Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: aleksi - 17 Toukokuu, 2009, 00:33:31
-
morjesta on ongelmana että perä värisee, ja oon havainnut että pyrstöroottorin akseli pääsee glappaamaan, elikkä akseli pääsee liikkumaan sivuttais suunnassa noin millin kumpaankin suuntaan. Onko tämä normaalia rexille? vai pitäiskö joku patentti keksiä? Ja voiko tämä vaikuttaa perän värinään?.. olen kiitollinen vastauksille . T Aleksi
-
Lieneekö kyseessä sama ilmiö kuin tässä isommassa Alignissa eli on päässy laakeri pyörimään pesässään ja syöny sinne välystä...? Akselin kuuluisi kyllä olla paikallaan sivusuunnassa.
http://www.kopterit.net/index.php?topic=4902.0 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=4902.0)
-
Juu en huomannut mitään muutosta lentoon kun vian korjasin.
Pikkuisessa voi vaikuttaa enemmän.
Kyllä kannattaa laittaa prikka väliin,jos jostain löytää.
-
Kiitos vastauksesta! Juu on sama ilmiö kuin linkissä, eli pääsee pitkittäis suunnassa glappaan noin millin. kopteri on melko tuore, noin 6 akullista takana rauhallista lentoa. onko tämä tyyppi vika tai suunnitelu virhe?
-
Kiitos vastauksesta! Juu on sama ilmiö kuin linkissä, eli pääsee pitkittäis suunnassa glappaan noin millin. kopteri on melko tuore, noin 6 akullista takana rauhallista lentoa. onko tämä tyyppi vika tai suunnitelu virhe?
Ei varmaan ole mikään tyyppivika, sattuu vaan olemaan just sun yksilössä. En ainakaan muista että olisi ollut suurempaa vinkumista asian tiimoilta, kuitenkin aika yleinen kone. Tarkista vielä että kaikki muu on kireällä, ettei tämä klappi olisi vain oire jostain muusta löysyydestä. Jos kaikki muu on kunnossa niin prikkaa väliin...
-
Hei, tarkistin oman kun tätä ketjua luin ja itselläni on myös klappi, olisikohan millin verran yhteensä. Mutta tuo kyllä ilmenee vasta kun kunnolla vetää ja työntää edestakaisin perälapojen pitimestä. Pitää tutkia tarkemmin, mutta ainakaan mulla ei ole suurempia oireillut kun olen kasia yms. rentoja lentoja lennellyt, voi olla että kovemmassa rääkissä pääsee liikkumaan enemmän ??? Jännä homma, mutta en itse heti uskoisi että laakeri olisi pyörähtänyt ja tehnyt välystä :o
-
no niin sain prikan laitettua ja glappi on tipo tiessään ;) mutta perän värinää ilmenee silti :(
täytyy käydä kaikki säädöt uudestaan läpi, ja toivoa parasta..
-
no niin sain prikan laitettua ja glappi on tipo tiessään ;) mutta perän värinää ilmenee silti :(
täytyy käydä kaikki säädöt uudestaan läpi, ja toivoa parasta..
Miten perä "värisee"?
-
elikkä perä on omasta mielestäni levottoman olonen hakee sivulta toiselle noin sentin kumpaankin suuntaan värinä mäisesti.
-
elikkä perä on omasta mielestäni levottoman olonen hakee sivulta toiselle noin sentin kumpaankin suuntaan värinä mäisesti.
Olet varmaan kokeillut miten gyron gainin säätäminen vaikuttaa tuohon...? Jos kyse ei ole varsinaisesti gyron aiheuttamasta wägäämisestä saattaa gainin nostaminen rauhoittaa perää, jos tuo hakeminen johtuu esim. tuulesta. Pitääkö perä muuten hyvin? Vaikka silloin, kun antaa täysillä positiivisia lapakulmia leijunnasta (ei saisi potkaista sivulle)?
-
Mikä servo sulla on perässä? Riittävän nopea servo ehkäisee myös tuota liikettä. Itselläni oli aluksi Futaban 3153mg, nyt on Robben FS 61 BB. Futaban aikoina oli tuota pientä heilumista eikä siinä tuntunut gainin säädöt auttavan.
-
Jee ;D ongelma ratkaistu oli liian pienet kierrokset nupissa! vähän käyriä muunnellen sain perän pitään komeesti.. delaytä on 25, futaban 401:ssä ,ja gyron herkkyys on 80% peräservona on futaba s3153. kopteri on aikas proo lennettävä jos vertaa edelliseen kyoshon 400xp: hen joka jäi hyllykoristeeksi! ;) kiitos kaikille vastauksista!