Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Queso - 08 Elokuu, 2010, 13:07:57
-
Moro,
Kopterini on Honey Bee CP2. Eilen tuli taas syöksy maahan ja Rotor head set osan yksi nuppi katkesi. Leikki loppui tietysti siihen.
Mietin, että voisiko tuon irronneen nupin liimata head settiin takaisin kiinni. Kestääkö tällainen viritys vai onko se vain ajan hukkaa? Onko teillä kokemusta?
Kiitos taas jo etukäteen vastauksista
- Queso -
-
Lähtökohtaisesti näissä hommissa ei liimalla korjata mitään. Ei maksa vaivaa tilaa uusi osa, säästyt sitten uudelta remontilta kun siellä ei ole siitää liimausta joka pettää seuraavalla lennolla. Lennokki hommat on erikseen, siellä voi liimalla korjata kun ei ole "varaosia" samassa käsityksessä kun kopteripuoella.
Eli tilaa uusi osa.
-
OK.
Aattelinkin, että noissa osissa on aika kovat voimat kyseessä.
8 euroa näyttää olevan tuo osa. Harmittaa vaan, kun viikko sitten tilasin lavata ja meni postikuluihin 6 euroa. Pitäis vissiin osata ennakoida ja ostaa varastoon noita varaosia :)
- Queso -
-
Itsellä on kaikkia varaosia aina varastossa vähintään kaksi. Ei sitten tarvi odotella kun torppaa.
-
Niin kyllähän tuo riippuu tapauksesta. Mitään mihin kohdistuu kovat ja "suorat" voimat, ei pidä korjailla liimalla ym. purkkavirityksillä. Esim. hiilarirunko jos halkee, niin voihan sen nyt toki hyvällä liimalla ja lisähiilarilla korjata. Runkoon ei suuria voimia kohdistu, pääasia on, että runko olisi jäykkä. Nuppiin ei liimavirityksiä! Toki uusia osia tilaukseen ja pääasia on turvallisuus!
-Rane
-
Pitäis vissiin osata ennakoida ja ostaa varastoon noita varaosia :)
Tuolta ebayn kautta olen itse pistänyt osia tilaukseen -- kestää jonkin aikaa että tulee eli sopii siihen varastoon tilaamiseen. Tuo mainittu osa näyttäisi olevan $1 + $5 postikuluihin eli $10:llä saa viisi kappaletta (jos ei postikulut nouse useammalle).
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=EK1-0229&_dmpt=Radio_Control_Parts_Accessories&_fcid=70&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_sticky=1&_stpos=&gbr=1 (http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=EK1-0229&_dmpt=Radio_Control_Parts_Accessories&_fcid=70&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_sticky=1&_stpos=&gbr=1)
-
Moro,
Kopterini on Honey Bee CP2. Eilen tuli taas syöksy maahan ja Rotor head set osan yksi nuppi katkesi. Leikki loppui tietysti siihen.
Mietin, että voisiko tuon irronneen nupin liimata head settiin takaisin kiinni. Kestääkö tällainen viritys vai onko se vain ajan hukkaa? Onko teillä kokemusta?
Kiitos taas jo etukäteen vastauksista
- Queso -
Tosiaan yleensä ottaen kopuissa ei kannata liimailla mitään oikeastaa missään muualla kuin jossain muoto-osissa (canopyt ym).
Tosin, Quarkissa olen hyvällä menestyksellä onnistunut liimailemaan CA:lla pää- ja perälapasia joissain tapauksissa. Lavat ovat siinä kuitenkin jonkinlaista solumuovia, ja asiallinen liimasauma on tässä ilmeisesti lujempi kuin perusaine. Lisäksi olen liimaillut sauman poikki hiilikuitutangot tukemaan liitosta. Ja loppujen lopuksi, vaikka Quarkin lavat silti hajoaisivat ilmassa, sen solumuovilavat eivät aiheuta tuhoa, paitsi ehkä jos silmä sattuu tielle (suojalasit voisi olla ok).
-
Moro,
Kopterini on Honey Bee CP2. Eilen tuli taas syöksy maahan ja Rotor head set osan yksi nuppi katkesi. Leikki loppui tietysti siihen.
Mietin, että voisiko tuon irronneen nupin liimata head settiin takaisin kiinni. Kestääkö tällainen viritys vai onko se vain ajan hukkaa? Onko teillä kokemusta?
Kiitos taas jo etukäteen vastauksista
- Queso -
Ite en liimalla lähtisi korjailemaan mitään, paitsi poikkeuksena, esim. Lama V3 alkuperäistä takarunkoa, joka on hapuraa kuin näkkileipä. Mulla oli kai puolet sen kaikista tolpista katkennut torppi torpin jälkeen, ja aina korjattu kakskomponenttiepoksilla, kunnes sitten päätin, että sitä on jo korjattu riittävän monta kertaa, ja tilasin uuden. Vaikka sekin on alkuperäinen, niin ovat kai muuttaneet materiaalia, kun tuo ei ole mennyt rikki vielä kertaakaan. Toisaalta torppejakaan ei tule enää juurikaan.
-
550E:n koppaa liimailin kasaan, kun oli aika resuna parin torpin jälkeen (leikkasin 450 kiinakopasta lasikuitua vahvikkeeksi) ja T-Rex 100:sen landareita olen korjannut pikaliimalla.
Mutta tosiaan ei mihinkään osaan johon kohdistuu vähänkään voimia kannata liimaa laittaa.
p.s. Eikä ne kestä satasen rekkulan landaritkaan liimauksen jälkeen torpata kunnolla ;D
-
Moro,
Kopterini on Honey Bee CP2. Eilen tuli taas syöksy maahan ja Rotor head set osan yksi nuppi katkesi. Leikki loppui tietysti siihen.
Mietin, että voisiko tuon irronneen nupin liimata head settiin takaisin kiinni. Kestääkö tällainen viritys vai onko se vain ajan hukkaa? Onko teillä kokemusta?
Kiitos taas jo etukäteen vastauksista
- Queso -
Olen kymmenisen kertaa liimannut tuon saman osan kyseissessä kopterissa. On niin pieni ja heppoinen kopteri että on kestänyt. Se linkkipallo katkeaa joka kerta kun lapa edes hipaisee maata. Omalla pellolla kun lentelin ja opettelin eikä muita ihmisiä ei ollut edes samalla hehtaarilla.
En tietenkään suosittele kopterin korjaamista liimalla, mutta tuossa se on toiminut. Omalla vastuulla sitten ja lähellä ei saa olla ihmisiä jne. kun lennät! :D
Kaikki muut vähääkään isommat kopterit olen korjannut varaosilla. Isompaa ei tulisi edes mieleen korjata liimalla. Toisekseen se ei lennä niillä liimatuilla osilla yhtä hyvin kun se linkki pallo on aina vähän vinossa.
-
Epoksia
on mennyt jo pari tuubiparia pariin vuoteen. Kyllä sille kunnon liimalle paikkansa löytää kopterissakin. Totta toki, että turvallisuus kannattaa muistaa.
-
Omalla vastuulla sitten ja lähellä ei saa olla ihmisiä jne. kun lennät! :D
vieläköhän kaverilla on ko.kopu,ja jos on niin voip olla et se on tuon ko. osan vaihatnut jo uuteen! ;) :D
-
OK.
Aattelinkin, että noissa osissa on aika kovat voimat kyseessä.
8 euroa näyttää olevan tuo osa. Harmittaa vaan, kun viikko sitten tilasin lavata ja meni postikuluihin 6 euroa. Pitäis vissiin osata ennakoida ja ostaa varastoon noita varaosia :)
- Queso -
Kyllähän tuo 8 ekee kuulostaa kovalta rahalta, kun on harrastus aluillaan, eikä viitsisi rahaa laittaa osiin.
Odotapa vaan, kohta 1000€ hyvän asian puolesta ei ole mitään.