Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => SAB => Aiheen aloitti: Mesihukka - 26 Toukokuu, 2018, 19:45:04
-
Uudesta 700 Goblinista on tässä jo huhuja ollu ja nyt se on sit varmistunu.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1791751307511770&id=244071865613063
Lisätään ny vielä et päälimmäinen fiilis on että ihan kiinnostavalta vehkeeltä vaikuttaa. Toi muotoilu ei nyt itelle aiheuttanu mitään säväreitä, mut katotaan miltä näyttää väreissä.
Niin ja en tajuu miten toi perä toimii :D
-
GOBLIN KRAKEN
New power train, durable, quiet and modular.
• New steel alloy main shaft with an integrated 17mm one-way bearing.
• Independent belt shafts for the transmission and the tail for even easier maintenance.
• Innovative power train enclosed in an oil bath.
New ultra light, 7075 aluminum alloy highly adjustable rotor head with front mounted blade grip arms and a fully customizable dampening system.
New high RPM tail group with quick tail fin replacement and an 8mm tail shaft for complete vibration resilience all driven by a revolutionary linkage design.
New body and boom design with integrated frames and an ultra light canopy.
New boom detachment system for improved crash durability.
Crash resistant mechanics.
We are proud to introduce the all-new Kraken from SAB Heli Division
A new standard in RC helicopters!
-
Perä
-
No nyt! Pitkään olen manannut , ettei Sabilta tule oikeasti mitään uutta.
@mesihukka Siinä on 2 akselia päällekkäin ulompi on ontto ja sisä akseli toimii työntötankona. Se mitä tuolla saavutetaan on sitten jo eri juttu.
-
No ainaki tossa on iha normaalin näköset landarit, joka on ihan must itselle.
-
Sabille täytyy kyllä nostaa hattua kun jaksaa tässä nykytilanteessa kehittää uutta. Pitkään olen minäkin manannut että kaikki uudet mallit on vaan vanhoja erilaisilla kopilla. Nyt on kunnolla uutta.
Oliskohan toi perä tollanen että akselista saatu paksumpi ja akseli lyhyemmäksi. perän värähtelytaajuus samalla muutettua jolloin kestäisi enemmän rundia. Muutenhan tossa ei oikein olis järkeä. Tollaseen pitkään tupla akseliin luulis menevän herkästi tavaraa väliin jumittamaan jos lentää vaikka hiekkakentältä. Meneeköhän perä heti jumiin jos kuopasee maata ja akseli vääntyy pikkasen?
Tosta drive trainista olis kyllä jännä nähdä lisää. Onko siellä nyt joku planeettavaihteisto vai mikä.
Ensimmäinen mielenkiintonen pitkään aikaan :)
-
(https://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=746594&stc=1&d=1527359792)
-
Lisä infoo
-
No nyt! Pitkään olen manannut , ettei Sabilta tule oikeasti mitään uutta.
@mesihukka Siinä on 2 akselia päällekkäin ulompi on ontto ja sisä akseli toimii työntötankona. Se mitä tuolla saavutetaan on sitten jo eri juttu.
Joo, ei mikään uusi idea todellakaan, meillä oli joskus 80-luvulla Graupnerin Bell 47G jossa oli vastaava systeemi, tosin jousipalautuksella ja vaijerivedolla. ;D http://www.vrhc.co.uk/images/RC%20Helicopters/Germany/Graupner/Bell%2047G/1976-03%20-%20Bell%2047%20close%20up%20details.jpg
-
https://www.youtube.com/watch?v=s00Ts5guf1g
-
Ei oikeen uppoo muhun toi muotoilu, turhan kulmikas mötky. G380 on edelleen kaunein goblini :P
-
Tossa lentoa tälläkin katiskalla. Videon alla sanotaan että vasta jouluksi kotiin. :o
https://www.facebook.com/sabhelidivision/videos/1804372892916278/
-
Eipä oo palajon keskustelua täällä tästä krakenista :o Vai onko mulla vaa lipsahtanu foorumin asetuksista joku sab suodatus päälle. :D
Kai näitä ny ainakin kouvolan seudulle on rekkakuormallinen tilattu?
No joo asiaan, sattu fb:ssä silimään Kyle stycen esittely laitteesta. Onhan tuossa taas innovatioitu kaiken näköistä uutta. Perässä ei ollukkaan sitä akseli akselin sisässä juttua mikä oli siinä eka protossa.
http://www.facebook.com/339884686034824/posts/2226482934041647/ (http://www.facebook.com/339884686034824/posts/2226482934041647/)
-
Eipä oo palajon keskustelua täällä tästä krakenista :o Vai onko mulla vaa lipsahtanu foorumin asetuksista joku sab suodatus päälle. :D
Kai näitä ny ainakin kouvolan seudulle on rekkakuormallinen tilattu?
No joo asiaan, sattu fb:ssä silimään Kyle stycen esittely laitteesta. Onhan tuossa taas innovatioitu kaiken näköistä uutta. Perässä ei ollukkaan sitä akseli akselin sisässä juttua mikä oli siinä eka protossa.
http://www.facebook.com/339884686034824/posts/2226482934041647/ (http://www.facebook.com/339884686034824/posts/2226482934041647/)
Tottahan toki ;D
Pertti ja Kaitsu höpötteli podcastissa, että se alkuperäinen perä ois ollu selkeesti vanhaa mallia kalliimpi, ja hyödyt lopulta melko marginaaliset, joten päätyivät kuoppaamasn sen idean.
-
Pertiltä unboxin video
https://youtu.be/ULSpbVWov3U
-
Krakenissa keltainen väri painaa vähemmän kuin oranssi. Tässä muutokset:
Orange boom is 320 Grams +/- 20 grams
Yellow boom is 260 Grams +/- 20 grams
Orange canopy is 160 Grams +/- 15 grams
Yellow canopy is 110 Grams +/- 15 grams
Orange low side frame is 60 Grams +/- 10 grams
Yellow low side frame is 45 Grams +/- 10 grams
average weight is 60+50+15+15 grams lighter
Tämän lisäksi titaaninen spindle ja pääakseli keventää jonkin verran.
-
Krakenissa keltainen väri painaa vähemmän kuin oranssi. Tässä muutokset:
Orange boom is 320 Grams +/- 20 grams
Yellow boom is 260 Grams +/- 20 grams
Orange canopy is 160 Grams +/- 15 grams
Yellow canopy is 110 Grams +/- 15 grams
Orange low side frame is 60 Grams +/- 10 grams
Yellow low side frame is 45 Grams +/- 10 grams
average weight is 60+50+15+15 grams lighter
Tämän lisäksi titaaninen spindle ja pääakseli keventää jonkin verran.
Kestääköhän noi titaani hilppeet kevyitä torppeja paremmin kuin normi rauta :o
Onneksi ei ole vihreää maalia. se kun on maailman painavinta ainetta, ainakin intissä kaikki mikä oli maalattu vihreäksi painoi ihan rutosti.
-
Oranssissa on vissiin valkoinen pohjamaali? Ei oikein muuta selitystä keksi, koska maaliresepti on kumminkin sama tekee sitä desin tai litran. Värejä tulee prosentuaalisesti kumminkin sama määrä.