alle euron ja sen jälkeen jekkassut moitteetta. Sain vieläpä takuuseen koko uuden moottorin DX:ltä. Pistä ajoitukseksi alussa medium. High voi käyttää, jos ei ala kuumenemaan ylettömästi.
-
No katoppas vaan toi on varmati sama. Kiitokset vinkistä lisäsin heti ohjelmointi korti ostoskoriin niin muistaa ostaa sen kun tilaa jotain HK;sta
-
Moi kumpihan ois parempi perä servo
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8255 (https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8255)
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1286_1316_1319&products_id=68438 (http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1286_1316_1319&products_id=68438)
Ja olikos näistä minkälaista kokemusta kellään, jos nuppiin laittais. Ei ois ainkaa hinnalla pilattu https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5709 (https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5709) Niin no voihan niistä enemmänki maksaa jos sillä kokee saavansa paremmat http://www.fast-lad.co.uk/store/ino-lab_hg-d202mg_digital_metal_gear_servo_t-rex_250/450-p-8074.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/ino-lab_hg-d202mg_digital_metal_gear_servo_t-rex_250/450-p-8074.html) Vai onko noissa muka hinnan lisäk jotain muuta eroa.
Sit toisena vaihto ehtona nuppiin houkuttas nää mut on vähän kalliimmat http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1286_1316_1321&products_id=72218 (http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1286_1316_1321&products_id=72218)
Mitäs on raati mieltä.
-
HS-65MG, 3kpl yht. 68€ (http://www.fast-lad.co.uk/store/hitec_hs-65mg_servo_bulk-p-8167.html)
Tuosta tuo paketti ja olet enemmän kuin tyytyväinen. Todella hyviä servoja, toimivat leijuttelusta 3D:hen.
Pitäisi tuollainen paketti itsenkin tilata, pääsisi eroon DS410:sta.
-
HS-65MG, 3kpl yht. 68€ (http://www.fast-lad.co.uk/store/hitec_hs-65mg_servo_bulk-p-8167.html)
Tuosta tuo paketti ja olet enemmän kuin tyytyväinen. Todella hyviä servoja, toimivat leijuttelusta 3D:hen.
Pitäisi tuollainen paketti itsenkin tilata, pääsisi eroon DS410:sta.
Mulla on 450:ssä noi ja toimii!!! Suosittelen!
-R
-
Jeps jotain pientä edistystä. Tilasin just perä servon perä servoksi olin tavallaan jo valinnut BLS;n tilalle halvemman Futaban s9257. Mutta köyhyys uteliaisuus ja kokeilun halu sai minut tilaamaan Alzrc;n 9257;n Toi on niin pahasti Futabaa muistuttava jopa härskisti laitettu sama numero. Ja jos tulee susi niin ei korkeelta putoo. Sais tänki nyt vaan joskus ilmaan ;D
Tää Alzrc on kyllä mielenkiintoinen merkki. Halpa Ja ainaki tähän mennessä osoittautunu laadukkaaksi. Voikohan Alzrc;llä olla jotakin tekemistä brändi merkkien kans.
Mietityttää vaan
Kun kopu kitti on 1:1 Align
Moottori vaikutta Hobby matelta
Nopari Turngtyltä
Servo Futabalta
No tollanen on nyt sit tulos katotaampa miten käy. nyt ku viel sais ne nuppiservot hommattua. http://www.hk-parts.com/alzrc-s9257-digital-rudder-servos.html (http://www.hk-parts.com/alzrc-s9257-digital-rudder-servos.html)
-
tohtisitko mika laittaa noita inoja siihen jos tilais yhes,mulle 250:seen ja voisin sit ottaa viel jotai päivitysosaa rekkulaan ladilta! mun pitäs viel kattoo sit lisäks joku inon peräservoki..
-
tohtisitko mika laittaa noita inoja siihen jos tilais yhes,mulle 250:seen ja voisin sit ottaa viel jotai päivitysosaa rekkulaan ladilta! mun pitäs viel kattoo sit lisäks joku inon peräservoki..
Tilaa sinä Inot 250;n Niin mää laitan omaani sit ne sun DS 410;t. Tänään voitas mennä kerholle niin voitas vähän sumplia noita. Vois mullaki olla votain mitä ottaa Ladiltä.
-
Jeps jotain pientä edistystä. Tilasin just perä servon perä servoksi olin tavallaan jo valinnut BLS;n tilalle halvemman Futaban s9257. Mutta köyhyys uteliaisuus ja kokeilun halu sai minut tilaamaan Alzrc;n 9257;n Toi on niin pahasti Futabaa muistuttava jopa härskisti laitettu sama numero. Ja jos tulee susi niin ei korkeelta putoo. Sais tänki nyt vaan joskus ilmaan ;D
Tää Alzrc on kyllä mielenkiintoinen merkki. Halpa Ja ainaki tähän mennessä osoittautunu laadukkaaksi. Voikohan Alzrc;llä olla jotakin tekemistä brändi merkkien kans.
Mietityttää vaan
Kun kopu kitti on 1:1 Align
Moottori vaikutta Hobby matelta
Nopari Turngtyltä
Servo Futabalta
No tollanen on nyt sit tulos katotaampa miten käy. nyt ku viel sais ne nuppiservot hommattua. http://www.hk-parts.com/alzrc-s9257-digital-rudder-servos.html (http://www.hk-parts.com/alzrc-s9257-digital-rudder-servos.html)
Moi ihan unohdin tätä Alzrc;n merkki juttuja pohtiessa. Että nythän Alzrc;llä on myös lipoja. Esim tämä näyttää aika hyvälle, kovasti on vaan Hyperionin G3;n oloinen. Tosin halvempi ;D Mutta Turnigy nano tech on halvempi. No aijjon kuitenki jossain vaiheessa tilata tollasen. http://www.hk-parts.com/alzrc-battery/batteries/alzrc-3s1p-2200mah-45c-lipo-battery-5c-charge.html (http://www.hk-parts.com/alzrc-battery/batteries/alzrc-3s1p-2200mah-45c-lipo-battery-5c-charge.html)
Erittäin hyvin on kyllä Alzrc ruennu Alignia kopioimaan noin muutenkin.
Omalla logolla Servoo, moottorii, noparii, akkuja ja työkaluja. ;)
-
nojoo,voishan tuota miettiä,periaatteessa voisin sit tilata itelle kaks settiä noita inoja ku ei tuoho mun 450x:ään mitää hirveitä specsejä tartte.riippuuhan se toki siitä mitä maksat 410:sistä.
-
Erittäin hyvin on kyllä Alzrc ruennu Alignia kopioimaan noin muutenkin.
Omalla logolla Servoo, moottorii, noparii, akkuja ja työkaluja. ;)
Onhan noita "kokonaisvaltaisia" kloonimerkkejä: ALZ, FMT, Tarot, CopterX, RCTimer, EXI jne. jne. Puhumattakaan sitten harrastekuninkaasta, joka myy kaikkea maailman rompetta omien merkkiensä alla.
Hobbymaten hyvää ja halpaa moottoria myydään lukemattomilla eri tarroilla varustettuna. Sama juttu Hobbywing nopareissa.
"9257"-servoja on niinikään loputon määrä alkaen muutamasta dollarista.
-
nojoo,voishan tuota miettiä,periaatteessa voisin sit tilata itelle kaks settiä noita inoja ku ei tuoho mun 450x:ään mitää hirveitä specsejä tartte.riippuuhan se toki siitä mitä maksat 410:sistä.
No funtsitaan toi tänään kerholla.
-
No joo tää rojekti etenee taas. Sain Laurilta ostettua Noi DS410;t nuppiin Kopua tulikin värkättyä koko ilta. Pieniä mutkia matkaan tuli kun pääakselin ja leparin laakerit onkin väljät. Ja vaikka varaosia onkin ruennu kertyyn kohtuu hyvin niin noi laakerit sit just puuttuu. On kyllä tilauksessa ollu jo mut Rekkula kaupan loma vähän viivyttää. Sit kun noita servon linkkitankoja kasasin niin likkipäistä 2 ei oikeen vakuuttanu toinen halkes kun herkistin sitä ja toinen oli muuten vain huonon tuntuinen. No vaihdoin kaikki uusiin.
Vieläkö se peräservo tulis sieltä Kiinan maalta.
-
mulla ois saattanu olla niis äxän laatikoissa sulle niitä laakereita! pääakselin laakerit on mun mielestä ainakki saman kokoset,kato jos sielä ois.
-
mulla ois saattanu olla niis äxän laatikoissa sulle niitä laakereita! pääakselin laakerit on mun mielestä ainakki saman kokoset,kato jos sielä ois.
Voi perse ku ois hokannu aikasemmin. Mua ei sit mikään ärsytä enempää kun jos on jotain kasaamassa, ja homma keskeytyy jonkun tollasen pikku jutun takia. No tänään pitäs jo kyllä tulla mullekki laakererita.
-
Juu sellanen tuli mieleen, et minkähän kokosta pinjonia kannattas laittaa tähän. Tässä mun vehkeessä moottori on 3800kv.
Tuos kun kattelin Alignin specejä Niin PRO;ssa on 3500kv motti ja 13T pinjoni. Mut minkälaisella setapilla Poro kuskit päästelee ja mitä pinjonia suosittelette tohon motin kaveriks.
Sit mikkä on hyväks havaitut kierrokset nuppiin
-
Juu sellanen tuli mieleen, et minkähän kokosta pinjonia kannattas laittaa tähän. Tässä mun vehkeessä moottori on 3800kv.
Tuos kun kattelin Alignin specejä Niin PRO;ssa on 3500kv motti ja 13T pinjoni. Mut minkälaisella setapilla Poro kuskit päästelee ja mitä pinjonia suosittelette tohon motin kaveriks.
Sit mikkä on hyväks havaitut kierrokset nuppiin
Onko Pro:ssa oikeasti 13T pinjoni? Ei ihme että se on niin mopo, todellisissa 3D-koptereissa (esim. 450Sport) tulee jo vakiona 14-piikkinen! ::) ;D
-
todellisissa 3D-koptereissa (esim. 450Sport) tulee jo vakiona 14-piikkinen! ::) ;D
Puhumattakaan, että kukaan oikeasti enää ajelisi 3-kennoisilla akuilla. Leijutella toki voi varovasti.
-
Juu kopu rupeis kohta oleen kasassa.
Eilen sain rungon kasaan. Ja samalla runkoa kasatessa asentelin kaikki sähköt omille paikoilleen. Ja sain eilen jo virratkin päälle ekaa kertaa. samalla tuli tarkisettua lopullisesti pääakselin suoruus. Pelkkä pääakseli paikalleen ilman nuppia ja eikun virrat päälle ja motti pyöriin. Päärattaan ja autorotaatio rattaan vaihdan Alzrc;n sinisiin, sillä ne on laadukkaamman oloiset ja suorat. Nää valkoset vipaa vähän. Mutta vielä en niitä vaihada kun noikin hyvin toimii. Ja eihän sitä katos tiedä vaikka tulis ihan oikee syy vaihtaa ne kun ruetaan lennättään ;D Toi noparin asennus tohon rungon kylkeen kyllä ärsyttää. se ei vaan oikeen mun mielestä soivi siihen, varsinkin kun muuten olen kaikki sähköt ja johdot asentanu siististi. Mutta eipä sille mitään voi kun nopari on niin läski ettei mahdu akkulevyn alle piiloon. No kai mää joskus sitte päivitän tähän paremmat tekniikat niin sit pitää kattoo nopari joka mahtuu akkulevyn alle Kontronic. :D Nyt täytyyki rueta säätään nuppi ja tsekkaamaan radion asetukset PERÄSERVOA odotellessa.
-
Noo niin nyt onkin kopu sit valmis perä servoa lukuun ottamatta. Nyt ois viel viikonlopun sääennusteen perusteella ollu hyvää keliä et ois oikeen ulos päässy. Ja maapohjahallissa tilaa vaikka kuinka ???.
Juu pikkasen vois laittaa jo jonkinlaista yhteen vetoa tästä kopusta, Ja parempi raportti sit kun on lentäny.
Kasaus Kasaaminen on sujunut ihan hyvin. Osat soipii hyvin toisiinsa ja on tarkasti tehtyjä. Toleranssit on mielestäni hyvin kohdalla. Hintalaatu suhde erin omainen. Toki kokonais hintaan vaikuttaa hiukan se että minkälaisella setupilla kopun kasaa. Minun Compo maksoi rahdin kans 140€ sis moottori ja nopari. Sit kun siihen lisätään Gyro GY520 (käytetty) Nuppiservot DS410 (käytetty) peräservo Niin saadan kokonais hinnaksi 270€. vs Align supercompo 411€+ rahti Ja väitän että sähköissä en ota takkiin. No hinta ero ei ole mahdoton. Ja mikäli nuo minun kaikki sähköt olisi ostettu uusina olisi paketille tullu hinnaksi 360€, joten mistään valtavista hinta eroista ei puhuta. Mielestäni Tämä Alzrc on lyömätön vaihtoehto silloin kun halutaan tehdä 450 halvoilla sähköillä ja ssada laadukas hyvä kopu ilmaan mahdollisimman edullisesti. Tai siinä tilanteessa kun halutaan tehdä oikeen huippu vehje parhailla sähköillä. Tällöin Alzrc kannattaakin ottaa pelkkänä kittinä jolloin se maksaa rahteineen 127€ vs Alignin kitti 230€ + rahti En nyt tässä vaiheessa uskalla todellista laatu eroa pohtia kovinkaan paljon kun se vaatisi että pääsis oikeen kunnolla syynäämään ja kasaamaan Alignin 450 PRO;n et vois oikeen verrata kunnolla. Mutta sen perusteella mitä Alignin varaosia olen käpistelly ei havaittavissa ole laatu eroja, Muutakuin akseleissa. Ja niissäkin erona on että Alignin akselit on kiillotettuja. Ainakin tässä minun yksilössä men pääakselin ja leparin akslin laakerit vaihtoon. Muut laakerit on ollu ok. Lisäksi Alzrc;n varaosa saatavuus on hyvä ja ne on todella halpoja verrattuna Alignin osiin. Tosin mikään ei estä käyttämästä Alzrc;n osia myös Alignissa ;D
Ja mikäli tätä nyt sattuu lukemaan joku aloittelia, joka on saannut päähänsä ostaa 450 kopterin ja aloittaa tämän mielenkiintoisen harrastuksen. Niin suosittelen lämpimästi ostamaan Tämän Alzrcn;n paljon ennemmin kuin jonku HK;n tai muun halppis kloonin. Tällöin joudut kopun rungosta maksamaan jonkun verran enemmän. Mutta takaan että säästyt paljolta turhalta pään vaivalta. Ja tämä voi loppu peleissä olla kuitenkin halvempi sillä niin paljon esim HK;n kopuihin joutuu jo ensikasauksessa vaihtaa parempia osia. Joo puhun kokemuksesta.
No siellä se nyt roikkuu peräservoa odottamassa.
-
Se on siinä ja siinä että kannattaako ostaa alzzi vai rekkukaupasta aito.
Aligni vois olla helpompi myydä pois joskus.
tulee kaikki hilppeet valmiina ja on uutta! ei tartte sieltä täältä tilailla ja juosta tullipostissa..
-
Se on siinä ja siinä että kannattaako ostaa alzzi vai rekkukaupasta aito.
Aligni vois olla helpompi myydä pois joskus.
tulee kaikki hilppeet valmiina ja on uutta! ei tartte sieltä täältä tilailla ja juosta tullipostissa..
Sanomattaki on selvää että kaikkein helpoimmalla pääsee, kun tilaa T-rex storesta T-rex 450 PRO supercompon. Ja varmaan jälleen myyntiarvo on parempi. Sitä en sit tiedä kumman saa helpommin myytyä. Mutta hiukan halvemmaksi tämä tulee ja vara osat on erittäin halpoja. ja sen takia niitä onkin helppo ja mukava tilata ihan omaan varastoon, niin on sit heti käsillä kun tarvii. Mullaki rupee laatikollinen oleen kaiken laista osaa. Ja jos mahdollisimman halvalla pitäs saada niin ennemmin ostaisin Alzrc compon ja siihen HK;sta halpa sähköt gyro servot. kuin HK;n kloonin ja siihen halpa sähköt.
Itelläni oli tässä mukana myös kokeilun halua ja uteliaisuutta uutta merkkiä kohtaan. Ja mullahan oli tarkoitus kasata oikeen viimisen päälle huippu vehe parhailla sähköillä. ja niitä paketteja ei saa valmiina. Mutta en sit raaskinukkaan ihan niin paljoo investoida kopuun kun toi mun F3A konekkin kaipaa rahallista huomiota. Mutta tähän mennessä ite olen erittäin tyytyväinen.
-
Juu nyt on ainakin väliaikaisesti lentokunto saavutettu. Sain eilen lainaan DS 520 servon perälle. Kiitokset Petterille. No eilen tulikin sit värkättyä servopaikalleen ja säädettyä gyro. Pikkasen pyöriteltiin roottoria kerhon lattialla taisi siinä ihan hetkeksi vähän jalaksetkin irrota lattiasta. Noparissa ei ole soft startti päällä joka aiheuttaa vähän hankaluuksia esim vaikka kuinka varovasti koitaa kaasua avata niin kopu pyörähtää heti vähintään 180astetta, ennen kuin perä ottaa pitoo.
Oisko jossain Turnigy 40A noparin ohjelmointi ohjetta, kun se sama varmaan käy tähänkin.
Nupia eilen säädessäni huomasimpa vaan et aika rajusti ois kulmia tarjolla ilman että bindaa. Ihan ei mittari riittänyt mutta noin +- 17-18 astetta lähtee ::)
Säädin kulma muistaakseni +- 15 astetta vaikka sekin on varmasti aivan liikaa.
No laitoimpa akut lataukseen jos sitä vaikka innostuis lähteen urheilutalolle säätämään.
-
Google on kaveri.
http://lmgtfy.com/?q=turnigy+40A+plush+manual (http://lmgtfy.com/?q=turnigy+40A+plush+manual) ;D
http://www.hobbywing.com/upload/manual/ESC_e.pdf (http://www.hobbywing.com/upload/manual/ESC_e.pdf)
Sama nopari taitaa olla
-
Kiitokset Samille linkistä. Täytyy perehtyä tohon paremmalla aikaa, jonku kaa joka ymmärtää Lontoon kieltä.
Mutta heh heh kävimpä vaan vähän testaamassa urheilutalolla. Ja voin sanoo et nyt on FIILIS KORKEELLA ;D ;D ;D Kyllä muuten toimii hienosti kerta kaikkiaan hieno peli. Kopulla lennetty vasta 2 akullista mutta silti toimii paljon paremmin kuin edellinen kopu, näin hyväksi en ikinä saannut HK;ta. Joo johtuu osaksi sähköistä mutta on tos rungossakin kaikki paljon parempaa esim herkyys kitkattomuus toleranssit.
Olin kyllä yllättynyt kuinka pirun vakaa toi on ja samalla niin tarkka. lejjunnassa pysyy kin liimattu todella helppo pitää paikallaan, ja sammalla on aistittavissa PRO maista agressivisuutta et kun käsky käy niin sillon mennään. Perä toimii tosi hyvin aluksi oikeesn tiukassa piron pysäytyksessä jäi hekeksi vägään Mutta ku pudotin gainia niin asia korjaantui. Myös pitcpumpissa perä pysyy kuin liimattu. Ja perä pysähtyy kuin seinään.
Säätämistä tossa ei paljon ollu Gainia pienemmäksi on nyt IDLE UP;lla 68% ja NORM;lla 70% Ja sit pikkusen sain lisätä liikkeitä ja pienentää EXPOJA kun ei se karannukkaan lapasesta ;D Loput hieno säädöt täytyypi tehdä sit kentällä kun pääsee ulos vetään taivaslentoo. IDLE UP 2 lentotila täytyypi tehdä kans johon sit laitetaan kaikki mitä irti saadaan ;D
Huomenna jos vain kelit sallii niin pitää kentälle mennä testaan.
-
nonni!mika lens sit alzilla ihan onnistuneet lennot urheilutalolla sisällä ja urheilutalon takana ulkona.
tuntui olevan tyytyväinen.
mä sain sen ensimmäisen leijutuksen videolle mut en ehi sitä todennäkösesti vielä tänää uppaan,eiköhän se huomenna saada.
flippiki tuli sit jossainvaiheessa salissa(ei tullu videolle) mut tais olla vahinko vaan et pyörähti sillalailla!! ;D :P
mut hienoa.
-
flippiki tuli sit jossainvaiheessa salissa(ei tullu videolle) mut tais olla vahinko vaan et pyörähti sillalailla!! ;D :P
mut hienoa.
Vahinko ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Terve
No tossa ois nyt yks tylsä leijjutus video Alzrc 450 PRO;sta. Lähempä nyt Kippari halliin katotaan jos saatas taas jotain videolle.
http://www.youtube.com/watch?v=0p4pximmeuM#ws (http://www.youtube.com/watch?v=0p4pximmeuM#ws)
-
Terve
No tossa ois nyt yks tylsä leijjutus video Alzrc 450 PRO;sta. Lähempä nyt Kippari halliin katotaan jos saatas taas jotain videolle.
http://www.youtube.com/watch?v=0p4pximmeuM#ws (http://www.youtube.com/watch?v=0p4pximmeuM#ws)
hyvin näyttää toimivan :) vaan laita nyt ihmeessä jotain soft starttia tohon ku kuullostaa/näyttää niin härskiltä ::)
-
Tahtoo kaikki nämä hyvät ja halvat noparit olla tuollaisia maks soft startillakin... näillä siis joku "super soft start" tarkoittaa max 2 sekunnin starttia..
-
Joo tossa videossa ei vielä ole soft starttia. Mutta nyt on laitettu kun sain ohjelmointi kortin lainaan.
-
Jep nyt tuli Kokkolaankin yhdelle kaverille Alignin 450 PRO. Pikkasen pääsin sitä hypistelemään kerholla. Silleen äkkiseltään eroja mitä huomasin niin perän lavanpitimissä ei ole olenkaan välystä (lepatusta) Sitä en sit tiedä onko hyvä vai ei. Samoin päälavan pitimissä ei minkään laista välystä Alzrc;ssä on vähän. Ja laakerit on parempia Alignissa. Olen joutunut vaihtamaan omaani pääakselin, leparin ja peräakselin laakerit. Mutta kaikkein suurin ero on päälavoissa ja tämä ero onkin sitte Alzrc;n puolelle Nimittäin noi Alignin hiilikuitulavat ei kyllä vakuuttanu yhtään ovat kauheen löysät ja kevyet. Jäkkyys ero onkin huomattava myös kierto jäykkyydessä on eroa. Täytyypä kysyä josko saisin kokeilla noita Alignin lapoja omassa kopussani niin näkis sitte et huomaako mitään eroa En huomannu nyt tarkemmin mittailla painopiste eroja, mutta Radixeilla ja Alzrcn lavoilla painopiste on 8mm eri paikassa en muista kummassa oli kauempana. Muuten en huomannut oikeen eroja nupissa ja perässä nyt tuntuu kaikkien osien suhteen olvan hivenen tiukemmat sovitteet. Linkkien herkistämistä on myös Alignissa. Tosin tuntuu et Alignissa on just sopivasti pehmeemät linkinpäät Alzissa tahto jotkut linkin päät haleta kun tökkäs herkistimen kiinni. No kunhan tuo Aligni on saavuttanut lentokunnon niin täytyy mennä kerjään tyypejä, vaikka siittä taitaa tulla 3G mut kuitenkin.
Paino erot
Radixit 23,46g ja 23,50g
Alzrc 21,13g ja 21,05g
Align 18,82g ja 18,89g
-
mika a
Miltä kopterin osien laatu vaikuttaa lennättelyjen jälkeen? Onko ilmennyt mitään ongelmia mekaniikassa?
Mietin tässä kannattaako ko. kopua tilata.
-
No juu kopua on tullu lennettyä ihan kivasti. Ja ihan hyvin toi on pelannu ja luotettavakin ollu. Tosin jonkin verran rupee pientä kulumista esintyyn. Laakereita ja linkkipäitä olen vaihtanu. Kallistus levyyn on tullu klappia ku siinäki on laakeri joka on nyt väljä. Eli lyhyesti Alzi on muuten yht hyvä ku Aligni paitsi et Alignissa on paremmat laakerit ja linkkipäät. Alzissa on taas paremmat lavat vakiona. Ite tykkään Alzista ku on hyvä vehe ja varaosat halpoja kyl tota uskaltaa suositella, tai ainaki mulle riittää. Mitään HK;n tyylisiä susi juttuja tos ei ole. Mut kandee laskee lopullinen hinta ero Aligniin niillä sähköillä mikkä meinaa laittaa ja huomioia tulevat laakerin vaihdot. Ja verrata sit kumpi kannattaa. Jos tilaat Alzrcn niin suosittelen peräservoks Alzrc 9257 on pelittäny hyvin ja hintaki kohilla?
-
No juu kopua on tullu lennettyä ihan kivasti. Ja ihan hyvin toi on pelannu ja luotettavakin ollu. Tosin jonkin verran rupee pientä kulumista esintyyn. Laakereita ja linkkipäitä olen vaihtanu. Kallistus levyyn on tullu klappia ku siinäki on laakeri joka on nyt väljä. Eli lyhyesti Alzi on muuten yht hyvä ku Aligni paitsi et Alignissa on paremmat laakerit ja linkkipäät. Alzissa on taas paremmat lavat vakiona. Ite tykkään Alzista ku on hyvä vehe ja varaosat halpoja kyl tota uskaltaa suositella, tai ainaki mulle riittää. Mitään HK;n tyylisiä susi juttuja tos ei ole. Mut kandee laskee lopullinen hinta ero Aligniin niillä sähköillä mikkä meinaa laittaa ja huomioia tulevat laakerin vaihdot. Ja verrata sit kumpi kannattaa. Jos tilaat Alzrcn niin suosittelen peräservoks Alzrc 9257 on pelittäny hyvin ja hintaki kohilla?
Kiitos kommenteista. Vaikuttaa siltä omalla kohdalla, että Align voisi olla parempi ratkaisu pitemmän päälle.
-
Millaisiin lentoaikoihin olette pääseet ALZRC:n moottoreilla. Mulla on toi noname kopio ja siintä Turmigy motti.
Alkaa kyllaästyttää kun aito pro lentää mun lennätystä 4min 30 sek lataus n. 1800 mAh ja tolla kopiolla 4 min on n. 1900 mAh. Eli sis lento ajassa ero on n. 20%.
Olisko ALZRC:n motissa parempi hyötysuhde vai pitäiskö laittaa heti suosiolla Scorpion tai Aligni motti.
Neuvoja myös uuden motin hankintaa otetaan vastaan.
-
Nyt sain sähkön kulutuksen aisoihin.
Laiton Alignin noparin kiinni näyttäis siltä että pääsen n. 4 min 30 s lentoaikoihin 85 % suoralla kaasukäyrällä.
Ei toi Turnigy 450 H2218 Brushless outrunner 3550KV taida niin huono ollakaan. TURNIGY Plush 40amp Speed Controller ei vaa oikein säätänyt kiekkoja tai siis ei tainnut säätää ollenkaa. Oli kyllä ohjelmoitu oikein ohjelmoitintikortin kanssa, eikä ollut guvernööri päällä.
-
Tuli tilattua kyseisen merkin muoviosia 5satkuun kun nuo alignin muoviosat on huomattavasti tyyriimpiä ja en oikein keksi syytä käyttää niitä. Tein sellaisen havainnon et ainakin tuo pääratas oli jonkun verran isompi kuin orginaali ja tällä on jo jotain vaikutusta kierroksiin.
-
Niin että hampaita oli enemmän(kö)? Ei se halkaisija kierroksiin vaikuta, jos hampaita on sama määrä...
-
en ole ruvennut hampaita laskemaan mutta olen aina kuvitellut että se on tuo rattaan halkaisija joka määrää kuinka monta kertaa se pyörii suhteessa esim pinjoniin.
-
Minkälaisia kokemuksia käyttäjillä on? Tämähän sopii minulle kuin nenä päähän. Ei hirveästi enempää tarvi rahaa tunkea ku tuommoseen HK:n klooniin ja laatu vissiin hyppää monella pykälällä ylös ja suomesta Trex storesta löytyy varaosia. Align ottaa niin kovaa hintaa noista kiteistänsä.
-
Joku tuossa mainitsi, että Alignilla on paremmat laakerit vakiona kuin altsilla. Omasta 450 porosta sai vaihtaa pääakselin laakerit melkein het ekan lennon jälkeen. Yksisuunta on parinkymmenen akullisen jälkeen kaput, huutaa ku sikaa pistettäis.
Eli saattaa olla tuulen suunnasta ja golfvirrasta kiinni mitä sattuu saamaan paketissa. Onneksi laakerit on halpoja ja niitä löytyy RC Sabesta. Paitsi one-wayta ei löydy.
-
Mutta eikös Trex storesta tuohon saa sitä laakeria vai?
-
Saa varmasti. Tarkensin vaan että Sabesta ei saa koska edellisessä lauseessa ilmoitin että laakereita saa Sabesta.
Pitäsi tilata mutta olen niin laiska etten ole saanut aikaiseksi...
EDIT: Kiitos Toeh että potkit phäärseelle, tilasin yksisuuntalaakerin äsken... ;D
-
:D
Tuo Alzrc:n 450 vaikuttaa jo lukemani perusteella siltä että taidan tuon HK450GT PRO:n pähkäilyn vaihtaa Alziin ja tehdä Alzin tiukalla budjetilla mutta kuitenkin suhtkoht hyvillä kehutuilla HK sähköillä.
-
Tervehdys.
Tuossa HK: 450 PRO:ssa hihnaperällä, luultavasti myöskin TT mallissa on nupin T- osa todella heikko akseliin kiinnitymis kohdastaan, olen jo särkenyt 2 kyseistä osaa. Eka torpissa, ja toinen ihan yksinään tuli väljäksi akseliin. Kummatkin osat olin lukitteella tiivistänut akselille.
Muuten HK: pro 450 klooni on ollut hyvä.
TOH
-
Heps kukkuu
Alzia on tullu taas pikkasen lennettyä. Ku sain sen viimeinki rempattua edellisen torpin jäljiltä. Ja tulipa taas pitkästä aikaa asioitua www.hk-parts.com (http://www.hk-parts.com) putiikissa. Ja oli mukava huomata et Hk-parts on taas kehittäny kauppaa. Alzrc;n varaosa valikoima on taas laajentunut mukavasti. Ja pikkuhiljaa alkaa tulla myös jonkinlaista imagon ja brändin luonti meininkiä. Sillä kaikenlaista PR tuotetta pukkaa tuleen. Alzrc T-paitaa, radiolaukkua, kopterilaukkua ym ym. Myös varaosta on nyt pakattu Alzrc logoilla oleviin pakkauksiin. Tollaset PR jutut nyt ei mua hetkauta mihinkään päin. Mutta toi varaosa valikoiman laajentuminen on ihan hyvä. Minä kun pääasiassa käytän Alzin omia osia. Nyt saa myös laakereitakin varaosina. No Alzin omat kitin mukana tulleet laakerit ei ikinä vakuttaneet. Mutta kun eipä noista tiedä niin täytyy kokeilla seuraavassa tilauksessa, kun ei siinä korkeelta tipu. Ja jos ne sattuu oleen hyviä niin se ois loistava juttu. Kun Alikilit on kaliita eikä nekään nyt mitään ihmeellisiä ole.
Ja nythän koko ajan tuntuu ilmestyvän osia isompiinkin kopuihin. Mitäköhän se enteilee. Voi tuokaa jo myyntiin jonku isomman kopun kitti. Sillä jos ja kun Alzrc tuo myyntiin jonku ison kopun. Niin meitsi hommaa sellasen. Sen verran olen tykästynyt kyseiseen merkkiin hyvä laatu kohtuuhinnat hyvä saatavuus.
-
Vielä kun saisivat itse kitin varastoon. :D Ensi tilistä saisi sen ehkä tilattua.
-
Aika houkuttelevalla hinnalla saa noita ALZRC Super Comboja!
http://www.rc711.com/shop/alzrc-helicopters-c-165_223.html (http://www.rc711.com/shop/alzrc-helicopters-c-165_223.html)
Ei paha hinta todellakaan. FBL mallia myös Super Combona reilusti alle 300€.
-
Nyt ei vakuuta tää kitti, laitoin kaikki 4 spaceriä pääakseliin ja silti tuo heiluu ylösalas lähes millin verran. Muilla ollut samaa ongelmaa?
-
Nyt ei vakuuta tää kitti, laitoin kaikki 4 spaceriä pääakseliin ja silti tuo heiluu ylösalas lähes millin verran. Muilla ollut samaa ongelmaa?
laita toistepain...
-
laita toistepain...
Sitten heiluu 2 milliä..
-
onko sulle paarattaan ylapuolella se paksu holkki/shimmi?
-
onko sulle paarattaan ylapuolella se paksu holkki/shimmi?
Joo on. Laitoin spacereita 8 kpl niin nyt ei heilu. Nyt siis ontto pää alhaalla.
Tässä on muuten levee runko kun X5:ssa on kapeempi! :)
-
onko sulla servot jo kiinni? jos vaikka pukit paasee liikkuu liikaa...
-
onko sulla servot jo kiinni? jos vaikka pukit paasee liikkuu liikaa...
Kyllä noi edessä olevat oli kiinni. Mutta onhan nuo pukitkin kuudella ruuvilla runkolevyissä kiinni, että enemmän nuo servot joustaa kuin runko.
-
No voisko vaan olla niin että pääakselissa on vähän toleranssi heittäny. Sattuuhan noita kokeile vaihtaa pääakseli tai pidä ne 8 simmiä paikalla.
-
No voisko vaan olla niin että pääakselissa on vähän toleranssi heittäny. Sattuuhan noita kokeile vaihtaa pääakseli tai pidä ne 8 simmiä paikalla.
Voipi olla. Jätän noi simmit paikalleen.
Perälavan pitimet on kiitettävän tiukat, lavat pysyy hyvin paikoillaan ilman ruuvejakin. Kai noita täytyy hieman vääntää leveemmälle.
-
Ei nyt oikein osu osat kohdalleen. Alemmat linkit 31,5mm ja ylemmät 51,5mm, mutta ei toivoakaan että ylemmän linkin sais nuppiin kiinni niin että kulmat ois suunnilleen nollissa. Ylempien pitäs olla 6mm pidemmät. En nyt tajuu missä mättää. Mittasin pääakselinkin ja se oli 118mm kuten pitääkin ja käänsin senkin toisin päin, mutta ei..
-
Ei nyt oikein osu osat kohdalleen. Alemmat linkit 31,5mm ja ylemmät 51,5mm, mutta ei toivoakaan että ylemmän linkin sais nuppiin kiinni niin että kulmat ois suunnilleen nollissa. Ylempien pitäs olla 6mm pidemmät. En nyt tajuu missä mättää. Mittasin pääakselinkin ja se oli 118mm kuten pitääkin ja käänsin senkin toisin päin, mutta ei..
Eipä kai tuossa muuta kuin 1.5mm jokaista linkkiä auki (10kpl) niin sehän on 6mm lavanpitimessä. Swashdriveriä voi nostaa 3mm jos meinaa ottaa swashiin kiinni. Flybarless vehkeessähän ei ole niin nuukaa tuon swashdriverin kiikkujen asennon kanssa kunhan servoarmit on suorassa nollakulmilla ja liikettä löytyy riittävästi kumpaankin suuntaan.
-
Eipä kai tuossa muuta kuin 1.5mm jokaista linkkiä auki (10kpl) niin sehän on 6mm lavanpitimessä.
Sitten tankot olisi n. 3.5mm linkin sisässä, mikä on aika vähän.
Se tässä hämää, että noi 31.5mm ja 51.5mm toimii oikeassa porossa niin mistä ihmeestä tuo ero voi tulla.
-
Availin noita linkkejä niin paljon kuin uskalsin ja silti jäi hieman uupumaan.
Voisiko joku ALZRC FBL nupin omistava mittailla omasta kopusta linkkien pituudet ja nuppia paikkallaan pitävän ruuvin etäisyyden ylimmästä laakerista?
-
Ei kauhean vertailukelpoisia nämä mun mitat viritysosien määrästä johtuen, alzin nuppi kuitenkin kyseessä:
Nupin lukkoruuvista laakeripesän pintaan: 56mm (Microhelin laakeripesä)
Swashin pallosta lavanpitimen palloon (keskeltä): 55mm (linkit on ne alzin portaattomasti säädettävät)
Aileron servon pallosta swashin palloon (keskeltä): 33.6mm
Elevator servon pallosta swashin palloon (keskeltä): 32.1mm
Pitch servon linkissä sama mitta kuin aileronissa.
Toivottavasti on apua.
-
Samanlaista mittaa mullakin, kuva ohessa:
(https://lh6.googleusercontent.com/-cVzFfZ2vLlo/Tsko60P5D6I/AAAAAAAAIkc/A5y0fhJuxEs/s800/CameraZOOM-20111120181959771.jpg)
-
Ei nyt oikein osu osat kohdalleen. Alemmat linkit 31,5mm ja ylemmät 51,5mm, mutta ei toivoakaan että ylemmän linkin sais nuppiin kiinni niin että kulmat ois suunnilleen nollissa. Ylempien pitäs olla 6mm pidemmät. En nyt tajuu missä mättää. Mittasin pääakselinkin ja se oli 118mm kuten pitääkin ja käänsin senkin toisin päin, mutta ei..
(http://www.kopterit.net/index.php?action=dlattach;topic=11345.0;attach=35849;image)
Noi sun 3 servolinkkii näyttää tosi lyhyiltä!
-
Toi swash lock pitäisi olla about 6 millin päässä nupista.. sulla on tosi alhalla.. tilaa uudet linkkitangot rekkula kaupasta.
-
Ei kauhean vertailukelpoisia nämä mun mitat viritysosien määrästä johtuen, alzin nuppi kuitenkin kyseessä:
....
Toivottavasti on apua.
Olihan näistä, kiitoksia. Vihdoin ollaan nollakulmissa. Vielä vaan piti avata lisää, lopuksi jäi n. 3.5mm jokaisen linkinpään sisään tankoa. Ei kovin paljoa, mutta eipä ole vaihtoehtoja.
Noi sun 3 servolinkkii näyttää tosi lyhyiltä!
Toi swash lock pitäisi olla about 6 millin päässä nupista.. sulla on tosi alhalla.. tilaa uudet linkkitangot rekkula kaupasta.
Tuo oli vanha kuva, swash lock ei ollut edes kiinni vielä ja tangot ohjeiden mukaan ruuvattu.. Kyllä ne linkkitangot ihan samanmittaisia oli kuin oikeassakin.
-
Beastin satelliittivastari pääsi peräservon alle. Itselle ei ainakaan tullut mieleen tuon sijoituksen huonoja puolia, muilla?
(http://img.tapatalk.com/6d448577-4b17-6636.jpg)
Nyt on kopu kasassa ja sitten vaan odottelemaan kelejä että pääsisi kokeilemaan.
-
Oon tässä itse haaveillu vaihtavani oman HK450v2:n tämmöseen (http://www.rc711.com/shop/alzrc-450-pro-helicopter-standard-combo-450m-motor-40a-besc-p-4330.html?cPath=165_273_223).
Sähköinä nykyisessä GY401+S9257 ja nupissa Hitec HS-65MG:t. Nämä tarkoitus siirtää tuohon Alziin. Näillä varmaan pärjäisi tuon kanssa?
Onko kukaan ajellut tuota 4S akulla? Motti näyttäis ottavan vastaan 3-4S ja noparikin toimii 3-6S akuilla.
-
Oon tässä itse haaveillu vaihtavani oman HK450v2:n tämmöseen (http://www.rc711.com/shop/alzrc-450-pro-helicopter-standard-combo-450m-motor-40a-besc-p-4330.html?cPath=165_273_223).
Sähköinä nykyisessä GY401+S9257 ja nupissa Hitec HS-65MG:t. Nämä tarkoitus siirtää tuohon Alziin. Näillä varmaan pärjäisi tuon kanssa?
Varmasti toimii. Linkinpäät ja pääratas laakereineen meni itseltä vaihtoon, muuten ihan ok laatua. Peräservon pidin, antirotation bracket ja keulan muovi on aikaa pehmeitä joten montaa kertaa niihin ei saa ruuveja kiristettyä.
-
Voi voi pitäs jaksaa ja keretä jossain vaiheessa laittaa omaki Alzi taas iskuun. Se lepäilee vieläki hyllyllä koivuun lentämisen jäljiltä. Kaikki osat kyllä löytyy ku sais vaan aikaseks.
-
Chattailin tuossa aamulla taas ALZRC tytön kanssa niitä näitä, pariin otteeseen koitin kutitella tyttöä aiheella alzrc vs align, vakuutteli kovasti ettei ole mitään yhteistyötä/tuotantoa.
Miss Yang kuiskasi että uutta tuotetta on tulossa tuutista, mutta vannotti etten saa kertoa kellekkään että mitä ja koska. 8)
-
Chattailin tuossa aamulla taas ALZRC tytön kanssa niitä näitä, pariin otteeseen koitin kutitella tyttöä aiheella alzrc vs align, vakuutteli kovasti ettei ole mitään yhteistyötä/tuotantoa.
Voin hyvin uskoa tuon, sen verran parempaa laatua Alignin osat on.
-
Chattailin tuossa aamulla taas ALZRC tytön kanssa niitä näitä, pariin otteeseen koitin kutitella tyttöä aiheella alzrc vs align, vakuutteli kovasti ettei ole mitään yhteistyötä/tuotantoa.
Miss Yang kuiskasi että uutta tuotetta on tulossa tuutista, mutta vannotti etten saa kertoa kellekkään että mitä ja koska. 8)
Oiskohan ALZRC X5?
Njs onhan nuo ALZRC osat ny parempia ku HK, mutta ei ne ihan Aligniin yllä. Jotku akselit lepari jne mitä mulla on nii niissä ei kyllä eroa oo, mutta taitaa enempi muoviosat jäädä sitte huonommaks.
-
n. 10 akullista takana FB Prov2:n kanssa. Kaikki osat meni ongelmitta paikalleen, lukuunottamatta peräservon telinettä johon S9257 haki hieman paikkaansa. Lentää todella jees 8)
Kopterointihan on ihan kivaa, ku jättää HK:n taakseen :P