Kopterit.net

Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Koippa - 30 Heinäkuu, 2015, 06:10:09

Otsikko: Trex 550 FB
Kirjoitti: Koippa - 30 Heinäkuu, 2015, 06:10:09
Osaiskos joku neuvoo millä saa allun tankosessa nupissa nopeutettuu liikkeitä. Menee rollit niin hitaasti vaikka swash kääntyy kyllä rajoille asti. Ei nyt ehi muokkaan FBL nupiksi ennen lauantaita.
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: zxiicci - 30 Heinäkuu, 2015, 08:32:06
Allun nupeissa ei paljon säätö mahdollisuuksia ole.  Kevyemmät stabbarit on yksi vaihtoehto tai sitte otat kunnolla eteenpäin vauhtia niin alkaa kääntyilee
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: Korppi - 30 Heinäkuu, 2015, 08:41:09
Kierroksia lisää?
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: Koippa - 30 Heinäkuu, 2015, 09:15:39
Kiekat tapissa. Kai niil vähäsil linkkien säädöillä jotain vaikutusta on mut mä en tiiä mitä. On siel kohtuudella säätöreikiä.
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: viltsu - 30 Heinäkuu, 2015, 09:38:44
Allun nuppista en tiedä mutta jos stabilointi tangon vaikutusta pystyy säätämään linkkejä muuttamalla nupissa sillä voisi saada hieman liikettä lisää. Pitäisihän 550 allu 3d kopterina aika nopeasti kääntyä. onko sulla miten paljon dual rate arvoa ail/ele suunnissa?
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: Koippa - 30 Heinäkuu, 2015, 10:03:46
Siin on liikettä sen mitä swashissa varaa kallistuu. Rollikin on vaikee vatää ku niin hidas. Mikähän linkki siihen stabbarin vakautukseen vaikuttaa?
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: Anselmo - 30 Heinäkuu, 2015, 10:36:23
Mulla ainakin kuussatkussa on ylemmän mikseri varren kiinnitys stabbarin keinuun. Tossa on ohjekirjan mukaan kaksi vaihtoehtoa: sisemmät 3d ja ulommat sport. Myös stabbari tangon pituudella on merkitystä.
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: Koippa - 30 Heinäkuu, 2015, 14:05:50
Pitää rukata illalla tai la viimeistään.
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: rane78 - 30 Heinäkuu, 2015, 14:10:29
Kevyemmät lätkät ja ruuvat ne niin syvälle kuin mahdollista. Leijjutus tulee epähetkemmäksi, mutta kääntyy paremmim. 6s 550 ei lähtökohtaisesti ole kovin räyhä, joten limitit tulee toki nopeaan vastaan.

Onko mankaata cyclicring päällä? Expot kannattaa pistää mahd pieneksi ja kopuhomnissa dualrateja ei tarvi. Onko allun lavat?
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: Koippa - 30 Heinäkuu, 2015, 14:56:55
Siin on ihan vakio kamat. Kiitti neuvoista. Pitää jotain koittaa illalla.
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: viltsu - 30 Heinäkuu, 2015, 15:43:04
Onko mankaata cyclicring päällä? Expot kannattaa pistää mahd pieneksi ja kopuhomnissa dualrateja ei tarvi. Onko allun lavat?
[/quote]

Dualratejen käyttö riippuu ihan siitä mitä tekee kopterilla. Varsinkin leijunnassa aika pakolliset jos meinaa saada edes jollain lailla näyttämään tasaiselta liikehdinnän. Expot sama homma Nämä asiat tosin on ihan mieltymyksistä kiinni, mutta taivaallakin jos haluaa saada ajettua tarkasti on jonkin verran expoja oltava.
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: Koippa - 30 Heinäkuu, 2015, 17:44:19
Ei rane mulle perusteita tarvi kertoo. Nyt vaan pitäs saada vähän räyhähenkee enemmän. Vitsi ku ei oo M3 jenkapakkaa, niin sais lyhennettyy stabbarin tankoo. No porasin uudet reijät jolla saa vähän reagointii pienennettyy. Testailua....

Kyl voi sanoo suoraan, et se joka pärjää FB vs. FBL on kyllä kova jätkä. FBL pitää kuitenkin asentonsa niin hyvin ja FB pyrkii vaakalennosta hidastaan.
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: Tohtori R - 30 Heinäkuu, 2015, 18:00:03
Lienee selvää että kun halutaan räyhähenkeä ja kääntyvyyttä ni ei kannata tarjota dualrateja eikä expoja. Expohan on mieltymys asia kuinka paljoon milläkin akselilla tottunu mutta dualratet vaan yksiselitteisesti rajottaa.
Otsikko: Vs: Trex 550 FB
Kirjoitti: Koippa - 30 Heinäkuu, 2015, 19:51:16
No nyt alko tapahtuu. Vähän oli vähemmän kulmii swashissa ku muistin. Oli varmaan lähellä ohjekirjaa. Menee muuten nätimmin niillä poratuilla reijillä kuin ennen. Ja tapahtuu ku vetää tikun laitaan. 100% en ees kokeillu. Oli idle 1:ssä joku 80%..... Riittävästi... Mut ei se vaan kulje sillai ku iso. Jotenki menee niinku jarrut päällä taivaalla.