Kopterit.net

Helikopterit => Kopterivalmistajat => Kloonit => Aiheen aloitti: Otou - 08 Maaliskuu, 2013, 18:00:42

Otsikko: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 08 Maaliskuu, 2013, 18:00:42
Tänään oli erittäin hyvä päivä kun kiinan tilaukset saapui!

Package Included:
●ALZRC 450 PRO V2 Flybarless Kit Set  x 1
●325 FBL CarbonFibre Blades x 1 pair
●ALZRC 3500KV Brusless Motor (RCM-BL450B35) x 1
●HobbyWing SkyWalker 2S-3S 40A Brusless ESC  x 1
●ALIGN 3GX Flyabrless System x 1
+servot

Tullia ja veroja meni peräti 21€!! Kiitos kiinalaisille!

Huomenna pitäisi aloittaa niputtaminen kaverini Sandelssin kanssa kun vaimoke on jossain 30v juhlissa. (ei vissin sopivaa aloittaa näin naistenpäivänä :) Todella laadukkaan oloinen setti mitä kerkesin hypistelemään!
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: KL - 08 Maaliskuu, 2013, 18:26:45
Huomenna pitäisi aloittaa niputtaminen kaverini Sandelssin kanssa

:D

Pidemmän päälle tuon kaverin seura saattaa vaikuttaa negatiivisesti kasaukseen.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 08 Maaliskuu, 2013, 18:39:18
:D

Pidemmän päälle tuon kaverin seura saattaa vaikuttaa negatiivisesti kasaukseen.

Noo aika kauan sen seurassa saa olla ennekö vaikutus muuttuu negatiiviseksi ;) Kiinnostava projekti kun en oo mitään tällästa ikinä kasannut ennen ja säätänyt sähköjä lentokuntoon. Täytyy varmaan harkita jopa jotain jalksia kun alkaa testailemaan :D
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Speedy - 09 Maaliskuu, 2013, 13:21:49
Minulla on sama setti 2012 keväältä ja tässäpä pari vinkkiä mitä itse olen kantapään kautta kokenut:

ALZRC:n alumiiniosat, hiilikuita ja laakerit ovat ihan laatu tavaraa, mutta muoviosat on kuraa. Ainakin viime vuonna oli ellei laatu ole sitten nyt parantunut. Minulla oli esim uutena pääratas niin soikea että rattaan ja pinjonin välys vaihteli hiertävästä toisen puolen niin isoon väliin ettei rattaat osuneet kunnolla enää yhteen. Lisäksi torque tuben rattaista lähti isoja palasia pois jo lennolla numero 3.

ALZRC:n oma nopeudensäädin päästi mahtavat savut ilmoille parin lennon jälkeen. Takuuseen se onneksi meni ja koneen sain autorotaatiolla ehjänä alas (tosin nokkospuskaan se meni). Ilmeisesti noita nopareita meni enemmänkin kun ne ovat alkaneet antamaan mukaan tuota Hobbywingin noparia, eli sinulla ei tuota huolta ole.

ALZRC:n moottori aiheutti minulle viime kesänä pari torppia ja paljon harmaita hiuksia. Minulla oli käytössä CX-3X1000 gyro, jolloin tuo moottori aiheutti gyron resetoinnin sopivalla kuormalla ja kierroksilla, jonka jälkeen kone ei enää totellut ja poistui vauhdilla aina pöpelikköön. Nyt tässä vähän aikaa sitten kun hommasin tuon Spektrumin AR7200BX vastarin jossa on integroituna BeastX huomasin testaillessa ilman lapoja että kierroksia nostamalla swashplate rupesi kääntyilemään aina johonkin eri suuntaan. Riitti pelkästään että moottori ilman pääratasta oli kiinni kopterissa, niin beastx sekoili. Sekoilut loppui heti kun vaihdoin moottorin alignin originaaliin. Eli jos käytät tuota moottoria niin testaa huolella sen vaikutuksen gyroon ennen ensilentoa.

ALZRC:n servot on tähän mennessä vaikuttaneet hyville. Tosin ei ALZRC taida itse niitä valmistaa vaan laittaa niihin omat tarrat ja pakkaa ne hienompaan muovikoteloon (muovikoteloista hajoaa avatessa saranat eli ne on ilmeisesti ALZRC muovia  ;D)
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: JuhoV - 09 Maaliskuu, 2013, 14:32:21
Kaverilla on tuollainen myös. Sähköt tosin otettiin entisestä aidosta sportista, mutta runko on alzrc:n.

Muuten ei ole mitään erityistä paljastunut, mutta ruuvit ovat olleet surkeaakin surkeampia. Useista on mennyt saman tien kannat pyöreiksi ja niitä on saanut viilata ja värkätä. Lisäksi swash meni varsin nopeasti väljäksi.

Muuten runko taitaa olla täysin alkuperäisessä kuosissaan eikä osia ole tarvinnut vaihtaa.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 09 Maaliskuu, 2013, 18:26:38
Minulla on sama setti 2012 keväältä ja tässäpä pari vinkkiä mitä itse olen kantapään kautta kokenut:

ALZRC:n alumiiniosat, hiilikuita ja laakerit ovat ihan laatu tavaraa, mutta muoviosat on kuraa. Ainakin viime vuonna oli ellei laatu ole sitten nyt parantunut. Minulla oli esim uutena pääratas niin soikea että rattaan ja pinjonin välys vaihteli hiertävästä toisen puolen niin isoon väliin ettei rattaat osuneet kunnolla enää yhteen. Lisäksi torque tuben rattaista lähti isoja palasia pois jo lennolla numero 3.

ALZRC:n oma nopeudensäädin päästi mahtavat savut ilmoille parin lennon jälkeen. Takuuseen se onneksi meni ja koneen sain autorotaatiolla ehjänä alas (tosin nokkospuskaan se meni). Ilmeisesti noita nopareita meni enemmänkin kun ne ovat alkaneet antamaan mukaan tuota Hobbywingin noparia, eli sinulla ei tuota huolta ole.

ALZRC:n moottori aiheutti minulle viime kesänä pari torppia ja paljon harmaita hiuksia. Minulla oli käytössä CX-3X1000 gyro, jolloin tuo moottori aiheutti gyron resetoinnin sopivalla kuormalla ja kierroksilla, jonka jälkeen kone ei enää totellut ja poistui vauhdilla aina pöpelikköön. Nyt tässä vähän aikaa sitten kun hommasin tuon Spektrumin AR7200BX vastarin jossa on integroituna BeastX huomasin testaillessa ilman lapoja että kierroksia nostamalla swashplate rupesi kääntyilemään aina johonkin eri suuntaan. Riitti pelkästään että moottori ilman pääratasta oli kiinni kopterissa, niin beastx sekoili. Sekoilut loppui heti kun vaihdoin moottorin alignin originaaliin. Eli jos käytät tuota moottoria niin testaa huolella sen vaikutuksen gyroon ennen ensilentoa.

ALZRC:n servot on tähän mennessä vaikuttaneet hyville. Tosin ei ALZRC taida itse niitä valmistaa vaan laittaa niihin omat tarrat ja pakkaa ne hienompaan muovikoteloon (muovikoteloista hajoaa avatessa saranat eli ne on ilmeisesti ALZRC muovia  ;D)

Kiitos vinkeistä!

Onkohan eri moottori kun paketissa lukee 3500kv ja moottorissa 3700kv? Tämä oli kyllä niin halpa setti, että kärsii vähän aligniakin laittaa tilalle! 220€ + postit ja tullit 21€  Muoviosien laatu selvinnee varmaankin ekojen testien jälkeen..
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 09 Maaliskuu, 2013, 21:22:28
Tähän asti sujunut ilman mitään murheita. Kaikki osat suoria, ruuvit hyviä, pääratas täysin pyöreä ym.. ei ainakaan vielä pysty sanomaan mitään pahaa tästä kapistuksesta!
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: JuhoV - 09 Maaliskuu, 2013, 21:51:23
Tähän asti sujunut ilman mitään murheita. Kaikki osat suoria, ruuvit hyviä, pääratas täysin pyöreä ym.. ei ainakaan vielä pysty sanomaan mitään pahaa tästä kapistuksesta!
Ne ruuvit porsii kun yrität avata eli avaa todella huolellisesti ja hyvällä avaimella. Yksi lipsahdus ja se on sitten siinä. Suosittelen jo etsimään trex-storelta ruuvisarjan osanumeron ja tilaa se samalla kun tilaat muita varaosia, tulet varmasti tarvimaan sitä jatkossa.

Kaverin vehe näyttää lentävän ihan hienosti eli kyllä siinä oikeasti ainesta on, jotain ihan muuta kuin hk:n laitteet, mutta ei kuitenkaan ihan aidon alignin veroinen. Tosin vaihtorumba on sen verran helppo ja järkevä, että kaveria seuranneena homma vaikuttaa oikeasti järkevältä, mutta ei ihan valmiilta. Kaikki vaihdettavat ei tule heti kerralla, mutta kannattaa seurata ja oikeasti myöntää tappio kun osa näyttää kuluneen loppuun.

Jotain pitää vaihtaa, mutta ei samalla tavalla kuin hk:n kiteissä joista tulee samalla tavalla hyvä kuin kuikasta ruokaa. Lopuksi juodaan se kossupullo ja heitetään kuikka (hk:n koperi kaikkine siihen halvalla tilauttuine sähköineen) mäkeen. Ainakaan tämän päivitysrumba ei ole näyttänyt niin akuutilta kuin hk:n vehkeiden kanssa.

Nimimerkillä yhden hk:n 450 omistaneena, samalla omistin ensimmäisen, viimeisen ja ainoan. Tulipahan kolme (paska)kärpästä yhdellä iskulla.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: rane78 - 09 Maaliskuu, 2013, 23:11:25
Aika jännä tämä aihe (en tarkoita pahalla) . Eikös näitä Alzeja ole ollut jo aika päivää sitten testeissä, esim MikaA. Silloin ainakin laatu oli erinomaista, tuskin se siitä on huononntunut. Rippuu paljon myös siitä, miten hyvin sen kasaa/säätää.

Itselläni on nuo Alzin 95mg:t vai mitkä lie olikaan, ja olen ollut erittäin tyytyväinen, kestää vaikka ydinpommin!

Onnea Alzille!
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 09 Maaliskuu, 2013, 23:24:07
Itellä on ollu ALRC:n osia melkoisesti.
Ainut missä laatu voisi olla parempaa ovat laakerit ja tietysti ruuvit. Eipä noi Allun ruuvitkaan mitää superia ole. RC Screwsin ruuvi sarja korjaa ton ruuvi ongelman.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: rane78 - 09 Maaliskuu, 2013, 23:29:35
Itellä on ollu ALRC:n osia melkoisesti.
Ainut missä laatu voisi olla parempaa ovat laakerit ja tietysti ruuvit. Eipä noi Allun ruuvitkaan mitää superia ole. RC Screwsin ruuvi sarja korjaa ton ruuvi ongelman.


Allu ei tee itse laakereita ja ovat todennäköisesti samoja molemilla valmistajilla. Alzrc ja allu on todellakin samalla viivalla. Ainut vaan, etta allu on tehnyt designin ja tekee myös isompia koneita koska osaa.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Sandu - 10 Maaliskuu, 2013, 00:42:44
Tähän asti sujunut ilman mitään murheita. Kaikki osat suoria, ruuvit hyviä, pääratas täysin pyöreä ym.. ei ainakaan vielä pysty sanomaan mitään pahaa tästä kapistuksesta!

nyt on kyllä pakko hieman näsäillä, mutta eivätkös nuo perän tuet ole käyriä? vai hämääkö kuva...
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 10 Maaliskuu, 2013, 01:17:35
nyt on kyllä pakko hieman näsäillä, mutta eivätkös nuo perän tuet ole käyriä? vai hämääkö kuva...

Ei kuva hämännyt yhtään :) Hiilaritangot kyllä suoria mut jäänyt näköjään tollaseen asentoon kun olen jotain vääntänyt jalan päällä kiinni :) Parempi? :D
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 10 Maaliskuu, 2013, 07:56:32

Allu ei tee itse laakereita ja ovat todennäköisesti samoja molemilla valmistajilla. Alzrc ja allu on todellakin samalla viivalla. Ainut vaan, etta allu on tehnyt designin ja tekee myös isompia koneita koska osaa.

Väittäisin kokemukseni mukaan, että laakereissa on eroa.
Esim. ostin muutaman ALZRC:n  pääalselin laakerin, huonoin niistä kesti n. 10 akullista. Allun laakereiden kanssa ei ole ollut samoja on onelmia.
Tosin ei tää ALZRC:stä huonoa tee ajttelin vaan kestoa omia kokemuksia. Kun noita akullisia tolla 450:llä on takana aika paljon.

Jotain laatujuttuja noiden laakereiden kanssa on. Täsä talven aikana 55 OS:stä ja 120 YS:stä meni takalaakeri väljäksi. Tilasin niihin molempiin laakerit RC-bearingiltä USA:sta. Ensin hajosi 55 OS:n takalaakeri (kuula rikki) eilen hajosi 120 YS:n takalaakeri (kuula rikki). Molemmat näistä lakereista ovat SKF:n leimoilla. Olen kuullut, että itämään ihmiset osaavat kopioda noita laakereita siten, että brandimerkinnätkin ovat oikein, laatu vaan ei ole tasaista.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: njs - 10 Maaliskuu, 2013, 08:43:45
ALZRC 450 Pro:n ostin syksyllä 2011 ja kyllä ne osat oli paljon huonompia kuin Alignin. Linkit vaihdoin heti kaikki, yksisuuntalaakeri kesti 5 lentoa (enkä ole ainoa jolle on käynyt noin), muovi osat huonoja (ainakin vrt MiniTitaniin) ja peräblockin rattaiden välys oli liian iso. Kyllä se parempaa laatua oli kuin HK, mutta kaukana Alignista.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: jesi - 10 Maaliskuu, 2013, 09:17:35
Aika jännä tämä aihe (en tarkoita pahalla) . Eikös näitä Alzeja ole ollut jo aika päivää sitten testeissä, esim MikaA. Silloin ainakin laatu oli erinomaista, tuskin se siitä on huononntunut.


En kommentoi alzin osalta, mutta omasta kokemuksesta osaan sanoa että valmistaja on huonontanut tiettyjen osien laatua, tai downgreidannu vakiona olleen upgraden vakio-osaksi, tällä saadaan uusi tuote vaikuttamaan erinomaiselta markkinoilla ja loppukäyttäjien silmissä.

Mitään pahaa ja laitonta tässä ei ole, kun miettii asiaa bisneksenä, loppukäyttäjälle toki aiheuttaa närästystä.


Syy: liian hyvä lopputuote on huonoa ison bisneksen kannalta, eli varaosa ja optiomyynnin tiimalta.
Tää esimerkki ei ole mutua, vaan kun aikoinaan maahantoin rc-kamaa suoraan valmistajalta ja oli hotline tehtaan pääomistajaan.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Speedy - 10 Maaliskuu, 2013, 11:41:13
Väittäisin kokemukseni mukaan, että laakereissa on eroa.
Esim. ostin muutaman ALZRC:n  pääalselin laakerin, huonoin niistä kesti n. 10 akullista. Allun laakereiden kanssa ei ole ollut samoja on onelmia.
Tosin ei tää ALZRC:stä huonoa tee ajttelin vaan kestoa omia kokemuksia. Kun noita akullisia tolla 450:llä on takana aika paljon.

Jotain laatujuttuja noiden laakereiden kanssa on. Täsä talven aikana 55 OS:stä ja 120 YS:stä meni takalaakeri väljäksi. Tilasin niihin molempiin laakerit RC-bearingiltä USA:sta. Ensin hajosi 55 OS:n takalaakeri (kuula rikki) eilen hajosi 120 YS:n takalaakeri (kuula rikki). Molemmat näistä lakereista ovat SKF:n leimoilla. Olen kuullut, että itämään ihmiset osaavat kopioda noita laakereita siten, että brandimerkinnätkin ovat oikein, laatu vaan ei ole tasaista.

Muitelen lukeneeni jostain kun omaa ALZRC kopteria ostin että 2012 vuoden alussa ALZRC vaihtoi laakeritoimittajaksi jonkun japanilaisen laakeripuljun, koska edellinen laakerien toimittaja (ilmeisesti joku kiinalainen hikipaja) sai ulos vain sutta tai sitten sekundaa. Sitä sitten ei kukaan varmaan osaa sanoa kuinka paljon noita huonompia laakereita on ollut ALZRC:n ja kauppiaiden varastoissa ja miten kauan niitä on tuon vaihdon jälkeen myyty.

Tuokin on jännä miten jotkut saavat ruuvit hetkessä pyöreiksi. Minä olen vuoden sisään joutunut purkamaan tuon 8-10 kertaa eikä vielä yhtään ruuvia ole hajonnut. Olen silti käyttänyt Lynxin sinistä lukitetta joka tuntuu pitävän ruuvit tiukassa, mutta toisaalta myös minun käyttämä 1.5mm kuusiokoloruuvimeisseli on minulla ihan jämpti sinne ruuvin koloon. Tietenkään en kiristä pientä ruuvia kuin viimeistä päivää vaan luotan lukitteen pitävän ruuvin paikoillaan.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 10 Maaliskuu, 2013, 13:47:25
Muitelen lukeneeni jostain kun omaa ALZRC kopteria ostin että 2012 vuoden alussa ALZRC vaihtoi laakeritoimittajaksi jonkun japanilaisen laakeripuljun, koska edellinen laakerien toimittaja (ilmeisesti joku kiinalainen hikipaja) sai ulos vain sutta tai sitten sekundaa. Sitä sitten ei kukaan varmaan osaa sanoa kuinka paljon noita huonompia laakereita on ollut ALZRC:n ja kauppiaiden varastoissa ja miten kauan niitä on tuon vaihdon jälkeen myyty.

Tuokin on jännä miten jotkut saavat ruuvit hetkessä pyöreiksi. Minä olen vuoden sisään joutunut purkamaan tuon 8-10 kertaa eikä vielä yhtään ruuvia ole hajonnut. Olen silti käyttänyt Lynxin sinistä lukitetta joka tuntuu pitävän ruuvit tiukassa, mutta toisaalta myös minun käyttämä 1.5mm kuusiokoloruuvimeisseli on minulla ihan jämpti sinne ruuvin koloon. Tietenkään en kiristä pientä ruuvia kuin viimeistä päivää vaan luotan lukitteen pitävän ruuvin paikoillaan.

Tuo on hyvä tieto että laakereiden laatu paranee. Täytyy tässä keväällä ottaa kokeeksi muutama laakeri ALZRC:ltä.
Mutta eipä toi lakeri kustannus ole kovin merkittävä.

Noiden ruuvien kanssa on todella tärkeää käyttää hyviä ja sopivia työkaluja. Itse käytän 450:n rungossa valeanpunaista lukitetta ja nupissa punaista.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: pintke - 10 Maaliskuu, 2013, 19:10:12
Liekö noiden ruuveissakin vaihtelua/kitti, mutta ei nuo mulla ainakaan sen huonompia ole ollut kuin miniprotoksen ruuvitkaan. Ja tuotakin on saanut ruuvata hetkittäin ihan v... asti. Luvattoman monta muuta osaa tuossa kitissä olikin silkkaa p.....

Kannattaa panostaa hyvään 1.5mm avaimeen

-Petri
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: rane78 - 10 Maaliskuu, 2013, 19:19:47
Kullä ne kestää jos nitä käyttää oikeen ja jos pitää purkaa niin blowtorhilla muistaa lämmittää aina ennen kuin yrittääkään avata. Mun mielestä typerää edes avata ruuvvia missä on lukitetta ilman lämmittämistä.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Picea - 11 Maaliskuu, 2013, 01:16:14
Noista laakereista, joskus jouduin niitä työn puolesta selvittelemään ja valmistajien laakeriluettelot olivat paksuja kirjoja. Se jäi mieleen että samoilla ulkomitoilla voi olla samantyyppisiä, mutta kuitenkin eri laakereita hyvinkin moneen eri käyttötarkoitukseen, eli siis pyörintänopeuden, kuormituksen,  suunnitellun kestoiän ja ties vaikka minkä parametrin suhteen. Ja kaikki nämä vaikuttaa hintaan.

Mutta kun loppukäyttäjä saa laakerin käteensä, on tyytyväinen jos se sopii akselille ja pesäänsä. Eikä sitä välttämättä voi edes päällepäin nähdä onko se tarkoitukseen oikea. Ei ole sitten vaikea arvata että mitä tapahtuu kun ruvetaan valmistaja/myyntiketjussa hinnalla kisaamaan.
Toinen juttu on laakerivalmistajien  omistus- ja organisaatiomuutokset, fuusiot, alihankinnat yms, laatu voi hyvinkin heitellä vaikka merkki pysyisi samana.

Mutta hyvännäköinen kopteri on otsikon vehjes  :)
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 13 Maaliskuu, 2013, 21:40:55
No niin.. Ensilentoa yritetty ja tietysti päättyi katastrofiin :-[ Tappiota tuli lavat, lepatusakseli ja servoarmi. Oli vielä harjoitustikut alla, muttei paljoa auttaut kun siinä kohtaa kun olisi pitänyt leijua niin heitti takaperivoltin silmänräpäyksessä. Mikähän mahtaa olla päin helvettiä? 3xg korjaa servoja oikeeseen suuntaan niinkuin ohjeessa, swashi suorassa, lapakulmat kunnossa.. Tyhjenee lompakko hyvin äkkiä ja kaikki osat korvattu t-rex storen orkkiksilla jos meno jatkuu samaan tahtiin..

No ensimäinen tällanen FBL kurnuutin mitä kasannut ja säätänyt. Jotenkin tottunut siihen, että jotain juttuja saa oppia harjateräksen taivuttelun kautta kun rautalanka ei enää riitä..
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Tohtori R - 13 Maaliskuu, 2013, 21:50:21
tarkistithan sekä ohjainsuunnat että korjaussuunnat?

tikusta vääntämällä swash tulee kääntyä tikun suuntaan. kopteria kääntelemällä swashin tulee ikäänkuin pysyä paikallaan tai ainakin korjata siihen suuntaan että pyrkii olemaan paikallaa kun kopua heiluttelee. kuullostaa siltä että sulla on elevatorin korjaussuunta ollu pielessä.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 13 Maaliskuu, 2013, 21:58:26
tarkistithan sekä ohjainsuunnat että korjaussuunnat?

tikusta vääntämällä swash tulee kääntyä tikun suuntaan. kopteria kääntelemällä swashin tulee ikäänkuin pysyä paikallaan tai ainakin korjata siihen suuntaan että pyrkii olemaan paikallaa kun kopua heiluttelee. kuullostaa siltä että sulla on elevatorin korjaussuunta ollu pielessä.

Kaikki just noin:/ Tein resetin ohjaimeen ja seuraavaks koko setuppirulianssi läpi ja pihalle uudestaan koittamaan:) Jos vielä tapahtuu jotain yhtä kivaa niin luovutan ja menen jonnekkin käymään missä on ihmisiä jotka näistä jotain tietää!:D Taidan kuvata seuraavan yrityksen niin helpompi diagnosoida mitä oikeen on pielessä :)
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Tohtori R - 13 Maaliskuu, 2013, 22:05:17
liikkuuhan swash suorassa ylös alas kun käytät pitchiä? oletko testannut ilman lapoja ettei swash kallistele tärinöiden takia?
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 13 Maaliskuu, 2013, 22:22:25
liikkuuhan swash suorassa ylös alas kun käytät pitchiä? oletko testannut ilman lapoja ettei swash kallistele tärinöiden takia?

Oon katsonut sen suoraan swashplateleverillä ja menee nätisti suorassa.. Olen koittanut ilman lapojakin kaikki manööverit. Sitä tässä vähän ihmettelenkin, että mikä hitto on pielessä!
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 13 Maaliskuu, 2013, 22:41:24
Missä kohdassa sulla on 3GX kiinni siinä kopussa?

Edit.
Sehän näyttää valokuvan mukaan olevan tuolla peräputken päällä OK.
Onhan se asennettu niin että on selvä rako siihen swashn pyörimisen estävään pysty muoviin?

Onko testattu pöydällä että millääm kierros alueella ei ala swash tekemään omiaa?

Miten nousi ilmaan enne flippiä?
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 13 Maaliskuu, 2013, 23:39:33
Missä kohdassa sulla on 3GX kiinni siinä kopussa?

Edit.
Sehän näyttää valokuvan mukaan olevan tuolla peräputken päällä OK.
Onhan se asennettu niin että on selvä rako siihen swashn pyörimisen estävään pysty muoviin?

Onko testattu pöydällä että millääm kierros alueella ei ala swash tekemään omiaa?

Miten nousi ilmaan enne flippiä?

Ei kerennyt edes nousemaan ennenkö flippasi.

Hei mut nyt se toimii!! Tein koko setupin nollista alkaen uudestaan ja nyt leijui nätisti 3 nostoa:) Ei kehtaa enempää tähän aikaan vuorokaudesta :) Sinäänsä hämäävää koska mitään eroa en huomannut uuden setupin jälkeen ilman lapoja kun tein testejä? Ron Lund nimisellä tyypillä oli hyviä videoita miten säätö kuuluu tehdä.

Huomenna lisää testiä ja säätöjä. Nytte kun uskon, että toi toimii niin voi laittaa sähkötkin nätisti :) Kiitti kaikille avusta!
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 14 Maaliskuu, 2013, 06:40:25
Hyvä että pelaa.

Luulen, että setupin teossa meni jotain pieleen.

Mullla on tapana katsoa setupion teon jälkeen PC-llä liikealueet ja suunnat sekä asetukset.
Jos on epävarma setupin teon kanssa kannattaa seurata sitä PC-ohjelmassa olevaa ohjetta.
3gx:n expot uusimmassa ohjelmassa kannattaa laittaa ainakin 2:lle.

3GX on hyvä gyro, mulla on takana n. 2000 lentoa ko gyrolla ilman gyrosta johtuvia ongelmia.
En väitä, että tämä olisis paras varmaan parempiakin on markkinnoilla mutta olen varmaa siittä, että toimiva tämä on.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 14 Maaliskuu, 2013, 08:56:34
Hyvä että pelaa.

Luulen, että setupin teossa meni jotain pieleen.

Mullla on tapana katsoa setupion teon jälkeen PC-llä liikealueet ja suunnat sekä asetukset.
Jos on epävarma setupin teon kanssa kannattaa seurata sitä PC-ohjelmassa olevaa ohjetta.
3gx:n expot uusimmassa ohjelmassa kannattaa laittaa ainakin 2:lle.

3GX on hyvä gyro, mulla on takana n. 2000 lentoa ko gyrolla ilman gyrosta johtuvia ongelmia.
En väitä, että tämä olisis paras varmaan parempiakin on markkinnoilla mutta olen varmaa siittä, että toimiva tämä on.

Joku siinä oli pielessä selkeesti. No oikeastaan hyvä ettei aina hommat mene ihan paaluun ja joutuu pähkäilemään näitä juttuja tosissaan. Virheiden kautta sitä yleensä oppii parhaiten:) Tämä on kuitenkin ensinmäinen kopteri jonka olen kasannut ja säätänyt. Kaikki muut on ollu BNF laitteita.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 14 Maaliskuu, 2013, 19:54:12
Nyt alkaa homma mennä mystiseksi.. Tänään duunin jälkeen koitin täysin samalla setupilla leijuttaa kopteria ja flippasi taas selälleen! Kaikki liikku ja toimi niinkuin pitää. Tajusin ettei noi nuppiservot ole digitaalisia. Voiko tämä vaikuttaaa asiaan?
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 14 Maaliskuu, 2013, 20:01:07
Nyt alkaa homma mennä mystiseksi.. Tänään duunin jälkeen koitin täysin samalla setupilla leijuttaa kopteria ja flippasi taas selälleen! Kaikki liikku ja toimi niinkuin pitää. Tajusin ettei noi nuppiservot ole digitaalisia. Voiko tämä vaikuttaaa asiaan?

En ole varma miten toi toimii analogia servoilla.

Miten kopu käyttäytyi lentoon lähdön aikana.

Oliko se vakaa spoolupissa?
Nousiko suoraan ja kippasi sitten?
Missä asennossa sulla oli tikku kun teit spoolupin eli annoitko kiihtyä kunnolla enne kun nostit ilmaan?
Tekikö gyro ne normaalit start up liikkeet?
Paloivatko gyrossa vain gain ja govi valot ennen startia?
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 14 Maaliskuu, 2013, 20:26:51
En ole varma miten toi toimii analogia servoilla.

Miten kopu käyttäytyi lentoon lähdön aikana.

Oliko se vakaa spoolupissa?
Nousiko suoraan ja kippasi sitten?
Missä asennossa sulla oli tikku kun teit spoolupin eli annoitko kiihtyä kunnolla enne kun nostit ilmaan?
Tekikö gyro ne normaalit start up liikkeet?
Paloivatko gyrossa vain gain ja govi valot ennen startia?

Tottuneena kun kierrokset huipussaan 0 kulmilla nostin reilusti irti maasta ja siinä kohtaa heitti selälleen. Holdin oli päällä ennenkö otti maahan kiinni. Tekee normit servon liikkeet kun laittaa virtoihin ja palaa oikeat valot. Nyt kun koittaa ilman lapoja kaasuttaa niin servot tekee jotain omiaan.. Mikä perhana ton voi tehdä? Toi blade saa luovuttaa servonsa testiin jos, vaikka olisi siitä kiinni kun perälle digi ja nupissa analogiset servot.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 14 Maaliskuu, 2013, 21:02:33
Tottuneena kun kierrokset huipussaan 0 kulmilla nostin reilusti irti maasta ja siinä kohtaa heitti selälleen. Holdin oli päällä ennenkö otti maahan kiinni. Tekee normit servon liikkeet kun laittaa virtoihin ja palaa oikeat valot. Nyt kun koittaa ilman lapoja kaasuttaa niin servot tekee jotain omiaan.. Mikä perhana ton voi tehdä? Toi blade saa luovuttaa servonsa testiin jos, vaikka olisi siitä kiinni kun perälle digi ja nupissa analogiset servot.
syynä tärinä, tärinä.
Toi sun ilmaann nosto tapa on herkkä tollaisille vahingoille
Varovasti keventäen ilmaan olisi turvallisempaa. Ennättäsit reogoiga noihin liikkeisiin.
Otsikko: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Tohtori R - 14 Maaliskuu, 2013, 21:14:17
Et kai koskenu cyclic tikkuun ennenkuin maasta irti?
Otsikko: Vs: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 14 Maaliskuu, 2013, 21:24:58
Et kai koskenu cyclic tikkuun ennenkuin maasta irti?

Näin olen ymmärtänyt ettei siihen saa koskea fbl vehkeissä ennekö ollaan ilmassa:) on muuten harvinaisen vittumaista yrittää saada nuppia irti pääakselista kun tän päivänen kämmi katkaisi pultin siittä ja sorvasi itsensä kunnolla jumiin..

Otsikko: Vs: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 14 Maaliskuu, 2013, 21:45:53
Näin olen ymmärtänyt ettei siihen saa koskea fbl vehkeissä ennekö ollaan ilmassa:) on muuten harvinaisen vittumaista yrittää saada nuppia irti pääakselista kun tän päivänen kämmi katkaisi pultin siittä ja sorvasi itsensä kunnolla jumiin..

3gx:llä voi ohjata kopua koko ajan. Samoin toimii myös futten cgy.
Otsikko: Vs: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 14 Maaliskuu, 2013, 21:59:28
3gx:llä voi ohjata kopua koko ajan. Samoin toimii myös futten cgy.

Uutta tietoa mulle! Kiitos! Nyt on taas kaikki mekaniikka kunnossa. vielä setuppi uudestaan läpi ja testaamaan. Ei pitäisi kauheesti täristä liikaa kun on suorat akselit ja tasapainotetut lavat paitsi pyrstössä. Nyt on noi bladen digiservot paikalla. Katotaan vaikuttako.. Onko sulla yksi vai kaksi niitä teippejä gyron alla?
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 14 Maaliskuu, 2013, 22:16:10
Nyt sun pitäis maltaa pyörittää kopua ilman lapoja.
Kun kierroksia nostetaan ei mitään poikkevia liikkeitä saa servoissa olla.
Jos niitä liikkeitä esiintyy täytyy tärinät saada tasolle missä niitä ei esiinny.

Itse epäilen pääakselin laakereita tai moottoria. Millainen pinjonin välys oli akselille?

Ovatko kopun laakerit kunnossa?
Otsikko: Re: Vs: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Tohtori R - 15 Maaliskuu, 2013, 00:50:01
3gx:llä voi ohjata kopua koko ajan. Samoin toimii myös futten cgy.
kyllä veepaarilla ja piistilläkin voi ohjata mistä ittellä kokemusta. Pitää vaan tietää mitä tekee. Se on vaan helpompi neuvoa asiasta tietämätöntä että älä koske siihen tikkuun vaan nosta nopeesti ylös koskematta.

Kyllä mä ohjaan sitä kopteria (veepaarit kaikissa) aina heti spoolupista asti. Se ei kuitenkaan ole pakollista eikä edes suotavaa jos ei tiedä mitä tekee.
Otsikko: Vs: Re: Vs: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 15 Maaliskuu, 2013, 06:17:29
kyllä veepaarilla ja piistilläkin voi ohjata mistä ittellä kokemusta. Pitää vaan tietää mitä tekee. Se on vaan helpompi neuvoa asiasta tietämätöntä että älä koske siihen tikkuun vaan nosta nopeesti ylös koskematta.

Kyllä mä ohjaan sitä kopteria (veepaarit kaikissa) aina heti spoolupista asti. Se ei kuitenkaan ole pakollista eikä edes suotavaa jos ei tiedä mitä tekee.

Näin se asia menee.

Kuinkahan noi apupyörät vaikuttaa tohon ilmaan nousuun.
Jos apupyörä kääntää kopua vinoon noston alussa, niin fbl yksikköhän kääntää swashin vinoon korjatakseen asian. Sitten, kun apujalas irtoaa maasta tapahtunee .... niin mitä.
Siis ajattelen, että vaikuttaako apujalas samalla tavalla kuin pehmeä ja pettävä alusta, mikä on kokemukseni mukaan myrkkyä noille fbl vehkeille.

Tässä ketjussa olevaan tapaukseen liittyen kaverilla on tämä sama kopu ja 3GX hänellä tärinä ongelma flippasi koppua ilmassa kun laittoi IDLE 2:n päälle eli 100 kaasut. Tuhoa ei tullut kun oli kokeneempi pilotti.
Tässä 3GX oli asennettuna runkolevyjen väliin. Kopuun on tehty muutoksi ja 3GX siirretty ylös peräputken päälle. Nyt kopu pelaa hienosti.
Itse alkaisin etsiä vikaa pyörittämällä koko systeemiä päydälla. Sitten irrotetaan osia ja kun ongelma poistuu aletaan korjata irrotettua osaa jne.
Otsikko: Vs: Re: Vs: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 15 Maaliskuu, 2013, 10:58:06
kyllä veepaarilla ja piistilläkin voi ohjata mistä ittellä kokemusta. Pitää vaan tietää mitä tekee. Se on vaan helpompi neuvoa asiasta tietämätöntä että älä koske siihen tikkuun vaan nosta nopeesti ylös koskematta.

Kyllä mä ohjaan sitä kopteria (veepaarit kaikissa) aina heti spoolupista asti. Se ei kuitenkaan ole pakollista eikä edes suotavaa jos ei tiedä mitä tekee.

Ok. Sitte ymmärtänyt ton ihan väärin. Kyllähän tota tangollista bladea tullaut aina ohjailtaua ennen nousua, että ei nyt ihan vieraasta jutusta ole kyse.:) Nämä flipit on vaan tapahtunut niin härskillä nopeudella ettei ole mitään tehtävissä..
Otsikko: Vs: Re: Vs: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 15 Maaliskuu, 2013, 11:11:30
Näin se asia menee.

Kuinkahan noi apupyörät vaikuttaa tohon ilmaan nousuun.
Jos apupyörä kääntää kopua vinoon noston alussa, niin fbl yksikköhän kääntää swashin vinoon korjatakseen asian. Sitten, kun apujalas irtoaa maasta tapahtunee .... niin mitä.
Siis ajattelen, että vaikuttaako apujalas samalla tavalla kuin pehmeä ja pettävä alusta, mikä on kokemukseni mukaan myrkkyä noille fbl vehkeille.

Tässä ketjussa olevaan tapaukseen liittyen kaverilla on tämä sama kopu ja 3GX hänellä tärinä ongelma flippasi koppua ilmassa kun laittoi IDLE 2:n päälle eli 100 kaasut. Tuhoa ei tullut kun oli kokeneempi pilotti.
Tässä 3GX oli asennettuna runkolevyjen väliin. Kopuun on tehty muutoksi ja 3GX siirretty ylös peräputken päälle. Nyt kopu pelaa hienosti.
Itse alkaisin etsiä vikaa pyörittämällä koko systeemiä päydälla. Sitten irrotetaan osia ja kun ongelma poistuu aletaan korjata irrotettua osaa jne.

Noi apupyörät sovelsin tohon ensinmäisen flipanneen noston jälkeen. Ne kyllä aiheuttaa sellaista hytkymistä spoolupin aikana. En ole koskaan apupyöriä käyttänyt joten en osaa sanoa miten ne ylipäätänsä vaikuttaa.

Pyöritin eileen kopua ilman lapoja moneen kertaan ja kaikki kyllä liikkuu niinkuin pitää eikä tärise yhtään. Pysyy nätisti pyödällä paikallaan, vaikka olisi täydet kierrokset.

Tilasin t-rex storesta digitaalisen lapakulmamittarin ja heti kun se saapuu tarttee tehdä dir setuppi niin tarkkaan läpi kun vaan mahdollista! Niin päälavat on ehjät ja tasapainossa olevat radixit.

Kyllä se tosta vielä lähtee :)
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: TuukkaJK - 15 Maaliskuu, 2013, 11:29:26
Kuinka tiukkaan olit kiristänyt lavat?
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 15 Maaliskuu, 2013, 11:39:51
Kuinka tiukkaan olit kiristänyt lavat?

Sopivasti :) Silleen, että liikkuu "jähmeästi" muttei ole liian löysäkään ja molemmat samanlaisesti. Eikös sen noin kuuluukkin olla?
Otsikko: Vs: Re: Vs: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 15 Maaliskuu, 2013, 11:47:44
Noi apupyörät sovelsin tohon ensinmäisen flipanneen noston jälkeen. Ne kyllä aiheuttaa sellaista hytkymistä spoolupin aikana. En ole koskaan apupyöriä käyttänyt joten en osaa sanoa miten ne ylipäätänsä vaikuttaa.

Pyöritin eileen kopua ilman lapoja moneen kertaan ja kaikki kyllä liikkuu niinkuin pitää eikä tärise yhtään. Pysyy nätisti pyödällä paikallaan, vaikka olisi täydet kierrokset.

Tilasin t-rex storesta digitaalisen lapakulmamittarin ja heti kun se saapuu tarttee tehdä dir setuppi niin tarkkaan läpi kun vaan mahdollista! Niin päälavat on ehjät ja tasapainossa olevat radixit.

Kyllä se tosta vielä lähtee :)

Miten olet tarkistannu swash:n suoruuden tikku keskellä ja lavat nolla kulmilla.
Otsikko: Vs: Re: Vs: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 15 Maaliskuu, 2013, 12:14:17


Swashi tarkastettu swashleverelillä aliginin alumiininen ja kulmat e-lfiten lapakulmamittarilla.

Pitch 12 astetta + - , elev ja aileron 8 astetta. Tikku keskellä 0 astetta. Olen vielä säädön ajaksi laittanut pitchcurven 0, 50, 50, 50, 100 jotta keskellä on varmasti 0 astetta.

Otsikko: Vs: Re: Vs: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 15 Maaliskuu, 2013, 12:53:54
Swashi tarkastettu swashleverelillä aliginin alumiininen ja kulmat e-lfiten lapakulmamittarilla.

Pitch 12 astetta + - , elev ja aileron 8 astetta. Tikku keskellä 0 astetta. Olen vielä säädön ajaksi laittanut pitchcurven 0, 50, 50, 50, 100 jotta keskellä on varmasti 0 astetta.

OK!
Homma on tehty kuten pitääkin.

Oliko kopteri vaaterissa pöydällä ja kulmat tässä 'nolla' asennossa kun painoit nappia ja siirryit tikun liikealueiden ja korjaus suuntien määrittelyyn?

Kyselen, ehkä tyhmiä mutta yritän sulkea yksi kerrallaan pois erillaisia vika mahdollisuuksia!

Juttelin kaverin kanssa jolla oli samanlaisia ongelmia. Hänellä gyro oli alhaalla runkojen välissä.
Gyron siirto ylös oli ratkaissut ongelmat. Mietittiin että ongelman oli ehkä aiheuttanut se että hänellä gyroon tulevien johtojen liittimet olivat osuneet runkoon ja näin kopun tärinä olisi päässyt suoraan kortille aiheuttaen ongelmat.

Onhan sulla rako sen antirotationbranketin pystyosan ja gyron rungon välissä?
Otsikko: Vs: Re: Vs: Re: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 15 Maaliskuu, 2013, 13:19:11
OK!
Homma on tehty kuten pitääkin.

Oliko kopteri vaaterissa pöydällä ja kulmat tässä 'nolla' asennossa kun painoit nappia ja siirryit tikun liikealueiden ja korjaus suuntien määrittelyyn?

Kyselen, ehkä tyhmiä mutta yritän sulkea yksi kerrallaan pois erillaisia vika mahdollisuuksia!

Juttelin kaverin kanssa jolla oli samanlaisia ongelmia. Hänellä gyro oli alhaalla runkojen välissä.
Gyron siirto ylös oli ratkaissut ongelmat. Mietittiin että ongelman oli ehkä aiheuttanut se että hänellä gyroon tulevien johtojen liittimet olivat osuneet runkoon ja näin kopun tärinä olisi päässyt suoraan kortille aiheuttaen ongelmat.

Onhan sulla rako sen antirotationbranketin pystyosan ja gyron rungon välissä?

Arvostan isosti tätä diagnostiikka apua mitä olet antanut. Siksi tämä homma mua ihmetyttää kun olen koittanut tehdä asiat ns. oppirjan mukaan.

-Gyron ja antirotaatiotangon välissä on noin 1,5mm.
-Johdotuskin on tällähetkellä niin väljä ettei sieltä kautta ainakaan pitäisi tulla värinöitä. Heti kun toi toimii kunnolla niin johdot muuttaa runkolevyjen väliin.
-Laakerit ja akselit on kunnossa. Perus mekaniikka ei ole ongelma kun koko ikäni erilaisten mottorilla tai ilman toimivien härveleiden kanssa touhunneena..

Kuvaan huomenna videolle miten tuo oikeen käyttäytyy. Positiivista on ainakin se ettei perä tee mitään omiaan ja ettei noi alzin rattaat ihan kuraa ole kun jo kolmekertaa vedetty ympäri ja vieläkin ehjät :) Tosin lavanpitimissä, leparissa ja ländäreissä lukee jo Align :D
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 15 Maaliskuu, 2013, 14:06:28
Semmosta piti vielä että onhan alle ja ele swashmix
arvojen itseisarvo sama.
Ja mikä softa versio sulla on.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 15 Maaliskuu, 2013, 14:29:22
Semmosta piti vielä että onhan alle ja ele swashmix
arvojen itseisarvo sama.
Ja mikä softa versio sulla on.

Softaversio on v3.0. Olen mitannut ton 8 astetta aileronilla ja kopioinut siitä arvon elevaattorille ja vielä tarkistanut että tulee sama kulma..
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: VK - 15 Maaliskuu, 2013, 14:51:34
Minulla oli talvella sellainen ongelma, että gyroteippi kovettui pakkasessa ja päästi jonkin tärinän läpi.

Lämpimässä kun teki tärinätestiä ei ongelmia ilmennyt, mutta ulkona kopteri veti koko ajan vasemmalle. Ongelma ratkesi laittamalla toinen kerros teippiä ja metallilevy väliin. Teippinä minulla täälläkin mainittu 3M, joka toimi lämpimässä hyvin, mutta pakkasessa tulee näköjään ongelmia.

Joten kannattaa kokeilla eri teippiä gyrolle, jos ei muuta selitystä käytökselle löydy.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 15 Maaliskuu, 2013, 15:00:56
Minulla oli talvella sellainen ongelma, että gyroteippi kovettui pakkasessa ja päästi jonkin tärinän läpi.

Lämpimässä kun teki tärinätestiä ei ongelmia ilmennyt, mutta ulkona kopteri veti koko ajan vasemmalle. Ongelma ratkesi laittamalla toinen kerros teippiä ja metallilevy väliin. Teippinä minulla täälläkin mainittu 3M, joka toimi lämpimässä hyvin, mutta pakkasessa tulee näköjään ongelmia.

Joten kannattaa kokeilla eri teippiä gyrolle, jos ei muuta selitystä käytökselle löydy.

Kiitti vinkistä! Mulla 1 kpl niitä teippejä mitä tulee gyron mukana. Viime testin aikana oli kyllä -12. Periaatteessa ei pitäisi vaikuttaa :)
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 15 Maaliskuu, 2013, 15:27:29
Softaversio on v3.0. Olen mitannut ton 8 astetta aileronilla ja kopioinut siitä arvon elevaattorille ja vielä tarkistanut että tulee sama kulma..

Kaikkihan pitäisi olla ok.
Oletko tarkistanut PC:llä että kääntymiskulma ohjeet tulevat järkevästi. Tikku keskellä 0 ja liikuttelemalla arvot muuttuu järkevästi?

Itse olen lennellyt yli 10 asteen pakkasella ja yhdellä 3M teipillä ilman tärinä ongelmia.

Nyt kun ja jos kaikki tuntuu pelaavan pöydällä ja asetukset näyttäisi olevan OK niin täytyisi vissiin yrittää laitetta ilmaan.
Minä kokeilisin Alignin ohjeen mukaisella kaasukäyrällä ja ohjen mukaisella lapakulmakäyrällä.
Itse etsisin tasaisen tukevan alustan ja sitten varovasti ilmaan. Jos yrittää kaatua niin korjaus.
Mitään jatkuvaa johinkin suuntaan ohjaamista ei pitäisi tarvita.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: JuhoV - 15 Maaliskuu, 2013, 17:22:58
kokeile myös pistää johdot nipparilla kiinni niin ettei ne pääse heilumaan ja heiluttamaan gyroa. En kyllä oikein usko että tästä olisi kyse, mutta ei kokeilu ainakaan haittaa tee.

Mulla oli perinteisen gyron kanssa ongelmia kun johto veti gyroa, oireina oli perän vägäily. Nipparilla johto kiinni niin että jäi lyhyt, löysällä oleva pätkä gyron ja kiinnityskohdan välille.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 16 Maaliskuu, 2013, 18:29:16
Noniin. Vihdoinkin toi toimii niinkuin pitääkin! Lentää kyllä kauniisti :) En pysty sanomaan mikä ongelmat aiheutti. Veikkaan jotain vikaa setupissa.
 
Olihan tuo pakko heti torpata kolmannella lennolla. Ainakin meni: lavat, tailboomi, e-fliten servot, ja toinen tailboomin tukivarsi.

Kaikkia osia löytyy onneksi varalle:) Hitto kohta toi kopteri on pelkkää alignia..
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Nube - 16 Maaliskuu, 2013, 18:35:13
Osta nuppiin turnigyn 306g hv servot niin ei tarvi vaihdella kuin servon armeja  :D

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24764__TGY_306G_HV_High_Voltage_Ultra_Fast_High_Torque_MG_Digital_Alloy_Cased_Servo_3_7kg_05sec_21g.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24764__TGY_306G_HV_High_Voltage_Ultra_Fast_High_Torque_MG_Digital_Alloy_Cased_Servo_3_7kg_05sec_21g.html)
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 17 Maaliskuu, 2013, 00:11:50
Osta nuppiin turnigyn 306g hv servot niin ei tarvi vaihdella kuin servon armeja  :D

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24764__TGY_306G_HV_High_Voltage_Ultra_Fast_High_Torque_MG_Digital_Alloy_Cased_Servo_3_7kg_05sec_21g.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24764__TGY_306G_HV_High_Voltage_Ultra_Fast_High_Torque_MG_Digital_Alloy_Cased_Servo_3_7kg_05sec_21g.html)

Noi vois kyllä olla hyvä vaihtoehto! Samaan konkurssiin bladeen samanlaiset :)
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: rane78 - 17 Maaliskuu, 2013, 02:59:27
Nämä on toiminu todella hyvin ja kestäneet kaikki torpit!

http://www.alzrc-hobby.com/index.php?main_page=product_info&cPath=9_13&products_id=915 (http://www.alzrc-hobby.com/index.php?main_page=product_info&cPath=9_13&products_id=915)

Luulen että on laadukkaammat kuin Turnipsit, itse olen ainakin todella tyytyväinen
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Toeh - 17 Maaliskuu, 2013, 17:43:23
Kyllä nuo mahtaa samaa servoa olla brändättynä vaan. Itellä ainaki Turnigyn 306HV:t ollu nyt ahkerassa käytössä ja en mitään muita enään 450 kokoisiin laita. Todella laadukkaan ja siistin näköiset ulkoa ja sisältä ja toimii. Vääntöä ja vauhtia ihan hulluna. Sen verran oon tehny että piirilevyn eristin teipillä kaiken varalta.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Speedy - 18 Maaliskuu, 2013, 08:25:59
Hyvä jos rattaiden laatu on parantunut siitä mitä minä sain omani. Minun ALZRC:n rattaista lähti paljoja jo pelkästään maassa ilman lapoja käyttäessä.

Kannattaa tarkistaa ilman lapoja koko moottorin kierrosalue läpi kaikessa rauhassa. Tuo ALZRC:n moottori aihetti minun vanhalle gyrolle (CX-3X1000) resettejä (siis torppeja), mutta niitä ei tapahtunut edes joka akullisella, mikä taas sitten söi miestä kun ei ollut tietoa miksi kontrollit aina katosi/sekosi. Vasta kun vaihdoin biistin kopteriin kiinni, se oli ronkelimpi moottorin korkeataajuus tärinöille ja ei edes suostunut pitämään swashia spoolupissa suorassa. Ja tuota tärinää ei pystynyt mitenkään silmämääräsesti tai sormella huomaamaan. Muuten samalla setupilla, mutta toisella moottorilla tuo swashi pysyy suorassa koko moottorin kierrosalueella.

http://www.youtube.com/watch?v=B9pBTbCh-KE#ws (http://www.youtube.com/watch?v=B9pBTbCh-KE#ws)
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 18 Maaliskuu, 2013, 08:51:23
Hyvä jos rattaiden laatu on parantunut siitä mitä minä sain omani. Minun ALZRC:n rattaista lähti paljoja jo pelkästään maassa ilman lapoja käyttäessä.

Kannattaa tarkistaa ilman lapoja koko moottorin kierrosalue läpi kaikessa rauhassa. Tuo ALZRC:n moottori aihetti minun vanhalle gyrolle (CX-3X1000) resettejä (siis torppeja), mutta niitä ei tapahtunut edes joka akullisella, mikä taas sitten söi miestä kun ei ollut tietoa miksi kontrollit aina katosi/sekosi. Vasta kun vaihdoin biistin kopteriin kiinni, se oli ronkelimpi moottorin korkeataajuus tärinöille ja ei edes suostunut pitämään swashia spoolupissa suorassa. Ja tuota tärinää ei pystynyt mitenkään silmämääräsesti tai sormella huomaamaan. Muuten samalla setupilla, mutta toisella moottorilla tuo swashi pysyy suorassa koko moottorin kierrosalueella.

http://www.youtube.com/watch?v=B9pBTbCh-KE#ws (http://www.youtube.com/watch?v=B9pBTbCh-KE#ws)

Aika häijyn näköistä vääntelyä! No mitään tuollasta ei sentää esiintynyt vaan nätisti swashi liikkui. Koitin vielä useaan otteeseen pyörittää ilman lapoja. Kerran oli vielä perälavatkin paikallaan. Tarttee vaan toivoa, ettei toi oma alzin moottori ole maanantaiversio.

Muoviosissa ei todellakaan ollut sanomista. Rattaat kesti jopa sen kolme epäonnistunutta nostoyritystä :)
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 19 Maaliskuu, 2013, 11:03:54
Kyllä nuo mahtaa samaa servoa olla brändättynä vaan. Itellä ainaki Turnigyn 306HV:t ollu nyt ahkerassa käytössä ja en mitään muita enään 450 kokoisiin laita. Todella laadukkaan ja siistin näköiset ulkoa ja sisältä ja toimii. Vääntöä ja vauhtia ihan hulluna. Sen verran oon tehny että piirilevyn eristin teipillä kaiken varalta.

Tulipahan tilattua moiset servot. Luulen että noissa on hinta-laatusuhde kohillaan. Mikä funktio tolla piirin eristyksellä on? Ettei mene vahingossakaan oikkariin alurungon takiako?
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Nube - 19 Maaliskuu, 2013, 11:24:24
Juuri se, itsekin eristin teipillä varmuuden vuoksi. On todella hyvät servot, hinta-laatusuhde on ihan huippu :)

Sent from my Lumia 800 using Board Express
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 19 Maaliskuu, 2013, 11:57:02
Juuri se, itsekin eristin teipillä varmuuden vuoksi. On todella hyvät servot, hinta-laatusuhde on ihan huippu :)

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Paljonko teillä on lentoja takana näillä?
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Toeh - 19 Maaliskuu, 2013, 16:22:03
Paljonko teillä on lentoja takana näillä?
Itelläni on kertyny vähän yli 100. Eikä oo ainakaan yhtään yritetty servoja säästellä. Onhan näitä muitaki käyttäjiä foorumilla joilla paljon enemmän kertyny lentoja.
Otsikko: Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
Kirjoitti: Otou - 08 Huhtikuu, 2013, 23:45:49
Tulipahan ruuvattua äsken kyseiset servot kiinni. Laadukkaalta vaikuttivat. Se lisäeristys piirilevylle on kyllä kohdillaan kun juotokset on todella lähellä pinnoittamatonta alumiinikuorta. Lähipäivinä varmaan pääsee testaamaan miltä toi kopukka oikeen tuntuu :)

Kiitos Nubelle servovinkistä!