Kirjoittaja Aihe: T-Rex 600NSP Oulussa  (Luettu 3681 kertaa)

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
T-Rex 600NSP Oulussa
« : 14 Marraskuu, 2010, 09:13:23 »
Eilen kävin testaamassa uusimpia virityksiä rekkulassa, eli Eagletreehin lisäsin sylinterin lämpötilamittauksen ja lisäksi Villeltä ostettu CarbSmarttia piti testailla että mitä se sanoo.

No, ensimmäinen lento meni hienosti Eagletreen ollessa vain kytkettynä. Ei kyllä mitään vakuuttavia mittaustietoja tullut kun lämpötila sanoi olevansa "vain" 50 asteen tietämillä, pitänee tehdä kalibrointimittaukset tuolla anturilla että näkee millä hehtaarilla mennään oikeasti (joo, aioin tehdä kalibroinnit jo etukäteen mutta jäi sitten tekemättä).

Toiselle lennolle sitten CarbSmarttiinkin virrat päälle ja menoksi. Jonkun aikaa leijuttelua ja sitten pikkuhiljaa lentelemään kevyttä kaartelua. "Viimeisen" pystykäännöksen päätteeksi kopteri päättikin jäädä tekemään piruettia pystyyn. Hetken siinä ihmettelin että loppuiko koko ohjaus mutta tuntui vastaavan oikean tikun liikkeeseen, en vain saanut siltä pyörimiseltä käännetyä kopteria mihinkään järkevään asentoon ja maakin lähestyi jo uhkaavasti. Holdi päälle juuri ennenn maakosketusta ja siinäpä se sitten.

Jälkitutkimus paljasti että peräsliderin holkki oli ruuvautunut irti siitä perälapojen työntövipuhässäkästä (tuossa viimeisessä kuvassa). Enpä edes ollut tiennyt että siellä on tuollainenkin kierre ja jossa ei ole edes lukitetta välissä...

No, nyt pääseekin ostamaan taas uudet lavatt, edelliset ehtikin lentää jo kymmenen lentoa syysleirin jälkeen. Lisäksi meni ainakin peräputki, kardaani, landarit, moottorin puhaltimen kotelointimuovi, headertankin panta ja stabbari.

Onneksi stabbaria ei tarvitse vaihtaa vaan kasaillaan saman tien kopteri tuota VBaria silmällä pitäen :D


Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: T-Rex 600NSP Oulussa
« Vastaus #1 : 26 Joulukuu, 2010, 18:22:41 »
Sepäs kesti, korjaaminen nimittäin.

Kuvia:
1. Rikkinäisiä osia
2. Ylimääräisiä osia joille en keksinyt enää paikkaa korjausten jälkeen
3. Kopukka valmiina, mitä unohtui?
4. Eka savut otettu, ilmaan asti ei uskaltautunut :D

Eli VBaari tuli ohjaamoon ja tuolla pehmeässä lumessa ja epätasaisella alustalla aina kun lisäsi kierroksia niin kopteri halusi kaivautua lumeen ja siitä hiekan kanssa kallistua johonkin ja VBar korjasi tms jolloin kopteri haluaa kallistua milloin mihinkin -> en sitten uskaltanut nostaa tarpeeksi kun tuntui että se kippaa heti ympäri.

Ensi kerralla pitää mennä jäälle jossa näytti olevan paremmat olosuhteet, tasaisempi alusta ja vähemmän lunta. Seuraavan kerran kun pakkaset hellittää niin sitten lennetään...

Poissa Lassi Luukkonen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-Rex 600NSP Oulussa
« Vastaus #2 : 15 Tammikuu, 2011, 12:00:42 »
Onpas mukavan kirkkaan värinen tuo canopy! Näkyy varmaan hyvin lumiseen aikaan. Maalasitko itse, jos niin minkälaista maalia käytit?
Gaui 550, Gy401,
Gaui 425 cf, BeastX
DX7 & 8,
Reflex Xtr2
 - Kohti uusia kuusia -

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
7295 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2010, 14:42:33
kirjoittanut Manu
44 Vastauksia
13926 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Kesäkuu, 2013, 21:43:25
kirjoittanut JuhoV
69 Vastauksia
23299 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Syyskuu, 2013, 21:39:28
kirjoittanut zxiicci
3 Vastauksia
3803 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2014, 16:02:26
kirjoittanut Haukkax
1 Vastauksia
3312 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Elokuu, 2016, 17:44:34
kirjoittanut jerwwe