Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Soakki - 23 Lokakuu, 2008, 16:50:48
-
Elikkä tarkoitus olisi keskustella mitä varaosia kannattaa aina pitää itsellä varastossa. Itsellä ainaskin pyrin siihen että kotoa löytyy aina varaosat jolla kopterin saa crashin jälkeen takaisin lentokuntoon..
Minulla aina varastossa kopterin ollessa kunnossa:
- 315mm lapoja pari pakettia
- Main Geareja yksisuuntaislaakerilla ~ 3kpl
- Lepatusakseleita ehdottomasti ~3kpl
- Tail Boomeja 2kpl
- Servon rattaita esim 3 pakettia
- Flybareja ainaski yksi ylimääräinen
- Vertical Fin
- Tail driven gear set
- Controlling Shaft Set
- Linkage rod set
Nämä ovat siis osia joita harrastuksen aloitusvaiheilla ainaskin itellä on kulunut rutkasti. Laskujen mukaan tuo mun varaosalista maksaa noin 100€ Suomen hinnoilla. Halvempi on varmasti tilata hong kongista kun tonttaa, mutta näin pääsee harjoittelemaan itse lentämistä enemmän :)
Mielipiteitä mitä kannattaisi teidän mielestä pitää varastossa ja mitä listasta voisi jättää pois saa esittää!
Nupin osat tosta uupuvat lähinnä siksi, kun iteltä ensimmäinen nupin osa meni rikki niin päätin vaihtaa alumiiniseen, joka on kestänyt kohtalaisen hyvin..
-
Jep Hong Kongin kautta nuo varaosat saa huomattavasti halvemmalla. Itse tilaan kaikki osat juuri Hong Kongista. Suomesta en juurikaan mitään.
Enpä osaa sanoa mitä lisäystä listaasi voisi lisätä sillä prikulleen samat varaosat löytyy itseltänikin hyllystä tosin kaksinkertainen määrä kun on tullut hommattua 3 kpl belt cp kopukoita :D
-
flybareja voisi olla useampi, beltistä en tiedä mutta rexissä ainakin menee helposti ? :p
-
flybareja voisi olla useampi, beltistä en tiedä mutta rexissä ainakin menee helposti ? :p
Osta gorilla gearit. :) Mulla on semmoset titanissa ja on sitten hyvät.
Ot: Näin yks yö unta että niissä uusissa jalaksissa oli halkeama. :'( :'( ;D
-
flybareja voisi olla useampi, beltistä en tiedä mutta rexissä ainakin menee helposti ? :p
Osta gorilla gearit. :) Mulla on semmoset titanissa ja on sitten hyvät.
Ot: Näin yks yö unta että niissä uusissa jalaksissa oli halkeama. :'( :'( ;D
Miksi guotet? ^^
Yhdyitkö tuohon vai? :D
Sillä en näe yhteyttä flybarien ja gorilla gearien välillä? ^^
-
Nyt kato selviää gorilla geareilla ja yksillä eikä useammilla landareilla.
Mulla on kanssa siis normi landarit kuitenkin aina mukana. :)
-
Kyllä se flybari eli stabbaritanko menee mutkalle vaikka olisi millaiset landarit alla, niitä kannattaa pitää varastossa (siis stabbareita...).
-
Jep, siksi vähän ihmettelin tuota landari kommenttia :P
-
Tänne voisi kaikki vaikka torpatessa heittää varaosien saldoa niin voisin sitten vaikka excelillä taikka rrdtoolilla piirrellä jotain käppyröitä :D
-
OK, mulla meni torpatessa:
flybar case set
tail boom
tail boomin tukitangon pääty kiinnike (en tiedä oikeaa osanimeä)
horizontal tail blade
1kpl vakio servo nupista
1kpl Controlling shaft
Lavat
-
OK, mulla meni torpatessa:
flybar case set
tail boom
tail boomin tukitangon pääty kiinnike (en tiedä oikeaa osanimeä)
horizontal tail blade
1kpl vakio servo nupista
1kpl Controlling shaft
Lavat
Paljonko nuo maksoivat?
-
Jep, siksi vähän ihmettelin tuota landari kommenttia :P
Ainiin kun valopäät on nimenny stabbariakselin flybariksi. :P
Muistin että se on landarit. :)
-
Lennätystä -08 elokuun puolestavälistä asti.
3x on tullut torpattua ja kyseessä hiilikuitubeltti.
Torppi 1, saldo:
-lavat
-lepatusakseli
-stabbaritanko vääntyi -> mutta väänsin suoraksi :)
Torppi 2, saldo:
-hiilikuituperäpuomi aikaisemmin korjatusta kohdasta poikki
-peräroottorin akseli vääntyi -> väänsin suoraksi :)
-päälavat ottivat hittiä, mutta edelleen lentokelpoiset
-pystyperäevä
-stabbaritanko liiaksi vääntyneenä vaihtoon
Torppi 3, saldo:
-lepatusakseli
-alumiinisen lavanpitimen pallolinkille menevä osa vääntyi -> väänsin suoraksi :)
-
Feathering shaft muutama kpl. saisi aina olla jemmassa
-
Elikkä tarkoitus olisi keskustella mitä varaosia kannattaa aina pitää itsellä varastossa. Itsellä ainaskin pyrin siihen että kotoa löytyy aina varaosat jolla kopterin saa crashin jälkeen takaisin lentokuntoon..
Minulla aina varastossa kopterin ollessa kunnossa:
- 315mm lapoja pari pakettia
- Main Geareja yksisuuntaislaakerilla ~ 3kpl
- Lepatusakseleita ehdottomasti ~3kpl
- Tail Boomeja 2kpl
- Servon rattaita esim 3 pakettia
- Flybareja ainaski yksi ylimääräinen
- Vertical Fin
- Tail driven gear set
- Controlling Shaft Set
- Linkage rod set
Nämä ovat siis osia joita harrastuksen aloitusvaiheilla ainaskin itellä on kulunut rutkasti. Laskujen mukaan tuo mun varaosalista maksaa noin 100€ Suomen hinnoilla. Halvempi on varmasti tilata hong kongista kun tonttaa, mutta näin pääsee harjoittelemaan itse lentämistä enemmän :)
Mielipiteitä mitä kannattaisi teidän mielestä pitää varastossa ja mitä listasta voisi jättää pois saa esittää!
Nupin osat tosta uupuvat lähinnä siksi, kun iteltä ensimmäinen nupin osa meni rikki niin päätin vaihtaa alumiiniseen, joka on kestänyt kohtalaisen hyvin..
Moi,
olen tässä myös aloitteleva kopteristi, niin tarkentaisitkos vähän tuon lepatusakselin nimen. Onko sille siis englanninkielistä nimeä? Ja tosiaan, onko mahdollisesti muita osia mitä kannattaa pitää tähteillä? Eli jotain helpoiten särkyviä...??
-
Moi,
olen tässä myös aloitteleva kopteristi, niin tarkentaisitkos vähän tuon lepatusakselin nimen. Onko sille siis englanninkielistä nimeä?
Lepatuskakseli on feathering shaft. Tuo ja monen muun osan nimet löytyy kätevästi wikistä: http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=nuppiosat&highlight=lepatusakseli (http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=nuppiosat&highlight=lepatusakseli)