Kopterit.net
Kuvagalleria => Kuvia torppauksista ja vahingoista => Aiheen aloitti: sgtpepper - 16 Toukokuu, 2008, 21:59:11
-
Nonni tässä jokaiselle neuvo että sitä ei kannata lennättää pitkällä nurmikolla, tässä tapauksessa nurmikko ehkä 10cm.
Elikkä sitä tavallista leijutusta, laskeutuessa aivan maassa lähti eteenpäin, lavat otti kontaktin maan kanssa ja sitten ne vissiin osu peräputkeen ja sitten kopu oli vinottain maassa.
Tämänhetkisten tutkimusretkien perusteella saldo:
Peräputki
Peräptuken tukien kiinnikkeet, itse tuet löytyivät maasta.
stabbarilavan akseli
kabiinin kiinnikkeet
Mutta jotain hyötyä tästäkin oli: Perälapojen päät saivat vihreän maalin. ;D
Onkohan vastarille tai gyrolle käyny jotain kun eivät ole siellä minne kuuluvat...
Mitä muuta ''ennustatte'' että tuossa kohtaa on voinut mennä?
-
Mahdollisuuksiahan on monia...
Lepatusakseli, pääakseli, servon rattaat...
Tollaset tulis aluksi mieleen
-
No ne pitää sitten kattoa. Tossa kuvassa jotenkin näkyy että sabbilavan akseli on vino, niin voiko sen suoristaa omin keinoin? Haittaako jos se on n.1mm vinossa?
Ja muuten mitkä on seuraavat osat englanniksi: Perälavan tuet+niidenkiinnikkeet, stabilointilapojen akselit, pyrstöputki, kabiinin kiinnikkeet?
Ja voiko sen nupin ym. kattoa sillä että pyörittää sitä siis moottorilla? Sillä näkis että onko akselit vinot.
-
Perälavan tuet+niidenkiinnikkeet, stabilointilapojen akselit, pyrstöputki, kabiinin kiinnikkeet?
Tarkoitat varmaan peräputken tukia ja stabbaritankoa?
Eli: tail boom support, flybar, tail boom, cabin mounts/body retaining posts
-
Nehän näkee suoraan minititanin manuaalin perältä, kun siellä on ne varaosalistat kuvien kanssa.
Kerrotaan osanumerot ja english nimet.
Tossa kuvassa jotenkin näkyy että sabbilavan akseli on vino, niin voiko sen suoristaa omin keinoin? Haittaako jos se on n.1mm vinossa?
Ja voiko sen nupin ym. kattoa sillä että pyörittää sitä siis moottorilla? Sillä näkis että onko akselit vinot.
Mun mielestä kannattaa ostaa suoraan uudet osat ja akselit, eiväthän ne kovin paljoa maksa.
-
Joo ainakin pääakseli oli vähän niikun tosi vino. Miten saan sen lepatusakselin pois? Sehän on niistä päistä kiinni. Toisesta päästä sain sen ruuvin pois mutta en toisesta, eikä se tahdo lähteä pois. Mutta sekin kyllä vaaikutti ihan suoralta. Onko mahdollista että se peräakseli olisi vino? Sitä pyörittelin ja ihan suoralta sekin kyllä vaikutti.
-
MT:n ohjeessa sanotaan että pitää laittaa rasvaa lepatuskumin ja akselin väliin, muuten siitä tulee aivan sikajäykkä vetää pois. En usko että ovat flyinghobbyssä laittaneet... ;) Ota vaan pihdillä kiinni siitä akselista ja pyöritä se kuusiokoloruuvi auki. Kyllä se lähtee kun voimaa tarjoaa. Sitten vedät sen ulos, ja tarkastat onko suora. Se kyllä on niin jyty akseli, että ennen menee puulavat silpuksi kuin se taipuu.
Peräakseli voi ihan hyvin ollakkin suora, varsinkaan sos siihen ei kohdistunut ihmeempää iskua.
-
MT:n ohjeessa sanotaan että pitää laittaa rasvaa lepatuskumin ja akselin väliin, muuten siitä tulee aivan sikajäykkä vetää pois. En usko että ovat flyinghobbyssä laittaneet... ;) Ota vaan pihdillä kiinni siitä akselista ja pyöritä se kuusiokoloruuvi auki. Kyllä se lähtee kun voimaa tarjoaa. Sitten vedät sen ulos, ja tarkastat onko suora. Se kyllä on niin jyty akseli, että ennen menee puulavat silpuksi kuin se taipuu.
Peräakseli voi ihan hyvin ollakkin suora, varsinkaan sos siihen ei kohdistunut ihmeempää iskua.
Laita kuitenkin jokin pehmuste siihen pihdin leukojen ja akselin väliin, vaikka pahvinpala.
Varmuuden vuoksi, ettei akseliin tulisi hulluja naarmuja ja kolhuja.