Kopterit.net
Multikopterit => Multikopterit => Aiheen aloitti: Mikkis76 - 27 Huhtikuu, 2013, 20:42:29
-
Joo,eli tänään tuli sellainen vastaan et kun käynnistää moottorit niin yks moottori pyörii hitaasti ja viel väärinpäin!! Tuntuu ettei potkuri ois edes kiinni vaikka on...10 kertaa kun käynnistää niin tää vika tulee ehkä 3-4kertaa,muuten lähtee käyntiin normaalisti...Kopu ei vanha,kai takuu tämmöisen korvaa,ei torpattu tms...Kun lähtee normisti käyntiin niin ok lennättää...mut alkaa pelottaa et mitä jos tekee ylä ilmoissa saman....Tein IMU calibroinnin,ei tulosta....Missä mahtaa vika olla,moottori ei vingu,kilju tms..Ja tosiaan joskus tekee sen et pyörii hitaasti,väärään suuntaan
Mikko
-
Kone tai säädin sökö.
En tunne tekniikkaa, mutta vaihda joku kone/säädin ristiin viallisen kanssa ja katso siirtyykö vika ja missä vaiheessa.
-
kaverin ohjaimella voin kokeilla,en usko et siin vikaa on,vaik mistä sitä tietää...Just täs aattelin et mitä jos ton kopan aukasee ja kattelee niin loppuuko takuu,kai tämmösessä pitäis takuu olla kun yht äkkiä tälläinen tuli,outoa,todella outoa...Ja se on vaan se sama motti mut kun käynnistää et toimii niin no hätä,seuraavalla käynnistyksellä voi tehä sen ettei motti toimi,pyörii hitaasti ja väärinpäin
-
Mulla oli sama vika. Purin moottorin ja putsasin pinnat. Laakerit voiteluun ja kas kummaa moottori toimii taas.
Eli noissa pikku moottoreissa on herkkyyttä,,,,pieni roska tai sulanut lumi ja sen mukana jäänyt lika riittää tekemään moottorin toimimattomaksi.
-
Joo,motti irti,rasvattiin laakerit,heiluu kuin hullu ,kun käynnisti niin nousi hyvin,sitten alkaa sakkaamaan pirusti,naza kai yrittää pitää tasapainossa...eo toivoakaan pitää ilmassa...Huomattiin et kun käynnistää niin yks motti lopettaa pyörimisen muita ennen.Tämä siis se sama motti joka joskus käynnistäessä pyörii hitaasti ja väärinpäin....Laakerien rasvauksen jäkeen vähän parani,mut ei toimi..Tilasin uuden motin,siin kai vika....Lisäksi yhessä motissa laakerivika kun pitää ääntä kun sormel pyöräyttää,muut ei sitä tee,saa tosta "rikkinäisestä"laakerit tohon,toiv kopu tulee kuntoon...Jos toinen pitää landareist kiinni,menosuunnat ok,ei toi kivaakaan oo mut mottivikahan se varmaan on kun viime la huomattiin et tosiaan käynnistäessä pyörii hitaasti ja väärinpäin,ei aina ja lisäks kun laitat käyntiin niin tulee ns"väröilyä" ettet pyöri yhtä nopeest kun muut,kai siin sit menny käämitykset tms.....huh,huh,monet ennot takana,toiv alkaa toimii uuden motin jälkeen
Mikko
-
pyörii hitaasti väärinpäin? ettei tekis nopari tommosta... alkoi vaan mietityttää...
-
Niinpä,vikaa oikeesti kaivataan...Pyöri tosin se yks ja sama motti hitaasti väärinpäin kun laittoi koneen käyntiin,muttei aina...Tuntuu et sama motti ppyörii hitaammin kuin muut...Siks kertois ton "leijunnan" eli et naza koitttaa pitää oikees asennossa....
-
en muuta keksi....tarkistakaa propsujen pyörimissuunnat ja että lukitus on kiinni.
jos kopteri on pudonnut maahan vähän kovemmin, niin akku rikkoo painollaan emolevyn kulman, kannaattaa kurkistaa sisään ja zekata että emolevy ja esc on ehjä.
-
No niin,koitin himassa sisällä,pidin kiinni toisel handul landarist,laitoin vähän kaasua,se yks motti toimii kyl oudosti..lisäsin kaasua noin 1/2 väliin ja kopu alko nostaa kirroksia pirusti itsestään,vähänsin kaasua ja tsekkailin kopua,tuntuu kyl et se yks motti toimii oudosti...huomen pitäis tulla uus motti,vaihdetaan se ja toivon todella et toimii,eilen kun ulkona kokeilin niin nousi normisti ja sit alko se vatkaaminen,eli naza yritti pitää kopua vaakatosossa minkä pysty,alku nousu oli hyvä ennen veivaamisen alkua :) Toiv se on nyt se motti,muuten alkaa mennä hermot/loppua ideat....
-
Joo,päätin viel himas koittaa,käynnistin niin 5 kertaa putkeen sama motti pyrii erittäin hitaasti ja väärinpäin!!!Eli kai motti vika!!!
-
Saatko otettua videolle tuon pyörimisen? Joskus on jotkut omat mosat pyörineet väärään suuntaan nykien jos nopeudensäätimestä on yksi vaihe palanut.
edit: Onko tuota kopua torpattu kertaakaan?
-
Saatko otettua videolle tuon pyörimisen? Joskus on jotkut omat mosat pyörineet väärään suuntaan nykien jos nopeudensäätimestä on yksi vaihe palanut.
edit: Onko tuota kopua torpattu kertaakaan?
samaa myös tekee kun noparissa on soft start "jääny" päälle ja vähän ::)
-
Eli mitää teen?Vaihdan motin....muuta??
-
kokeilitko mottia toisessa noparissa... tai siis vaihtaa mosia keskenään... niin tietää et onko nopari särki... mut jos rahisee mosa niin toki siinäkin jotain häikkää on.... sitä en tiiä onko se tilanteen aiheuttaja... mut kokeilemalla se sit selviää kun kerta mosa on tulossa...
-
No,tänään laitoin uuden mosan ja noparin phantomiin ja sama vika jatkuu,tosin motti ei enään pyöri väärinpäin...Käynnistäes sä huomaa et potkuri ei pyöri niin nopsaan kuin muut,näkee "lävitse"eroavuus ei suuri mut kyl sen huomaa..Vaihdoin nazassa samaan suuntaan pyörivien mottien paikat keskenään ja vika siirtyi toiseen eli naza mc paskana.....koitin nostaakin ja veivas samalla tavalla kuin aiemmin eli kieppuu ja kaakkuu...
Mikko
-
Vaihdoin nazassa samaan suuntaan pyörivien mottien paikat keskenään ja vika siirtyi toiseen eli naza mc paskana.....
Mikko
Kysyin aikaisemmin jo, että onko tämä tippunut rajummin maihin kertaakaan? Siellä Nazan boksin sisällä on anturit lyijymöykyn sisällä ja tämä möykky roikkuu parin hassun vaahtomuovinpalan varassa. Mikäli tarpeeksi rajusti tulee stoppi, niin lyijymöykky repeää irti näistä vaahtomuoveistaan.
Ainahan voit tiedustella laitteen myyjältä mitä takuu tästä sanoo.
-
Joopa joo ja nyt vitut...Vika löytyi,perke..En oo torpannu ja ihmettilin et miten voi tälläinen vika itsestään tulla!!! Noparissa,motissa ei siis ollu vikaa,turhaan vaihdoin,ei ole vika nazassakaan...Otin senkin irti tänään ja nyt pitää vaan löytää jotain järeää teippiä millä se takaisin kunnolla kiinni..On siis nyt alkuperäisellä teipillä...Lentelin äsken makkarissa ja toimii....SYY ON SOFTASSA !!! Korjaamiseen meni aikaa alle minuutti!!! Miks ei DJI ole tästä ilmoittanut,kuinka monella on mennyt turhaan rahaa???
Mikko
-
Eli softa laittaa kopun quadcopter tilaan vaiks pitäis olla quadcopterx tilassa!!!!!!! Siin softassa vika!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mikko
-
Eli softa laittaa kopun quadcopter tilaan vaiks pitäis olla quadcopterx tilassa!!!!!!! Siin softassa vika!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mikko
Eikö tuollainen ongelma pitäisi tulla kaikilla ohjelman käyttäjillä käsiin ja ilman viivettä ?
Tein eilen kaikki mahdolliset virheet ja tiputin mutterin puista asfatille. Seuraavaksi latasin uudet saatavilla olevat päivitykset ja Phantom pelasi kuin pakasta otettuna... Huomasin kyllä nuo ohjelman muutokset, enkä muuttanut mitään asetusta.
T.Napsu
-
Kyl se vaan muuttaa,katoppa youtubesta:
DJI Phantom Oscillation problem
Selviää et näin on....Ja niin oli
-
Kyl se vaan muuttaa,katoppa youtubesta:
DJI Phantom Oscillation problem
Selviää et näin on....Ja niin oli
Kiitos tuosta. Tässä opetellaan askel kerrallaan meten pelit toimii :)
T.Napsu
-
Dodii, päivitys,default conffit sisään ja nopee testilento olohuoneessa ni hupsista keikkaa ku ei olohuone riitäny leijjuntaan ;D ku palauttaa default asetukset ni assistant heittää phantomin quadrocopter I:si. Olipa tulla kassillinen romua.. pikku narmut tuli sormiin, sain onneksi napattua sen ilmasta kiinni.
Edit: Vähä huono toi uus startti systeemi, tuossa ylempänä olevassa tapauksessa vanhalla softalla ois varmaan hokassu ton vian enneku ois ees ilmaan noussu.
-
(Laitoin tämän saman viestin jo tuohon DJI Phantom ketjuun, vaikka kuuluiskin tähän ketjuun)
Voe mun harmaat hiukset!
Testailin Phantomia enne joulua ja pelitti todella hyvin ja silleen ilman ongelmia.
No nyt eilen sitten virallisesti joululahjani ajattelin ottaa käyttöön, mutta säät ei aattona ollut suotuisat, joten tänään sitten laitoin kopun kiinni tietsikkaan ja taisin jotain päivityksiä tehdä..
..ja nyt yksi moottoreista ei pyöri kunnolla vaan silleen hitaasti verkaisesti, vtu! (juurikin niin kuin aikaisemmissa viesteissä on mainittu)
Eli onko jokin päivitys saanut sen ns. vituralleen vai mistä johtunee? Auttakee minua! (eli kertokaan kielitaidotonta, että miten saan homman eli kopun pelittämään normaalisti?)
Ja hyvää joulua kaikille ja makoisia hetkiä!
-
...ja lisää jotain päivitys tai muita hässäköitä ja joka kerta mennään enemmän metsään. :-\ Nyt kaikki neljä moottori pyörii todella hitaasti pätkimällä?! :'(
Mitäs sitä keksiskään..ainakin sen totesin, että ei kannattaisi noita päivityksiä ja muita sen sellasia asentaa, joista ei mitään selkoo ja tolkkua ole. Epätoivoisena ja lentämistä odottavana olen katsellut youtubesta saksankielistä tutorvideoita ja en hullua hurskaammaksi ole tullut, kun ei tosiaankaan englanti ja saksa oikein pelitä.
Auttakaaaaaaaaaaa!!!!! :'( (itkupotkuraivareja lattialla suorittaen) :)
-
En itse omista tuota phantomia, mutta voisin luulla että sen nazan setuppi on mennyt väärin päivityksen myötä. Oletan että se nazan softa on samanlainen kuin nazan flight controllereille kun siinä kerrn sellainen on. ;)
Jos softa päivitti ongelmitta niin katso sieltä se default configuration parameters DJI:n lataus sivuilta, kaiken järjen mukaan pitäs sillä tulla tehdas asetuksille. Joudut ehkä säätämään gaineja että saat sen taas vastaamaan tikkuliikkeisiin normaalisti. Muista säätää vain 10% maks. Kerrallaan. Default taitaa olla kaikille arvoille 100%..
Niin ja katso tosiaan sieltä valikosta että on Quad asetus päällä, ja tallenna sillä write napilla.
Et varmaan ottanut kopiota siitä phantomin asetuksista koneelle ennen päivitystä?
-
No näin saattaa olla, et Naza-päivitykset vois olla kyseessä kaiketi, kun taisin klikkailla noita eri vaihtoehtoja, perkules! Juu ja en todekaan tienny, et noita asetuksia vois ja kannattais tallentaa koneelle?! ( Voi kun tuonkin oisin tienny ennakkoon, nyyh).
Eli jos joku, jolle nämä on tuttuja ja osaa nää metkut, vois opastaa silleen rautalankamallilla, mitäs mun pitäis nyt tehdä, että saan kopun ilmaan vielä joululoman aikaan, eiolis pitänyt kytkeä koko kopua piuhan päähän ollenkaan!
Tarttee aamusella kokeilla tehdä asialle jotain..onko tämä multikopterointi tai rc-lennokki/-kopu touhu näin haastavaa tai hermoja riipivää?..vai johtuuko vaan siitä, kun olen malttanut pitää kopun paketissa muutamat viikot ja nyt aattona sitten annoin itselleni luvan päästä itse tositoimiin, mutta mites siinä sitten kävikään..taidan riipasta kännit huomenna vitutukseen, jollen saa/ osaa päivitellä tuota lentokuntoon!
Mut nyt apuja jos löytyy vitseliäisyyttä/ osaamista tällä saralla. :-[
-
Perus gain arvoja phantomille on netti pullollaan. Päivittämisen jälkeen tekee imu kalibroinnin sekä kompassin kalibroinnin, niin eipä muuta tarvii. Dji:lla on oma tube kanava jossa noi näytetään kädestä pitäen ja ymmärtää vaikka ei mitään kieltä osais.
-
Joskus tallensin tälläisen linkin,olisko näistä apuja.
http://shop.jet-1a.com/index.php?cPath=605_573&osCsid=4f15242810e679866787680ffb21d1fc (http://shop.jet-1a.com/index.php?cPath=605_573&osCsid=4f15242810e679866787680ffb21d1fc)
-
http://www.dji.com/tutorial/phantom-tutorial/ (http://www.dji.com/tutorial/phantom-tutorial/)
Tuolta löytyy miten ne kaikki tehdään, seuraat vaan ukkoa.
Tarkista nyt ensiksikin että onko se laitettuna x-quadiksi sieltä ohjelmasta, siis EI +-quadiksi.
Eli Basic->Aircraft ja siinä pitäs olla ruksi x mallisen lentolaitoksen kohdalla..
Tee vain säädöt kuten videoissa. Kompassin säätöohjeen löydät myös sieltä videoista alimpana.
Tuossa se video missä pitäs näkyä se kopterin tyyppi http://www.youtube.com/watch?v=uGddG54bCfo#ws (http://www.youtube.com/watch?v=uGddG54bCfo#ws)
Muista aina laittaa muuten ensin ohjaimeen virrat, sitten vasta kopteriin, muuten voi kalibrointi olla pielessä
-
En aina ymmärrä miks paketista otettu valmiiksi lentävä värkki pitää heti päivittää ? Muutenkin ollu kaikkia ongelmia noitten Phanttomien ohjelmaversxioiden kanssa.
Mulla eka Phantom versio, orggis softalla ja jopa lentää, ei mitään typeriä rajoja yms.
Tää oli nyt vaan mun mielipide asiaan ::)
-
Koska tietokonemaailma on opettanut siihen että uusin versio on aina paras.
Joskushan se kai olikin niin että päivityksillä korjattiin vikoja, mutta onko se nykyään jo niin että päivitykset korjaavat osan vioista ja tuovat kasan uusia :D
Outoa kyllä jos ropellit tosta hidastuvat. Ellei siellä ole sitten eri säätö tuohon "idle speed" kohtaan tai mikä sen nimi sitten tuolla onkaan. Eli se nopeus jossa ropellit pyörivät heti armauksen jälkeen. Nouseeko tuo silti ilmaan kun antaa kaasua?
-
Mieluummin niin et on alusta johon saa päivittämisellä uusia ominaisuuksia, kun että aina pitää ostaa uus kopukka jos nälkä kasvaa syödessä. Mutta nykyään kuluttaja testaa tuotteet joka laitteissa ja siksi koodataan roskaa jota paikataan lukemattomia kertoja.
-
Joo näinpä se taitaa mennä. Elämäkin on kuin windows, koko ajan saa päivittää eikä mikään toimi suoraan. :D
Mäkin tänään puukotin Attimoden remote gainia Naza Assasinilla ja sotkin mankan siinä ohessa niin että katos ele/aile kanavat kokonaan. :o Nyt on säädettu asetuksia tohon vehkeeseen niin että menee vaikka silmät kiinni seuraavalla kerralla. Tulipahan putsattua mankkakin pölystä kun pitihän se avata. ;D
Noh toivotaan että uusi Phantomi tokenee ja lähtee taas ilmoille.
-
Mieluummin niin et on alusta johon saa päivittämisellä uusia ominaisuuksia, kun että aina pitää ostaa uus kopukka jos nälkä kasvaa syödessä. Mutta nykyään kuluttaja testaa tuotteet joka laitteissa ja siksi koodataan roskaa jota paikataan lukemattomia kertoja.
Tuosta kyllä samaa mieltä, mutta tarkoitin että kyllä Phantomin pitäis lentää suoraan laatikosta otettuna. Ainakin mulla lensi, tietty saattaa olla laatu huonontunut vuodessa ;D
-
No niimpä niin, elämä oli paljon helpompaa ja simppelimpää ennen tietokone aikaa! Pakasta otetuni lensin kaksi akullista ilman kameraa ja seuraavana päivänä yhden akullisen kameran kanssa ja kaikki sujui ja toimi ihan hyvin ilman mitään ongelmia. Noh, aattona kopu esiin paketista ja löin sen ekan kerran piuhan päähän, kun tarkoituksena oli laittaa nuo fail-safe ja atti-säädöt ja se herjas noilla fucking päivityksillä. No tein jotain vit päivityksiä ja lentoon lähtöä tehdessäni yksi moottori toimi pätkittäin. Tein lisää kaikenlaisia vit..n driver installereita vai mitä ne nyt on ja naza ja blaa blaa päivityksiä..avasin jopa kopun ja katsoin sisään ja kaikki liitokset mielestäni näytti olevan ok (en kokeillu mitään liittimien kiinnityksiä kuitenkaan) ja tämän jälkeen kaikki neljä potkuria räpiköi pätkimällä hitaasti, eikä reagoi kaasuun!
Quad X kohta on valittuna..en voi ymmärtää mikä voi vaivata kopua? Onko vika mahdollisesti päivityksissä vaiko jossain sisällä olevassa komponentissa/juotoksessa, siihen ei meikäläisen noviisin taidolla ole mitään tolkkua. Vit**us on moinen, kun tarkoitus olis hyödyntää joululoma heti kopun opettelemiseen.
IMU.kalibroinnin tein..kompassin kalibroinnin tein..en tiedä enää mitä tekis? Todennäköisesti jollen saa teidän avuilla tolkkua tarvii lähettää takaisin maahantuojalle (tai pyytää sieltä apua). Olis kiva, et tällä rahalla hankittu ensimmäinen kopu edes toimis kauemminkin kuin kaksi-kolme koe-lentoa, heh!
Saa ehdottaa lisää apuja, jos joku keksii mikä tai miten tään saisin pelittämään?! En ole vielä kokeillu tuota default-palautusta tai mikälie onkaan?!
-
Jep, suunsoitto sikseen (ainakin täällä) ja vikaa miettiin. Olisko päivityksessä menny bitti poikittain ja sotkenu ittensä.
Palautus alkuperäilelle firmikselle saattais auttaa, mutta mulla ei kokemusta siitä.
Toivottavasti joku muistaa kuinka se tehtiin.
-
Toivottavasti vika on asetuksissa, eikä sähköissä. En kyllä osaa neuvoa mikä muu siellä voisi olla vialla. Koeta pävittää siihen joku vanhempi softa.
DJI:n tuotteisiin ei yleensä kannata päivittää uusinta softaa. Niissä tuntuu olevan toinen toistaan karmeampia bugeja (moottorit sammuilee ilmassa, koneet karkailee ja flippailee, ohjaus lakkaa toimimasta jne.. ::)). DJI:n tavoite näyttää olevan ominaisuuksien lisäily ja uusien tuotteiden julkaisu. Tähän viittaa sekin, että asiakaspalvelu ja tuotetuki on olematonta.
Phanttomien kanssa kannattaa sitten olla todella varovainen, niitä on maailmalla karannut useita. Jos ei ole pakottava tarve, niin GPS tilan käyttöä kannattaa välttää, tai jopa kytkeä GPS mokkula kokonaan pois käytöstä (Nazassa onnistuu, en tiedä miten Phanttomissa?). Kompassi kannattaa kalibroida aina kun vaihtaa lokaatiota yli 100 km päähän. Jos itse ostaisin Phanttomin, vaihtaisin radion parempaan, esim Spektrum DX7S. Vastarikin on helppo vaihtaa sopivaan.
-
Jep, ei se suutasoittamalla parane tai tokene..soitellaanpa suuta sitten kun kopu on taas kuosissa, hehee! :)
Tosiaankin harmittaa suunnattomasti se, että kun ei osaa kieltä ja menee sitten täysin summa mutikassa tekemään noita päivityksiä ja lopputulos on sitten tämä, mikä on!
Se on hassua kun yksi moottori piti outoa ääntä ja pätki hissukseen ja sn jälkeen kaikki kun hieman lisää jytkyä annoin piuhan päästä ja avasinkin kopun ja ei mikään ei enää ole auttanut. Sen jälkeen kaikki neljä moottoria pätkii ja pitää outoa ääntä, mutta pyörimis suunta on kuitenkin kaikilla moottoreilla ihan oikea mielestäni. Eivätkä reagoi kaasutikkuun ollenkaan. Toivon että olis vain joku ohjelmointi vika tai virhe, eikä laitevika! Tai kait takuun pitäis sellasen ilman muuta sit korvata?!
Vispilälle vielä, että puolet elämästäni olen tavalla tai toisella ollut kiinnostunut näistä rc-kopuista ja muutama vuosi sitten sain lahjaksi ekana isänpäivänä sellasen mini sisäkopun, jolla ole sitten harjoitellut ja leikkinyt ja nyt tuli syksyllä vastaan tämä Phantomi, kun hommasin itselleni tuon gopro3:sen ja alkoi kiinnostaa tuo ilmakuvaaminen ihan fiilistely ja työnvastapainoksi ja tämä vehje se kaiketi vaikutti järkevimmältä ja helpoimmalta ensimultikopuksi. Harmittaa vaan kun pelit ei sitten pelitä ihan senkin takia, että menin tietämättäni vain tekemään noita vit**un päivityksiä ja sen sellasia! Haaveenahan olis joskus..mikäli tämä kopu ilmaan nousee kommelluksitta, niin joskus koota ehkä ihan omakopukin, mutta tällä yritetään mennä ja taistella. Tarvii ottaa maahantuojaan yhteyttä heti kun parhaimmat lennätyslomat on vit**kselta lusittu ja normaali työarki palaa niin Digitarvikkeeseen, kuin itselleni..että se siitä joulun lennätyksistä, mutta toisinaan kait niitä hienoja lennätyspäiviä toivottavasti on vielä kosolti edessä!
-
Vetäsepä ne factory defaultit ja katso mitä tekee, ei se siitä enää huonommaksi voi mennä. Sen jälkeen kokeile päivittää vielä se uusin softa uudelleen. älä koske kopuun ennen kuin koko päivitys on mennyt ohi ja tee sen jälkeen ne kalibroinnit, IMU ja kompassi.
Ota joku enklannin kieltä osaava siihen tueksi kääntämään sulle että tiedät mitä teet.
Näitä Phantomin ongelmia tuntuu olevan aika paljon, kun toisessakin säikeessä Phantomi lähtee ihan omille teilleen.
En usko että vika on suuri, kärsivällisyyttä vain ja luet huolella ne ohjeet ja istut sen kopukan kanssa rauhassa alas ja käyt ajatuksella sen softan läpi.
-
Minäkin kokeilisin vielä tehdä päivitykset uusiksi. Oliko niin, että Driver installer piti asentaa ensimmäisenä? Sitten uusimmalla Naza assistantin versiolla asentaa uusimman firmiksen 4.02, sen jälkeen Phantomin asetukset dji:n sivuilta, sitten lähettimen kalibrointi (ainakin mulla herjasi erroria, vaati kalibroinnin), imu:n advanced calibration, ja lopuksi vielä kompassin kalibrointi.
En olisi itsekään lähtenyt tuohon päivityshommaan, mutta kun gimbaalin asetuksiin ei päässyt käsiksi vanhalla firmiksellä. Sikäli typerä softa, että pakottaa tekemään firmwarepäivityksen. Jostain luin, että vanhempi assistant-versio ei siihen pakottaisi, mutten sitä enää löytänyt dji:n sivuilta.
-
Joo, tee vielä niin että poistat kaikki ne DJI:n softat ennen kuin asennat uudelleen. Ja katso että akku on täysin ladattu/hyvässä latingissa. Ja muista taas se että ohjain eka päälle, sitten vasta kopukka.
-
Maanantaimalliko?
Kaksi tuntia vanhojen ja uusien päivitysten asentelun ja asennusten poistelun jälkeen, mikään ei ole muuttunut. Moottorit kuumenevat ja pyörivät hitaasti ja tökkien. On siis kokeiltu uudella firmiksellä, vanhalla firmiksellä, tehdasasetusten palautuksella ja kaikkea näitä n. tuhannessa eri järjestyksessä.
Voiko kyseessä olla sitten vain rikkinäinen laite, vaikka pari-kolme ensimmäistä lentoa toimikin jotenkin?
-
Tässä kun puhutaan tuosta päivittämisestä niin mulla ei kopteri yhdistä tietokoneeseen kunnolla?? Majakka palaa yhteinäisesti mutta sellaisella valolla joka ei loista vaan kuin olisi akku lopussa. Akku täysi, latasin siihen juuri 1700mAh.
Tämä sama oli jo silloin kun kopteri oli uusi ja en ole koskaan saanut yhdistettyä nazamiin.
Edit: Jos kopteriin tulee outoja ongelmia niin tarkistaa heti ensimmöisenä antennit. Pieni nirhautuma saattaa antaa outoja käskyjä. Itse löysin nirhautuman ohjaimen antennin nivelestä joka aihutti huimia tilanteita.
-
Okei mielenkiintoista tuo antenni juttukin JKo78. Olen saanut yhteyden kyllä hyvin mankan ja kopun välille, tosin välillä oli ongelmia että mankka ei reagoinut tuossa PPM-tilassa vaan D-bus:lla vaan? Ollaan oltu frendin kans niin ällikällä lyötyjä, kun kaikki tehtii ja poistettiin ja mitään ei tapahtunut asian paranemiseksi. Meinasinkin jo avata kopun ja kurkata sen sisälle, mutta en taida tohtia, kun ei ole mitään kokemusta ja tietämystä noista kopun komponenteista yms.
Tämä on ollut aika harmillista (tosin onneksi vit**us on jo laantumaan päin, vaikka lomalla olisi kyllä ollut aikaa harjoitella lentämistä) varsinkin, kun pitäis olla RTF (Heti valmis lennettäväksi), missään ei mainittu ettei kannattaisi päivittää heti uutta kopua (eikös päivityksien pitäisikin olla parannuksia edellisiin pugeihin?). Mitä tuli noihin kopun päivityksiin yms., niin kaikki voitava noviisien ammattitaidolla tehtiin (frendi osaa hyvin englantia ja minä ehkä osaan jo hieman alan sanastoa ja termistöä).
No nyt ei vissiin ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin odotella että Digitarvikkeen kaiffari palaa lomalta, ni otan sinne yhteyttä..(ainakin vaikutti silloin mukavalta hepulta, kun olin ennen ostamista yhteydessä chatin kautta)..jotta saisi takuuseen, jollei saa pelittämään millään softa-jutulla.
Harmi kun ei ole vertailupohjaa tuohon kopun moottorien ääneen, että olis päässyt vertaamaan omaa, että onko siinä ollut alusta asti jokin vika, vaiko tuliko se muka vasta noitten päivitysten jälkeen? No jännityksellä odottelen, että onko tämä kopu sitten se kuuluisa maanantaimalli vaiko todella pahasti itsensä (meikäläisen avustuksella) ohjelmisto- ja päivityssolmuun saanut "tietokonevika"?
Harmittaa vaan niin kovasti, kun aikuinenlapsi joutuu odottamaan, että pääsee joululahjansa kanssa harjoittelemaan, nyyh!
-
Eikös sen pidäkin toimia vain D.Bus tilassa, mulla ainakin oli vain yksi kaapeli kytketty orggis vastarin ja nazan väliin, muistaakseni.
-
Onko sun phantom versio 1 vai 2, jos se on aikaisempaa mallia niin tuolta löytyy ohje miten se palautetaan edelliseen versioon. Mutta tämä on kyllä aika kyseenalaista, joten siinä on riski että menee ihan sekaisin..
http://www.djiguys.com/Forum/viewtopic.php?f=4&t=561 (http://www.djiguys.com/Forum/viewtopic.php?f=4&t=561)
Joillakin korjannut sekoilun kokonaan, mutta jos tuo tapahtuu aina kun päivittää, niin on selvä että se kopu pitää vaihtaa jokatapauksessa.
-
Mulla ainakin uusimman päivityksen jälkeen piti laittaa d-bus tilaan, ei muuten löytynyt edes uudelleen kalibroimalla.
-
Aiwan mahtavuutta. Kopterin pään usbiliitin ei ollut tarpeeksi syvällä vaikka oli silikonilla kiinni??? Leikkasin silikonin auki ja sain kopterin calibroinnit päivitettyä 8)
-
Moikkis ja hyvää alkavaa vuotta 2014!
Olin Digitarvikkeeseen yhteydessä ja lupailivat selvittää asiaa tai pikemminkin ongelmaa maahantuojalta. Epäili kylläkin että ei olis johtunut minun päivityssähläilyista, vaan olis kenties jokin moottoreihin viittaava valmistusvika tai jokin muu vastaava, mutta katsellaan kun olen asiasta viisaampi eli saanut lisää tietoa.
Kiitos JKo78 videostasi, mageet maisemat lennättää. Tuohon äänimaailmaan en osaa vastata sen tarkemin, mutta oikein miettiessäni oman kopun saundi olis ollut ehkä sellainen hieman samanlainen, mutta sellaista erottuvaa kilinää pitävä. Itse en tohtis mennä availemaan tässävaiheessa mitään johdotuksia ja silikooneja, kun en tiedä miten se takuuseen vaikuttaa? (tarvii kysyä tuota vielä Digitarvikkeesta). Avasin sen päälikannen varovasti ja katsoin vaan päällisin puolin, että johdot ja liitokset olivat kiinni, ettei vika johtuisi siitä, mutta koskea en tohtinut.
On tää alku kans multikopterimailmaan, mutta eiköhän se tästä kun saa pelit vaan kuntoon, ohjeistuksen tai takuun kautta vaihdettua. Hinku on ainakin jo kova, tosin kelit on onneksi olleet vielä nihkeät!
-
Vika luultavimmin selvitetty eli hommasin kopun mukana potkurinsuojat, joiden kiinnittämiseen moottoriin ja kopun ulkokuoreen tuli mukana pidemmät kiinnitysruuvit, jotka ovat olleet luultavimmin paikalla kiinni ilman potkurinsuojia tehdessäni päivityskikkailuja (en ole varma, mutta näin ehkä on päässyt tapahtumaan). Tällöin ne pidemmät ruuvit ylettyi ilman potkurinsuojia moottoreihin sisälle saakka sillä seuraamuksin, että ruuvit ovat estäneet moottoreita/ potkureita kunnolla pyörimästä (vain katkonaista ja ääni kilisevää), sekä ruuveissa oleva sininen lakka (tai mikälie tiivisteteippi) on sulannut moottorin sisälle ja aiheuttanut tuhoa niin, että kaksi neljästä moottorista ei toimi, kun siellä on sitä sinistä shittiä tai kuumentuneet vi**ralleen.
Luultavasti ei ole mitään softa, Naza tai päivitysongelmia mitä aluksi luultiin, sillä vaihdettuani lyhyemmät alkuperäiset ruuvit paikalle ilman potkurinsuojia, nämä kaksi muuta moottoria/potkuria toimi ihan normaalisti, piti nättiä tervettä ääntä, sekä reagoi ohjaimen kaasuun.
Jahka olen saanut putsattua nuo kaksi moottoria (mikäli ne toimii vielä, ettei ole palanut) tai saanut hommattua uudet moottorit, lupaan ilmoitella täällä asiasta.
Eli olkaa huolellisia potkurinsuojien kanssa. Kun otatte ne poies esim. kuljetuksen ajaksi, niin vaihda aina ne lyhyemmät ruuvit takaisin kopuun, jotta vältyt samalta harmitukselta ja uusien toistasataa maksavien moottoreiden hankinnalta heti kättelyssä!!! (suosittelivat kyllä asiallisesti tehokkaampien moottoreiden hankkimista kopuun ja se olis tullut varmaan myöhemmin jokatapauksessa eteen harrastusta jatkaessani.
MUISTA SIIS LYHYIDEN-/PITKIEN RUUVIEN VAIKUTUS KÄYTTÄESSÄSI POTKURINSUOJIA DJI PHANTOMISSA!!!
P.S. Nyt kerätään rahaa uusiin mootoreihin ja koko perhe saa syödä näkkileipää koko kuukauden! ;)
-
Muistikuva että ihan muutaman päivän sisään oon nähny tälläkin foorumilla videon jossa joku jamppa kirosi kans jotain potkurinsuojista, ruuveist jotka tuhoaa koneet jne.
Oliko tää nyt samallainen keissi? Jos joku löytää/muistaa videon niin linkkaa. Mää ny luurilla sitä kerkiä hakemaan. Taustalla soi american idiot :D
Jänskä källi DJI:llä jos useempikin menee saman mokan tekemään.
-
Muistikuva että ihan muutaman päivän sisään oon nähny tälläkin foorumilla videon jossa joku jamppa kirosi kans jotain potkurinsuojista, ruuveist jotka tuhoaa koneet jne.
Oliko tää nyt samallainen keissi? Jos joku löytää/muistaa videon niin linkkaa. Mää ny luurilla sitä kerkiä hakemaan. Taustalla soi american idiot :D
Jänskä källi DJI:llä jos useempikin menee saman mokan tekemään.
oisko tää
http://vimeo.com/83954488 (http://vimeo.com/83954488)
-
Niin kun muutama päivä sit Dji Phantom ketjussa kirjotin niin itsellä kävi samalla tavalla, moottoreista käämejä poikki.
Lähetetty minun C6603 laitteesta Tapatalkilla
-
Robikol hei, oliko sinulla jossain vaiheessa ne pitkät ruuvit ilman suojia, vaiko koko ajan suojien kanssa ja silti leikkas kiinni? Itse kerkisin kaksi kertaa lennättää testilennot ennen kuin tuli tuo potkurihäiriö ja molemmilla kerroilla haisi lentojen jälkeen sellanen hieman "sähköinen haju", jos ymmärrät mitä tarkoitan? Luulinkin että se johtuu tai on uuden kopterin ensilentoihin kuuluva, mutta saattoi olla että kaikki vaan johtui niistä pidemmistä ruuveista.
Tarvii tiedustella myyjäliikkeestä ja ehkä kysellä oikeuksia kuluttajasuoja asiamieheltä. Ihmeellistä kyllä on tosiaankin, että myyjäliike ja maahantuoja on ollut niin nihkeitä taakuu tai korvausasioissa, kun ei pitäis olla heiltä poies, kun on molemmat kopu ja suojat DJI Innovationin tuotteita. Oletko olleet myyjäliikkeisiin tai maahantuojaan yhteyksissä, kenelle on käynyt näin? Tarvii myös sanoa, et olis kohteliasta lisätä tää varoitus niihin potkurisuojien pakettiin, sillä ei tällainen edistä mitään, että jälkikäteen voivotellaan, syytetään omaksi mokaksi ja kehoitetaan ostamaan vaan uusia osia heiltä.
Laittakaa kommentia, jos on muille käyny sama inhimillinen virhe tai moka, millä nimellä kukakin haluaa sitä kutsuttavan.
BTW..tos videossa on kait Phantom vision 2 ja visionin suojat (eli potkurien lavat on tuossa mallissa pidemmät), mutta oma kopu oli V.1.1.1 ja siihen kuuluvat suojat myyjä lähetti ja ne ovat kait oikeat suojat?!
-
Laittakaa kommentia, jos on muille käyny sama inhimillinen virhe tai moka, millä nimellä kukakin haluaa sitä kutsuttavan.
Samaa virhettä en ole tehnyt, mutta on noita omia leluja tullut joskus oman huolimattomuuden tai kokemattomuuden takia rikottua, eikä ole käynyt mielessäkään myyjää omista mokista syyttää. Mokat kuuluu tämänkin harrastuksen luonteeseen ja kantapään kautta oppii. Harvemmin kukaan tahallaan lelujaan rikkoo, mutta se on tietoinen riski siinä vaiheessa, kun ottaa ruuvarin käteen.
Takuu ja virhevastuu on tuotteessa olevia vikoja varten, eikä niiden kuulukaan käyttäjän huolimattomuutta korvata, vaikka olisi kuinka tahatonta. Kauppias voi toki tulla hyvää hyvyyttään vastaan esim. korvaavien osien hinnassa. Kuluttajaneuvonnan vaivaaminen lienee turhaa, ellei sitten esim. käyttöohjeissa ole selkeästä neuvottu toimimaan väärin.
Vakuutukset on omien töppäysten korvaamista varten.
-
Robikol hei, oliko sinulla jossain vaiheessa ne pitkät ruuvit ilman suojia, vaiko koko ajan suojien kanssa ja silti leikkas kiinni? Itse kerkisin kaksi kertaa lennättää testilennot ennen kuin tuli tuo potkurihäiriö ja molemmilla kerroilla haisi lentojen jälkeen sellanen hieman "sähköinen haju", jos ymmärrät mitä tarkoitan? Luulinkin että se johtuu tai on uuden kopterin ensilentoihin kuuluva, mutta saattoi olla että kaikki vaan johtui niistä pidemmistä ruuveista.
Pitkät ruuvit olivat kiinni ilman potkurisuojia, omien muistikuvieni mukaan en käyttänyt silloin kopteria kun pitkät ruuvit olivat kiinni ilman suojia. Purin yhden moottorin ja siellä oli käämit poikki. Ohut kupari menee suht helposti poikki kun liian pitkän ruuvin kiertää käämejä vasten.