Kopterit.net
Kuvagalleria => Kuvia tapahtumista ja lennätyskeikoista => Aiheen aloitti: Vispilä - 05 Lokakuu, 2008, 19:53:29
-
Oli taas salivuoro ja lennäteltiin siinä hallin pihalla. Ite kerkesin vaan tankillisen ajaa kun tulppa sanoi sopimuksensa irti, no eipä tietenkään ollut avainta mukana että olisi saannu vaihdettuu :-\. Mut hyvin pelitti siihen asti.
Erään pyynnöstä anonyyminä pysyvän kaverin kopterissa ilmeni outoa tärinä ja tracking ongelmaa lapojen vaihdon jälkeen, osaisiko joku kertoa kuvan perusteella syyn ;D ;D.
-op-
-
Toi on todella haasteellinen rasti................... ??? ??? ??? ???
Olisko ollu raakasokerin maailman markkinahinta hieman laskussa ja auringonpilkut pilvessä, mene ja tiedä. ::)
-
lavat voivat näköjään pyöriä kumpaan suuntaan vain ;D
-
noh... niinpä niin :D
-
Eiks tonkin vois korjata jollain miksauksella....btw., hieno kabiini ;D
-
Eiks tonkin vois korjata jollain miksauksella....btw., hieno kabiini ;D
;D ;D ;D
let's fix it in the software.
-
Kannatta kokeilla toimiiko kuin lentokoneena :D No noita liikkuu aina välillä pelloilla...
-
Minä tiedän minä tiedän! Canopy mounting kumit ei ole kiinni. :D
Yrittikö se ihan nostaa tuota ilmaankin? ::)
-
Kyllä se ainakin 15 sekkaa oli ilmassa. Kyseessä oli nopea lavanvaihto, edellisellä akullisella oli eri lavat ja toimi hienosti. Mäkin jonkin aikaa etin vikaa nupin linkeistä kun täristi niin, sitten tajusin katsoa lapoja ;D
-op-
-
Yksinkertaisimmat jutut on usein kaikkein vaikein huomata :P
-
Selevät krapulan oireet. On raukka vielä laskenut allensakin.....
-
Erään pyynnöstä anonyyminä pysyvän kaverin kopterissa
Oon sen verta salapoliisi, että taidan tietää kenen kopterista on kyse... ;)
-
repesin ;D
-
Tässäpä vielä video miten lentää kun lavat ovat oikeinpäin :). Edit: pilotti siis Sami en minä.
http://www.youtube.com/watch?v=gtS4WRlEj2I (http://www.youtube.com/watch?v=gtS4WRlEj2I)
-op-
-
On täällä kertakaikkiaan taitavaa porukkaa. On se hienoa katsella tuollaista lentoa.
-
On täällä kertakaikkiaan taitavaa porukkaa. On se hienoa katsella tuollaista lentoa.
Vispilä on vispilä, syntynyt tieten radio kädessä :D
-
Niimpä ja Vispilä on vasta 16v :o
-
jeps. hyvin rupes toimimaan kun lavat laitto oiken päin. ;D "pikkasen" vielä ns kiinni otettavaa vispilän temppuihin, mutta tosta on hyvä lähteä. Aika perus flippailuu vaan noissa pätkissä kun ois tienny et tänne tulee niin ois vaikka voinu jotain siistimpiä liikkeitä tehäkkin.
-
On täällä kertakaikkiaan taitavaa porukkaa. On se hienoa katsella tuollaista lentoa.
Vispilä on vispilä, syntynyt tieten radio kädessä :D
Toihan on Samin video ei mun. Vimeossa on mun lentoa 500:lla.
-op-
-
On täällä kertakaikkiaan taitavaa porukkaa. On se hienoa katsella tuollaista lentoa.
Vispilä on vispilä, syntynyt tieten radio kädessä :D
Toihan on Samin video ei mun. Vimeossa on mun lentoa 500:lla.
-op-
Sitten teitä virtuooseja on useita ;)
-
Kannattaa asua täällä ;D. Varmaan se ilmasto..
-op-
-
Kannattaa asua täällä ;D. Varmaan se ilmasto..
-op-
Pitää joskus käydä vähä hengittämässä siellä ^^
-
Kannattaa asua täällä ;D. Varmaan se ilmasto..
-op-
Pitää joskus käydä vähä hengittämässä siellä ^^
Tervetuloa!
-op-
-
En viitsi aloittaa uutta keskustelua yhden kuvan takia.
Tänään teimme salilla High Voltage testejä, kopterina Trex 450. Akkuna tänään 30 kennonen lipo, eli tommoset 126V laitettiin lähtijäisiksi. Toi motti on suunniteltu neljälle kennolle, mutta eihän pieni ylivirta oo pahasta. Teho oli uskomaton. Pinjonina käytimme 28 hampaista, mikä oli RC-Harrastus.com foorumilla tekemämme kyselyn mukaan paras. Joku tyyppi oli kuullut sen kaveriltaan. Sillä saimme nuppiin kierroksia 98 200, eli aika lähelle tavoitetta 100 000. Painoa tuolle setupille tuli karvan päälle 3 kiloa, eli aika normaali lentopaino.
Ensimmäinen lento kesti 5h 42min, josta 5 tuntia 30min yritimme saada konetta katosta pois. Vehje oli niin tehokas että pyrki oikeinpäin ollessaan ylöspäin miinuskulmillakin. Lopulta akku loppui ja saimme koneen alas. Toisen akullisen lensimme ulkona. Täysillä kulmilla kone nousi 420m/s. Paineaalto tiputti pari Finnairin konetta. Loppuakulla kone jäi puuhun. Yritimme saada konetta alas heittelemällä sitä tavaroilla. Lopulta joku keksi laittaa lisää kaasua, se toimi ja saimme koneen alas. Samalla puu silppuuntui jauhoksi. Vaikka saimme koneen alas, emme saaneet akkua irti koska liitin oli hitsautunut kiinni. Sivuleikkureilla saimme virrat pois, mutta oikosuljimme samalla akun. Halli ja pari hehtaaria metsää paloi maan tasalle. Sami on vielä sairaalassa. Kuvia ei valitettavasti saatu, koska kamera hajosi heitellessämme sillä puussa pysyvää kopteria.
Testit menivät kuitenkin suunnitelmien mukaisesti, ja menen nyt kirjoittamaan Runryderiin uudesta 34s setupista. Tämä kolmesta 6s ja neljästä 3s liposta koostuva yhdistelmä on loistava, helppoutensa ja painonsa takia. Bantamilta on kuulemma pian tulossa uusi laturi jolla voi ladata 7 akkua kerralla. Kuulin sen naapurilta.
Kaikki jotka ajavat alle 30 kennoisilla on nössöjä eivätkä tiedä harrastuksesta mitään.
-op-
-
...Paineaalto tiputti pari Finnairin konetta.
Ihmettelinkin kun lentoni Moskovaan oli peruttu, mutta löytyipä sillekkin syy ;D
-
Tässäpä taas videota hallilla, muistaakseni kahden viikon takaiselta vuorolta.
http://vimeo.com/2187347 (http://vimeo.com/2187347)
-op-