Kirjoittaja Aihe: Kopteriin vähemmän nopeuutta reagointiin  (Luettu 15022 kertaa)

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Kopteriin vähemmän nopeuutta reagointiin
« : 19 Marraskuu, 2010, 12:28:01 »

Välillä vähän rauhallisempaa käyttäytymistä skaalalennätystä silmälläpitän

Millaista lapakulmakäyrää tulee säätää että saa 450 kopterin rauhallisempaan suuntaan kuten nämä isommat.
http://www.youtube.com/user/krumrick2#p/u/30/ucyrJwzu3Vc

Jonkun ihme syyn vuoksi adhd 3D kuviot ovat enemmän esillä ;) Itse haluan tähdätä enemmän skalatyyppiseen lennättämiseen.

Mitkä olis hyvä max cyclic  lapakulmat jos haluaa hitaasti liikkuvan kopterin, minun tapauksessa 450 Pro Clone
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteriin vähemmän nopeuutta reagointiin
« Vastaus #1 : 19 Marraskuu, 2010, 13:00:10 »
Nopeus riippuu muustakin kuin cyclicin määrästä. Kyllä perus lentelyyn riittää varmaan +8..-5.

Nuppiinkaan ei varmaan tarvita 4000rpm kierroksia. Niin kuitenkin, että perälle riittää jenkaa.
Nada

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kopteriin vähemmän nopeuutta reagointiin
« Vastaus #2 : 19 Marraskuu, 2010, 13:20:50 »
Painavammat stabbarin lavat, painavammat lavat, expoa...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Kopteriin vähemmän nopeuutta reagointiin
« Vastaus #3 : 31 Joulukuu, 2010, 19:54:25 »
No meikäläinen on juuri sellainen peruslentelijä, kun olen varustettu hitailla hermoilla ja aivoilla. Mulla peruslentelyssä ihan vaan flat top kaasukäyrät ja 0-10 astetta lapakulmaa. Ei nagatiivista kulmaa lainkaan. Lentoonlähtökaasu 85% ja kaartelu (lausu eläkeläis-) lennossa 45%. No tähän vaikuttaa toki sun pinioni mutta uskaltaisin väittää että 55 % enempää et kaartelussa tarvitse.
Tykkään siitä kun laitteet pysyy ehjänä. (no siitä jos tykkää niin kait sitten maassa on parempi pysyä)  heh heh ;D

Puolittajat 75% on hyvä mutta ei välttämätön. Expoa runsaasti, 40%. Liikerataa saa silti mielestäni olla jotta reagoittee tikkuun tuulessakin, kun meikäläinen on sillai vinksahtanut, että melkein mitä tuulisempi sen parempi. Sairaan hauskaa kun kopteri pomppii tuulessa ja välillä saa nojata tuuleen ihan kallellaan. Kun kopu on säädöissä niin se on ihan helppoa.  :D

Niin ja pitkä flybar on ihan ehdoton, sitähän on saatavissa Trexiin pitkää ja lyhyttä mallia. Se vakauttaa tosi hyvin mutta lentämisestä tulee helposti kyllästyttävän vakaata. Mutta puuskainen tuuli, se saa veret virtaamaan !!! ;)
« Viimeksi muokattu: 31 Joulukuu, 2010, 20:02:06 kirjoittanut kopterifriikki »
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Kopteriin vähemmän nopeuutta reagointiin
« Vastaus #4 : 31 Joulukuu, 2010, 20:13:45 »
put in a heavier battery, try to find heavier blades. Flybar weights, less aggressive paddles.  Shorter servo horns and an asymmetric setup, if you're serious (gives more servo authority => accuracy). Put the gyro in rate mode.
Expo has no influence whatsoever on the physics of the heli. It's not about twitchy helis but about twitchy fingers.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10302 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Elokuu, 2008, 22:12:58
kirjoittanut Hermis
1 Vastauksia
2811 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Joulukuu, 2009, 19:14:44
kirjoittanut Vispilä
3 Vastauksia
5202 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Marraskuu, 2010, 01:40:03
kirjoittanut rane78
12 Vastauksia
15395 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2011, 12:19:33
kirjoittanut villehoo
21 Vastauksia
13789 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Tammikuu, 2015, 09:55:13
kirjoittanut UberL