Kopterit.net
Helikopterit => Vintage => Aiheen aloitti: illi - 13 Huhtikuu, 2011, 11:58:08
-
Tuollainen oli allekirjoittaneella vuonna 1990, aluksi ilman gyroa, myöhemmin hyrrägyron (http://www.kopterit.net/index.php?topic=3054.0) kanssa (gyro paransi elämää merkittävästi).
Aika (mielenkiinto?) ei kuitenkaan tuolloin riittänyt opettelemaan asiaa perusleijutusta pidemmälle ja lopulta myin kopterin pois 1995 vain parinkymmenen tankillisen jälkeen.
Nyt sitten kävin lunastamassa kopterini takaisin uudelta omistajalta ajatuksena koittaa että lentääkö se kun ensin on opeteltu lennätyksen perusteet muilla koptereilla.
Alkaa kaikki osat olla putsailtu, osa näyttää kaipaavan vaihtoa ja mahdollisesti pitää jotain korvata uudemmilla Kyöstin osilla."
Toisena kuva ensimmäisisistä "leijutuksista" (yksi pallo vielä maassa :P) tuolloin 1990 joulupalloista tehdyn apulandarin kanssa.
Nyt vain kasailemaan...
-
Muutama laakeri piti tilata ja nyt kun ne saapui niin näprätään vähän osia yhteen...
-
Ja lisää edistystä...
-
Sehän alkaa muistuttaa kopteria...
Edit: vakaajat paikalleen ja kuva vaihtoon
-
Sähköä...
-
Itse jättäisin kumit pois servoista. Jotenkin tuntuu siltä, että kumit antaa mahdollisuuden servoille ylimääräiseen liikkeeseen. Voi olla että olen väärässä.. ???
Omissa koptereissa ei missään ole kumeja servoissa.
Lennättäjä "gurut" toivottavasti kertoo näkemyksen noihin kumeihin, että onko niistä jotain virkaa vai ei..
-
Hehee :) Minä käytän kumia kaikkien koptereiden kanssa :P
Vähentää sitä mekaniikasta servon elektroniikkaan asti menevää värinää (varsinkin polttiksissa) joka osaltaa aiheuttaa häiriöitä ja vikoja. Siksi ne vastarit yms pyritään pistämään pehmusteisiin tai ainakin "servoteipin" kanssa kiinni. Samasta syystä sen gyron allakin on sitä teippiä...
Mutta tuo on varmastikin niitä asioita joista voidaan tingata maailman ääriin ilman että saadaan yksimielisyyttä asiaan ???
-
Hehee :) Minä käytän kumia kaikkien koptereiden kanssa :P
Mutta tuo on varmastikin niitä asioita joista voidaan tingata maailman ääriin ilman että saadaan yksimielisyyttä asiaan ???
Eiköhä tuohonkin varmasti saada mutua sekä järkeenkäypää visiota...
Tiedä vaikka joutuisi perusteluiden tuloksena virittämään servoille kumit... :D
-
Eiköhä tuohonkin varmasti saada mutua sekä järkeenkäypää visiota...
Tiedä vaikka joutuisi perusteluiden tuloksena virittämään servoille kumit... :D
Koptereissa oon käyttäny. Tuntuu vaan jotenki turhalle laittaa niitä aina.
Tuos miu 450:ssä jouduin poikkeuksellisesti luopumaan peräservo kumeista, ku tuli mahtumisongelmia tuon Scaala kopanb kanssa.
-
Saattais alkaa olemaan koelentoa vaille...
Tai no ehkä pitää vielä tarkistella kaikki ja pariin ruuviin pistää lukitteet kun tohkeissaan kasatessa jätin laittamatta ajatuksella jotta "minä vain mallaan tätä tähän, puran vielä ja pistän sitten lukitteet" :D
-
Pääsihän sitä koelentämään ennen leiriä :)
Aika yllätyksetön oli ensilento, käynnistyi hienosti, alkuun vähän rikkaalla niin ei jaksanut nostaa ilmaan. Vähän säätöjä niin nousihan se ilmaan
Säätöjen jälkeen leijuntakaasu oli kolmannestikussa, pitänee ruuvailla vielä käyriä.
Pari kierrosta toisen lavan linkkiin niin träkkinkikin on suurinpiirtein kohdallaan.
Gyron gain oli kohdallaan heti valmiiksi, tai no tuotakin voi vielä testailla myöhemmin.
Oikealle kun kallisti reippaammin niin tuntui aiheuttavan jonkun ravistusreaktion ??? Mistähän tuo voisi johtua, kenellään kokemusta? No pitää tutkia tuotakin.
Jäähdytyspuhallinkin tuntuu nyt olevan sisäänajettu kun ei ota enää koteloon kiinni :P
Tankki vuotaa, ei ilmeisesti Raprorin headertankin kumi ollut tiivis tuohon Kyoshon tankkiin, alkuperäinen muistutti enemmän kiveä kuin kumia. Pitänee tuotakin vielä tuunata.
Mutta kyllä nyt kelpaa lähteä leirille kun on viimeisen päälle kopteri lentokunnossa :D
-
Hienoa että näitä wanhojakin vielä joku jaksaa ruuvata. Harmi vaan että en päässyt leirille ihastelemaan livenä... :-\
-
tulipa niin nuoruus mieleen. itellä oli ensimmäinen kopteri samallainen olikohan vuosi -95
-
Pääsihän sitä koelentämään ennen leiriä :)
Missäs päin lennättelet tuota Conceptia? Saan toivon mukaan ilmaan minulle ekaa kertaa Concept 46VR nyt tulevana viikonloppuna Nummelassa. 8)
-
Hehee, onnea ekalennolle, koitappa järjestää kuvia asiasta. Oulussa olen että ei Nummelaan ole asiaa ihan heti :)
Ja ollakseni rehellinen, Paattisten kevätleirillä huomattiin että yhdestä linkistä on kierre korkannut muoviosasta enkä sen kummemmin ole jaksanut tehdä sille mitään, eli odottelee vielä lisälentoja...
-
mää kyl tuun kentälle kameran kanssa, kuvia luvassa ->
-
No Mulla on tollanen Kyosho Consept 30 Hughes 300-Sarjalla, mottina OS 32 MAX SX. Löytyy myös kellukkeet.