Kopterit.net
Tekniikka => Teoria => Aiheen aloitti: Hayabusa - 18 Syyskuu, 2015, 06:35:33
-
Miten on käytätkö keraamista rasvaa painelaakerissa
Autopuolella on voimakkaasti siirrytty Dry Fluid käyttöön
Oletko kokeillut ?
http://www.youtube.com/watch?v=DKkYJJtHROc&sns=em
Meinasin itse laittaa , saa nähdä kuin voitelee ja pysyy
-
Eikö tämä mainos kuuluisi yritysosioon ?
Itse epäilen koska isoissakin koneissa vanhat aineet parhaita. Uudet erikoisuudet maksaa paljon mutta ei toimi.
-
Eikö tämä mainos kuuluisi yritysosioon ?
Sorry OT. Niin kuin millä perusteella tämä on mainos? Pitäiskö myös kaikkien, jotka ovat saaneet joskus joltain firmalta ilmaisen T-paidan tai lippiksen kirjoittaa kaikki asiat yritys osioon, jotka vähänkään liippaavat em. firmoja HÄ?
-
Kyseessä on kuitenkin tuotetta myyvä yrittäjä....
-
Ite oon kokeillu kuuden eri valmistajan PTFE pohjasia rasvoja ja yksi on löytynyt toimiva. Muut ollu täyttä kuraa.
Wurth HHS Drylube lunastanu mainoslauseensa omissa käyttökohteissa täydellisesti.
Synteettinen kuiva voiteluaine nopeasti
pyöriville ja liikkuville osille joihin kohdistuu
suuri rasitus. Tarrautuu voideltavalle pinnalle
ja kestää hyvin keskipakoisvoimaa.
Voiteluaineen pinta on kuivuttuaan pölyä ja
likaa hylkivä sekä korroosiolta suojaava. Ei
vahingoita O-renkaita, suojaa ja hoitaa
elastomeerejä. Erittäin hyvä tunkeutuvuus.
Kestää roiske- ja merivettä, heikkoja happoja
ja emäksiä. Lämmönkesto -30 … +100°C,
lyhytaikaisesti +180°C. NLGI-luokka 3.
Käynyt mielesä testata painelaakereiss yms. Mutta en oo vielä kokeillu.
-
Kyseessä on kuitenkin tuotetta myyvä yrittäjä....
Tämähän on varsin asiallinen topicci minusta. Itse olen käyttänyt dryfluidia vaan rattaisiin (niinkuin todennäköisesti moni muukin kopteristi), mutta kysymys kuuluukin voiko/kannattaako ko. litkua käyttää myös painelaakereissa.
-
Dryfluidin etuna on ettei tule ulos niin helposti kun normi rasva.
100 lennon kohdilla / torpissa nuppi tullu avattua niin aika kuivalta on näyttänyt lähes aina
Maku asioita ;)
-
Normaali rasvahan osaltaan estää lian kulkeutumisen laakerille kunhan on tarpeeksi. Pitäisi tutustua tarkemmin mutta jos vain kalvo liukupinnoilla niin ei estä pölyn tms kulkeutumista.
Sanotaanko näin tohon aiempaan, että ajankohta teki tästä mainosmaisen aloituksen. Juuri ottanut valikoimiin kyseisen tuotteen, niin hyvin pitkälti vaikutti mainostamiselta. Muuten topiccina hyvä. Muutenkin tässä voisi kertoa kuin ja kuin usein tms rasvaa jne....
-
Dryfluidin etuna on ettei tule ulos niin helposti kun normi rasva.
100 lennon kohdilla / torpissa nuppi tullu avattua niin aika kuivalta on näyttänyt lähes aina
Maku asioita ;)
Sulla on jotain TriFlowta? Tota käyttänyt jo vuosia http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2717/laakerirasvat/laakerirasva-ep-king-grease-200-g ei katoa mihinkään 200 lennonkaan aikana. Onhan se toki liian halpaa..
-
Mä oon käyttänyt mitä sattuu synteetistä voitelua laakereissa ja hyvin on laakerit toiminu. Kai tuokin toimii jos motonetin 2€ aineetkin toimii. Painelaakerit pitää anyway vaihtaa n.200 syklin jälkeen.
-
Litium rasvaa purkista. Hyvin pelaa ja leviää pitkin lapoja.
Aina on ollu laakerit rasvassa kun on nuppi avattu.
Kyllähän kuiva voitelukin toimii. Aikansa toimii myös ilman voitelua. Ja tämäkin aika saattaa olla monelle riittävä. :)
Tuotteita tulee ja tuotteita menee. Hyvä että on valinnan varaa. :)
-
Raskaissa koneissa eräs pajamies sanoi, että grafiittirasva pysyy parhaiten. En sit tiiä miten tässä käytössä toimisi ??
-
Raskaissa koneissa eräs pajamies sanoi, että grafiittirasva pysyy parhaiten. En sit tiiä miten tässä käytössä toimisi ??
Aikaa ennen Petro-Canadan punaista :D :D
-
Ite oon laittanu jotain Allun sluirumia ja hyvin on pelannu. Paitsi Gobliniin en laittanu mitään kun oli jo tehtaan jäljiltä niin hyvissä rasvoissa nuppi ja perä. En jotenkin usko, että tällä noin niinku on the grand scheme of things on hirveen suurta merkitystä.
-
Koippa , herätys .. Olen harrastaja niinkuin sinä , ymmärrätkö .
Mutta asiaan , itse kanssa tuota mietin , kun on aina laittanut keraamisia tuohon
Tarkoitukseen nimettyjä voiteita ..
Ja juuri tuo sotkuisuu ärsyttää ,, no täytyy testaa . Onhan tuossa laakerissa jäätävä paine ainakin isoissa koptereissa
-
Toi wilkkin nimeämä wurthin kama on kyllä hyvää tavaraa monessa paikassa. Töissä tulee paljon käytettyä mutta en ole kopuissa vielä testannut. Täytyy testata.
-
Miten on käytätkö keraamista rasvaa painelaakerissa
Miten ihmeessä rasva voi olla keraamista? :o :o :o Lienee kyseessä taas kerran markkinointiosaston neronleimaus käyttää termiä joka kuulostaa hienolta mutta ei liity millään lailla itse tuotteeseen...
Muistin virkistämiseksi keramiikan määritelmä: "Keramiikka tarkoittaa savipohjaisista raaka-aineista valmistettuja esineitä, jotka ovat käyneet läpi keraamisen polttoprosessin. " Mahtaa olla hauskassa kunnossa ne laakerit hetken päästä kun ensin laittaa keramiikkaa sekaan ;D ;D
-
Raskaissa koneissa eräs pajamies sanoi, että grafiittirasva pysyy parhaiten. En sit tiiä miten tässä käytössä toimisi ??
Joo oikein sitkeetä mlybleeni rasvaa vaan. Ainakin sotkee kaiken tehokkaasti 8)
-
Joo oikein sitkeetä mlybleeni rasvaa vaan. Ainakin sotkee kaiken tehokkaasti 8)
Ja kun rasvaviivaa ei enää synny lavanpitimiltä lapoihin, on aika rasvata laakerit. Molybdeenille ääni täältäkin. Duunissa oon wyrtin kuivalubea koittanut liukupinnoilla, joihin kohdistuu 12 tonnin voima. Voi olla ihan hyvääkin tavaraa. Ei oo enää kumminkaan ollut mun tilauslistalla...
-
DryFluid Extreme on vallannut kopteriskeneä aika mallikkaasti ulkomailla. Kisoissa näki aika monen sitä käyttävän... Mullakin tommonen pullo pyörinyt messissä pari kuukautta, pätevää kamaa ainakin rattaille. Tän videon jälkeen kyl menee testattavaksi painelaakereille myös. Grafiittipohjaista rasvaa oon aiemmin painelaakereille työntänyt, sotkee ikävästi asennuksessa ja ekoilla lennoilla. Pysynyt kyllä sisällä tarpeeks kauan aina, mut kehitys kehittyy ja DryFluid pysyy ainakin mun kassissa...
-
Sorry OT. Niin kuin millä perusteella tämä on mainos? Pitäiskö myös kaikkien, jotka ovat saaneet joskus joltain firmalta ilmaisen T-paidan tai lippiksen kirjoittaa kaikki asiat yritys osioon, jotka vähänkään liippaavat em. firmoja HÄ?
Kauppias ottaa myyntiin ja samoilla hetkillä pistää johdattelevan viestin että "oletko käyttänyt", ei tämä nyt vaikea ole hahmottaa sissi- ja/tai piilomainonnaksi.
Se on vähän siinä ja siinä, hyvä puoli on että on aktiivista toimintaa, huonona voidaan nähdä sekavuus.
Asiaan, niissä harvoissa laakereissa joissa tarvin voitelua (tuppaa oleen lyhyet vaihtovälit) oon pärjänny laskerirasvalla, tais olla femman tommone 20 vuotta kestvä tuubi. Avonaisiin liukupsikkoihin teflonia.
Tästä kuivasta on kyllä paljon hyvää lukenu, on vaan millilitralla hintaa.
-
Koippa , herätys .. Olen harrastaja niinkuin sinä , ymmärrätkö .
Menee nyt ihan OT,
Toki, kaikki sen ymmärtää, mutta olet myös kauppias/maahantuoja. Jos et ole itse huomannut, niin sekoitat usein nämä keskenään. Myös tuotteiden agressiivinen mainonta herättää ihmisissä tunteita. Tollaisessa asemassa vaan vähän joutuu miettimään mikä on soveliasta ja mikä ei. Minä esim. voin ihan hyvin kehua koptereita harrastekäytössä miten vaan. Mutta jos myisin niitä, en voisi käytännössä kuin pysyä faktoissa ja kertoa tietty omia ja muiden kokemuksia. Ei oo helppoo olla kauppias ja harrastaja.
-
Luulo ei ole sun vahvin osaamisen alue Koippa.
Tämä aine kiinnostaa ja kun lähes kaikki tuotteet pitää kokeilla ja jopa epäillä.
Ottakoon se kuka miten haluaa .
Käsittääkseni nuo tuotteet on alkujaan kehitetty teollisuuteen ja etenkin paperiteollisuuden liukupintoihin jossa öljy tai rasva saa paljon kustannuksia aikaiseksi jos tippa putoaa väärään paikkaan.
Voitelukyky pitäisi siis olla todella hyvä , mikä ero on eri valmistajien tuotteissa ? Kuka tietää
Mutta siis alkuperäinen kysymys siis oli
Oletko kokeillut kuivavoitelua painelaakerissa ??????
-
Kaikilla ei ole taas luetun ymmärtäminen vahvinta..
Näistä väärin ymmärtämisistä ym pääsee helposti ulos kun vaan lisää postaukseen:
" p.s myyn kyseistä tuetetta x kaupassa"
-
Toi on kyllä munkin mielestä totta, että agressiivinen mainonta vaikuttaa negatiivisesti.
Skeptisyytenikin on eräs tavaran toimittaja kumonnut, ja tilaus on pistetty sisään. Moni esittelijä on myöskin joutunut pyörtämään lupauksensa...
Jos esittelijä tulee ovesta "takki auki" kertomaan maailman parhaasta tuotteesta, niin mulla ainakin iskee skeptisyys ja piloerektio.
-
Eikös tässä pitänny puhua rasvasta, tarkemin sanottuna voitelu aineesta.
Aina tää keskustelu menee off ja aletaan puhua muusta jonnii joutavasta.
-
Mutta siis alkuperäinen kysymys siis oli
Oletko kokeillut kuivavoitelua painelaakerissa ??????
Eikä ollut. Alkuperäinen kysymys sisälsi sanan keraaminen enkä ole saanut vastausta esittämääni kysymykseen että miten keramiikka liittyy tähän aiheeseen? :)
-
Näkökulmia ja kokemuksia pitää myös tuoda esille.
-
Toi wilkkin nimeämä wurthin kama on kyllä hyvää tavaraa monessa paikassa. Töissä tulee paljon käytettyä mutta en ole kopuissa vielä testannut. Täytyy testata.
Tuo jättää sitte yllättävän paksun kalvon. Ei kannata ainakaan peräakseliin laittaa, rupee perä tahmaamaan. Tohtorille annoin purkin, kommentoinee toimiiko sablinin rattaissa. En oo kyllä nähny pakottavaa tarvetta kokeilla painelaakereissakaan. Käyttäny ihan sitkastettua synteettistä kirkasta vassua. Nupissa ollu sen verran tiukat sovitteet ettei hiekkapöly oo pahemmin päässy sekaan. Jos on avonaisempi paikka nii tuo vois ollakki kokeilemisen arvonen. Vassu kun on vihon viimen aine keräämään kaikki hiekkajyvät ja pölyt. Toimii kivasti hiontatahna. Ja kyllähän keskipakovoima pyrkii poistamaan kaikki sitkastamattomat rasvat suojaamattomista laakereista jne.
-
Mulle on tärkeintä ja varmasti monelle muullekkin pilotille, että kone toimii moitteetta niin helteessä kuin susirajan pakkasissa. Voi olla melko hankala määrittää miten rasvat painelaakerissa toimii paremmin kuin jokin muu.
Tosi on se, ettäjos puhutaan 700 kokoluokan härvelistä, niin voimat jotka kohdistuvat laakereille ovat melko kovat, mutta painelaakerille kohdistuu "ulosvetävää" voimaa, joten ei siellä ole must mitää uuber mömmöjä olla. Niin kuin sanoin jo en ole koittanut, mutta olen varma että dry fluidi toimii varmasti ainakin yhtä hyvin kuin mätönetin rasvat. Ehkä koitan josku ainakin rattaisiin.
-
Jos tätä ensin mainittua tai vaikka Wilikin mainitsemaa sörsseliä käyttää, niin pitääkö laakereiden olla puhtaat vanhoista rasvoista? Painelaakeria voi nimittäin olla vaikea saada täysin puhtaaksi, ellei nyt sitten ole olemassa jotain liuotusmenetelmää.
-
Täytyy olla !
Tässä tuotteessa on juuri keskitytty tuon kertymän poissulkemiseen
Ja jos tuo toimii autoissa jotka todellakin on jatkuvasti äärimmäisessä olosuhteessa niin todella
Odotettavaa on se että ei kerää pölyä .
No käytön jälkeen se sitten tietää :)
Oma asenne on usein kokeile ja sitten tiedät
-
Muinoin koulussa opetettiin, että vanhaa painelaakeriakaan ei saa ikinä pestä, koska jäämiä ei saa riittävän tarkasti pois. Kerran kumminkin tuollaiseen sorruin, ja lopputulos oli katrastofaalinen. Voi olla, että nyky-laakerit ovat erilaisia..
Silloinen laakeri oli halkaisijaltaan jotain 70mm luokkaa.., ehkä halkaisija voi vaikuttaa? Itse en asiaan usko.
-
Ihan mielenkiinnosta kui monta lentoa on ollu alla jos tuo laakeri on jollain hajonnu?
-
Tuon puhdistuksen osalta ite mietin että jos vanhan pinnan päälle laittaa jotain uutta tuotetta joka rakenteeltan ja koostumukselta on ihan eri tuote niin silloin puhdistaisin huvin.
Kuiva voiteluaineet ja rasvat on kuin yö ja päivä , en sekottaisi niitä
-
Ei nyt muista onko painelaakerit hajonneet ilman tonttausta, mutta omatunto kolkutti, kun edellä puhuttiin voiteluväleistä...
-
Ite oon törkänny ihan owb rasvaa painelaakereille. Karvan alta 500 lentoo rokkaillu laakerit.
-
Mun kopun painelaakerit tonttauksen jälkeen on pykältäneet enempi tai vähempi. En ota kantaa milloin ne pitää vaihtaa. Varmasti lentotyyli voi vaikuttaa siihen. Pykältävää laakeria ei ainakaan voi verrata uuteen.
Torpattaessa, on mielestäni aivan sama mitä mämmiä laakereihin on laittanut. Jos laakerit pykältää, niin sellaista rasvaa ei mielestäni ole keksitty, joka poistaa pykällyksen, tai estäisi pykällyksen.
-
Ei nyt muista onko painelaakerit hajonneet ilman tonttausta, mutta omatunto kolkutti, kun edellä puhuttiin voiteluväleistä...
Hifisteliöitten hömpötystä :o Pekka muistat vaan sillon tällön torppailla nii pysyy hyvänä :D Voit vaikka vähä pidentääkki väliä. Nehän oli A1 kuntoset viimeksikin ;)
-
Kuivarasvat voi olla hyviä jos on hyvä tuote. Kuka sanoo, että nää koptereille myytävät aineet on hyviä? Teollisuuden aineet ei aina sovellu välttämättä erilaisiin kohteisiin, yleensä on aika tarkasti määritelty käyttökohde ja olosuhteet. Autopuolella taidetaan auto purkaa sen verran usein palasiksi, et on melkein sama mitä siel on kunhan ei kerää pölyä. Kopterin lapojen painelaakereihin ei taas pöly helposti mee keskipakovoiman ansiosta, ja harva sitä hiekkapölyssä lennättää. Kyllä toi painelaakereiden vaihtoväli muutenkin taitaa olla sellainen, et mikä vaan kohtuullinen rasva pysyy. Jos metalliin tulee jälki, niin laakeri on joka tapauksessa vaihtokunossa.
Tähän voisikin heittää kysymyksen, toimisiko kartiorullalaakeri korvaamassa normi laakerin ja painelaakerin? Tarkoitettu ottaan kuitenkin akselin suuntaisia ja ristikkäisiä voimia vastaan?
Hayabusa: Ehkä kannattaisi laittaa profiiliisi näkymään että olet HFF-kauppias ite. Kannattaa myös opetella ottaan kritiikkiä vastaan eikä lupailla asioita jotka ei pidä paikkansa. Monet ostaa goblininsa halvemmalla euroopasta kuin "euroopan halvimmat hinnat" omaavasta HFF:stä. Ota mallia muista suomalaisista kauppiaista.
-
Tuo jättää sitte yllättävän paksun kalvon. Ei kannata ainakaan peräakseliin laittaa, rupee perä tahmaamaan. Tohtorille annoin purkin, kommentoinee toimiiko sablinin rattaissa. En oo kyllä nähny pakottavaa tarvetta kokeilla painelaakereissakaan. Käyttäny ihan sitkastettua synteettistä kirkasta vassua. Nupissa ollu sen verran tiukat sovitteet ettei hiekkapöly oo pahemmin päässy sekaan. Jos on avonaisempi paikka nii tuo vois ollakki kokeilemisen arvonen. Vassu kun on vihon viimen aine keräämään kaikki hiekkajyvät ja pölyt. Toimii kivasti hiontatahna. Ja kyllähän keskipakovoima pyrkii poistamaan kaikki sitkastamattomat rasvat suojaamattomista laakereista jne.
Joo akseleissa kun en käytä mitään voitelua. eikös silloin ole jotain pielessä jos joutuu käyttämään? saahan ne herkäksi muutenkin kun jaksaa hieroa. goblineissa tosin tarvii tehdä enemmän herkistelyä kun esim alluissa.
-
Painelaakerit vaihdan siinä kohtaa, kun lapakehällä näkyy uraa toisella puolella. Silloin ne on kuluneet. En laske lentojen määriä, joten en osaa sanoa miten monta lentoa ne isossa kopterissa kestävät. Käytän grafiittipohjaista rasvaa. Eaglessa on reikä lavanpitimessä laakerien kohdalla mistä voisi tiputtaa öljyä laakereille, ei ole koskaan tullut sitä tehtyä. Kuivavoitelua aion kokeilla ja rattaissa olen jo kokeillutkin, Eaglen rattaissa toimii hyvin. Eaglen päärattaita meni meillä sähköön siirtymisen jälkeen aika monta, ennenkuin löytyi oikea rasva ja välykset. Se vanha toimiva tökötti oli yhdeltä kaverilta saatu turbiineissa käytetty rasva, kuulemma sairaan kallista. Ei ne Hirobon rattaatkaan ole halpoja, joten rasvassa ei kannata säästää jos se vaan toimii. Yhtään ratasta ei ole kuivavoitelun aikana mennyt ainakaan vielä.
-
Miten on käytätkö keraamista rasvaa painelaakerissa
Voisitko säikeen aloittaja viimeinkin selittää tuon sanan "keraamista"?
-
Mulla on nykyään käytössä weldtite tf2 rasvaa. Tarkoitettu polkupyörän laakereihin ja vastaaviin. Mukana tuli loistava annostelija jolla saa rasvan tarkasti annosteltua.
Z3/Tapatalk
-
Voisitko säikeen aloittaja viimeinkin selittää tuon sanan "keraamista"?
Googleta vaikka "dryfluid ceramic lubricant", kyllä siellä keraamisista partikkeleista puhutaan.
En ole säikeen aloittaja, mutta vastaan silti.
-
No todella! :) Kuulostaa todella kummalliselta, keramiikka kun on materiaali jolla on hyvä teroittaa kovaa terästä olevia veitsiä. Ei tule ensimmäiseksi mieleen käyttää keraamisia partikkeleita ainakaan voitelemiseen, hiomiseen lähinnä :P
-
Auton maalipintaan löytyy myös keraamisia pinnoitteita. Olen testannut kahta erilaista ja ovat mielestäni hyviä, tosin melko arvokkaita nekin. Joten tuskin pelkkää mainosta tuo sana "keraaminen"
-
Kysyjälle siis viestini " tärkein asia"
DY Bearing Grease Premium is a supreme-performance lubricant for extreme overload conditions in highly-loaded bearings. The grease combines the unique features of synthetic-base fluids with those of a high-quality lithium complex thickener. The wax-free nature of synthetic fluids and low coefficient of friction provide very low running torque. This grease reduces operating temperatures in the load zone of spherical roller- and ball-bearings. The lithium complex thickener contributes excellent adhesion, structural stability and resistance to water. The grease has a high level of ceramic stability and is formulated with special additive combinations to
Se että kysyjä paneutuu tähän , niin voin hyvin asiaa valaista
Tuolla autopuolella vuonna 1990-2002 puhuttiin grafiitti ja keramisista
Rasvoista
Ite siis olen käyttänyt HUDY painelaakeri rasvaa
( Koippa ) onkohan toivomuksesi mahdollinen . Minua sitoo tehtaan hinnat ja jos tarkkana
Selvität niin osa meidän koptereista on jopa alle tehtaan hinnat.
Ja toisaalta jos sinulla on minulle asiaa toivon että lähestyt minua henkilökohtaisella tasolla
Jos en hyväksy sinua fb kaveriksi enkä fb ryhmään , tuskin tämä on oikea tapa ilmaista ärtymystäsi
-
Näköjään tätä offitopiccia jatketaan vielä tämän verran. Nämä kuuluisi paremmin risut ja ruusut osion alle.
Valitettavasti Hayabusa, en ole ollut tulossa ryhmääsi, kun en sinulta enkä muiltakaan ole Goblinia ostanut. Harhaanjohtava mainonta vaan ottaa kupoliin. Eräänä kauniina päivänä ilmaisit, että teillä on euroopan halvimmat hinnat ja seuranta muihin liikkeisiin, jotta osaatte laskea alemmaksi. Olisin ehkä voinutkin ostaa sinulta koneen kun oli tarvetta. Katselin kuitenkin läpi muitakin sivustoja ja saman koneen sai noin 10% halvemmalla muualta. Se että sinua sitoo tehtaan hinnat ja se että kerrot valheellisesti hintanne olevan euroopan halvin(mainitsemalla liikkeet jota seuraat ja kyseisistä liikkeistä löyty halvemmalla) on ihan eri asia. Ei kannata ottaa hernettä nenään siitä että joku ne sinulle kertoo. En halua julkisesti kirjoittaa muita asioita mihin sinun kannattaisi kiinnittää huomiota. Koita ottaa opiksi. Kaikissa meissä on vikamme, mutta ei kannata ruveta kirjoittamaan valheita jos olet ärsyyntynyt.
Niin toivoin, että laitat näkyviin olevasi HFF-kauppias. Ainut toivomus viestissä.
Sitten asiaan. Mun huonolla lontoolla tossa lukee vain että on synteettispohjainen litiumkomponenttirasva. Keraminen lukee tuolla "keraaminen vakaus".....jää epäselväksi mitä tarkoittanee. Monet raskaskonerasvat ovat litium-rasvoja.
Hudyllä näyttää olevan grafiittirasvaa ja diffirasvaa (silikonipohjainen)valikoimissa. Jälkimmäistä suositellaan painelaakereihin.
-
Enään pitää odottaa että tämä ympyrä sulkeutuu sillä että eräs tietty ylläpitäjä postaa tähän ketjuun.
On topic:
Mun alalla opetettiin että grafiitti yms rasvat vain rattaisiin ja muualle aivan muuta.
Edit: mulla on päässä muutenkin vikaa, mutta luki häriöstä huolimatta erään kauppiaan tunnuksella tehdyt postaukset on paikoitellen aika hoono soomi, uhraa muutama minuutti enemmän aikaa sisällön ynnäämiseen ja sen ulostamiseen, niin hyvä tulee.
-
Rauhotutaanpas nyt taas puolin ja toisin. Ei tää nyt voi näin vakavaa olla.
Lähtekää torpille. Se helpottaa :)
-
Rauhotutaanpas nyt taas puolin ja toisin. Ei tää nyt voi näin vakavaa olla.
Lähtekää torpille. Se helpottaa :)
Tänne vai? ::)
-
Kopteristin pyhiinvaelluskohde :D
-
Kopteristin pyhiinvaelluskohde :D
07550 Torppi
http://goo.gl/maps/5HSIw
Vaelluskohde ;D
-
Kopterit.net:n tosikkopitoisuus lienee jotain muilla aloilla tavoittamatonta, ei voi nauramatta lukea tai muuten hermostuu itse kun provoja satelee joka suunnasta. Hyväntahtoisuus? Ei ole kauheasti nähty tällä forumilla, ainakaan jos tunnustaa kiinanromuja lennättävänsä. Ainoa kommentti aina on ollut että väärän merkkiset kamat...
-
Hei jätkät ihan oikeesti... Se on ihn sama mitä rasvaa sinne painelaakereihin laittaa. Kun yrittää tarpeeksi niin torppaa tarpeeksi usein ja laakeritkin vaihtuu tarpeeksi usein... :D
-
Kopterit.net:n tosikkopitoisuus lienee jotain muilla aloilla tavoittamatonta, ei voi nauramatta lukea tai muuten hermostuu itse kun provoja satelee joka suunnasta. Hyväntahtoisuus? Ei ole kauheasti nähty tällä forumilla, ainakaan jos tunnustaa kiinanromuja lennättävänsä. Ainoa kommentti aina on ollut että väärän merkkiset kamat...
Kopterit.net on mielestäni hyvä foorumi, jossa tosikkopitoisuus on varsin vähäistä. Jos täällä kysyy neuvoja, niin vastaus useimmiten tulee ja jopa aika nopeasti. Ja usein jutuissa on jonkinlainen kevennys, jota ei ainakaan ole tarkoitettu ***tuiluksi.
Iso osa sisällöstä asiapitoista, huumorilla (hyvää tai huonoa... 8)) lisättyä keskustelua.
Jos kiinankopioista on ***tuiltu oikeasti, niin se on valitettavaa.
ps. Otsikon vieressä tämäkin viesti, ylläpito keksiköön jotain...
-
Rc10 foorumilla on ainakin ollut sitä tosikkoosastoa huomattavasti enemmän kuin kopunetissä koskaan
Z3/Tapatalk