Kopterit.net
Tekniikka => Sähkömoottorit, noparit, akut, laturit ja becit => Aiheen aloitti: Otou - 07 Elokuu, 2014, 09:39:35
-
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__51506__Turnigy_Bolt_5400mAh_6S_22_8V_65_130C_High_Voltage_Lipoly_Pack.html (http://hobbyking.com/hobbyking/store/__51506__Turnigy_Bolt_5400mAh_6S_22_8V_65_130C_High_Voltage_Lipoly_Pack.html)
Turnigy Bolt series high voltage lithium polymer batteries are here, ready to bring out the next level of power to your high performance model. Turnigy Bolt batteries are built to the absolute highest of standards to provide competition level performance. With features such as gold plated balance leads, silver plated discharge wires and a reformulated matrix to allow you to safely charge them up to 4.35 volts per cell! These batteries are simply unmatched by any other in performance and build quality!
In addition to the higher nominal and max voltage, they are engineered to take high C rate discharge up to 65C continuous. Basically what this means is that these batteries will provide more power in your machine especially during high current draw maneuvers, and they will provide a longer cycle life due to the lower operating temperatures of the pack.
Top notch performance and build quality make these packs ideal for high-demand flying such as 3D helicopters, EDFs, F3A and any other high current draw applications. Each pack is built with heavy duty flexible silicone wire leads and a pre-installed connector ready to handle all you can throw at it. The great thing about the Turnigy Bolt batteries is that you can charge them with any standard lipo charger for basic use, they will simply perform like a standard pack. When using the proper charger such as our Turnigy Neutron chargers, which is designed with special protocol for these LiHV batteries, you can unlock the full potential of the Turnigy Bolt batteries.
More than just a fancy name. TURNIGY Bolt series lithium polymer batteries are built with a LiCo nano-technology substrate complex and an all new CNT (carbon nano tube) additive greatly improving power transfer making the oxidation/reduction reaction more efficient, this helps electrons pass more freely from anode to cathode with less internal impedance. In short; less voltage sag and a higher discharge rate than a similar density lithium polymer (non nano-tech) battery.
For those that love graphs, it means a straighter, longer curve. For pilots it spells stronger throttle punches and unreal straight-up performance.
Unfortunately with other big brands; numbers, ratings and graphs can be fudged. Rest assured, Turnigy Bolt series LiHV packs are the real deal, delivering unparalleled performance!
-
Näyttää hyvältä ja hinta näyttöisi olevan OK!
Mikä on totuus sen jäämme näkemään.
Onko kukaan testannut noita A-spec nanotec akkuja?
-
Joka tai joka toinen vuosi tulee HKlta aina uusi re brandattu akku. Eka nano techit = täyttä kuraa, sitte A-spec nano tech = ihan samaa kuraa, nyt nämä :D ei jotenkin vakuuta.
Jos toimii niin hyvä! mutta epäilen. Itse en ainakaan rupea testailemaan ;D
(http://troll.me/images/the-most-interesting-man-in-the-world/with-all-due-respect-this-is-total-bullshit.jpg)
-
Voi olla. ;D Jotain tossa on varmaan tehty eri tavalla: TURNIGY Bolt series lithium polymer batteries are built with a LiCo nano-technology substrate complex and an all new CNT (carbon nano tube) additive greatly improving power transfer making the oxidation/reduction reaction more efficient, this helps electrons pass more freely from anode to cathode with less internal impedance. In short; less voltage sag and a higher discharge rate than a similar density lithium polymer (non nano-tech) battery.
-
Mä näkisin että, hinta täytyy olla puolet tuosta ennenku kannattee alkaa millekkää.
On niin halpoja nykyään oikeat laatuakut.
-
No eipä ole taaskaan ylistyssanoja säästelty!
Pakko olla ihan s...tanan hyviä ;D
Matti, montako tilasit?
-
Tuo 4.35V kennoteknologiahan on sinällänsä ihan olemassa oleva ja toimivaa kaupallista tekniikkaa, mutta RC puolella ei vissiin ole vielä näkynyt. Tai liekö missään muuallakaan missä on suuret C arvot kyseessä? Ei siinä, mielenkiinnolla odotan jotain tuloksia että miten nuo pärjää, etenkin kestävyyden suhteen.
-
No eipä ole taaskaan ylistyssanoja säästelty!
Pakko olla ihan s...tanan hyviä ;D
Matti, montako tilasit?
En oo tilannut mullahan on jo genssejä.
En myöskään usko että genssi on viimeinen sana akku tekniikassa.
Jäämme näkemään!!
-
RCG:ssä oli juttua kans. Olivat epäilleet, että olisi onnistuttu kopioimaan Revolectrixin vastaava. Toiset epäilivät, että ei speksit ihan pidä paikkaansa, kun ei ole latureitakaan noihin volttilukemiin.
Jäljelle jää kysymys, että mitä hyötyä tavalliselle RC-leijuttelijalle?
-
Samallahan julkistivat uuden laturin just noille.
HobbyKing Daily - Turnigy NEUTRON CHARGER:
http://youtu.be/cztwyn5Cn0w
-
Tyypillinen esittelyvideo. Paljon puhetta mutta ei mitään asiaa.
-
Mitä tollasilla latureilla tekee? Ei irtoo jytkyä yhtään >:(
-
Mitä tollasilla latureilla tekee? Ei irtoo jytkyä yhtään >:(
RCG:ssä nyypiöt kuolaa niitä. Meilläpäin multistit tietää jo että piskuseen kirkkoveneeseen tuupataan virrat jollain 1500W setillä 8)
-
9-10C lataukset on minimi.
-
Onko kellekään tullut kokemuksia näistä akuista?
-
Toinen vähemmän rummutettu "uutuus" on nää "heavyduty 60C" siniset. Joko näistä on kokemusta että miten nää toimii? Onko vaa entisiin sinisiin vaihdettu jytkympi tarra ja isompi hinta? ::)
-
Toinen vähemmän rummutettu "uutuus" on nää "heavyduty 60C" siniset. Joko näistä on kokemusta että miten nää toimii? Onko vaa entisiin sinisiin vaihdettu jytkympi tarra ja isompi hinta? ::)
Mul oli näitä 5000 mah pattereita kaks (nykyään 1). Toisessa oli vissiin alusta asti yks kenno vähän viallinen, mut en tajunnu vaan hk:lle asiasta valittaa ajoissa ku toimi muuten ihan suht hyvin, mitä ny balansointi oli vähän hidasta. Sit jossain 50. lennolla jännite huonossa kennossa kyykkäs alle 1 volttiin ja akku oli sitä myöten valmis.
-
Ja kun nettiä tarkemmin selaa niin akapaljon on ollu kuolleita liikenteessä😢
-
Itse olen ommu todella tyytyväinen noihin gensseihin, eikä ole tarvetta edes muuta testata. Mutta katsellaan sitten kun näillä joku on ajanut hetken. Omat turnigyn akut ovat kaikki olleet aikamoista shaibaa.
-
Genssit ja Pulset on kyllä olleet hyviä, mutta eihän tuo haittaisi jos puoleen hintaan olisi toimivia vaihtoehtoja :P
-
Tavalliset 40c turnipsit "siniset tiilet" on kyllä toiminut hintaansa nähden hienosti.
-
Minulla myös tavalliset siniset turnipsit ollu ok.
-
Itellä kans oli niitä wanhoja kunnon
40C(?) 30C 5000mAh 6S turnipseja ja noin 320 sykliä ajoin kopteria niillä. Loppua kohden kylmänä IR lukemat alko olla 3.5 - 4.5 mOhm per kenno, mutta käyttölämpösenä kuitenkin jotain 2.5mOhm tasolla, mikä ei minusta ole ollenkaan huonosti. Virtaa niistä ei tosin koskaan otettu enempää kuin 120A piikkinä, mutta kyllä niistä vielä ihan loppuaikana sen sieltä ulos sai. Vaati tosin sen kolme sykliä lämmitystä pohjalle ennen kuin oli iskussaan. Ja lataustahan ne ei kestäny kuin max 2C. Kerran vedin kokeeksi 3C latauksella täyteen ja sen jälkeen ne on ollu vähän pehmoset joka lennon jälkeen :D
Nyt ne palvelee vielä TX-warmerin voimanlähteenä ja siihen käyttöön on kyllä ihan hyvät. Lataan aina 4.0V jännitteeseen niin kestävät varmaan "täytenä" varastointia maailman tappiin asti.
Uusista turnipseista ei ole kokemusta että vieläkö pystyvät samaan. Mielenkiinnolla kuulisin kommentteja mihin ne pystyy.
-
Lisättäköön vielä et mul on noita 40c sinisiä tiiliä 4 ja ne on kyllä toiminu erinomaosesti, antavat virtaa hyvin ja kestää 4-5 c latausta. Oikein hyviä olleet hintaansa nähden.
-
Viime syksynä ostin 600Poroon Turnigyn HD akut, 3.3Ah 60C. Syklejä on vielä vähän ja ovat
toimineet niin kuin pitääkin. Ovat ulkomitoiltaan hieman suuremmat ja painavammat kuin vastaavat Genssit, mahtuvat kuitenkin em. kopuun. Hintaa niillä oli muistaakseni suunnilleen puolet vastaavista Gensseistä.
Minun käytössä aikaisemmat Turnipsit ovat syklien myötä pikkuhiljaa hyytyneet, Gensseistä on aina rikkoutunut yksi kenno ja akku on siksi poistunut kokonaan lennätyskäytöstä. Nämä rikkoutuneet
Genssit ovat olleet 5.3Ah akkuja.
-
Itellä kans oli niitä wanhoja kunnon 40C(?) 30C 5000mAh 6S turnipseja ja noin 320 sykliä ajoin kopteria niillä. Loppua kohden kylmänä IR lukemat alko olla 3.5 - 4.5 mOhm per kenno, mutta käyttölämpösenä kuitenkin jotain 2.5mOhm tasolla, mikä ei minusta ole ollenkaan huonosti. Virtaa niistä ei tosin koskaan otettu enempää kuin 120A piikkinä, mutta kyllä niistä vielä ihan loppuaikana sen sieltä ulos sai. Vaati tosin sen kolme sykliä lämmitystä pohjalle ennen kuin oli iskussaan. Ja lataustahan ne ei kestäny kuin max 2C. Kerran vedin kokeeksi 3C latauksella täyteen ja sen jälkeen ne on ollu vähän pehmoset joka lennon jälkeen :D
Nyt ne palvelee vielä TX-warmerin voimanlähteenä ja siihen käyttöön on kyllä ihan hyvät. Lataan aina 4.0V jännitteeseen niin kestävät varmaan "täytenä" varastointia maailman tappiin asti.
Uusista turnipseista ei ole kokemusta että vieläkö pystyvät samaan. Mielenkiinnolla kuulisin kommentteja mihin ne pystyy.
Mielenkiintosta. Ittellä vanhoja 135 lentoa rankasti pahoinpideltyjä 5000mah 60c genssejä joiden sisänen resistanssi on joku ~2mOhm per kenno. Noi tuntuu taivaalla aivan kuolleelta ja tulee lennolta tosi kuumana sekä pullistuu genssin tiukasta kuoresta huolimatta niin paljo että koneen runko ahistaa. Aina mietityttää uskaltaako edes ottaa sisään. Ei tee mieli laittaa edes kunnon lentotiloja päälle vaan lentelen matalilla kiekoilla pehmeesti.
Sitte on vähä tuoreempaa vastaavaa genssiä mistä näistäkin kyllä paras terä karussa mutta laturin mittari näyttää jotain 1.3-1.5 lukemia per kenno. Näitä voi sentään vielä huuattaa :D
Veikkaan että jos olis joku 3mOhm per kenno ni ei vois lentää ollenkaan ku alijännitesuojat laukeis heti.
-
Nojoo, ei niistä virtaa otetakaan silloin enää juuri mitään kun IR on yli 3mOhm, itselläkin sen huomas selvästi että ei edes repimällä saanu yli 80A virtoja ulos ja kierrokset kyykkäs helposti. Mulla on vaan sen verran nuhanen setuppi muutenkin ettei akuilta vaadita kovin paljoa. Jos meinaa yli 200A virtoja vetää niin varmasti vaaditaan matalat IRt akuilta :)
-
Mulla uusin 12s gensi lentoja noin 150 paska mikä paska. Turnipsii kehiin ja lentoja 50 niin vieläki halvemmaks tulee.
-
Lennätän vaikka maalämmöllä ennemmin kuin ostan Turnigyä :D
-
Niin minäkin mutta alkaa gensin laatu heitelemään. Mikä lipo merkki on nyt kunkku? En vain enää gensejä osta. Minun paska lennoila pitäis lentää 500 cykliä. Harvoin menee alle 40% lipon purut.
-
Niin minäkin mutta alkaa gensin laatu heitelemään. Mikä lipo merkki on nyt kunkku? En vain enää gensejä osta. Minun paska lennoila pitäis lentää 500 cykliä. Harvoin menee alle 40% lipon purut.
Mä kuulun kanssa kastiin joka on turnigyjä ostanu kymmeniä ja myös sen viimesen! ihan paskaa ilman takuuta!
Isot genssit on itsellä toiminu hyvin. 100 lentoa on aikamoinen saavutus tolla mun tekniikalla joka kyllä ulosmittaa akut kunnolla. Välillä on menny enemmän sisään ku tarroissa lukee ja välillä on säilytetty täytenä viikkoja ellei kuukausia. Hyvin on siihen nähden toiminu. Turnigyt on hajonnu täysin siinä 10-50 lennon tietämillä ihan kesyllä vakiotekniikalla ja oikeaoppisellakin käytöllä.
En sano että genssi olis ainut oikea. Onhan noissa pienissä laatu heitelly.
Akuissa on tärkeetä ostaa aina mahdollisimman isoa C lukua. se on aivan tyhjää hommaa laskea kulutusta ja ottaa jotain 30C akkuja. aina ne on huomattavasti lyhytikäsempiä ku vastaavat vaikka 60c akut.
Mä voi kyllä hyvillä mielin ostaa genssiä. tai pulsea ennenku joku toteaa paskaksi. itsellä toiminu noi 12s 3000 pulset hyvin joskaan lentoja ei ole vielä ihan hirveästi. Myös SLS on ainakin joskus aikanaan osottautunu todella hyväksi akuksi.
Onhan näitä merkkejä. Nykyään ollaan sen verta onnellisessa asemassa kiitos HFF, Kopterit.fi jne että niitä saa jopa kekkoslovakiasta.
Osassa omista 5000mah 12s gensseistä (60c) on jo yli 150 lentoa tolla hirviötekniikalla. Alkaa olemaan tiensä päässä mutta rauhassa noilla lentää vielä hyvin.
Aina ladattu 4C
en suosittele isompia latausvirtoja. ei voi tehä akulle hyvää. Akkuvalmistajat kuten genssi suosittelee max 3c latausta. varmasti syystä.
-
Henk. koht. en osta Genssejäkään. Enkä missään suosittele kenellekkään. Osteltiin niitä autotouhuihin aikalailla. Suurin osa hajosi melkein heti.
Ja viimesen tapin takaa oli C-luvut että varmasti riittää.
-
Auto touhuissa omat genssit käy ja kukkuu edelleen parhaiten. Osassa jo 500 sykliä takana ajat sitten. Kisoissa tuo on edelleen se eniten käytetty.
-
Vaihtakaa kunnon akut :) Kestää käyttöä, ja säilytystä.
-
No hyvin nämä toimii ja kestää ;D miksi vaihtaa?
-
Pelittää vielä paremmin ;)
-
No mitkäs nyt on niitä kunnon akkuja sitte?
-
Onkai niitä montakin, mutta hyviä kokemuksia on Revolectrix merkistä.
Tietääkseni ei oo kellään täällä pohjoisessa päin ollu probleemaa.
Mulla oli yhdessä, ja uusi nasahti välittömästi kotiin ilman mutinoita, kyselyitä ja lähettelyjä ym.
Kestää nopeaa purkua ja välitömästi kuumana naamatonta latausta.
Enää en osta kuin yhden akun laitteeseen kuin laitteeseen.
Lataan sen yhden melkein siinä samassa ajassa kuin jos vaihtaisin toisen akun tilalle.
En näe mitään syytä enää omistaa kahta akkua.
Yksi kunnon akku, ja kunnolliset latauskamppeet helpottaa elämää kummasti.
Thunder Powerista ei niin hyviä ajatuksia ittellä.
-
Hmm. Hinta kolmin kertainen. Tuohon hintaan saa olla muutama gens. Susi.
No jokainen taplaa tyylillään.
-
Hmm. Hinta kolmin kertainen. Tuohon hintaan saa olla muutama gens. Susi.
No jokainen taplaa tyylillään.
Siis revo vs. Gensu vai? Samaan hintaluokkaan ne menee, esim 2200 3S revo: http://www.store.revolectrix.com/Products/DIAMOND-Label-60C-LiPO-batteries-XH-equpped/Revolectrix-2200mAh-3S-Lipo-Diamond-Label-GP-KO-JST-XH-Balance-Connector
ja gensu: http://fi.eurorc.com/product/1361/gens-ace-2200mah-111v-55c-3s1p-lipo-battery-pack
-
Pitääpä vaikka ostaa yks limpu revolectrix lipoja. Autoon tulee kun mennään lähelle 200km/h niin sitte.
-
Itse käytän eniten 2s akkuja. Nämä olivat lähelle sitä mitä käytän http://www.store.revolectrix.com/Products/DIAMOND-Label-60C-LiPO-batteries-XH-equpped/Revolectrix-5000mAh-2S-Lipo-Diamond-Label-GP-KO-JST-XH-Balance-Connector
Laskeppa tuosta tulleineen posteineen. Hinta muuttuu odotuksineen aika pahasti. ;D
-
Noi Revothan on pääsääntöisesti halvempia kun genssit. esim 6S 5000mah 60c n130$. toki en huomioinut mitään rahteja
-
Jos revot kestää vähintään 150 cycklii niin kannattaa. Mulla uusin genssi alko höpöttään 100 cyklissä. Toimii vielä mutta eipä otetta kaikkia tehoja ulos. Pienet 450L gensit kuoli jo 40 cyklissä. Ne oli kyllä kuraa. Joka lennolla yge pipipipi.
-
Jos revot kestää vähintään 150 cycklii niin kannattaa. Mulla uusin genssi alko höpöttään 100 cyklissä. Toimii vielä mutta eipä otetta kaikkia tehoja ulos. Pienet 450L gensit kuoli jo 40 cyklissä. Ne oli kyllä kuraa. Joka lennolla yge pipipipi.
Sähän lentelet niissä yber pakkasissa. Eihän akut oo kylmiä ku käytät niitä?
-
Itse käytän eniten 2s akkuja. Nämä olivat lähelle sitä mitä käytän http://www.store.revolectrix.com/Products/DIAMOND-Label-60C-LiPO-batteries-XH-equpped/Revolectrix-5000mAh-2S-Lipo-Diamond-Label-GP-KO-JST-XH-Balance-Connector
Laskeppa tuosta tulleineen posteineen. Hinta muuttuu odotuksineen aika pahasti. ;D
Tuosta tulee revolle hintaa 69€ ja lähin vastaava gensu eurorc:ltä 50€ joka sattuu olemaan alennuksessa. Normi 60€
Hinnat tulleineen posteineen. Revo siis normihinnoilla 15% kalliimpi Tässä tapauksessa. Samaa hintaluokkaa mielestäni.
-
Sähän lentelet niissä yber pakkasissa. Eihän akut oo kylmiä ku käytät niitä?
Itsellä tuli ihan sama mieleen. Eteenkin latauksessa voi tehdä pahaa jos on liian kylmä akku. Jos normaalisti lipo kestää latausta 4.2V jännitteeseen niin nollassa se ei enää kestäkään latausta kuin ehkä 4.0V jännitteeseen, -10 asteessa oli muistaakseni jo 3.6V yläraja ylijännitteelle missä vahinkoa alkaa tulemaan.
En sitten tiedä miten kestävät purkua vastaavissa lämpötiloissa, mutta kyllähän sieltä C luku laskee aika reippaasti sitä mukaa kuin IR lukemat nousee.
-
Näinpä juuri sen enempää faktoja tarkistamatta.
Akut tulee pitää lämpösinä aina ennen ja jälkeen lentojen. Esim auto käynnissä ja siellä tai laturisalkun sisällä powerien lämmittämänä.
Lennolla ne kyllä pysyy lämpösenä ku tollanen iso pötkö on sen verta massiivinen että vaikkei sitä kuormituksella lämmitä ni ei se kyllä siinä viidessä minuutissa kerkee jäähtyäkkään...
-
Pienet 450L gensit kuoli jo 40 cyklissä. Ne oli kyllä kuraa. Joka lennolla yge pipipipi.
Sulle on sattunut sitten joku hyvä erä kun noin kauan kesti ;D Vuosi sitten kun ostin niin ne oli ihan onnettomia jo ekasta lennosta asti. Nuo siis 1450mah 6s. 1800 6s genssit taas oli ainakin IR:n osalta loistavat.
-
1450 6s oli mullakin kuraa. Muut on ollu hyviä
-
1450 6s oli mullakin kuraa. Muut on ollu hyviä
Mulla on pelannut hyvin.
Vanhimmissa on kuve täynnä lataus viivoja. Nekin potkii ihan OK. Kapasiteetti on pikkusen laskennu.
Ja toinen ei mee enää balanssiin.
-
Harvoin on tullu ladattua kentällä kovilla pakkasilla. Ei silloin jaksa lennellä kuin jonku lipon. Onhan se mahdollista että kylmä on tehny tuhoa. Varsinki 450L lipoille. Katsoa kuiten muita merkkejä ja testailla. Revon hv lipot olis ehkä hyät ja lataa vaan 4.2V. Nyt kun revolectrix laturi niin sinne voi laittaa kuinka kylmä on ulkona kun lataa. En o testanu miten toimii.
-
Se revon laturin "kylmäsuoja" oli ainakin itellä sitä että jos laturi oli riittävän kylmä niin sitten jätettiin kennojännite latauksessa 4.1V. Saattaapi nollakeleillä nippanappa riittää jos ei päästä akkuja liian kylmäksi, mutta kovemmilla pakkasilla siitä ei taida olla iloa. Tuokin on vähän huono jos ei mitään lämpöanturia ole akussa kiinni niin isot pakathan on lämpimiä lennon jälkeen. Sitten jos lisäksi vetää heti isolla virralla täyteen niin eivät ehdi jähtyä latauksessa. Silloin ei ole hirveesti hyötyä siitä että laturi kuvittelee ulkona olevan kylmä kun akut on kuitenkin lämpimät. En tiedä sitten miten tuo toimii jos laturi lämpenee käytössä, että lähteekö tuo "kylmätila" joskus itekseen pois päältä. Kerran kannoin laturit ulkoa sisälle ja vähän kyrsi kun en millään saanu lataamaan sitä akkuja täyteen kun se oli sitä mieltä että nyt on kylmä, vaikka akut oli huoneenlämpöiset ja laturikin lämpes siinä käyttölämpöön kun hetken odotteli.