Kopterit.net
Tekniikka => Radio-ohjaimet, servot, gyrot ja lisävarusteet => Aiheen aloitti: jaabe - 25 Maaliskuu, 2014, 12:31:46
-
Yritän saada pro versiota päivitettyä.VStabi video-ohjeiden mukaan file kansiosta onlineupdate:ten kautta avautuu sivu jossa proversio löytyy mutta täppi ei siirry sen kohdalle.Olen rekisteröiny purkin.Tämä purkki ei siis vielä ole ollut käytössä .Voiko mikadon oman bluetooth yksikön asentaa jos pelataan 6,0 V jännitteellä.Jos yhdistän futaba R7008sb vastarin sbus tai sbus2 piuhalla vbar rx c :en ja esciltä tuleva bec(6,0 V) rx b:en .Ei ole vielä v-bar goviin tarvittavia antureita jotka tulisi rx a:an.Ollaanko jälillä ?Toimiko noilla kytköksillä radion kaasukäyrällä.Siinäpä aluksi.
-
Jos sulla on express versio niin pro softan joutuu ostamaan. Mulla on vbar mini ja pro softa samoin silverline gyrossa. Bluetoothilla ei mene ladata softaa. Piuhan päässä vaan. 6 voltia kestää gyro mutta ei se govin portti. Minä en saanu govii toimiin olenkaan. Testaan ygen omalla escillä missä on tach sensor valmiina. Vastuksia sinä govi piuhassa että laskee 5v. Ohjeet löytyy vstabin sivuilta.
Hyvä gyro muuten.
-
Express versio on ja rahalla pitäs saada tuo pro asennettua ennen kuin alan tekemään ohjelmaa tuolle gauin x5: selle.Siinä noparissa(guec ge-610) olis kyllä omakin govi mutta tiedä siitä.Sais nyt jotenki pelittämään että pääsis kokeilemaan.Nyt ei lennä kuin huuli.
-
Govi ei ole vielä kriittinen, hyvin pääsee alkuu ilmankin. Jättäisin sen pois vielä kun se vaatii vissiin vielä jotain pientä hieromista myös. Sama tehdä sillä ja v-barin govilla sitten kun saat sen anturin.
Älä unohda että futabassa kaasukanava pitää olla reversenä!
-
Vastastauksia edellisiin.Pro päivitys vaatii rekisteröitymisen mikadon sivuille ja pro;n maksamisen (35€)ennakkoon.Eli henk.koht.rekisteröinti sekä purkin rekisteröinti (vaatii valmistenumeron).Mikadon bluetooth, mini v-bariin, toimii ainakin 6,0v jänniitteellä.Bluetooth mokkulan hinta n.60€ .
Niin ja nousihan se x5 ilmaan rallienglannilla käännetyillä ohjeillakin.
-
Jee, hieno homma \o/ onneksi olkoon. Nyt olet taas onnistunut selvittelemään monta uutta juttua ja kopterit on taas entistä tutumpia laitteita.
Nyt vaan rauhallisesti ja varovasti testiä ja asetuksia pikku hiljaa kohdalleen. Kurkkaa niistä logeista että kaikki on kunnossa, ei hälyttäviä tärinöitä, kadotettuja paketteja eikä liian alhaisia jännitteitä.
-
Mulla on mini 450 ja silver 600. Pro versiot. Juu se säätäminen. Minä en tiedä edes puolikaan mitä ja miten kopulla voi lentää. Mutta on se hyvä gyro. Tykkään perkuleesti. Enkä ala säätään. Jos pääsiäisenä joku Oulun koppu piloteista testaa mun 450 ja testaa sädellä niin ehkä oppii jotain. Mitä ne kaikki tarkoittaa. Paramettrejä sinne sun tänne.
jaabe kova menoo ja kovaa säätö. Kerro jotain miten menee säätely.
-
Onnistuuko v-barin ohjelmointi Windows kännykällä käyttäen usb kaapelia
-
Itellä android mutta jos saat ladattua siihen v bar setupin niin luulis toimivan .usb adapterin tarvii.
-
En oo kuullu että kukaan olis millään kännykällä edes androidilla saanu yhteyttä kaapelin välityksellä. Sinihampaalla kyllä. ootko matti kattonu wintoosan softakaupasta onko siellä sitä v-stabi softaa sille?
-
En oo kuullu että kukaan olis millään kännykällä edes androidilla saanu yhteyttä kaapelin välityksellä. Sinihampaalla kyllä. ootko matti kattonu wintoosan softakaupasta onko siellä sitä v-stabi softaa sille?
Pikaisesti katsoen en löytänny.
-
sitte se on tuikattava compuutteriin tai ostettava android puhelin. :)
kyllä varsinkin ekan setupin teko on ylivoimaisesti helpoin ja informatiivisin tehdä tietokoneella.
eikä sitä välttämättä tartte omaa läppäriä raahata kentälle. meillä täällä eastsidessa ainakin tuntuu olevan jokaisella läppäri.
sanot vaan kaverille että laittaa v-stabisoftan ja ajurit valmiiksi koneelle ennenku tulee kentälle ni se on siinä. jos siis ei ole omaa soveltuvaa konetta.
-
sitte se on tuikattava compuutteriin tai ostettava android puhelin. :)
kyllä varsinkin ekan setupin teko on ylivoimaisesti helpoin ja informatiivisin tehdä tietokoneella.
eikä sitä välttämättä tartte omaa läppäriä raahata kentälle. meillä täällä eastsidessa ainakin tuntuu olevan jokaisella läppäri.
sanot vaan kaverille että laittaa v-stabisoftan ja ajurit valmiiksi koneelle ennenku tulee kentälle ni se on siinä. jos siis ei ole omaa soveltuvaa konetta.
Set up tehty läppärillä.
Suurin vaikeus koko hommasssa oli usb ajurin asentaminen, kun en ollut aiemmin moiseen tarvinnut ryhtyä.
Huomenna tarkistukset ja taivalle.
We'll see how it works???
-
Saattoi tulla kallis päivitys ;)
-
Itellä mini vbarissa on 29$ maksava rjx bt dongeli ja ilmaiseksi saatu Galaxy S. Kannattaa kaivella käytettyjä android-luureja pysyväissäilytykseen pakkiin.
-
Nyt on muutama lento (6) takana v-bar 700E kopulla.
Mitään järisyttävää eroa 3GX:ään verattuna ei mielestäni ole.
Heti ekasta lennosta lähtien ajelin kuten ennenkin. Eli perus fiilis oli tuttu.
Kääntyvyyttä on lisätty samoin terävyyttä ja gaineja nosteltu.
Hyvä tästäkin tulee (tai se on jo) kuten oli oletettavissa.
Kuitenkaan ei tullut sellaista tunnetta, että tartteis vaihtaa kaikki 3GX:t V-bariin.
Nyt lisää lentoja, sitten banksit käyttöön ja säätämään ne kohdalleen.
-
Nyt V-barilla on lennetty n. 20 lentoa.
Tein säätöjen optimoinnit. Kopu muuttui paremmaksi etenkin perä.
Samalla näyttäis sähkönkulutus tipahtaneen.
Bakit otettu käyttöön.
Nyt täytyy hieroa ID1 asetukset kuntoon. ID2:n säädöilä perä pettää terävissä perä edeltä ylös vedoissa. Näyttäis vaan loppuvan perästä voima.
Täytyy pehmentää käytöstä. Jospa sais toimiman näin paremin.
Mulla on ID1:lä 1900 rpm.
Sen jälkeen testataan style ja badle simu säätöjen vaikutusta.