Kirjoittaja Aihe: siivistä  (Luettu 2729 kertaa)

huotarinen

  • Vieras
siivistä
« : 04 Lokakuu, 2010, 19:27:41 »
kuinkas herkkiä kopterit on noitten siipien suhteen, meinaan tollaisia pikku jälkiä ym. muita ois noihin siipiin ilmestynyt kuin itsekseensä

JCA

  • Vieras
Vs: siivistä
« Vastaus #1 : 04 Lokakuu, 2010, 20:08:02 »
Ne o roottorin lapoja ;D
Ei harrasteta mitään siipijuttuja..

Heh, joo.. Pienet jäljet tuskin haittaa mitään, mutta vähän syvempi jälki heikentää kyllä lapaa varmasti jo paljon mikä tekee siitä vaarallisen. Jos on jotain tosi snadeja kiveniskeytymiä niin kaipa ne on ihan käyttökelposia, mutta itse vaihtaisin varmuuden vuoksi heti jos on jotain vähänkin isompaa jälkeä havaittavissa, varsinkin jos kyse on jostain halpa-lapasista..

Mutuilua ja vain oma mielipide, mutta ite vaihtasin lavat heti jos siellä on jonkunlainen kiven iskemä tmv.

Poissa Flying Finn

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: siivistä
« Vastaus #2 : 04 Lokakuu, 2010, 20:43:21 »
Kokemuksesta voin sanoa että yllättävänkin pieni kiveniskemä lavan etureunaan voi aiheuttaa lapaan hiushalkeaman joka poistaa lavan jäykkyyden hyvinkin tehokkaasti, joten kannattaa tarkistaa lavat aina jos niihin on ilmestynyt jälkiä.
 
Hyvä kopteri, parempi mieli.

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: siivistä
« Vastaus #3 : 04 Lokakuu, 2010, 21:35:11 »
heh!just tuosa viimeviikolla korjasin gauin lavat jotka oli haukannu vähän soraa.
niis oli kuitenki vaan kärjessä iskemiä ja paikkasin ne epoksipakkelilla,hioin,maalasin ja tasapainotin.

muutta siis. jos mulla kuitulavat ois saanu damagea johki puoliväliin vähänkää enemmän ni varoisin kyllä käyttämästä.
riippuu siis aika paljo et mihin ne on saanu osumaa ja kui pahasti.
parempi ku ei ala leikkiin!
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa elvis

  • Pro torppari
  • ****
  • Virtuaalista räpyttelyä bittitaivaalla
Vs: siivistä
« Vastaus #4 : 05 Lokakuu, 2010, 12:02:15 »
Niinkuin jo kaverit tässä kirjoitteli niin lavan kärjessä oleva naarmu ei välttämättä ole vaarallista, mutta repeämä tyven lähellä on taatusti.

Kannattaa myös huomata että kuitumateriaaleilla ei välttämättä päälle päin edes huomaa, vaikka siinä olisi pahakin delaminaatio (laminaattikerrokset irronneet toisistaan). Lähinnä tuollaista damagea voisi yrittää selvittää vertaamalla lavan jäykkyyttä eri suunnissa tuoreeseen lapaan, mutta ilman mittalaitteita taitaa olla käytännössä liian epävarmaa sekin. Nyrkkisääntönä siis lapa vaihtoon, jos se on törmännyt johonkin, vaikkei mitään näkyisikään, ja sitä suuremmalla syyllä mitä isompi kopteri on kyseessä (voimat kasvavat progressiivisesti koon kasvaessa).

Toisaalta sitten taas esimerkiksi jonkun SRB-Quarkin vaahtomuovilapasista ei ole niin suurta väliä. Quarkin lavathan on nimenomaan suunniteltu hajoamaan ennen sormia tai huonekaluja. Itse olen ilman ongelmia liimaillut tyvestä katkenneita lapoja kasaan pikaliimalla ja lisännyt hiilikuitutikun vahvisteeksi ja säästänyt sillä tavalla kymmeniä euroja.
Ei oo helppoo olla Mikko Kuustonen, ei.
-elvis-

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: siivistä
« Vastaus #5 : 05 Lokakuu, 2010, 12:19:13 »
Jos Huotarisella on Honey Bee King3, kuten olen antanut itselleni ymmärtää ja puulavoilla, niissä eivät pienet kolhut juurikaan haittaa. Puu ei pahemmin heikkene mistään pienestä jäljestä. Toki jos paloja puuttuu tai selvästi halki, lavat vaihtoon. Puulavat lisäksi kieroutuvat hetkessä kosteuden vaikutuksesta jos muovipinta menee rikki.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)