Kopterit.net
Tekniikka => Lavat => Aiheen aloitti: PekkaS - 29 Toukokuu, 2014, 21:46:15
-
Pistipä silmään trex storessa kun 360 mm lapoja luvataan kaikkiin 450 kokoisiin kopuihin eikä vain L versioon. http://www.trex-store.com/carbon-fiber-blades-p-3883.html (http://www.trex-store.com/carbon-fiber-blades-p-3883.html)
Onko kellään kokemusta tuon pituisista lavoista perus 450 koossa? Ajattelin 450 Plus:aan koittaa mutta meneekö raha hukkaan? Ja kannattaako perälavat vaihtaa 68 mm pitkiin nykyisistä 61 mm lavoista?
-
Tuohon voi vastata kuin entinen impi "ei se mahdu". Toki jos vaihtaa peräputken ja hilppeet, mutta saako tuohon sopivaa remmiä?
-
Pellaahan ne kun ainakin kun vaihdat peräputken, kardaanin, perätönärin ja perälavat.
Lyhyellä (norm 450) präputkella peran pito loppuu kovemmassa menossa.
Samalla on homattava, että 360 lapa vaatiin enemmän vääntöä motilta.
En koikeillut 450 pro:ssa 360 lapoja.
450L:ää olen sen sijaan ajanut 325 lavoilla ja hyvin toimii tosin samoila nuppi kiekoilla on rauhallisempi.
-
Ka niin.. Eipä taida olla vaivan arvonen. Vähän ihmetyttää miten spekseissä sanotaan "Apply to Trex450 all types" vaikka esim. Plus vaatisi koko perän päivityksen samalla...
-
Eli kuten Matti totesi, peräputki pitää vaihtaa jotta lavat sopii pyörimään.
Venytin oman pro:n eli domin peräputki ja tönäri, lavoiksi en ottanut noita alluja vaan halusin muuta. Radixsia löytyi 350 mittaisena ja otin ne.
Täytyy sanoa että se lentää ihan eri tavalla tuon venytyksen jälkeen. Se kannattaa tehdä jos moottori vaan jaksaa. Tuon jälkeen huomasin selvästi että motti on lujemmilla ja akku tyhjenee taas nopeammin. Mulla on 3S setup, mutta moottori on Hyperionin virimotti, alkuperäistä tehokkaampi ja se jaksaa edelleen pyörittää, mutta vähän aletaan rajalla olla.
Uskoisin että allun mx motti jaksaa, mutta se vanhempi 3s motti voi jäädä tehottomaksi jos lento on vähänkään räväkämpää.
Tämä nyt on taas minkälaisesta tykkää, itse tykkään pienestä disk loadista, joten se sopii mulle tosi hyvin. Torppikulut ei nouse kuin muutaman euron joten sen pohjalta ei kannata tehdä mitään päätöksiä.
-
Ka niin.. Eipä taida olla vaivan arvonen. Vähän ihmetyttää miten spekseissä sanotaan "Apply to Trex450 all types" vaikka esim. Plus vaatisi koko perän päivityksen samalla...
Ei se vaadi kuin pidemmän putken ja torque tuben tai hihnan. Jos peräservo on putkessa, ei edes tönäriä tarvi vaihtaa välttämättä. Tosin painopiste voi siirtyä liian taakse jos servoa vie perää kohti.
-
Tais olla Infinity Hobbylla noit pitempiä remmejä, ainakin heijän myymään pidempään peräputkeen.
Lähetetty minun SM-T315 laitteesta Tapatalkilla
-
Itse en lähtisi kopua "suurentamaan" koska 450L:n runkokitti moottorila ja lavoilla maksaa ainoastaan n.300€.
Siirtää sähköt siihen ja näin saa paremman kopun toimivila osilla.
Kyllä siitä vanhasta tomivasta rungosta aina 50€ saa. Tai siten jättää varalle.
-
Mulka on jatkettu remmi sportti. Infinity hobbylta tilasin. Nyt viime viikolla laitoin scorppi 6s pannun ja kontronik koby 55 escin. On enempi potkuu. Sama 5 ja puoli minuttii lentelee ja ei paljoa boggaa. Remmii joutuu pitään pikkasen kireemällä kun pannu vaan vetää ja perä tekee pirusti töitä.
-
Sanotaanko näin päin että torpin yhdeydessä kun kopterista hajoaa peräputki ja päälavat, venytyksen hinta on alle kymppi. Kyllä siinä kohtaa kallistuisin ennemminkin venyttämään kuin vaihtamaan domin kittiin. Toki siinä pitää pannussa olla tarvittava jerkku valmiina, mutten hommassa ei ole pointtia. Kuten totesin, uskoisin tuon MX sarjan motin jaksavan 3S setupillakin. Paperilla se on tehokkaampi kuin tuo mun hyperion, sitä eräs ruotsalainen kaveri ihmetteli miten se voi olla noin tehokkaan näköinen. Lentoaika on noin 4 minuuttia, 4:30 ja akku on jo liian tyhjä, viisi minuuttia on täysin utopistinen, mutta niin se on mulla ollut aina tuossa vehkeessä.
Kuitenkin mitä olen 6S setuppeja nähnyt näissä niin ne on selvästi vielä tehokkaampia.
-
Itse olen 360 kitin kannalla. Siinä on muutakin lento ominaisuusksiin vaikuttavaa kun 360 lavat ja pidempi peräputki.
Ei sen torpin jälkeen tartte pajoa sijoittaa lisää kun saa runkokitin.
Mula on ollut molemmat.
Noi yli 4 min lentoajat voi unohtaa näillä vehkeillä.
Itsellä on vjaa 3400 rpm nupissa, lentoaika 3:40 1450 mAh akuilla kun akullisella muistaa lentää muutaman funneli kasin.
Näin pysytään 80% säännön rajoissa.