Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Mikado Helikopterit => Aiheen aloitti: Sämpy - 21 Marraskuu, 2013, 19:47:44
-
Tommonen kopukka olis aikomus hankkia,kokemuksia???
-
Hienoa! On vissiin sen verran iso laite, että on hankala saada sitä mahtumaan Nummelan platalle 8)
-
On, hyviä. Mitä haluat tietää?
Iso, ei siis ole "vaihdetaan runko ja stretsataan perä"-800 vaan tehty kasisatkuksi. Ei halpa torpata, helpohko säätää kun kaikki on isoa, lattialle tippunut ruuvi löytyy ilman mikroskooppia jne. Suunnittelussa ei kummempaa, jollei nyt väkisin halua mainita hiukan torppiherkkää noparin asennusta joka koskee siis vain tuota YGEn mikado-brändättyä. Jos sinne laittaa esim kosmikkia niin ei sekään kiusaa. Mitäs vielä, pikkujutut niinkuin kanopi (~140)ja lavat [~160) nyt hiukan kustantaa, joten älä torppaa :) (Runkolevyt oli á 80e)
800 on jo sen verran iso että menee kuin juna, eli kun lankkumiehet sanoo että tuulee liikaa ja 500:lla ei enää ole kivaa on 800 varma valinta ;D
-
Mainitsemisen arvoista kans varmaan on että taitaa olla akkujen minimi se 14s joten vaatii kans latauskalustolta paukkuja. :)
-
Moottoriksi olen kaavaillut Kontronik PYRO 850-40L Brushless Motor ja säätimeksi Kontronik Kosmik Cool 200 HV ESC . Yhdistelmä tuntuu olevan käytössä muutamassa kopukassa. Akkupakettiin en ole vielä oikein paneutunut mutta 2x 7s 5000ma tuntuu olevan yleisin yhdistelmä. Kotoa löytyy "The Dual Threat" 2000W Combo joten lataaminen ei liene ongelma.Mikähän olisi hyvä servosetuppi ??
-
Sitähä ollaan rahavehjestä laittamassa... :)
Tolla periaatteella jotain kunnon HV-servoa kehiin, torqin purkkeja ovat käyttäneet hyvällä menestyksellä. Onhan noit tossa koossa mistä valita. Futten HooVeet jne :)
-
jos rahavehkeen tekee niin eihän siinä ole muuta vaihtoehtoa kun MKS X8 servot (3x HBL850, 1x HBL880) :)
-
Jooo, Jussi laittaa protos 800 noi servot. Itse oon JR miehiä. Mutta noi HV8717 servojen saatavuus on huono eikä niitä löydy enää JR.än sivuilta. Onkos kenellään kokemusta noista MKS X8 sarjan servoista???
-
Jooo, Jussi laittaa protos 800 noi servot. Itse oon JR miehiä. Mutta noi HV8717 servojen saatavuus on huono eikä niitä löydy enää JR.än sivuilta. Onkos kenellään kokemusta noista MKS X8 sarjan servoista???
mullakin on noi tossa pöydällä oottelemassa 800roottosta. ei JR:llä ole mitään läheskään saman luokan servoja olemassa :) ja eikös toi HV8717 ole vieläpä harjallinen? se on kyllä ihan nounou.
-
Moottoriksi olen kaavaillut Kontronik PYRO 850-40L Brushless Motor ja säätimeksi Kontronik Kosmik Cool 200 HV ESC . Yhdistelmä tuntuu olevan käytössä muutamassa kopukassa. Akkupakettiin en ole vielä oikein paneutunut mutta 2x 7s 5000ma tuntuu olevan yleisin yhdistelmä. Kotoa löytyy "The Dual Threat" 2000W Combo joten lataaminen ei liene ongelma.Mikähän olisi hyvä servosetuppi ??
Kuulemma aivan jäätävän kova pannu! :D
-
Onhan JR:llä tuo MPH83 servo 19.8kg, 0.06s @7.4V
http://www.jrpropo.co.jp/english/propo/Servo/mph83.html (http://www.jrpropo.co.jp/english/propo/Servo/mph83.html)
Hintaluokkakin on varmasti Logo 800:n sopiva :) Kokemusta minulla ei sitten noista ole.
Edit.
Tuota näytti olevan Ladilla hyllyssä 178 euron hintaan
http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=27_32_617_606&products_id=23460 (http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=27_32_617_606&products_id=23460)
-
Onhan JR:llä tuo MPH83 servo 19.8kg, 0.06s @7.4V
http://www.jrpropo.co.jp/english/propo/Servo/mph83.html (http://www.jrpropo.co.jp/english/propo/Servo/mph83.html)
Hintaluokkakin on varmasti Logo 800:n sopiva :) Kokemusta minulla ei sitten noista ole.
Edit.
Tuota näytti olevan Ladilla hyllyssä 178 euron hintaan
http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=27_32_617_606&products_id=23460 (http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=27_32_617_606&products_id=23460)
toihan on vielä viidenneksen jäljessä. Torqit on itseasiassa aika lähellä tota.
ainakin speksien puolesta. todellisuutta tuskin tietää kukaan :) noi ei oo tarpeeksi punaset! :D
-
Jooo, Jussi laittaa protos 800 noi servot. Itse oon JR miehiä. Mutta noi HV8717 servojen saatavuus on huono eikä niitä löydy enää JR.än sivuilta. Onkos kenellään kokemusta noista MKS X8 sarjan servoista???
Itseasiass jos sul on kova kiire niin saat noi mitä mulla on pöydällä. Mä ehdin tilata vielä uudet ennen tammikuun loppua.
Kosmikistakin voitas tehdä joku yhteishankinta... Samaa vailla.
-
Jussi,Meen kentälle huomenna ja sunnuntaina ,jutustellaan
-
Jussi,Meen kentälle huomenna ja sunnuntaina ,jutustellaan
12 kentällä huomenna.
-
UPS toi tommosen paketin Lädiltä
-
Komia setti, eikun rauhassa rakentelemaan :)
-
UPS toi tommosen paketin Lädiltä
Onnex olkoon! Joko lentää ens viikonloppuna sisähallissa????? ;D
-
No niin! Hienoa! Tässähän saadaan kunnon joukkue xxtremejä sitte kevätleirille :)
-
Toi loota on jäätävän kokoinen:)
Onneks olkoon, saapumis ajoituksesta päätellen käytit ilmeisesti lädin alea;)
Mulle UPS toi eilen Goblin Speedin, servot, YGE160HV noparin ja jotain pientä.
Haa nupissa ei ole lukitetta yhdessäkään ruuvissa:)
Odotellaan vielä paria Kontronik tuotetta: Kosmik 200HV+ ja Pyro 850-50L loppuviikolle
-Samppa
-
Komia laitois :)
Toi loota on jäätävän kokoinen:)
Toi loota on NIIN jäätävän kokonen että sitä ei edes tajua kuinka iso se on ;D
-
Tässä pari kuvaa Kontronik Pyro 850-40L moottorista.Vierellä skorpparin mosat HK 4035-569 ja HK 4025-1100 joita olen käyttänyt rekkuloissa 700 ja 600. On aika vakuuttavan kokonen möykky toi Kontronikki.
-
Aika hyvin näkyy toi lankojen paksuusero pyron ja scorpparin patojen välillä tuossa vikassa kuvassa :o
-
Tuli mieleen että, eikös venytetty 700 olis painon ja ilmanvastuksenkin kannalta parempi kuin jättimäinen alkup. 800 kokoinen?
Aattelin vaan.
-
Aika hyvin näkyy toi lankojen paksuusero pyron ja scorpparin patojen välillä tuossa vikassa kuvassa :o
toi 4035 on multistrand ja pyro näköjään singlestrand. Eli scorppi on tehty mitä luultavimmin käämintäkoneella johon ei singlestrand taivu. Järeemmät scorpparit on myös singlestrand langoilla ja käsin tehty.
Multistrand tarkottaa sitä että siinä on usea ohut rinnakkain. Tossa jää vaan aina yleensä poikkipinta ala tosi pieneksi ja mosa mopoksi :)
-
Totanoin, pikku korjaus Docin kommenttiin:)
Kontronik Pyro 800-40 12x1,18mm, 800-48 10x1,25mm, 850 moottorit on 1,32mm langalla konekäämittyjä!!!
Sitten vielä Competition moottorit ovat 1.7mm käsinkäämittyjä ala Holger Lambertus (lambertus.info) (HF Nick: HolleL)
Pura moottori ja tarkasta langoituksen jälki (kannu irti staattorista) on ainakin 4 viallisella käämityksellä oleva K Pyroa löytynyt Helifreakin käämintä ketjusta ja magneetteja on ollut epämääräisillä väleillä.
http://www.youtube.com/watch?v=WEHdqw9FLCI#ws (http://www.youtube.com/watch?v=WEHdqw9FLCI#ws)
GMauron sivu (http://www.gmaurobrushless.it/index.php?option=com_content&view=article&id=39&Itemid=163)
Helifreak käämintä (http://www.helifreak.com/forumdisplay.php?f=291)
Tuossa alkuun:)
-Samppa
-
Totanoin, pikku korjaus Docin kommenttiin:)
Kontronik Pyro 800-40 12x1,18mm, 800-48 10x1,25mm, 850 moottorit on 1,32mm langalla konekäämittyjä!!!
Pura moottori ja tarkasta langoituksen jälki (kannu irti staattorista) on ainakin 4 viallisella käämityksellä oleva K Pyroa löytynyt Helifreakin käämintä ketjusta ja magneetteja on ollut epämääräisillä väleillä.
http://www.youtube.com/watch?v=WEHdqw9FLCI#ws (http://www.youtube.com/watch?v=WEHdqw9FLCI#ws)
GMauron sivu (http://www.gmaurobrushless.it/index.php?option=com_content&view=article&id=39&Itemid=163)
Helifreak käämintä (http://www.helifreak.com/forumdisplay.php?f=291)
Tuossa alkuun:)
-Samppa
no just :o enpä ole tiennyt että toikin on mahdollista nykyään. aika härskiä jälkeä kyllä.
-
Pura moottori ja tarkasta langoituksen jälki (kannu irti staattorista) on ainakin 4 viallisella käämityksellä oleva K Pyroa löytynyt Helifreakin käämintä ketjusta ja magneetteja on ollut epämääräisillä väleillä.
Tuotannossa oli kuulemma "pomppu" matkassa :D
-
Oon kans katsonut noita kuvia Kontronikin koneella käämityistä moteista ja pakko todeta että siltä ne myös näyttääkin ;)
-
Tuli mieleen että, eikös venytetty 700 olis painon ja ilmanvastuksenkin kannalta parempi kuin jättimäinen alkup. 800 kokoinen?
Aattelin vaan.
Näin kyllä taatusti on ja varmaan tulevaisuudessa tulee myös lisää kevyempiä kasisatasia (kuten esim TT:n Raptor 800). Nämä ovat kuitenkin tähän mennessä olleet fyysiseltä kooltaan pieniä verrattuna Logoon. Täytyykin sanoa näin vierestä nähneenä että tuossa Xxtremessä se jäätävä koko on juuri se juttu. Se on möhkö!
-
Kyllä. Isossa on oma viehätyksensä.
-
Kannattaa olla tarkkana että Romanit ei tuu kääntämään kupareita moottorista ;D
-
Nuppi on aika järee, vieressä 500FL nuppi
-
toi 4035 on multistrand ja pyro näköjään singlestrand. Eli scorppi on tehty mitä luultavimmin käämintäkoneella johon ei singlestrand taivu. Järeemmät scorpparit on myös singlestrand langoilla ja käsin tehty.
Multistrand tarkottaa sitä että siinä on usea ohut rinnakkain. Tossa jää vaan aina yleensä poikkipinta ala tosi pieneksi ja mosa mopoksi :)
Mitenkäs muuten.. Missä vaiheessa näillä taajuuksilla alkaa skin-efekti tulemaan merkitseväksi että oliskin järkevää laittaa montaa lankaa rinnakkain yhden paksun sijasta? Voihan se näillä langoilla olla se taajuus vielä niin korkea että ei tarvi alkaa edes miettimään.. Mutta tulipa mieleen. Onhan ne isommissa korkeajännitelinjoissaki n monta ohutta johtoa yhden paksun sijaan juuri sen takia kun ei se sähkö enää tunkeudu sinne syvälle :)
-
Mitenkäs muuten.. Missä vaiheessa näillä taajuuksilla alkaa skin-efekti tulemaan merkitseväksi että oliskin järkevää laittaa montaa lankaa rinnakkain yhden paksun sijasta? Voihan se näillä langoilla olla se taajuus vielä niin korkea että ei tarvi alkaa edes miettimään.. Mutta tulipa mieleen. Onhan ne isommissa korkeajännitelinjoissaki n monta ohutta johtoa yhden paksun sijaan juuri sen takia kun ei se sähkö enää tunkeudu sinne syvälle :)
Jossain kirjoituksessa Mr. Powercroco joka on aika "kurko" näissä moottorikäämimisjutuis, kommentoi tätä aihetta ja muistaakseni nämä skin-effect ongelmat alkaa ilmeneen n.1,8 -> langanpaksuuksilla ja näillä normi-nopari taajuuksilla.
-
Näin kyllä taatusti on ja varmaan tulevaisuudessa tulee myös lisää kevyempiä kasisatasia (kuten esim TT:n Raptor 800). Nämä ovat kuitenkin tähän mennessä olleet fyysiseltä kooltaan pieniä verrattuna Logoon. Täytyykin sanoa näin vierestä nähneenä että tuossa Xxtremessä se jäätävä koko on juuri se juttu. Se on möhkö!
Ja kui hiton iso se o tosa hyllyllä! Ilmassa se ei enää o sillai järkyttävän iso, mutta yks asia joka tekee just logosta niin hiton ison on sen korkeus, ei todellakaan ole mikään maanuoliainen. Ja tuo nuppi, se on tajuton.
Mutta onhan tuota ihana ruuvailla, taipuu nämä nakkisormetkin :)
-
Jossain kirjoituksessa Mr. Powercroco joka on aika "kurko" näissä moottorikäämimisjutuis, kommentoi tätä aihetta ja muistaakseni nämä skin-effect ongelmat alkaa ilmeneen n.1,8 -> langanpaksuuksilla ja näillä normi-nopari taajuuksilla.
Sitten täytyy alkaa käyttää putkea ettei paino nouse turhaan. Toi putki taas mahdollistaa jäähdytyksen esin vety kierrolla kuten isommissakin koneissa ;) ja taas tulee poweria lisää.
-
Sitten täytyy alkaa käyttää putkea ettei paino nouse turhaan. Toi putki taas mahdollistaa jäähdytyksen esin vety kierrolla kuten isommissakin koneissa ;) ja taas tulee poweria lisää.
Matti.... sun mopo keulii! ;)
-
hakkureissahan toi alkaa vaikuttaa ja sitä varten on kaikenmaailman litzlankoja jotka on erikseen lakattu joka säikeeltä. hakkureissa taajuudet vaan on yleensä 100kHz+. näissä nykysäätimissähän pyöritään 10kHz tienoilla joten ei toi ongelma voi vielä kovin merkittävä olla! ennemminkin ratkaisee juurikin poikkipinta-ala.
tää on tottakai mutua mutta silti.
toi virran ahtautumisilmiöhän tule taajuuden nousun mukana
-
Vielä lisäksi kuusikulmaista lankaa,niin ei jää ilmarakoja.Vähän niinku mehiläiskennossa.
Käämiminen on varmaan vielä vaikeenpaa,että saa kennomuotoon.
Mitähän vielä keksitään?
T.TT
-
näissä nykysäätimissähän pyöritään 10kHz tienoilla joten ei toi ongelma voi vielä kovin merkittävä olla! ennemminkin ratkaisee juurikin poikkipinta-ala.
Kontronik taitaa mielellään ajaa 32kHz taajuudella mutta sama hehtaari toki.
-
Oho tota en tiennykkään ku ei siitäkään pääse sitä suoraan säätämään. Mitähän ksa mode tekee taajuudelle. Sitä on pakko käytännössä käyttää oikeiden moottoreiden kanssa ainakin helijivessä...
-
Oho tota en tiennykkään ku ei siitäkään pääse sitä suoraan säätämään. Mitähän ksa mode tekee taajuudelle. Sitä on pakko käytännössä käyttää oikeiden moottoreiden kanssa ainakin helijivessä...
Se on automaagisesti säätyvä taajuus. Saksassa mietitty valmiiksi ettei meidän tarvi.
-
Bulgariassa varmaan tehty moottori, sen näkönen sisältä!!!!!
-
Oma Pyro 850-50L myös avattu ja todettu kämityksen laatu ala-arvoiseksi, menee 1000V megger mittauksesta läpi, mutta käämilangan eristeessä on selkeitä "vaara kohtia" esim. Mosa on käämitty D joten hyppy parin toiselta puolen toiselle, lanka lepää kiinni tuossa punaiseksi eloksoidussa päädyssä ja eristessä on nirhaumia. Ei hyvä, jos värinä heikentää eristekerrosta ja aiheuttaa vaiheen jännite vuodon moottorin runkoon tilanne eskaloituu noparin oikosulkuun ja kopun tonttaukseen. Ellei sitten tuo backup lipo kykene säilyttämään virtoja vastarilla ja vbarilla.
-Samppa
-
Sämpylle suositus laittaa viestiä Kontronikin service pisteeseen ja kuvata ongelma heille. Takuun piikkiin mene korjaus. Todennäköisesti laittavat sulle uuden mosan.
-Samppa
-
Jep, Ratkaisu moottorimurheisiin löytyy suomesta. J@ni lupautui käämimään moottorin uusiksi. Muuten L800 lentovalmis.
-
Tässä on just valmistunut samanlainen Pyro 850, mutta hieman isommalla KV luvulla.
Langan pintaala 31% suurempi ja silti mahtuis vaikka kuinka paljon paksumpaa lankaa.
Mut eiköhän tääkin nosta kopterin jo leijuntaan :D
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/88723773/Pyro%20850%20.jpg)
-
Voii hyvänen aika tuota J@nin käämintää. Eikai tuota hienommin enää voi tehdä.
Harmi ettei tuo juuri näy kun motti avattuna. Pitäs tulostaa kuva kopterin kylkeen että sais kaikki ihastella ;D ;D
-
Huippu laatua. J@ni:n pitäs alkaa tehä omia moottoreita.
-
Öö J@ni, eihän tuon kanssa nyt mikään hoppu ollut ;D
4+4 x 1.6mm KV500?
Tilaa tosiaan tuossa staatorissa näyttää olevan vaikka 6+6 x1.6mm tai 5+4 x1.7mm
Ihan törkeen hienoa jälkeä, tosin eipä sulta muuta voi odottaakkaan.
J@ni a.k.a Aficionado del motor
Slope-combat / Lambertus.info sivulta löytyy hyviä työkaluja (http://www.slope-combat.de/?tool-time,4)
Kuvia Pyro kääminnästä Helifreak (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=399721&page=8)
-
Öö J@ni, eihän tuon kanssa nyt mikään hoppu ollut ;D
4+4 x 1.6mm KV500?
Tilaa tosiaan tuossa staatorissa näyttää olevan vaikka 6+6 x1.6mm tai 5+4 x1.7mm
Ihan törkeen hienoa jälkeä, tosin eipä sulta muuta voi odottaakkaan.
J@ni a.k.a Aficionado del motor
Slope-combat / Lambertus.info sivulta löytyy hyviä työkaluja (http://www.slope-combat.de/?tool-time,4)
Kuvia Pyro kääminnästä Helifreak (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=399721&page=8)
Millos tuut hakeen sun lipokillerin?
Toi on tosiaan 4+4x1,6D ja mitattu KV on 502. Olisin mielelläni pistänyt sen 1,7 langalla mutta ei sattunut olemaan sitä.
-
Tulen vaikka illemmalla, jos passaa.
Tilasin 1.7mm lankaa Brocotilta 1kg kelan (50m), niin tarvittaessa pääse noita Competition käämityksiä tekemään;)
Voishan tuota yrittää itsekkin... ja pyytää mestaria korjaamaan vahingot...
-Samppa
-
tosta vaan suoraan!
http://www.scorpionsystem.com/catalog/motors/hk70/HK_7050_340/ (http://www.scorpionsystem.com/catalog/motors/hk70/HK_7050_340/)
toi on muuten multistrand käämintä :D 2kpl 1.9 lankaa rinnakkain! :D
-
Tai sitten tuon Pyro 850 vastinetta ala Scorpion ja hintakin kitille siedettävä5035 kit 195$ (http://www.scorpionsystem.com/catalog/bl_motor_kits/hk50_kits_1/HK_5035_Mkit_12N10P/)
-Samppa
-
minkäs kokonen staattori tossa pyrossa on? aikasemmat pyrot on ollu vissiin aika laiskoja. tää taitaa olla eri maata?
minkäs tuomion annat jani magneeteista ja magneettien etäisyydestä staattoriin? onko akseli jo riittävän paksu? vanhassa pyrossahan (700) tais akseli olla vaan 6mm moottorin sisältäkin. pienet laakerit jne
-
Pyro 850 moottorin staattori taisi olla 50x30 tai 50x35 J@ni tuota mittasi, mutta en tarkkaa muista.
Tuo akseli on tuossa Pyrossa 10mm -> ohennus pinionille 8mm
-S
-
HF Mercuriell Pyro750 Comp (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=599071) avattuna:)
HF HolleL Pyro 750 Comp 560U/V 4+4 1,7mm Delta (http://www.helifreak.com/showpost.php?p=4871097&postcount=10)
HF HeliFX lista 750 mahdollisista käämityksistä (http://www.helifreak.com/showpost.php?p=4882071&postcount=33)
Nää käämintä jutut menee kyllä ihan OT tästä Logo 800 Xxtreme ketjusta.
-Samppa
-
Tässä Sämpyn kevyt leijuttelu maiden tuolla Xxtremellä:
http://www.youtube.com/watch?v=P1bGL1J0oug#ws (http://www.youtube.com/watch?v=P1bGL1J0oug#ws)
-
Hyvältä näytti ensilento ja meininki taustalla myös sopivan letkeää, hienoa!
-
On toi exxxxxtreme vaan iso 8) Hieno.
-
Bulgariassa varmaan tehty moottori, sen näkönen sisältä!!!!!
Tämmönen siitä sit tuli Suomessa tehtynä.
Langan pinta-ala kasvoi n. 56%
Sama KV
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/88723773/20140318_230048.jpg)
-
On se hienosti tehty.
Pyro 850 ja ilmeisesti 1.7mm langalla?
Oliko jäykkää vääntää?
-
Minkälaisia ponnistuksia tuollainen viimesenpäälle käämitys vaatii?
Onko se niinku kuinka vaikeaa?
-
Asiallisen näköinen, PRO touhua !!!
-
Vee
Käämit siinä saattaa palaa ja hidasta alkuun, vahtia tulee kokemuksen kautta.
Vaatii näppejä ja helpottavia apuvälineitä. Ei se välttämättä vaikeaa ole, kun työtavat on selvillä.
-
Tämmönen siitä sit tuli Suomessa tehtynä.
Langan pinta-ala kasvoi n. 56%
Sama KV
On tuo vaan hienoa jälkeä!
-
Eihän noiden koneiden tekeinen nyt älyttömästi taitoa vaadi, vaan enemmänkin kärsivällisyyttä ja harjoittelua.
Tämän tekemiseen meni noin 8h. joten ei ole kauhean kannattavaa hommaa, mutta harrastushan ei katso uhrattuja tunteja :)
Jos jotain kiinnostaa kokeilla, niin kannattaa aloittaa hieman ohkasemmilla langoilla, esim. 1.3 ja 1.5 lankojen välillä on iso ero miten ne taipuu pieneen tilaan.
-
Moottori saanut uudet käämit, Kiitos J@ni hienoa työnjälkeä. Nyt vaan odotellaan että ehtis kentälle kokeileen.
-
Moottori saanut uudet käämit, Kiitos J@ni hienoa työnjälkeä. Nyt vaan odotellaan että ehtis kentälle kokeileen.
tossa on omaan silmään juuri sopivassa suhteessa punasta 8)
hienon ja kliinin asennuksen saa kyllä ku bec on säätimessä sisäänrakennettuna.
-
Näyttää hienolta!
Eikös Sämpyllä ollut xxtremessä 7s 4400 65c Genssit? Minkähänlaista lentoaikaa noilla on odotettavissa? Tässä vähän katellut, kun omat 5000 genssit on 45c ja taas 65c:enä ei löydy noista 7s pakkoja muita kokoja kuin tuo 4400mAh että kuin pieneksi menis niillä lentoaika, kun ei se 5000:kaan ole mikään mahdottoman pitkä. Mulla semmoset 4min. timeri säädetty tällä hetkellä.
-
Tolla setupilla voi jo tarvia sitä c-tä. Mä saan kevyttä vajaa 150A piikkejä tolla stock-setupilla ja 45C 5000:lla.
-
Olikos muuten Sämpy ja Sami tulossa kevätleirille? Saatas suomen ekstremet samaan kuvaan? ;)
-
Ehkä
-
Olikos muuten Sämpy ja Sami tulossa kevätleirille? Saatas suomen ekstremet samaan kuvaan? ;)
Juu tottakai kevätleirille olen tulossa.
-Sami
-
Yritän myös tulla
-
On toi exxxxxtreme vaan iso 8) Hieno.
Katselin Samin logoa messuilla, ja vieressä oli 700-kokoluokan kopteri. Kyllä oli 700:sessa aika tyttömäinen nuppi, ja varsinkin lavanpitimet logon nuppiin verrattuna. Oli hieno laite, ja hieno koppa.
-
Tosta samilla olevasta vakiokopasta on muutama eri värimallia, ois turhaa rahaa ni kokeilis kui ne näkyy, mulla on kans toi orkkiskoppa mutta jotenki ei mun silmät oikeen hahmota sen asentoja samallai ku sitä kelta-punasta jota käytin tai sitten nykystä puna/harmaata fusunoa. Ikänäkö vaivaa... ;D
-
Nyt saa Logoonkin vähän näyttävämmän peräputken, http://www.heli-center-berlin.de/index.php/katalog/showarticles/60081-1-logo_800.html (http://www.heli-center-berlin.de/index.php/katalog/showarticles/60081-1-logo_800.html)
(http://www.heli-center-berlin.de/img_big/2ad5d9c43e7dbbd5df147673a20491d3.jpg)
-
Eiss.... ;D
-
Oli muute tyly hinta...
-
Asiallisen näköinen, hinta tosiaan "lepässä"
-
Alignin oma vastaava putki on kanssa hinnoiteltu eRCMarketissa, putki ja uusi canopy 230e.
http://www.ercmarket.com/t-rex-700e-speed-fuselage-white-blue.html (http://www.ercmarket.com/t-rex-700e-speed-fuselage-white-blue.html)
-
Ercmarketilla 800 Xxtreme tarjouksessa, kitti tai combo. Mukaan saa vielä akkuparin.