Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Walkera => Aiheen aloitti: Pursi - 24 Lokakuu, 2011, 13:35:05
-
Tässä Walkeran uusin tulokas...
http://www.walkera.com/en1/particular.jsp?pn=V120D02S (http://www.walkera.com/en1/particular.jsp?pn=V120D02S)
ja sen video...
http://www.youtube.com/watch?v=8aYPN_stI0c#ws (http://www.youtube.com/watch?v=8aYPN_stI0c#ws)
Eki
-
Videossa lennettiin vanhoilla perinteisillä "styroksilavoilla" vaikka nettisivulla hehkutettiin mainioista uusista joustavista.
Edit:
Näyttäs siltä että pitkälle sopii samat osat kuin edellisiin malleihin.
-
Joo huomasin saman...
Mulla on käytössä Nine Eaglesin ABS muoviset lavat ja ne toimii loistavasti.
M120 liikkuu ketterästi eikä hätkähdä pienistä räpistelyistä...
http://www.youtube.com/watch?v=GMY4aGxhq4M#ws (http://www.youtube.com/watch?v=GMY4aGxhq4M#ws)
Odottelen kun toi uusi vastari tulee myyntiin ja vaihdan vanhan siihen, sitten voin ohjata Devo-8:lla kaikkia pikkusia... ;D
Eki
-
No huh huh. Liikkuu varsin liukkaasti :o
-
No nyt menin tilaamaan ko. kopterin Devo-6 ohjaimella.
Lennätykseen käytän Devo-8 ohjainta ja tämä Devo-6 tulee simulaattori käyttöön.
Uusinta RX2622V-D vastaria kokeilen myös M120D01 kopteriin.
Ja sitten kun myyntiin tulee parannetulla Firmwarella oleva RX2622V-D niin asennan sen M120:seen
Eki.
-
Uusin pikkukopteri on tulossa, toimitus viivästyi kun tekivät viimehetken muutoksen vastarin Firmwareen.
Varaosiakin alkaa saamaan ja RX2622V-D on tulossa M120 kopteriin joten kohta pääsen testaamaan...
Tässä muuten uusinta kuvaa ko. pelistä...
http://www.youtube.com/user/kcliugrandocean#p/a/u/0/pWxAw309soo (http://www.youtube.com/user/kcliugrandocean#p/a/u/0/pWxAw309soo)
Eki
-
Sain kopterin ja se toimi hyvin kunnes päätin riisua siitä kaikki toimivat osat M120 kopteriini.
En ehtinyt ottaa edes videota V120S kopterista.
Kun V120S:ää vertasi M120:een niin on se vaan "lelun oloinen" CF-runkoiseen verrattuna.
Tässä video uudesta M120S versiosta...
http://www.youtube.com/watch?v=uSIm24M4Ir4#ws (http://www.youtube.com/watch?v=uSIm24M4Ir4#ws)
Eki
-
Sain kopterin ja se toimi hyvin kunnes päätin riisua siitä kaikki toimivat osat M120 kopteriini.
Kun V120S:ää vertasi M120:een niin on se vaan "lelun oloinen" CF-runkoiseen verrattuna.
Eki
Hyvinhän tuo M-modauksesi surraa... :)
Ihmettelen kuitenkin että tykkäät enemmän CF-rungon 122g painosta, sillä V120D02S uutuuden etu on mielestäni juuri 80g keveys ja rakenteen joustavuus! - sen kautta myös parempi kestävyys käytössä, myös terävämpi ilmassa (?).
Tykkäsin kovasti tuosta pienestä 54g painoisesta V100D03BL versiosta. Sen jälkeenuusi kevyempi 35g Genius CP tuntui hyppysissä vähintään surkealle muovirimpulalle. Mutta kun pistin ilmaan, niin kohta en muuhun vaihtaisi! On tavattoman kevyt ja kestävä ja mikrokokoisen ajotuntuma on parasta mitä mun kohdalle on sattunut :D
On ihan uskottavaa, että tuo uusi V120D02S "kevytversio" on oikeasti hyvä ja tosi mielenkiintoinen. Kunhan kevään myötä siirryn ulos, niin tuo hiemen ispompi on varmaan kokeilemisen arvoinen (ellei Walkera pukkaa taas kevääksi jotain uutta mielenkiintoista =)
-
Joo... tämä painavampi kopteri liikkuu vakaamin tuulessa kuin V120S ja GeniusCP. Samaan hengenvetoon täytyy todeta että Genius toimii yllättävän hyvin tuulisella säällä.
M120:aa en ole koskaan torpannut kunnolla mutta V120 malleja useasti.
Yksi kriteeri on vielä M120:n hyväksi se että käytän tehokkaita moottoreita kuten TA-915 ja TA-215, joista jälkinmäinen on tehokkaampi ja vie vähemmän virtaa.
Kevyessä kopterissa tulee tehon aiheuttamaa ylimääräistä vääntöä, mikä pistää perän koville.
Tuo uusin RX-2622V-D on niin hyvä etten parempaa tiedä, miltei yhtä hyvä kuin BeastX, joita käytän TR-550E:ssä ja TR-450 pro:ssa.
Ja viimeiseksi ulkonäkö, M120 on pienoismalli isoista kopuista ja V120 jotakin muuta.
Tässä muuten uusin uppi M120 ja V120 koptereihin:
http://www.miracle-mart.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=110_265_529&products_id=8356 (http://www.miracle-mart.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=110_265_529&products_id=8356)
Nyt pääsis kokeilemaan auto-rotaatiota... ;D
Eki
-
Tuo uusin RX-2622V-D on niin hyvä etten parempaa tiedä, miltei yhtä hyvä kuin BeastX, joita käytän TR-550E:ssä ja TR-450 pro:ssa.
Eki
Ymmärrän kyllä nuo gyrosensorit näissä mikrohärpättimissä (tosi iso apu vakautuksessa), mutta epäilnen noiden ispompien flybarittomien systeemien vaikeutta, tai oikeastaan säätämisen vaikkutta ??? Siksi olen jämähtänyt isommissa koptereissa mekaanisiin flybareihin. Walkeroissa jees, koska ne on käyttöasetuksissa suoraan laatikosta ;D
Ja viimeiseksi ulkonäkö, M120 on pienoismalli isoista kopuista ja V120 jotakin muuta.
Eki
Tuo sattui ;D - sillä oli sama ajatus oli kun valitsin tuon vanhemman hihnaperäisen V120D05 version. En vaan saanut sen perää toimimaan kunnolla, niin oli annettava eteenpäin taitavammille. Näkökulmasi isomman kopterin "pienoismallista" on tässä mielessä hyvin kiinostava ::)
-
Nonih, tännekki tipahti tämmönen. Ensivaikutelma kopusta oli "Oho, noin iso" kun muisteli mCPx:n kokoa. Varsin asiallinen paketointi ja kopu lensi suoraan paketista otettuna (toki tein hieman tarkistuksia ensin). Kahdessa servossa oli armi mennyt yhden hampaan viereen, mutta linkit oli kuitenki säädetty "oikean" mittaisiksi vaikka armille olisi ollut parempikin paikka. Vastari/gyro-palikka oli jäänyt hieman vinoon joka suunnassa, joten se piti oikaista. Jämäkän ja "oikean" oloinen kopu.
Lähettimenä devo 7, joka on omanlaisensa kapistus. Yllättävän hyvä hintaansa nähden (ei taida 50e ees olla) ja työn jälki sisällä oli parempaa mitä esim kahdessa FlySkyn 9X:ssäni oli. Ohjelmointi on oma taiteenlajinsa, mutta kun oivaltaa systeemin, ei tuon kanssa ole ongelmia. Helpompi tuo on mitä esim 9X:n vakiosofta. Ohjaimessa on valmiina käyrät säädettynä joille se jopa lentää. Miinuksena holdia tai countdown timeriä ei ole vakiona päällä. Suurin miinus minulle on holdin ja flight mode kytkimien paikat kun ovat ristissä totuttuun (hold vasemmalla). Tuli mieleen, että ton holdin kans tulee vielä ongelmia..
Kopu lentää mukavasti eikä ole moksiskaan 3m/s tuulesta. Perä pitää vakiokäyrän 50-60% kaasulla mitä vähän testailin. Pakkanen vain puree akkuihin aika nopsaan, mutta 4min lentojen jälkeen akkuun jäi vielä yli puolet. Kesähepeneissä kun lähdin vain "pikaisesti testaamaan", niin sormet jääty. Aloin ottaa kopua alas kun se hieman pyörähti ja vetäsin holdin päälle. Tai siis luulin, todellisuudessa vedin stunt-modelle ja siitäkös tiputanssi sitten lähti. Aika äkkiä hiffasin virheen ja sain oikeanki holdin päälle. Tuloksena landarista lähti paloja liitoon ja boomstrike. Ainoa oikea vahinko oikeastaan olikin, että perätönäri vääntyi irti ja vei mukanaan takaa pallon ohjurista. Ei paha kun se ehti kuitenki 100% kaasulla vetää tipua sekunnin verran kivikovan hangen päällä. Hold ja flight-mode kytkimien vaihto päikseen ei onnistu ilman johtojen jatkamista, joten tyydyin laittaamaan stunt2-modeen flat 0% kaasun, joten ajaa saman asian kuin hold.
Kopun mukana tuli kaks akkua, walkeran 600mAh 20C -pakkoja. IR:n mukaan pystyvät tuohon 20C arvoon ja mitattu kapasiteetti näyttäisi olevan hyvin lähellä luvattua. Otin HK:sta kokeeksi yhden 950mAh 25C nanon, mutta se on kyllä fiasko. Oikea kapasiteetti on 700mAh ja 20C on tuolla 700mAh:lla laskettuna hieman yläkanttiin. Vakioakku painaa 17.6g ja nano 24.1g, joten ei tarvi miettiä ostaako noita lisää.
-
Kopu korjattu ja parikyt lentoo takana. Peräputkeen kannattaa suihkauttaa voidetta jos käyttää auki. Yksi pienoinen tuunaus tuli tehtyä kun nupissa oli lepatusta melkoisen reippaasti, 2cm heilui lavan kärki kun lavanpitimestä sormilla heilutti. Ongelmana oli väljyys leparissa eikä kumeja puristettu lainkaan. Laitoin M2-prikat hubin sisälle, jolloin kumien liike säilyy ja saa nuppia napakammaksi. Nyt lepatus on hyvin vähäistä ja lento parani merkittävästi. Huomattavasti tarkempi lentää ja looppien kääntyy/ei käänny arvailut poistuivat. Ail/ele gainia pystyi hieman nostamaan ja expot sai laittaa pois. Lentopainoksi mittasin 100.5g.
Devo 7:aan laitoin lipon (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16529). Tarvi vain laittaa jst-liitin yhteen johtoon. Tasapaino on nyt parempi ja pysyy käsissä mukavasti ilman remmiä. Puolillaan lipo näyttää täysiä palkkeja, pitää seurata missä vaiheessa tolpat alkavat vähenemään.
Hieno peli kaikkiaan, perä pitää kuin tauti tilanteessa kuin tilanteessa. Voin suositella, vaikka ylimääräisen lähettimen joutuikin ottamaan. Toisaalta hyvä retkipaketti, kun ei tarvitse varoa vehkeitä.
-
Nämä o-renkaat ovat toimineet hyvin 100-120 luokan Walkeroissa. Kestävät todella pitkään vakiokumeihin verrattuna. Suosittelen!
http://www.heli-worx.de/shop/#Dmpfungsgummis-hart(49162) (http://www.heli-worx.de/shop/#Dmpfungsgummis-hart(49162))
Ainoa miinuspuoli on, että feathering shaftia joutuu hieman lyhentämään tai käyttämään pieniä aluslevyjä.
-
Ostinpa itselle tälläsen ensimmäiseksi non-coax kopteriksi ja nyt pari akullista käynyt lennättämässä. Radiona mukana tullu Devo 7 joka kyllä mun 15 vuotta vanhat futaban 4ch radiot pieksee :P
Yllätys oli todellinen kun kopteri oli helpompi lentää kuin MCPx Phoenixin simussa! Kiihtyy kyllä melkoisen helposti aika hurjiinkin vauhteihin kun keppiä työntää eteenpäin, mutten ainakaan mitään täristämistä sun muuta huomannut, joskin lentänytkin lähinnä kevyttä leijutusta ja neliötä enkä ole uskaltanut vetää kopteria vielä idlelle kun pitää nyt vähän totutella ja uskoa että kyllä se kopteri vain lentää melkein samalla tavalla oikeassa maailmassa kuin simussakin :D
Katellu tuollaista DragonSkyn 4G6/V120 laukkua maailmalta, pitää vaan kerätä vähän muutakin ostoslistaan ennen kuin tulee järkeväksi postikulujen takia.
-
Koko ja tuo mainostettu "helppo" lentoisuus sai minutkin tilaamaan tällaisen Devo 7 mankalla.
Tuo HK450Pro valmistuminen "katsastus" ja lento kuntoon kun tuntuu venyvän koko ajan lisää.
Tällä on tarkoitus jatkaa leijuttelu harjoituksia T-rex 100:n ja simulaattorin lisäksi.
Simulaattorista on kokemusta melkein 20v satunnaisia harjoituksia, mutta tuo T-rex 100 on ensimmäinen ei "lelu".
Odotukset on ainakin korkealla katsotaan miten käy.
Kyselen ihmeelisiä täällä foorumilla kunhan saan tuon käsiini...
-
No niin 3 akullista leijuteltu ja itsevarmuus on huipussaan kesken leijuttelun rupesin katselemaan laskeutumis paikkaa sora kentältä :o.
Tuloksena kopu maassa, mutta ei siellä mihin katsoin >:(
Torpin seurauksena lentoon lähdössä kopteri rupeaa pyörimään, eli peräroottori ei pyöri ollenkaan.
Päättelin jonkun perä rattaan hukanneen hampaansa, mutta perässä hampaat on ehjät kuten edessäkin.
Vika löytyi pääakselin kiinnityksestä.
Akselin korkeuden pitävä kiinnitys panta (swashplaten alapuolella) oli luistanut ja pääratas pudonnut n. 0.3mm. ???
V120D02S on uskomattoman kestävä ja minulle ainakin mainio ensimmäiseksi CP kopteriksi. ;D
Tästä torpista selviämisestä huolimatta harkitsen tämän (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1577528) hankkimista.
Onko kenelläkään tuosta kokemusta?
-
Hei, minulla ei ole varsinaista kokemusta ko. modauksesta, mutta olen seurannut keskustelua foorumilla ja hyvin tuntuu pelittävän.
Säästää aikaa ja vaivaa perän suhteen, tilaukseen vaan... :)
Eki
-
Tänään kotiutu tuo ns v2 malli, eli 6axis gyrolla mitähän muuta tuossa oli uutta, lavat molemmissa päissä, telemetria ja cannopy.
Päivittelin softat kopteriin ja mankkaan, meni ongelmitta.
Pihalla aika puuskittainen tuuli, mutta kävin vähän tuntumaa hakemassa.
Perä hieman vägäs ja aikamoinen lapakulmaero näytti olevan normal vs idle, tarvis sitäkin ruuvata.
Samoin näin rauhallisten multien jälkeen ehkä expoja tms.
(https://lh6.googleusercontent.com/-WpU92eRiLAU/UAfYx3z7VeI/AAAAAAAARmA/Zr9XPtbsh_Y/s640/20120719_125106.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-6SdOYSaTJ4E/UAfY7EKT8eI/AAAAAAAARmI/XS3jNU8-xpc/s640/20120719_125129.jpg)
Tuttuun tapaan all-burn-in-once mutikka oli liimattu vinoon:
(https://lh6.googleusercontent.com/-mPkOpxWPrmY/UAfl1FjaS4I/AAAAAAAARnE/SrM7QjDcHcQ/s512/20120719_134707.jpg)
Tokihan hiekkapihassa perä roiski kiviä kuin isompikin kopteri, niin nappasin kuitutangonpätkän kutistesukalla perään:
(https://lh4.googleusercontent.com/-aUvB5gFBtpU/UAfs2ula_RI/AAAAAAAARpI/3fUWAQwRrtA/s640/20120719_141640.jpg)
Ajojännitekkin summerin alla:
(https://lh4.googleusercontent.com/--wZk6Qj1RYA/UAfyd6ohOfI/AAAAAAAARog/xzib89OYQJQ/s640/20120719_144053.jpg)
-
Siistin näköinen peli. :) Mulle on tulossa pelkkä vastari ja kokeilen sitä M120:een ihan vertailun vuoksi.
Eki
-
Eilen tilasin saman vihreän V2 version Ehirobolta. Radioksi valitsin Devo 7E:n, vissiin justiinsa myyntiin tullut uutuus. Sen sai vain 30 taalan lisämaksulla.
Toiveena olis tuosta saada uusi "pihakopteri", SoloPro kun ei juuri tuulta kestä eikä temppuihin kykene. Modelexpossa pääsin Walkeraa vähän hiplaamaan, ja vaikutti ihan siistiltä peliltä. Jotta odotukset on suht korkealla, saa nähä joutuuko pettymään!
-
Itse ostin sen vanhemman version pari viikkoa sitten, muutaman akun kerinnyt ajeleen ja jäi tosi hyvä fiilis. Tietoinen kompromissi, kardaani siis, sen kanssa varmasti joutuu vielä puuhailemaan, mutta vähän varovaisempia nuo ekat lennot olikin. Geniuksen jälkeen vakautta ja tehoa molempia kivasti, mutta tulee pelattua varman päälle, sikäli ku kopterien kans kaikki on aina hitusen epävarmaa ;)
-
Oisko tuota reilu sata lentoa takana.. Torpattu varmaan sama määrä, 90% torpeista ei tule vahinkoa kun holdi päällä tulee alas. Tulee kyllä lennettyä aika hervottomasti kun tietää ettei mene rikki :P Pääasiassa vahinkolistalla landarit ja canopy+kiinnike on säleinä. Teipillä tosin pysyy canopy hyvin kasassa, alkuperäinen edelleen kehissä. Viime torpissa onnistuin telomaan kahdesta servosta rattaat, mutta onneksi korjaussarja (http://www.oomodel.com/v120d02s-servo-replacement-gear-set-cb100-m120d01-318a-37g-44g-p-62638.html) ei ole kallis eikä vaihtokaan ole ylivoimainen suoritus. Päärattaasta uupui hampaita jossain vaiheessa, muttei menoa haitannut. Pääakseli meni solmuun samassa rytäkässä servojen kanssa, niin piti vaihtaa päärataskin kun ei se suostunut irtoamaan akselista.
Nano 750mAh (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20386) -akut ovat olleet kohtuullisia, vastaavat aikalailla mukana tulleita. Tarra pois ja liittimen vaihto. Combo-hinnalla (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=19370) hitusen halvempia. 950mAh nano oli ihan kuraa, kaks minsaa pysyy kopu lennossa. Tekis mieli modata landarit 30mm akuille, jotta pääsis testailee Gensace 800, Hyperionin EX 900 tms akkuja. Kovin tuntuu tykkäävän virrasta ;D
Peräputkea kannattaa seurailla. Jos perä kiertyy helposti, peräputki on silloin säleinä. Lentää se kyllä vaikka putki olisikin rikki, mutta kyllä se hieman hassusti kulkee. Minulla ei tehtaan jäljiltä ollut peräblokki ihan pohjassa joka aiheutti TT:n eturattaan hyppäämisen pois akselilta. Ja sitten kun se pysyi paikoillaan, alkoi se suttaamaan akselilla. Yhtään hammaspeikkoa ei ole kardaanissa käynyt tähän mennessä ::)
-
Täällä tuli kans huomattua tuo peräputken vääntyily torpin jälkeen. Ulkoisesti putkessa ei näy mitään halkeamia tai yms. Useita kymmeniä lentoja lennetty ongelmitta tuollainkin. Uusi putkiki ois, sais vaan aikaseksi vaihettua.
Suht hyvin menee kovemmassakin tuulessa mutta tuo hissi efekti kyl korostuu entisestään.
Ebayn 900mah akuilla ajastin on 6.30min ja latauksen jälkeen akkuun meni reilut 500mah.
Tällä hetkellä on hkuitu lavat paikallaan, kourallinen lkuitulapojaki ois joita pitäs kans testata.
-
Eka CP kopteri, kuukausi sitten hankittu. Aika väkkärä, ei pysy hyppysissä ja aina hajoaa jotain. Joka kerta päätän lopettaa koko touhun mutta jo seuraavana päivänä tilaan uudet osat. Viimeisessä torpissa kopteri tuli pyrstö edellä maahan ja perän servotanko pomppas kadoksiin. Jokin sieppari pitäisi modata kardaaniputkeen. Samalla katosi hammas(toinen kerta) kardaanin eturattaasta. Kerran katkesi nupin pääakselin lukitustappi erikoisesti: ulkoisesti kaikki näyttii olevan ok mutta tappi oli katkennut sisään kummaltakin puolelta. Kopteri vastasi kaasuun laiskasti kun pääakseli löi tyhjää mutta leijutus onnistui. Onneksi nupin linkkitangosta sai tehtyä uuden tapin. Servojen armeja en ole onnistunut saamaan tarkalleen 90 asteeseen puolikaasulla. Hienosäätö lähettimen subtrimmillä ei ole tuottanut toivottua tulosta varsinkin kun vaikutus on poissa seuraavassa bindin jälkeen. Seuraavaksi kokeilen http://www.helifreak.com/archive/index.php/t-422691.html (http://www.helifreak.com/archive/index.php/t-422691.html) ohjeella.
- Esa
-
Juu ei mahda olla ihan helpoin laite aivan aloittelevalle, kuten ei muutkaan kokoluokassaan vastaavat.
Itse ajelen vielä rauhassa, tosinkin hyllyä vielä koristaa toistaiseksi.
En tuota linkkiäsi kehdannut sisäistää vielä, mutta äkkiselteen fbl koneen trimmailu kuullostaa jotenkin oudolta ja vielä oudommalta se että asetukset hukkuu bindatessa, mankassahan ne pitäs muistissa olla?
-
Tossapa tuon 6-axis koneen manuska ja räjäytyskuva:
https://www.dropbox.com/sh/rthzqtcss6jvmbx/YaDErOkDNS (https://www.dropbox.com/sh/rthzqtcss6jvmbx/YaDErOkDNS)
Nostelin ne tuonne talteen, kun paikotellen elämää hitaampi tuo walkeran serveri...
Tulipahan konekkin ajettua turpeeseen tänään..
-
Sain lopulta servoarmit aika tarkasti kohdalleen vaihtamalla niiden paikkaa keskenään. Aileron servo oli rikki paketista otettaessa ja jouduin heti säätöpuuhaan tietämättä siitä yhtään mitään. Subtrimmeihin en enää koskenut.
Mutta vähitellen alkaa kahdeksikko kulkemaan. Hieno fiilis. Aluksi ei vaan usko riitä simulaatorilla hankittuun taitoon.
Kadotin jo toisen perän servotangon. Ei pitänyt ilmastointiteippiviritys tangon hahlossa. Katkaisi teipin ja pomppas kadoksiin. Seuraavaksi laitan nippusiteen hahlon ja TT:n ympäri. Tangot on loppu VH:ssa joten jostain pitäisi keksiä oikean paksuista tankoa (pianolankaa ?) väliaikaiseksi viritykseksi. Ei malta odottaa.
- Esa
-
Nuin, vaihdettu haljennut tt peränpäinen ratas.
Purkasin samalla pääroottorin altakin rattaan esille että onko ehjä.
Maingear otti vähän osumaa tontinttaessa, ei puutu hampaita mutta pientä kariesta, sointi on vähän raskas :)
Ei muuten oo tän koneen mekkaus tehty aurakuskin käsille, sanon mä :o
Viimeks tosiaan latasin mankkaan setupit walkeran sivuilta ja aika hv oli ja nyt kattelin manuskasta niin yhtä huttua nekin.
Esim normal -> idle1 on niin erillä kulmilla että pomppaa jäniksen lailla metrin pari ja gyro3 tais olla 30%...
Oiskos arvon raadilla winkata hyviä asetuksia?
Googlen syövereissä varmasti myös olisi...
-
Mulla on omassa ne mukana tulleella paperilla olevat asetukset. Ehkä niistä vois vähän säätää... mutta ei ole vielä muodostunut mielipidettä että mihin suuntaan mitäkin. Paitsi että expot oli todella rauhalliset ja niitä joutui kaikkia muuttamaan varsinkin perästä että se alkoi reakoimaan ollenkaan, mutta riippuu niin mistä tykkää.
Muutama akullinen tuli eilen ja tänään ajettua, molemmilla kerroilla aurinko oli jo kovasti laskussa ja vei mukanaan sekö valon että lopunkin rohkeuden, eli tosi varovaista ja rauhallista ajoa.
Akkuina on vakion lisäksi muutama Dualskyn 520mAh 1s joka passaa aikasen hyvin, liimasin pienen ykspuoli foam teipin pintaan ettei ole väljä. Nyt kun vielä pääsis valosaan aikaan ajelemaan...
-
Tilasin perän servotankoja helipalista. Niitä odotellessa tein väliaikaisen itse. Sopivaa teräslankaa löytyi fillarin päällirenkaan reunavahvikkeesta ja pikaliimalla muovinupit päihin kiinni. Nippusidevarmistus on pitänyt tangon mukana torpeissa toistaiseksi vaikka onkin irronnut torpeissa.
Peräputki oli mennyt torpeissa löysän oloiseksi. Se kiertyi selvästi pituusakselin ympäri leijutuksessa. Tarkemmin syynätessä siinä oli pitkittäiset hiushalkeamat kummallakin sivulla keskellä. Liimasin pikaliimalla nippusiteen pätkät kummallekin puolelle. Auttoi selvästi.
Kardaanista meni jo kolmas eturatas: kopu putosi kaurapeltoon ja peräroottori hirttäytyi ensin. Peräpään rattaat tuntuu kestävän.
Kuvioon tuli myös oudot pomput kesken lennon. Yleensä ylöspäin, n. puoli metriä. Sitten mennään kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tosin neljän viimeisen akullisen aikana niitä ei tapahtunut kun olin vaihtanut kardaanin eturattaan. Oiskohan tuo voinut johtua katkenneen hampaan aiheuttamasta tärinästä gyrolle ? Joka tapauksessa harmittavaa. No, seuraillaan.
Mikä mahtaa olla sopiva välys moottorin rattaan ja päärattaan välissä ? Rungon muovipinnalle rattaiden lähelle on alkanut kertymään messinkipölyä. Vai liekö tuo normaalia kulumista ? Olen sinne pienen havaittavan välyksen jättänyt.
- Esa
-
Vastaan itselleni.
Kardaanista meni jo kolmas eturatas: kopu putosi kaurapeltoon ja peräroottori hirttäytyi ensin. Peräpään rattaat tuntuu kestävän.
Jos nyt oikein ymmärsin ainakin helipalista saa eturattaita kolmen settinä.
Mikä mahtaa olla sopiva välys moottorin rattaan ja päärattaan välissä ? Rungon muovipinnalle rattaiden lähelle on alkanut kertymään messinkipölyä. Vai liekö tuo normaalia kulumista ? Olen sinne pienen havaittavan välyksen jättänyt.
Ilmeisesti päärattaan lohkeilleet hampaat syövät messinkiä.
- Esa
-
Mikä mahtaa olla sopiva välys moottorin rattaan ja päärattaan välissä ?
Semmonen sopivan löysä ;D Nupin pitää pyörähtää kohtuu keveästi, kannattaa ihan kokeilemalla hakea tuntuma siihen milloin se alkaa kirraamaan. Itselläni pääratas heiluu jonkin verran kun pitää motista kiinni.
Rungon muovipinnalle rattaiden lähelle on alkanut kertymään messinkipölyä. Vai liekö tuo normaalia kulumista ?
Motin pinjoni kuluu ajan kanssa. Ei vaarallista, kyllä se muutaman sata lentoa kestää. Pääratasta kannattaa välillä putsata vaikka hammasharjalla ettei siellä ole hiekkaa tms hampaiden koloissa.
-
Moikka,
Tässä vähän videota omasta harjoittelusta V120D02S:lä, piti jatkaa siitä mihin Geniuksellä jäin - se kun on osina tällä hetkellä. Parit eka lennot menikin tosi varovaisesti, sitten aloin päästä sinuiksi kopterin kanssa ja nyt menee jo ihan hienosti, oikeastaan todella hienosti omalla mittapuulla. Video on naturelli, ei musaa tai muutakaan kikkailua, vain akullinen lennätystä. Iltahämärä vaan haittasi vähän kuvaamista.
http://www.youtube.com/watch?v=UE19eddvrfI#ws (http://www.youtube.com/watch?v=UE19eddvrfI#ws)
-
Kyllä se meni mallikkaasti täältäkin nähtynä.
Rustailes joutessas vähä noita sun asetuksias....
-
Hieno veto. Tuohon tähdätään. Toivottavasti ensi kesänä menee selällään.
-
Motin pinjoni kuluu ajan kanssa. Ei vaarallista, kyllä se muutaman sata lentoa kestää. Pääratasta kannattaa välillä putsata vaikka hammasharjalla ettei siellä ole hiekkaa tms hampaiden koloissa.
Mikäs näissä pikku moteissa tyypillisesti hajoaa ekana ja kannattaako varautua pinjonin vaihtoon hankkimalla ulosvetäjän ja pinjoneita ? Laakerit ja pinjoni ovat ilmeisesti ainoat kuluvat osat. No täytyy ajella motti loppuun, purkaa moottori osiin ja katella netistä sopivia osia. Pinjonia voi varmaan yrittää irrottaa myös lämmittämällä.
- Esa
-
Oma tavoite oli kans selällään leijutus, se on nyt jotakuinkin saavutettu. Eli nyt sitten tarkoitus ajella tuota samaa settiä ja jos polte jää päälle niin ehkä investoida Phoenixin simu talveksi ja alkaa harjoittelemaan niitä oikeasti kinkkisiä orientaatioita.
Pikku moteista en teidä, aina on vehkeestä riippumatta hajonneet muut osat siitä ympäriltä ;)
Mutta tässä näitä mun asetuksia, nämä ei siis ole kenenkään pro pilotin sertifioimat :) joten varauksin...
TRAVEL ei koskettu, eli +-100% kaikissa
DUALRATES / EXPO
ELEV 100% -15%
AILE 100% -15%
RUDD 100% -70%
THROTTLE HOLD päällä
THROTTLE CURVE
NORM 0% 50% 100%
SUNT1 100% 50% 100%
STUNT2 100% 100% 100%
MIXTH ei koskettu
GYRO 75% käytössä
PITCH CURVE
NORM -20% 0% +55%
STUNT1 -50% 0% +50%
STUNT2 -50% 0% +50%
Tuossapa nuo, ainakin Jesi moitti että kopteri pomppaa kun vaihtaa modea, mulla se alunperin tipahti, mutta nyt on tasapainoinen vaihto, STUNT1 on ohjekirjan mukainen, ja STUNT2 isojen poikien mukainen ;)
-
Mitenhän tämänkin topikin missasin...
Eniveis, pitänee koittaa noita seuraavalle kerralle, suuri kiitos!
-
Nonih, tuli äskettäin koikattua kopteri korjausten jäljiltä. Muutama päivä tuon video postauksen jälkeen ajelin suunnalleen samaa settiä mutta torppailin kopterin heinikkoon 4-5 kertaa. Viimeisellä tuli melkoisen korkealta ja kun sen sieltä kaivoin esille niin nuppia pyörittäessa rattaat rutisi. Taisi olla niitä huonoja päiviä kun keskittyminen ei riittänyt, olisi pitänyt tajuta jättää kesken jo aikaisemmin.
Mutta itse korjaus sujui loppuseltaan hyvin. Oli tarkoitus hieman dokumentoida tapahtumaa mutta sellaista hapuilua se oli kun ensimmäistä kertaa korjaili, joten seuraavalla kerralla sitten. Vähän mysteeeriksi jäi että mikä siinä rutisi, yhdessäkään hampaassa ei ollut jälkeäkään. Kaikki ehyttä... liekkö pääakselin kollari antanut periksi ja pääratas pudonnut sitten alemmas eikä enään pyörittänyt kardaania kunnolla. Niin tai näin, samat osat takaisin ja kopteri nippuun.
Äsken siis ajoin ja hyvin pelasi. Eikä tuo perän purkaminen paha homma ole, nyt kun tietää mitä tekee luulisi seuraavan kerran sujuvan aika nopsaa... ja sitten otetaan jotain videota tms. niin pääsevät tulevat torppajat hieman oikomaan :)
-
Jäi viikonloppuna lennot vähiin kopulla. Toisella akullisella alkoi hyppimään ylös alas hervottomasti ilman mitään ulkoista syytä. Noparia epäiltiin. Laitoin uuden tilaukseen. Saas nähdä.
No onneksi oli Phoenix 2000 liidokki mukana ja lentosää mitä parhain Jämsässä. Akullisella (1700mAh) ajeli lähes tunnin. Isojen petolintujen muutto oli meneillään ja kone kaarteli niiden mukana nosteissa. Niska kipeytyi mutta hermo lepäsi.
- Esa
-
Genius kun oli rikki niin tämä sai luvan olla harjoittelu kohde selälleen viemisessä. Viikon verran on nyt harjoteltu. Videon lopussa käyään tutustumassa naapurin pihlajaa.
http://www.youtube.com/watch?v=k8ONbxrA9SA#ws (http://www.youtube.com/watch?v=k8ONbxrA9SA#ws)
-
Jadelta sais tuon uuden 6-axis vastarin. Kannattaako tuota panostaa?
-
Tyyppi veti just blade scrapet ja meinaa panostaa 6-axis vastarin, Belttiinkö ajattelit sen laittaa ? :D
-
Tyyppi veti just blade scrapet ja meinaa panostaa 6-axis vastarin, Belttiinkö ajattelit sen laittaa ? :D
Kuhan aattelin :D Beltti o pelkkä koriste, lennetty viime talvena viimeksi. Ikinä ees idleä käyttäny päällä :D Voi kun sais hävitettyä.
Tuli myös kokeiltua Turbo Acen 215 moottoria. Pinjonia irrottaessa hajotin hieman moottorin kaulusta, vakio moottorista otin sit pinjonin ja asensin sen 215een. Aika tiukka oli sovitus ja ehkä hieman liian kovakourasesti sain sen paikoilleen. Tässä vaiheessa ei vielä sen kummempia ongelmia ollu mut eka testi lento. 3min kohalla akseli poikki ja kone tipahti kenttään. Sen verran matalalla olin että koneeseen ei tullut mitään. Vakio mottia en nyt voi laittaa paikoilleen ku pinjoni lensi minne lie.
Mut voimaa tuntu olevan :) Uus moottori taas tilauksessa.
-
Voi kun sais hävitettyä
Helppoa mene isolle kentälle kokeile kuinka hienosti beltti pärskähtää maahan kun nostat kupun ekaks noi 50m ja sitten syöksykierteellä tonttiin :D
lopuksi lakaiset katuharjalla beltin jämät roskikseen :P
Sori offtopic
-
Nyt tuli uus moottori -> http://www.wowhobbies.com/turboace71618brushlessmotorhp07-2exceptionallyhighperformancethermo-coolbloutrunner18tpinioninstalle-3.aspx (http://www.wowhobbies.com/turboace71618brushlessmotorhp07-2exceptionallyhighperformancethermo-coolbloutrunner18tpinioninstalle-3.aspx)
Tarvis vaan pikaisesti jostain pinjonin. Mielellään suomesta. Ja minkäkokonen pinjoni kannattas olla?
Mulla ei oo vakio mosassakkaa pinjonia nii ei pääse lentään edes sillä.
-
Ensimmäinen akullinen leijuteltu olkkarissa. Ihan mukavalta peliltä tuntuu, tosin perä vaatii hieman säätöö.
Josko viikonloppuna ehtis pihalla kokeileen.
Millä virralla ootte noita orggisakkuja latailleet ?
-
Millä virralla ootte noita orggisakkuja latailleet ?
Täällä ihan tuolla perus 1C lataus periaatteella.
-
2-3c.
-
2-3c.
Joo, kuulostais semmoiselta että 4:llä akullakin vois lennellä hieman enempi kuin nyt :)
Eipä noi akut kauheesti maksa jos menevät pilalle ennenaikojaan.
Pari akullista lennätin äsken pihalla, hyvin pelaa, sormet vaan meinaa mennä jäykiksi >:(
-
En mä jaksa tollasia markan akkuja paljoa sääliä...
-
Pitääkös toi vastari ensin päivittää, että tulee telemetria esiin ?
-
Mäpä en muista tuota, mahto ola jotta vaati päivityksen.
Mutta samapa se on muutenkin ajaa :)
-
Pitänee tutkia tilannetta, viitti kyllä turhaan alkaa päivitellä. Menee vielä sekaisin koko verme.
Eipä noilla tiedoilla tosiaan ole paljoo vaikutusta lentoominaisuuksiin.
Mutta tietty elvistely tarkoituksessa erinomaista höttöä :D
-
Tuli noita nano 950mAh akkuja, latasin yhden kokeeksi ja leijuttelin sisällä n. 8min ja akkuun meni 450mAh.
Melkeimpä vois sanoo toimiviksi, ainakin tuota yksilöä. Näitähän oli hiukan moitittu huonoiksi.
-
mites mielestänne tää kopu vs blade 130x? Itse omistan walkeran ja aina välillä kiinnostais joku muukin vastava samaa kokoluokkaa
walkerasta en ole netistä löytänyt mitään pahaa sanottavaa mutta 130x enemmänkin perästä ja perälapojen tasapainotus ongelmia.
Omistaako kukaan kumpaakin mallia niin vois heittää omakätistä fiilistä puolesta/vastaan:)
-
Jos säijettä on lukenut jo tänne asti niin homma lienee selvä, mutta laitetaan vielä lyhkäsesti videotakin...
http://www.youtube.com/watch?v=QWrShrPuusI#ws (http://www.youtube.com/watch?v=QWrShrPuusI#ws)
-
Eka torppi äsken tällä kopulla. Normi tikkuvirhe.
Saldona haljennu canoopy ja toinen landarin kärki poikki, ei muuta, eli melko kestävä kapistus.
Onneks oli toinen canoopy himassa, landari ei lennätystä haittaa.
-
Tänään vaihtuikin menosuunta nopsaa kun servosta petti hampaat kesken lennon. Se kyllä varoitteli kun värisi välillä oudosti, ekka aattelin että gyro se varmaan tuulessa arpoo mutta ei se ollut se. Rattaita meni kans kun täysillä kierroksilla tuli alas.
-
Tulipahan tätäki pitkästä aikaa kokkeiltua. Flippaa tosi ankeasti, alku menee ihan sujuvasti mutta lopussa repäsee vaakaan. Miten tuota lähtis säätämään jotta flipit ois loppuun asti sujuvia ilman hyökkäystä lopussa?
-
Hiljattain korjasin oman V120, siitä oli tarkotus tehdä videota vaan en jaksanu. Tuli tässä eräästä videosta sellanen 'AHAA' elämys että laitampa tohon nuita visual enhancementteja, joten rikkonaiseen koppaan pistin pika maskin ja suhautin vihreäksi - en siksi että uudempi koppa on vihreä tai että olis kodittoman Goblini, vaan kun sitä jäi buggyn kopasta yli. Ja lapojen kärkiin valkoista. Eihän nuo mitään fluorisoituja värejä ole mutta kyllä se paremmin erottui ja lavat tekee melko selkeen sädekehän ympärille joten näkee kaartaa puita vasten paljon paremmin. Kiva oli taas ajella. Tail finin tai lavat voisi kans maalata.
-
Mitäs/Minkälaisia leparikumeja porukka on käyttäny tos V120?
Vai ihan orkkis kumeilla mennää.......
Ei meinaa ite löytää netin ihmeellisestä maailmasta :)
-
Tuli noita nano 950mAh akkuja, latasin yhden kokeeksi ja leijuttelin sisällä n. 8min ja akkuun meni 450mAh.
Melkeimpä vois sanoo toimiviksi, ainakin tuota yksilöä. Näitähän oli hiukan moitittu huonoiksi.
Itellä kans näitä 950mah nanoja ei voi kyllä kehua :-\
Ei montaa latauskertaa oo mut parhaimmat tehot hiipuu jo 2min kohdalla ja varmaan viä huonompia ku kylmät tulee :-\
No näitä (http://www.wowhobbies.com/hm-4g3-z-01mainrotorbladesfor4g3-4-1-1-1-1-1-1-2-1-1-1-1-1.aspx) si luultavasti tilalle
-
Itellä kans näitä 950mah nanoja ei voi kyllä kehua :-\
Ei montaa latauskertaa oo mut parhaimmat tehot hiipuu jo 2min kohdalla ja varmaan viä huonompia ku kylmät tulee :-\
No näitä (http://www.wowhobbies.com/hm-4g3-z-01mainrotorbladesfor4g3-4-1-1-1-1-1-1-2-1-1-1-1-1.aspx) si luultavasti tilalle
Mulla on läjä näitä:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__41271__Turnigy_nano_tech_750mAh_1S_35_70C_Lipo_Pack_for_Walkera_V120D02S_QR_Infra_X_QR_W100S_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__41271__Turnigy_nano_tech_750mAh_1S_35_70C_Lipo_Pack_for_Walkera_V120D02S_QR_Infra_X_QR_W100S_.html)
Lentoajaksi olen laittanut taimerille 4 min ja rpm / potku pysyy koko ajan samana alusta loppuun. Akut on hieman lämpöisiä kun laskeudun, mutta ei kuumia.
Lentotyylinä kevyttä 3D / sporttia, FFF, silmukoita, flippejä, inverted poistumisia ja välillä jopa tictoceja omien taitojen rajoissa...
-
Mulla on läjä näitä:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__41271__Turnigy_nano_tech_750mAh_1S_35_70C_Lipo_Pack_for_Walkera_V120D02S_QR_Infra_X_QR_W100S_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__41271__Turnigy_nano_tech_750mAh_1S_35_70C_Lipo_Pack_for_Walkera_V120D02S_QR_Infra_X_QR_W100S_.html)
Lentoajaksi olen laittanut taimerille 4 min ja rpm / potku pysyy koko ajan samana alusta loppuun. Akut on hieman lämpöisiä kun laskeudun, mutta ei kuumia.
Lentotyylinä kevyttä 3D / sporttia, FFF, silmukoita, flippejä, inverted poistumisia ja välillä jopa tictoceja omien taitojen rajoissa...
Ei noi paljoo maksa vaikka "joskus" kokeillis,mut jotenkin noi nanot ei herätä luottoo....... ;D
Kaikkihan selviää vaan kokeillemalla ite ;D
-
Tämä on nyt torpattu kolmannen ja viimeisen kerran.
2 kertaa sisälennätyksessä hirveetä piroomista ja kyljelleen lattialle, osat lentää monen metrin päähän.
Eilen vaihdoin uusiksi kaikki akselit, lensi hetken hyvin ja sit se viimeinen TORPPI. Tätä en enään viitsi korjata, pihalle, bensaa niskaan ja tulta perään >:(
-
Tämä on nyt torpattu kolmannen ja viimeisen kerran.
2 kertaa sisälennätyksessä hirveetä piroomista ja kyljelleen lattialle, osat lentää monen metrin päähän.
Eilen vaihdoin uusiksi kaikki akselit, lensi hetken hyvin ja sit se viimeinen TORPPI. Tätä en enään viitsi korjata, pihalle, bensaa niskaan ja tulta perään >:(
;D ;D ;D
-
Itselläni ollut nyt pari kk tuo New v120D02s. Olen tykännyt, kopu on kiva ajella, ja ollut aika kestävä, olen torpannut sen ehkä 15 kertaa joista 4 kerralla on pitänyt ostaa varaosia, ländäri tuntuu olevan aika herkkä lasahtamaan. Koppa hajonnut myös pari kertaa, olen täyttänyt yhden kopan kipsillä ja venytellyt limsapulloista siihen päälle uusia koppia. Kerran hajosi roottorinnuppi, kun asento meni hukkaan puita vasten, ja (devossa ku on holdi väärällä puolella) holdin sijasta nykäisinkin idle 2:n päälle ja nuppi edellä asfalttiin. nyt odottelen uutta servoa, yksi nuppiservoista hajosi kun sain jotenkin ajettua kopterin tuhannen solmuun tennisverkkoon :D
-
Kopterista on tullut myös futaba fhss radiolle bindattava malli.
-
Tiedän. Mutta kyllä se menee jo tuolla devollakin, pitää vaan aina muistuttaa ittelle että se on se holdi sielä toisella puolella.
-
Tiedän. Mutta kyllä se menee jo tuolla devollakin, pitää vaan aina muistuttaa ittelle että se on se holdi sielä toisella puolella.
Jatkoin hold ja IU kytkinten piuhoja ja vaihdoin niiden paikkoja. Silloin loppui kytkinten kanssa sählääminen kopteria / mankkaa vaihtaessa lentojen välissä.
-
voisipa survoa kolvin kuumenemaan ja tehdä saman operaation.
-
Olenpahan vain entistä tyytyväisempi tähänkin vispilään. Erittäinki kiva lennettävä, ja tänään tuli huomattua että todellakin kestää kovankin tuulen. Ainut mikä ärsyttää on moottorin himmaaminen lapakulmia muuttaessa. ja tictocissa gyro vääntää kopteria miten sattuu. mutta ei haittaa, muuten kiva laite.
-
Jaha. Taas servo-ostoksille. On se kerpele ku maksaa 19 euroa per servo ja hajoilee ilmassa. Vois päivitellä tän rotiskon toimiin vaikka futten vastarilla ja servoilla kohta, jos näitä walkeran servoja menee tätä tahtia.
-
Jaha. Taas servo-ostoksille. On se kerpele ku maksaa 19 euroa per servo ja hajoilee ilmassa. Vois päivitellä tän rotiskon toimiin vaikka futten vastarilla ja servoilla kohta, jos näitä walkeran servoja menee tätä tahtia.
Jos ei kiire oo ni tuolta ilman muuta pari ketaletta samaan hintaa mitä suomes yks
http://www.banggood.com/Wholesale-Walkera-New-V120D02S-RC-Helicopter-Spare-Parts-Servo-WK-02-1-HM-V120D02S-Z-30-p-49999.html (http://www.banggood.com/Wholesale-Walkera-New-V120D02S-RC-Helicopter-Spare-Parts-Servo-WK-02-1-HM-V120D02S-Z-30-p-49999.html)
Ja ratas sarjaa saa kans,helppo vaihtaa
http://www.banggood.com/Walkera-Main-Servo-Gear-Set-For-V120D02S-Or-M120D01-Or-V120D05-Or-4G6-Or-4-6-p-908194.html (http://www.banggood.com/Walkera-Main-Servo-Gear-Set-For-V120D02S-Or-M120D01-Or-V120D05-Or-4G6-Or-4-6-p-908194.html)
-
Juu, tuolta ostanut ratassarjoja. Noo menee vaan niin helposti, että ehkä seuraavaksi nuo metallirattaiset.
http://www.banggood.com/BLUE-ARROW-D05010MG-Minimum-Metal-Gears-Servo-For-Walkera-p-91218.html (http://www.banggood.com/BLUE-ARROW-D05010MG-Minimum-Metal-Gears-Servo-For-Walkera-p-91218.html)
-
Ite aikoinaan tilasin http://www.chinesejade.com/walkeraV120D02.htm (http://www.chinesejade.com/walkeraV120D02.htm) tuolta osat walkeraan
-
On kyllä harvinaisen tympeä systeemi tuo V120D02S:n main gearin pinnikiinnitys. En tiedä millä ihmeellä pinni pitäisi tuosta saada irti. Parin tunnin ähellyksen jälkeen luovutin ja leikkasin pinnin päät dremelillä, jotta shaftin sai vedettyä yläkautta pois. Main gear oli muutenkin hammaskatoinen, joten se olisi mennyt uusintaan joka tapauksessa. Harmittaa vaan kun pitää nyt uusi main shaftikin tilata.
Jotain kikkaa olemassa tuon pinnin irroitukseen seuraavaa kertaa varten ? :)
-
On kyllä harvinaisen tympeä systeemi tuo V120D02S:n main gearin pinnikiinnitys. En tiedä millä ihmeellä pinni pitäisi tuosta saada irti. Parin tunnin ähellyksen jälkeen luovutin ja leikkasin pinnin päät dremelillä, jotta shaftin sai vedettyä yläkautta pois. Main gear oli muutenkin hammaskatoinen, joten se olisi mennyt uusintaan joka tapauksessa. Harmittaa vaan kun pitää nyt uusi main shaftikin tilata.
Jotain kikkaa olemassa tuon pinnin irroitukseen seuraavaa kertaa varten ? :)
pihtien päähän samanlainen pinni ja sillä työnnät maingearin pinnin ulos ja sit pihdeillä pinnistä kii ja kiskot ulos :)
joa ei oo toista pinniä ni joku sopiva mikä mahtuu siihen :)
-
Jep. Toinen vaihtoehto on, että ottaa suhtkoht samankokosen jonku jolla voi pienoisvasaralla''hellästi'' jyskytellä pinniä vähän ulospäin, ja sitte pihdeillä loput. itte saanu pinnin joka kerta nätisti ulos silleen. Tosin sisään takasin on vaikeeta saaha se.
-
Tällainen Walkera olisi nyt ostovuorossa.
Poikkeaako suomesta ostettu jotenkin kiinanmallista? Kopioitako ne on siellä kiinassa? Hinta vaan täysin eri.
Mielenkiinnosta vaan kysyn, ostan silti tuplahintaan suomesta.
-
Ihan samoja mitä täälläkin myydään.
Paketti tulossa sieltä.
-
Täytyykin vielä harkita, kuitenkin verojenkin jälkeen hintaeroa 100e. Eikä akkujakaan näytä suomesta löytyvän, saisi niitäkin enemmän kuin sen yhen.
-
Tilasin kuitekin suomesta, en halua ootella. Kallis harrastus tämä muutekin, kohta tonni menny, ja vasta leijutteluasteella :(
Mutta asiaan. Akkujen saatavuus näyttää olevan aika vaikeaa, suomesta ei löydy lainkaan, ja Kingiltäkin olivat loppu. (siksi ostin sitte kopunkin suomesta)
Yhellä akulla aika tylsää opetella. Jos sen telemetrian saa toimimaan, niin mikä volttirajahälytys kannattaisi laittaa? Että se ainokainen patteri edes jonkun aikaa kestäisi.
Jos laittaisi 2s akun, niin ? Niitä ainakin saisi vielä. Sulaako kopu?
-
Tilasin kuitekin suomesta, en halua ootella. Kallis harrastus tämä muutekin, kohta tonni menny, ja vasta leijutteluasteella :(
Mutta asiaan. Akkujen saatavuus näyttää olevan aika vaikeaa, suomesta ei löydy lainkaan, ja Kingiltäkin olivat loppu. (siksi ostin sitte kopunkin suomesta)
Yhellä akulla aika tylsää opetella. Jos sen telemetrian saa toimimaan, niin mikä volttirajahälytys kannattaisi laittaa? Että se ainokainen patteri edes jonkun aikaa kestäisi.
Jos laittaisi 2s akun, niin ? Niitä ainakin saisi vielä. Sulaako kopu?
Jotta 2S toimisi, pitäisi sinun vaihtaa ainakin moottori pienemmällä KV-arvolla olevaan ja vaihtaa myös nopari toimimaan 2S:llä.
Ihme juttu tosiaan, että näyttäisi olevan kotimaisilta akkukauppiailta akut loppu mitkä käy tuohon V120D02S kopteriin...
-
Kopteri tuli, mutta onnistuin sitten sössimään radiosta ohjelmat pois.
En vaan saa noita tehdasasetuksia ladattua takaisin. Läppärikään ei tunnu noteeraavan radiota mitenkään.
Voisko joku suomentaa, ja ihan kädestäpitäen kertoa, mitan saan radion päivitettyä tälle kopulle.
Nyt toimii ihan päinvastoin, mitä pitäisi, vaikka on mode kakkosella.
-
Kopteri tuli, mutta onnistuin sitten sössimään radiosta ohjelmat pois.
En vaan saa noita tehdasasetuksia ladattua takaisin. Läppärikään ei tunnu noteeraavan radiota mitenkään.
Voisko joku suomentaa, ja ihan kädestäpitäen kertoa, mitan saan radion päivitettyä tälle kopulle.
Nyt toimii ihan päinvastoin, mitä pitäisi, vaikka on mode kakkosella.
Miten niin päinvastoin? :)
Tuolta--> http://www.rcproreviews.com/transmitter-setup-guides-2/ (http://www.rcproreviews.com/transmitter-setup-guides-2/)
Valikosta
Transmitter setup guides-->Walkera Tx-->Helicopter-->Walkera V120DO2s--> ja sit vaan valitteen vastarin mukaan säätöö :)
-
Kiitän. Mutta on se hankalaa. Eikö tohon radioon saa mitenkään palautettua alkup.ohjelmaa. devo7e siis ratio.
Nyt kaasutikusta swashi lähtee alaspäin, mutta moottori toimii normaalisti. Oikeasta tikusta kun kääntelee oik/vas niin oikein toimii.
Muttakun kääntelee ylös alas, niin oikein toimii muuten, mutta moottori alkaa pyörimään samassa tahdissa.
Pientä hienosäätöä vielä vailla siis:) Eiköhän se tästä. Toimi kyllä akullisen hienosti, mut sen parintunnin latausaikana kerkesin sekottamaan radion.:(
-
eikös tässä kopterissa kuulukki mennä swashi alas, kun noi linkit tulee lavanpitimien jättöreunaan kii? ainaski mulla swässi menee alas kun kopteri nousee ylös.
-
No perhana, niin onkin:) Vielä kun saan ton kaasun pelkästään vasempaan keppiin, niin ollaan jo lähellä.
-
Kyllä se siittä! Älä sitte tee samaa mömmäystä niinko mie tein että kytkin vahingossa gyron pois toiminnasta. oli aika villiä menoa sen 4 sekkaa minkä kopteri lens :D
-
Vielä kun saan ton kaasun pelkästään vasempaan keppiin, niin ollaan jo lähellä.
Olisko toi :)
SYSTEM--> stmod-->mode2
tai
FUNCTION-->revsw-->kaikki NORM
-
Molemmat on ok, mutta kaasuvipuina toimii edelleen melemmat tikut.
-
Taisi jo ainakin yksi syy löytyvän. Ei nää kärpäslätkättömömät taida toimia kädessä pitäen. Normi kokeilussa toimi.
Toi swashin väärinpäin toimivuus oli kyllä erikoista.
-
Taisi jo ainakin yksi syy löytyvän. Ei nää kärpäslätkättömömät taida toimia kädessä pitäen. Normi kokeilussa toimi.
Toi swashin väärinpäin toimivuus oli kyllä erikoista.
Mikäs syy löyty :)
-
Oma tietämättömyys :)
Onneksi on tällainen palsta, niin ei tartte kaikkea kääklettää :)
-
Oma paketti tuli kiinan mailta.Hienot videot näytti
ei muutakun akut radioon ja lentämään.
Eipä kyllä itsellä näin käynyt oli ohjelmat ihan
pielessä.No ei muutakun kaikki säädöt uusiksi.
Eilen sitten tehtiin jo ensilennot,on mahtava
peli 8)
-
On kyllä hyvä kone. Itsekin sain radion säädöt kutakuinkin kohdalleen. Oli oikeastaan hyvä, kun tunaroin ohjelmat pois radiosta. Nyt parin päivän aikana oppinut paljon uutta radiosta ja säädöistä. Kopterikin vielä ehjänä, kun ei ole voinut lennättää. :)
Mutta akkujen saatavuus harmittaa. Jos jollakulla ylimääräisiä, niin voisin ostaa pois.
-
Näköjään sama virsi sielläkin, out of stock.
-
Kyllähän,on mahtava kopteri noinkin pieneksi.
Tänään pienessä tuulessa kolme akkua ei haitannut
tuulet 8)
-
Juuri perjantaina hain moisen vekottimen verticalist
Hauska vempele, joku pikku vekotin oli pakko saada Ku keuhkokuume pitää tässä kotiterrellä
-
Noniin pitkään noilla orkkis muovilaivoilla pörrättyäni ajattelin kokeilla noita hiilarilapoja(chinesejadelta tilasin, ny näyttää olevan loppu),voi poijaaaat ku on eroo, mukavasti vastaa kaasuun ku antaa kulmia :)
Mukava upgrade hömpötys :) (eikä maksa paljoo)
Suosittelen
-
Tuli itsekin tämä hommattua pari viikkoa takaperin. Noiden mikrojen jälkeen tuntuu tosi mukavan vakaalta ja voimaakin on vallan mukavasti.
Ainut mikä mua nyt hämää on että perä alkaa yleensä kun akku on about 70% syöty vähän vägäämään. Ja ihme sirinä kuuluu välillä, en ole tuota kuitenkaan maahan pamauttanut kovaa kertaakaan eikä silmämääräisesti kyllä mikään näytä olevan rikki.
Nupin servot tuossa oletuksena on myös mielestäni jotenkin vääriin, nuo linkit ovat kaikista lähimpänä servon keskikohtaa armeissa jolloin ääriasennossa osuvat servon runkoon, rajotun nyt tuota liike rataa ettei hiero servojapäin, tarvisi varmaan vaihtaa uloimpiin armin reikiin ja säätää uudelleen kun swashin liikeradat oletettavasti kasvavat armien liikeratojen lisääntymisen myötä.
Mutta tosi tyytyväinen olen ollut.
-
Noniin pitkään noilla orkkis muovilaivoilla pörrättyäni ajattelin kokeilla noita hiilarilapoja(chinesejadelta tilasin, ny näyttää olevan loppu),voi poijaaaat ku on eroo, mukavasti vastaa kaasuun ku antaa kulmia :)
Mukava upgrade hömpötys :) (eikä maksa paljoo)
Suosittelen
Sen verran sekavat noi chinesejaden sivut että pistäs Eispii linkkiä vai onko sulla niitä lapoja mulle myyrä? :D
-
Sen verran sekavat noi chinesejaden sivut että pistäs Eispii linkkiä vai onko sulla niitä lapoja mulle myyrä? :D
Ne on siä V120D05 varaosis,rullaa ihan alas,mut on sold out :-\
http://www.chinesejade.com/walkeraV120D05.htm (http://www.chinesejade.com/walkeraV120D05.htm)
Wow hobbies--> http://www.wowhobbies.com/hm-4g3-z-01mainrotorbladesfor4g3-1-2.aspx (http://www.wowhobbies.com/hm-4g3-z-01mainrotorbladesfor4g3-1-2.aspx) Out of stock
Saksasta http://www.wowhobbies.com/hm-4g3-z-01mainrotorbladesfor4g3-1-2.aspx (http://www.wowhobbies.com/hm-4g3-z-01mainrotorbladesfor4g3-1-2.aspx) (pituuden puolesta sopii,reijästä en tiiä,kai se..... ;D )
Eikä oo myyrä ;D
-
Tuli itsekin tämä hommattua pari viikkoa takaperin. Noiden mikrojen jälkeen tuntuu tosi mukavan vakaalta ja voimaakin on vallan mukavasti.
Ainut mikä mua nyt hämää on että perä alkaa yleensä kun akku on about 70% syöty vähän vägäämään. Ja ihme sirinä kuuluu välillä, en ole tuota kuitenkaan maahan pamauttanut kovaa kertaakaan eikä silmämääräisesti kyllä mikään näytä olevan rikki.
Nupin servot tuossa oletuksena on myös mielestäni jotenkin vääriin, nuo linkit ovat kaikista lähimpänä servon keskikohtaa armeissa jolloin ääriasennossa osuvat servon runkoon, rajotun nyt tuota liike rataa ettei hiero servojapäin, tarvisi varmaan vaihtaa uloimpiin armin reikiin ja säätää uudelleen kun swashin liikeradat oletettavasti kasvavat armien liikeratojen lisääntymisen myötä.
Mutta tosi tyytyväinen olen ollut.
Samanlailla mullakin ne linkit on eli sisin armin reikä,mut se nuppi kannattaa säätää oikein,ainakin itellä servot bindas ääriasennois
Kulmia tais tulla +-10 eli mukavasti riittää kikkailluun (flipit,rollit....)
Tos videoo http://www.youtube.com/watch?v=SLinkOMKc1k# (http://www.youtube.com/watch?v=SLinkOMKc1k#)
-
Perän rattaistahan mulla oli 50% karannut nupin päästä, vaihdoin uuden ja johan rokkaa. Tarviikin tuo eispiin postaama video katsoa läpi ja säätää jos on tarvetta, hyvin tuo tosin tuntuu lentävän, ainakin microjen jälkeen mukavan vakaa. Uskaltaiskohan sitä jo alkaa siirtymään 450 kokosiin :P
-
Perän rattaistahan mulla oli 50% karannut nupin päästä, vaihdoin uuden ja johan rokkaa. Tarviikin tuo eispiin postaama video katsoa läpi ja säätää jos on tarvetta, hyvin tuo tosin tuntuu lentävän, ainakin microjen jälkeen mukavan vakaa. Uskaltaiskohan sitä jo alkaa siirtymään 450 kokosiin :P
Ei sitä pakko oo säädellä jos toimii ;D (ei toimivaa kannata tehdä toimimattomaksi ;D ;D ;D )
Kun et anna servojen bindata nii kauaa et hajoo ni ok ( itellä bindas ja armit oli sinnepäin joten hifistelin ja säädin nupin uudelleen--> nyt ei bindaa ja toimii mukavasti, kulmiakin tuli se +- 10" )
Jos liikket sujuu ja kopu hallitusti hallussa ni ei muuta kun isompaa rohkeesti alle( merkkiä/mallia en sano koska joku kumminkin hakee popparit.... ;D ;D ;D )
-
**ttu, menee noita perän rattaita joka torpissa.
Aamulla vaihdoin satsin ja äsken tuli käytyä inverted leijuttelua reenaamassa ja lähti tumpusta ja taas ratas sileenä, nyt tosin meni perä eellä joten tail roottorin tanko kiero ja toinen lapa poikki.
Tarvii banggoodista tilailla nippu noita bevel geareja kun niitä saa sieltä erikseen, ties kuinka monta pussia jo noita perus 3 setin ratas pussia tilaillu ja kun ei siitä pussista mene kuin toi perän ratas niin ketuttaa maksaa noista muista joita ei mulla ole kertaakaan mennyt +40 akullisen aikana...
-
jos banggoodista tilaat niin ota sit reilusti yhellä kertaa :D oma paketti jo neljättä viikkoa matkalla :'(
-
Tilaa Terencelta ni tulee nopeeta,vaikka on vähän kalliimpia ku Banggoodis
http://www.chinesejade.com/walkeraV120D02S.htm (http://www.chinesejade.com/walkeraV120D02S.htm)
Kokeille niitä metallisia rattaita
http://www.banggood.com/Walkera-NEW-V120D02S-Alternative-Metal-Tail-Bevel-Gear-p-910498.html (http://www.banggood.com/Walkera-NEW-V120D02S-Alternative-Metal-Tail-Bevel-Gear-p-910498.html)
-
Saa näitä kotimaastakin seuraavaksi päiväksi kotiin :)
http://www.verticalhobby.com/kauppa/varaosat-walkera-v120d02s-c-49_117_122.html (http://www.verticalhobby.com/kauppa/varaosat-walkera-v120d02s-c-49_117_122.html)
-
Moi!
Tuli tilattua ystävän kanssa Madpilotilta Walkera V120 devo 10 ohjaimen kanssa 2 kpl, ja saakeli juuri minun kopterissa jotenkin jumittaa ratastus.
Eli moottori käynnistyy mutta ei jaksa lähteä liikkeelle kun tuntuu 2 pykälää kun pyörittää päärattaasta, katsoin moottorin rattaan, päärattaan, perän rattaan niin ok. Tosin vika ilmeisesti päärattaan ja perän ratastuksessa, tuskin on normaalia että pitää käynnistysvaiheessa ite pyörittää päärattaasta kierroksilla että kone jaksaa lähteä tulille.
Laite on siis uusi, annoin olla lattialla pyörimässä noin 2minuuttia mutta ei vaikutusta. Ja hauskinta se että paketin mukana tuli A4 että laite testattu toimivaksi ennen kuluttajalle tuloa. Jotain tohon suuntaan.
Kun ei uskalla tuota lentää jos vaikka laitteessa onkin vika eikä vain ominaisuus :)
-
Eikö kellään ole tuota kyseistä walkeran ihmettä omistuksessa?
-
Eikö kellään ole tuota kyseistä walkeran ihmettä omistuksessa?
Kyllähän toi walkeran ihme on hyllys ja hienosti toimii :)
Ookko kokeillu oottaa päärattaan pois jaksaako mosa pyöriä ilman vastusta?
Johdot/liittimet ok?
-
Onkohan moottorin pinioni liian tiukasti pääratasta vasten?
-
Ei mikään noista vikana, 2 pykälää tuntuu päärattaan ja perälle menevässä rattaassa. Ei viitsi purkailla kun uusi. Netissä oli juttua heikoista perän rattaista. Naurettavinta on se että laitteen mukana lappu että testattu yms.
-
Ei mikään noista vikana, 2 pykälää tuntuu päärattaan ja perälle menevässä rattaassa. Ei viitsi purkailla kun uusi. Netissä oli juttua heikoista perän rattaista. Naurettavinta on se että laitteen mukana lappu että testattu yms.
Siis tarkotakko et siinä sateenvarjorattaas olis hampaita pois?Jos se niin ei paha vaihtaa jos sul vaan on niitä rattaita
-
Ei mikään noista vikana, 2 pykälää tuntuu päärattaan ja perälle menevässä rattaassa. Ei viitsi purkailla kun uusi. Netissä oli juttua heikoista perän rattaista. Naurettavinta on se että laitteen mukana lappu että testattu yms.
Kannattaa nyt vähän purkaa ja tutkia itse. Luulisi että helpoimmalla pääsee kun katot mikä ratas siellä kanittaa ja kysyt madpilottia lähettämään tilalle uuden rattaan. Noin 10 min homma tarkistaa ne TT:n rattaat. Vaihtoehtona sitten lähettää koko kopteri takaisin madpilotille tutkittavaksi ja tuossahan on paljon enemmän jo vaivaa ja odottelua.
-
Juuri sieltä keskeltä kopua ahdistaa. Pitää laittaa viestiä pilotille tuosta miten etenemme.
-
Siinä on 4 ruuvia ländäreille, päärattaasta tappi pois, 4 ruuvia puominpitimestä irti niin näkee kaikki rattaat. Menee tosiaan muutama minuutti. Siinä paketissahan on mukana uudet torque tuben rattaat, jos se etummainen ratas siellä kanittaa tai on viallinen.
-
Itteasias, ittelläni oli kans tuo v120d02s semmonen että piti antaa lavasta kädellä vauhtia että alkoi pyörimään, moottori ei omineen jaksanut. sen jälkeen kyllä meni hienosti koko lennon.
-
Samaa tekee tuo minun, syykin selvisi kun aukasin, päärattaanpuoleisesta kardaanin rattaasta 2 hammasta rikki. Ja kone on uusi. Kertoo aikapaljon jostakin...... onneksi on Gauin 255 mikä lentää :-)
-
Samaa tekee tuo minun, syykin selvisi kun aukasin, päärattaanpuoleisesta kardaanin rattaasta 2 hammasta rikki. Ja kone on uusi. Kertoo aikapaljon jostakin...... onneksi on Gauin 255 mikä lentää :-)
Hyvä et vika löyty,mut ei mikään mahoton vaihtaa eli aika helpolla saa kuntoo :)
Niinku IronMän sano et paljon enemmän vaivaa jos meinaa lähettää kopun takas tms..... eli vaihat ite vaan ja meiliä Madpilotille ja sieltä jotain "pikku" hyvitystä varmasti tulee :)
-
nojuu, alle 5 min työ. Harmitaa vaan kun tuote kummiskin uusi ja heti joutuu aukasemaan puoli kopteria :)
Noh, eiköhän se sitten kun lähtee lentämään niin tule jossakin vaiheessa alas.
-
Jossain vaiheessa sen RTR kopunkin joutuu yleensä joka tapauksessa aukaisemaan. Mukavampi fiilis torpatakkin, kun tietää että sen osaa korjata tarvittaessa ;) Hyvä että vika löytyi!
-
Eihän tuon kardaanin rattaat vaihto ole vaikeaa , landarit 4 ruuvia pois ja sitten swassin alla oleva laakerit yläpuolella oleva holkin ruuvi auki niin pääratas tulee 5 milliä alas jolloin avataan puomia pitävä alumiini palikan 4 pikkuruuvia ja poistetaan alumiinituki . Jonka jälkeen koko perä on kädessä kokonaisuutena , on helpoin tapa avata kyseinen kopteri , ei tarvitse kiskoa nupin tai pää rattaat tappeja irti . Tuon kopterin vika paikka on juuri tuo sateen varjo ratas siinä päärattaan alla joka siirtää voiman perään. Niitä rattaita kannattaa ostaa heti varastoon kun tuon kopterin ostaa . Jos perän lavat osuu maahan on lähes 100 varma että juuri tuo pikku ratas sylkeet hampaat tonttiin.
Aivan loistava pikku kopu , tuo video nupin säädöstä on todella hyvä , sa se todella kannattaa tehdä.
Säädöt tehtaalta on suunilleen ...
-
Tai sitten tilaa tämän niin lakkaa kosketuksissa hampaat hajoamasta. Omaani odottelen vielä tulevaksi, tilasin pari kappaletta.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1649296 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1649296)
Hyvä vinkki muuten tuo holkin avaaminen, ei käynyt itsellä mielessä.
-
Osaako kukaan sanoa tuon 3D asetuksista mitään? ohjelappusten mukaan tehty säädöt lapakulmille ja kaasulle. Käytössä idleupit missä näin:
Kaasu: 100% 0% 100% kulmat -56 +0 +56
Pitääkö tuosta boksista säätää jotakin gainia? Radiona devo10
-
Osaako kukaan sanoa tuon 3D asetuksista mitään? ohjelappusten mukaan tehty säädöt lapakulmille ja kaasulle. Käytössä idleupit missä näin:
Kaasu: 100% 0% 100% kulmat -56 +0 +56
Pitääkö tuosta boksista säätää jotakin gainia? Radiona devo10
Saat kopterin pelaamaan paremmin kun laitat kaasu 'käyrän' suoraksi viivaksi 3D lentoa varten (esim. 100%, 100%, 100%).
-
Osaako kukaan sanoa tuon 3D asetuksista mitään? ohjelappusten mukaan tehty säädöt lapakulmille ja kaasulle. Käytössä idleupit missä näin:
Kaasu: 100% 0% 100% kulmat -56 +0 +56
Pitääkö tuosta boksista säätää jotakin gainia? Radiona devo10
Tosta videoo nupin säädöstä ettei servot bindaa(ohje Devo 7, mut sovellat siihen 10 ku siinä graafinen näyttö helpompaa)
http://www.youtube.com/watch?v=SLinkOMKc1k# (http://www.youtube.com/watch?v=SLinkOMKc1k#)
Laitat guukkeliin haun sun vastarin versiosta ni löytyy varmasti oikeet asetukset siihen vastariin
-
nupin sain säädettyä ohjeen mukaan, päin peetä oli pakkauksesta. Vanha mini cp heitti hienosti 3d:)
aivoina tässä rx2636h-d
aika huonosti tuosta netistä löytyy ohjeita. ilmeisesti jotakin pitää käännellä.
-
nupin sain säädettyä ohjeen mukaan, päin peetä oli pakkauksesta. Vanha mini cp heitti hienosti 3d:)
aivoina tässä rx2636h-d
aika huonosti tuosta netistä löytyy ohjeita. ilmeisesti jotakin pitää käännellä.
Itellä sama vastari ja asetukset noin
-
kiitos! Onko sinulla lapa ja kaasukäyrät millaset, manuaalin mukaiset? Huomenna pääsee kokeilemaan 3d että meneekö :)
-
kiitos! Onko sinulla lapa ja kaasukäyrät millaset, manuaalin mukaiset? Huomenna pääsee kokeilemaan 3d että meneekö :)
Kattelen duunin jälkeen
-
Tossa käyrää millä ite pörrään
TRVAD Elev u110%
d110%
Aile L115%
R115%
Rudd L100%
R100%
DRE/EXPO Elev Pos 0 100% -3%
Pos 1 110% -10%
Pos 2 110% -7%
Aile pos 0 100% -10%
pos 1 100% -10%
pos 2 110% -12%
Rudd pos 0 125% -35%
pos 1 125% -35%
pos 2 120% -35%
THROTTLE CURVE
NORM 0% 50% 100%
ST1 100% 85% 100%
ST2 100% 100% 100%
PITCH CURVE
NORM -40% 0% +70%
ST 1 -65% 0% +70%
ST 2 -65% 0% +70%
GYRÖ Norm 80%
ST 1 83%
ST 2 85%
Siitä sit säveltään itelle sopivat ja eiku 3reetä :D
-
kiitos, tänään pikkasen yritin tuota 3d mutta yksi servo antautui kesken leikin :D
Laite ei ole niin nopea liikkeinen kun pitäisi, lapakulmat liian negatiivisella 3d tilassa?
-
Livonia Bobin luistokytkin tuli, vaikuttaa hyvältä setiltä. Jospa nyt lakkaisi perärattaat hajoilemasta. Löytyy yksi ylimääräinen sarja jos joku haluaa lunastaa.
Tuli asennettua myös Xtremen alumiininen swashplate ja rotor head, erittäin laadukkaan oloiset kamppeet.
-
http://www.banggood.com/Walkera-RC-Helicopters-Parts-3_7V-900mAh-High-performance-Battery-p-70388.html (http://www.banggood.com/Walkera-RC-Helicopters-Parts-3_7V-900mAh-High-performance-Battery-p-70388.html)
Vaikuuttaa ihan hyvältä akulta. Mahtuu hyvin ja ei painonnousu tunnu haittaavan.