Kopterit.net
Helikopterit => Hirobo => Kopterivalmistajat => Hirobo Sähkö => Aiheen aloitti: Sami - 26 Syyskuu, 2011, 01:05:41
-
http://model.shinlog.jp/hirobo_fan/2011/09/embla-is-coming.html (http://model.shinlog.jp/hirobo_fan/2011/09/embla-is-coming.html)
Kohta se tulee, mutta mahtaako rantautua Suomeen yhtään?
Samppa
-
http://model.shinlog.jp/hirobo_fan/2011/09/embla-is-coming.html (http://model.shinlog.jp/hirobo_fan/2011/09/embla-is-coming.html)
Kohta se tulee, mutta mahtaako rantautua Suomeen yhtään?
Samppa
Onhan meillä aina tarjolla koko Hirobon mallisto, uutukaiset mukaan lukien.
Eiköhän tuokin jossain välissä ilmesty tarjolle.
-
Puun takaa kuultuna, näiden minimitilauserät on niin suuria että ei tule Saben valikoimiin.
EDIT: Tämä kaiketi tehdään jossain Kiina/Taiwan akselilla joten eihän tämä ole edes aito Hirobo... ;D
-
Pr##le, kopioineet minun 450:n jalasten kumeja myöten :P
- 4D -
-
Kyllä näkyvillään tulee Sabeen,on
ainakin heidän sivuilla mainittu.
-
Tere!
Maailmalla näyttää Embloja olevan jo lennossakin ja toiminnalliselta vehkeeltä näyttää ainakin tämän videon mukaan ;D http://www.youtube.com/watch?v=gfZ9xFIKyaU#ws (http://www.youtube.com/watch?v=gfZ9xFIKyaU#ws)
Samppa
-
Tuolta näkee vähän rakennetta: http://www.hirobo-online.de/katalog/media/docs/embla-info-englisch.pdf (http://www.hirobo-online.de/katalog/media/docs/embla-info-englisch.pdf)
Akulle ovat jättäneet aika vähän tilaa pituussuunnassa. Turnigy, GensAce, Voltz ja Hyperion on ainakin yli 100mm pitkiä. Tiedä sitten onko mikään 2200mah 3s alle 100mm jos tuo on kovinkin tarkkaa.
-
Ja tässä rakentelu raporttaasia saksaksi osa 1 : http://www.hirobo-online.de/community/pilotenprojekte/ruediger/aufbauanleitung-embla-450-e.html (http://www.hirobo-online.de/community/pilotenprojekte/ruediger/aufbauanleitung-embla-450-e.html)
Samppa
-
FastLadissä varastossa: http://www.fast-lad.co.uk/store/hirobo_embla_450e_(flybarless)_helicopter_0304905-p-17121.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/hirobo_embla_450e_(flybarless)_helicopter_0304905-p-17121.html)
-
On näitä euroopassakin, mantereen puolella.
Puhuin maanantaina Tonin kanssa ja tavaraa on tulossa tännekkin lähiaikoina.
Odotan jotta saa täältä, mukiava asioida paikallisessa kaupassa ja kehtaa hakee ne varaosatkin sieltä. Eikä hinta ainakaan kalliimpi oo täällä ku tilaten..
Sormet kyllä syyhyää, on aivan loistava peli tuohon roskis rexiin verraten.
-
Puhuin maanantaina Tonin kanssa ja tavaraa on tulossa tännekkin lähiaikoina.
Odotan jotta saa täältä, mukiava asioida paikallisessa kaupassa ja kehtaa hakee ne varaosatkin sieltä. Eikä hinta ainakaan kalliimpi oo täällä ku tilaten..
Sormet kyllä syyhyää, on aivan loistava peli tuohon roskis rexiin verraten.
Halvempi tuo Sabessa onkin, ehdottomasti sieltä. FastLadiin oon kyllä pettynyt pahasti.
Kyllä tämä kävi itselläkin mielessä, mutta 3x hinta verrattuna ALZRC runkoon helpotti kummasti päätöstä. Eikä nuo varaosatkaan kovin halpoja ole.
-
Kohtalaista menoa "vakio" setup:lla ;)
http://www.youtube.com/watch?v=8-vE35UFEr0#ws (http://www.youtube.com/watch?v=8-vE35UFEr0#ws)
-
Olenko ainoa kenelle tulee tuosta nimestä mieleen South Parkin NAMBLA...
[spoiler]North America Man Boy Love Association[/spoiler]
Videoitahan on juutuupissa aiheesta.
-
Mitähän voimalähdettä nuo ulkomaalaiset tuossa Emblassa käyttävät? Joillain foorumeilla näkyy moottoreita joita en tunnista, eivätkä ole alkuperäisiä. Mitähän kokoa/tyyppi moottorin pitäisi ko koneeseen olla? Jos tuollaisen koneen nyt joskus saisi täältä kotomaasta, voisi alkaa hankkimaan kilkkeitä jo valmiiksi. Nopari, gyro ja servot tuossa pöydällä jo odottaa ;D, rakennussarja vielä uupuu.. >:(
-
Mitähän voimalähdettä nuo ulkomaalaiset tuossa Emblassa käyttävät? Joillain foorumeilla näkyy moottoreita joita en tunnista, eivätkä ole alkuperäisiä. Mitähän kokoa/tyyppi moottorin pitäisi ko koneeseen olla? Jos tuollaisen koneen nyt joskus saisi täältä kotomaasta, voisi alkaa hankkimaan kilkkeitä jo valmiiksi. Nopari, gyro ja servot tuossa pöydällä jo odottaa ;D, rakennussarja vielä uupuu.. >:(
HF:ssä eräs käyttänyt Scorpparin 2221-8:sta (3600kv): http://www.helifreak.com/showpost.php?p=3449461&postcount=13 (http://www.helifreak.com/showpost.php?p=3449461&postcount=13)
Tuosta päätellen koneeseen sopii/soveltuu normaalit 450-kokoluokan motit. Vaikka tuossa vertailussa emblassa on isompi pinion, niin silti kiekat on säädetty alemmas. Liekö tuo main gear sitten isompi, mutta sitähän on helppo kompensoida isommalla pinjonilla, riippuen tietysti minkä verran motille on säätövaroja.
-
Kiitos Xen. Pääratas on kaiketi 150 hampainen, näin mielestäni jossain olin näkevinäni.
Mitäs eroa on Hyperionin vastaavalla moottorilla verraten Skoppioniin? Arvot ihan samat ja hinta ainoostaan Hyperissä korkeampi? Ainakin laakeroinnissa löytyy eroa, tuleeko samasta tehtaasta?
Tero
-
Mitäs eroa on Hyperionin vastaavalla moottorilla verraten Skoppioniin? Arvot ihan samat ja hinta ainoostaan Hyperissä korkeampi? Ainakin laakeroinnissa löytyy eroa, tuleeko samasta tehtaasta?
Samoja motteja eri värityksellä. Legendat kertoo, että Hyperionissa ois paremmat laakerit. Joskus saa Hyperionia halvemmalla kuin Scorpionia, mut yleensä toisinpäin. Scorpparia myyviä tahoja on kuitenkin aika paljon enemmän.
Leopard Hobby on lähteny kans heli-mottien tekoon, ainakin isot inrunnerit on ollu hyviä. Tuossa ois 3500kv mosa: http://www.hobby-wing.com/leapard-lc450-3500kv-outrunner-brushless-motor.html (http://www.hobby-wing.com/leapard-lc450-3500kv-outrunner-brushless-motor.html) ja sama EU-kaupasta http://www.rcmarket.org/Leopard-LC450-KV3500-Heli.html (http://www.rcmarket.org/Leopard-LC450-KV3500-Heli.html).
-
Katsoin noita päärattaiden hampaiden määrää ja molemmissa malleissa näyttäisi olevan 150 hammasta, mutta miten halkaisija on, jos hammastus onkin eri kokoinen Räxässä kuin Emblassa?
Harmittaa kun Emblaa ei vieläkään saa täältä, odottavan aika on PIIIITKÄ. >:(
-
Katsoin noita päärattaiden hampaiden määrää ja molemmissa malleissa näyttäisi olevan 150 hammasta, mutta miten halkaisija on, jos hammastus onkin eri kokoinen Räxässä kuin Emblassa?
Halkaisija toki muuttuu jos hampaan koko on eri ja lukumäärä sama. Moottorin valintaan hampaan koolla ei ole merkitystä, vain määrä ratkaisee välityssuhteen. Ja toki sitten pitää olla tarkkana että pinjonissa on sama hampaan koko mitä päärattaassa. Muuten tulee äkkiä silppua muovirattaasta.