Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Mikaelni - 13 Huhtikuu, 2008, 10:12:03
-
Tämmöiseen pakettiin törmäsin ja olen aamun käsissäni sitä pyöritellyt http://www.rotorworkz.com/html/hfx.html .Ilmeisesti näitä ei kauhean paljon Suomessa ole, pohjoisessa taitaa olla ainoa mikä on lentokunnossa?.Tämä paketti on Rikun mutta sain hetkeksi lainata tätä ja käsissäni pyöritellä ;D.
-
Jep jep... arvaan jo suunnitelmat ::)
Koskas eka valmistuu, joko on kuvat?
-
Terve,
Tosiaan, minulla on hallussa yksi tuollainen runko... hopea hiilikuitu. Mikäs versio Mikaelni, tai kenen runko sitten onkaan, sinulla on? Erityisesti subzero-hornit ovat kivat HFX-rungossa. Saa aikalailla mekaanisesti optimin setupin, kun ei tarvitse koskea subtrimmeihin. Minulla oli ongelmia elevator-servon liikeradan kanssa. Osui liian herkästi antirotaatiolevyyn. Leikkasin levystä palan pois ja liikeradat parantuivat huomattavasti. Katsopa, kunhan saat kopterin valmiiksi, tuleeko sinulle sama ongelma.
-
Tässä muutama kuva tuosta koneesta joka tänään lensi uudella rungolla hienosti.
-
Hieno design on tuossa rungossa. Mistä tuohon saa varaosia?
-op-
-
Suoraan valmistajalta: http://rotorworkz.com/html/hfx_parts.html.
-
Riku ajeli tuolla härvelillä ja mittasin moottotin lämpöjä jotka oli 120 astetta+nopari 73 ja akku 63 astetta,,ilmeisesti moottorin jäähdytys kärsii tuossa rungossa todella paljon?. Koppa on suunniteltu niin että moottori on alaspäin joten ei varmaan vakio jäähdytys toimi.
-
Hurjia lämpöjä... voiko olla mahdollista, että jokin muu asia on pielessä kuten ratasvälys liian tiukalla tai vaikkapa säätimen asetukset pielessä? Onko kopteriin vaihdettu muita osia samalla, kun runko on laitettu uusiksi? Minkälaisen lennon jälkeen mittailitte lämpöjä (leijutus, taivaslento...)? Oma moottorini hädin tuskin lämpenee tuossa rungossa, mutta se onkin Neu. Ei sen Aligninkaan pitäisi kuitenkaan lämmetä noin kuumaksi. On muitakin kopterimalleja esim. Mikadon Logot, joissa moottori on yläpuolella, enkä ole lukenut niiden jäähdytysongelmista.
-
Riku ajoi reipasta taivaslentoa vaakakierteitä+silmukoita. Mielestäni siihen ei ole muuta kuin runko vaihdettu, eli vakio mosa+nopari.
-
Toi 100 astetta alkaa olla vaaraksi magneeteille voivat menettää magnetismin :-\
-
Tuli tänään todistettua kun tuo hieno runko otti vähän halkeamaa pienestä maapususta. Sivulevyt molemmat taisivat hajota. Tosin muu kopu (inkl. lavat) säilyi ehjänä -> ovat ilmeisesti suunnitelleet sivulevyt sulakkeeksi.