Kirjoittaja Aihe: Ebay noname 450 Pro!  (Luettu 47249 kertaa)

mika a

  • Vieras
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #100 : 28 Tammikuu, 2011, 13:09:36 »
Tuo on harvinaisen totta. Tuon HK401B:n lisäliimaamista tulee varmaan vielä kokeiltua ja ehkäpä teippien väliin esim 50c kolikko. Nämä temput tuskin auttavat, mutta tiedänpä sitten mitä tuon gyron kanssa voi tehdä. Kopterin kylkiäisenä tilasin foamlennokin, joten laitan tuon gyron siihen kiinni. Uutta gyroa on kuitenkin tulossa, joten toiveikkaana odotan parannusta siltä suunnalta tuohon kopteriin.

Tuo 450pro on ilmeisesti yksi hankalimmista koptereista saada perä toimimaan kunnolla. Onko se niin äkäiseksi viritetty ja sitten vielä ilmeisesti tärisee/värisee jonkin verran keppiperän ym syiden takia? Kaveri teki juuri tuon ebay pron, mistä jotain kirjoittelin tähänkin ketjuun aiemmin. Siinä on gyrona Futaban kallis ja hieno GY520. Ensin vägäsi kuin hurja. Sen kun sai asettumaan, ryömintä oli seuraavana. Kyllä sen kohtuullisesti sai lopulta pelaamaan, mutta mikään suit sait operaatio ei ollut kalliillakaan gyrolla.

Jaa tuopa oli uutta mulle. Kun mullahan oli se HK;n PRO tosin hihnavetosena. Mutta eipä ollu mulla mitään tuskia ikinä saada perää kunnolla toimimaan. Sen jälkeen kun opein gainin säätämisen. Ja gainikin sai olla 74%. Ja vieläpä HK 401 b gyrolla. Voiko olla että kerrankin minä voitin arpajaisissa. No jännä nähä miten käy nyt kun saan uuden Alzrc 450 PRO;n kasaan Gyrona Futte GY 520.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #101 : 28 Tammikuu, 2011, 16:27:13 »
Hihnallahan ne toimiikin.
Kardaani tekee jotain omiaan noihin proihin. Yleinen ongelma niiden kanssa, jopa aidoissa on ollut.. ihan sama millä gyrolla.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #102 : 28 Tammikuu, 2011, 18:47:30 »
Mulla on tällainen Pro HK:n gyrolla ja pelaa hyvin tosin juouduin vaihtamaan peränlavanpitimet ennen kun sain resonansin tyyppisen värähtelyn pois.
Tämä värähtely oli hidasta verrattuna gyron aiheuttamaan ja se alkoi kun tuli esim. puuuska tai terävä ohjaus liike. Ja loppui muutaman sekunnin kuluttua.
Kokeilu oli helppoa kun hyllyssä on aito Pro, josta voi lainata osia.
Tällä hetkellä perä on kokonaa HK partisin osista ja pelaa.
Tänään tosin loppu perästä veto ilmeisesti siinä hiilari perä kardaanissa on jotain saomista.
Palaan asiaan kuhan ennätän illalla purkamaa kopun.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #103 : 28 Tammikuu, 2011, 22:36:04 »
Kardaanin vika löytyi.
Kardaanin päätykappale on kiinnii hiilikuituputkessa alumiiniholkilla.
Tämä holkki on murtunut, sillä seurauksella että kardaanin pää pääsee pyörimään honkin sisällä ja veto ei pidä kunnolla.
Myös toisen pään holkissa oli murtuma.
Ne joilla on kyseinen rakenne. Suosittelen kardaanin tarkistamista.

Liittäsin kuvan jos osaisin.

EDIT lisätty kuva
« Viimeksi muokattu: 30 Tammikuu, 2011, 16:42:51 kirjoittanut Matti Häkkinen »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa kalasatu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #104 : 28 Tammikuu, 2011, 23:10:56 »
Liimailin gyron sisustaa hieman lisää ja sulloin sinne pienen palasen vaahtomuovia. Tarrojen väliin laitoin vielä tuon 50c kolikon. Tuntuu kuin ongelmat olisivat hieman vähentyneet. Voi olla, että tuosta saa vielä säätämällä ihan toimivan laitoksen.

Ihan ongelmitta ei tosin lennätystuokio mennyt. Lennätyksen aikana kopteri alkoi tehdä piruetteja, jolloin otin kopterin nopeasti alas. Ajattelin gyron seonneen jo lopullisesti, mutta ongelma olikin ihan mekaaninen. Peräroottorin akseli ei siirtänyt tehoja lavanpitimille. Kiinnitysruuvi oli löystynyt. Ruuvilukitteen ja ruuvailun jälkeen toiminta palasikin kohilleen.

Olin purkanut tuon perän ja kasannut sen uusiksi. Tätä ruuvia en kuitenkaan ollut huomannut purkuvaiheessa ja eihän sinne tullut laitettua mitään lukitteita. Virheestä viisastuneena otin manuaalin käteen ja katsoin mitä muita ruuveja minulta olisi voinut jäädä huomioimatta.  :-\ Ihan turhaan ei täällä ole varoiteltu ruuvien irtoamisista. Ne on tosiaan syytä lukita ja tarkistaa.

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #105 : 30 Tammikuu, 2011, 11:01:28 »
No nyt tästä ihmeestä pamahti TT.
Hiilikuituinen tanko on kuin kumilankaa. Ilmankos perä teki omiaan.

Räksäkauppa on taas voittaja, tilasin varaosia.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa grg

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Autorotaatioharjoituksia...
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #106 : 31 Tammikuu, 2011, 09:28:42 »
kalasadun mainitsema ja harrastukseen houkuttelema "coaxial"-mies ilmoittautuu ja on saanut oman 450 SE V2 kopionsa aika lailla valmiiksi. Pyöritin laitetta ilman lapoja ja huomasin aika paljon värinää. Arvelin roottoriakselin olevan kiero, ja irrotin nupin. Akseli olikin yllättäen aivan suora. Tutkin nuppia, enkä keksinyt värinän syytä. Kyse on peräti noin millin heitosta nupin yläpäässä kovemmilla kierroksilla. Aloin sitten säätämään stabbarin painoja ja sainkin lopulta tärinän lähes kokonaan pois. Mutta nyt toinen stabbarin painoista on reilun sentin sisempänä kuin toinen. Alunperin stabbaria kasatessa mittasin sen kyllä ihan keskelle, samoin stabbarin lavat ja painot, millilleen.

Voisko syynä olla eripainoiset stabbarin painot? Ei tullut niitä punnittua kasatessa... Ulkomitoiltaan ovat samankokoiset. Mikä muu nupissa vois aiheuttaa epäkeskeisyyttä? Nuppi oli valmiiksi Kiinassa kasattu mutta toimii muuten kuten pitääkin ja vaikuttaa oikein kasatulta.
Haittaako, jos painot on eri etäisyydellä akselista, jos nuppi on kuitenkin tasapainossa? Näin ei kuitenkaan oo varmaan tarkoitus tehdä...
HK450GT
JS-TZ .50 V2 (Frenzy 600 3D nitro)
Turnigy 9X -> OpenTX + metriikat
4x HK190

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #107 : 31 Tammikuu, 2011, 10:00:53 »
kalasadun mainitsema ja harrastukseen houkuttelema "coaxial"-mies ilmoittautuu ja on saanut oman 450 SE V2 kopionsa aika lailla valmiiksi. Pyöritin laitetta ilman lapoja ja huomasin aika paljon värinää. Arvelin roottoriakselin olevan kiero, ja irrotin nupin. Akseli olikin yllättäen aivan suora. Tutkin nuppia, enkä keksinyt värinän syytä. Kyse on peräti noin millin heitosta nupin yläpäässä kovemmilla kierroksilla. Aloin sitten säätämään stabbarin painoja ja sainkin lopulta tärinän lähes kokonaan pois. Mutta nyt toinen stabbarin painoista on reilun sentin sisempänä kuin toinen. Alunperin stabbaria kasatessa mittasin sen kyllä ihan keskelle, samoin stabbarin lavat ja painot, millilleen.

Voisko syynä olla eripainoiset stabbarin painot? Ei tullut niitä punnittua kasatessa... Ulkomitoiltaan ovat samankokoiset. Mikä muu nupissa vois aiheuttaa epäkeskeisyyttä? Nuppi oli valmiiksi Kiinassa kasattu mutta toimii muuten kuten pitääkin ja vaikuttaa oikein kasatulta.
Haittaako, jos painot on eri etäisyydellä akselista, jos nuppi on kuitenkin tasapainossa? Näin ei kuitenkaan oo varmaan tarkoitus tehdä...

Muistithan purkaa nupin ekaks ja kasasit huolella lukitteen kera uudestaan?
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

Poissa grg

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Autorotaatioharjoituksia...
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #108 : 31 Tammikuu, 2011, 10:44:58 »

Jep, yritin kyllä purkaa nuppia, mut ruuvit on niin tiukassa että ruuvien kannat alkaa hajoamaan ennen kuin ruuvi aukaa. Kokeilin useita ruuveja ja eri meisseleitä mut sama juttu. Liekö jotain lukitetta tms laitettu Kiinassa...tai vedetty vikakierteelle...
Nupin linkit liikkuvat kuitenkin pehmeästi ja se näyttää muutenkin ihan oikein kasatulta. Mutta jokuhan tärinän aiheuttaa. Täytyy varmaan kiinnittää nuppi ruuvipenkkin niin saa painettua kunnolla...
Palaan...
HK450GT
JS-TZ .50 V2 (Frenzy 600 3D nitro)
Turnigy 9X -> OpenTX + metriikat
4x HK190

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #109 : 31 Tammikuu, 2011, 11:00:37 »
Minun yksi kiina nuppi oli varmaan upotettu lukitteeseen ja ruuvattu kasaan.
Lukitteet aukeaa kun näyttää ruuville kunnolla lämpöä. Väri nupissa muuttuu, mutta ei se mitää haittaa. Mikään colt sytkäri ei riitä. Kaasujuotin tms. "siniliekkinen" pieni töhö.
Kuumennat reilusti ruuvin kantaa ja aukaiset :)

Poissa Vasarah

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #110 : 31 Tammikuu, 2011, 11:07:02 »
Minun yksi kiina nuppi oli varmaan upotettu lukitteeseen ja ruuvattu kasaan.
Lukitteet aukeaa kun näyttää ruuville kunnolla lämpöä. Väri nupissa muuttuu, mutta ei se mitää haittaa. Mikään colt sytkäri ei riitä. Kaasujuotin tms. "siniliekkinen" pieni töhö.
Kuumennat reilusti ruuvin kantaa ja aukaiset :)

Kolvikin toimii, painaa vaan kärkeä tarpeeks pitkään pultin kantaan.
- Nyt saat hintansa väärtin neuvon ja ilmaiseksi -

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #111 : 31 Tammikuu, 2011, 11:09:03 »
Ja maassa kaikki tuppaavat täristämään enemmän ja vähemmän, eli ottaisin ilmaan sen värkin jos siellä on mainittavaa/häiritsevää tärinää niin lähtisin hakemaan vikaa. Muuten antaisin mennä.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #112 : 31 Tammikuu, 2011, 11:42:59 »
Väri nupissa muuttuu, mutta ei se mitää haittaa.

Siinä vaiheessa kyllä alkaa haittaamaan. Näissä erikoislujissa alumiineissa lujuus on saatu aikaan lämpökäsittelyllä. Lopputulos on täysin vetelää, jos liikaa lämmittää.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #113 : 31 Tammikuu, 2011, 13:31:28 »
No hyvä että joku korjaa :D

Koittaa lämittää sitä pulttia ja varoa alumiina niin eiköhän se lukite sula.

Poissa Crys

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #114 : 31 Tammikuu, 2011, 14:47:33 »
Voisko syynä olla eripainoiset stabbarin painot? Ei tullut niitä punnittua kasatessa... Ulkomitoiltaan ovat samankokoiset. Mikä muu nupissa vois aiheuttaa epäkeskeisyyttä? Nuppi oli valmiiksi Kiinassa kasattu mutta toimii muuten kuten pitääkin ja vaikuttaa oikein kasatulta.
Haittaako, jos painot on eri etäisyydellä akselista, jos nuppi on kuitenkin tasapainossa? Näin ei kuitenkaan oo varmaan tarkoitus tehdä...

Voi olla aika marginaalinen vaikutus, mutta kannattaa tarkistaa, että stabbaritankoa on ruuvattu molempiin paddleihin yhtä paljon sisään.
DX7
AlzRC Pro V2

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #115 : 31 Tammikuu, 2011, 15:55:50 »
Ja maassa kaikki tuppaavat täristämään enemmän ja vähemmän, eli ottaisin ilmaan sen värkin jos siellä on mainittavaa/häiritsevää tärinää niin lähtisin hakemaan vikaa. Muuten antaisin mennä.

Juuri näin. Kierroksia nostessa aina löytyy jokin resonassialue, jolla hienompikin laite ravistaa enemmän tai vähemmän. 99% tapauksista rauhoittuu siinä vaiheessa kun jalakset kevenee.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa grg

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Autorotaatioharjoituksia...
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #116 : 04 Helmikuu, 2011, 08:07:29 »

Coaxial-miehen 450GT sai eilen onnistuneen 15 sek ensilentonsa (kalasatu tosin leijutteli minuutin verran; mulle tuuli oli liikaa). Kalasadun avustuksella viimeinen vika löytyi lopulta gyron reverse kytkimestä. Olikin pahuksen hankala saada kopua ilmaan väärällä reverse asetuksella.
Havaintoja:
 - nuppi ei sitten lennossa näytä värisevänkään, juuri kuten 1m4s0_ kirjoitti. Eli nuppi ok.
 - perässä onkin sitten reilu 5mm klappi vivustossa. Toinen lapa pääsee kääntymään reilut 30 astetta itsekseen. Laitan vivustot vaihtoon, Align osat tilattu.
 - HK T6A radion säätöjen saaminen kohdalleen vaati vähän aikaa ja pohdintaa. Varsinkin HH Gyro miksauksen tekeminen, mutta lopulta saatiin se toimimaan (ainakin jotenkuten). Radion säätäminen kentällä on kuitenkin sen verran hankalaa, että laitoin tilaukseen Turnigy 9X 9Ch radion.
 - muuten kopteri tuntuu ihan asialliselta.

Nyt alkaa lentämisen opettelu. Simua on lennetty kymmenkunta tuntia ja t-rex pysyy hyvin hallinnassa, mutta erilaista se käytännössä on kuitenkin. Coaxialia lensin aika tarkalleen vuoden ja vähintään 3 kertaa viikossa 4 akullista, mutta siitä kokemuksesta ei tunnu olevan muuta apua kuin nokka sisäänpäin leijutuksessa.

Offtopiccia:
Niin, aloitin harrastuksen vuosi sitten hankkimalla Big Laman. Hyvin nopeasti ja reilun viiden torppauksen jälkeen oli uskottava, että laite ei kelpaa kuin paikallaan leijutukseen. Niinpä hankin ns. 3D paketin rc711:stä (siinä ei kyl oo 3D:tä ku nimi...). Pidempi ylempi akseli, metallinen swashplate ja metalliset lavanpitimet. Lisäksi taipuisammat lavat, jotka eivät sakkaa kuten alkuperäiset liian jäykät.  Näillä kopukkan sai vauhtia ja sillä pääsi noin 20km/h. Tämähän ei tietenkään riitä mihinkään, joten aloin vaihtelemaan palloja. Pidemmät ja lyhyemmät pallot sopivasti eri paikkoihin, jolloin työntötankojen etäisyydet akseliin muuttuivat niin, että lavanpitimille saatiin mahdollisimman suuri liike. Tämä vaati mm. swashplaten viilailua että se mahtui pyörimään uusilla palloilla. Myös canopysta piti suurentaa nupille varattua aukkoa. Lavanpitimien työntötankojen muovisia pallolinkkejä piti lyhentää ja esiin jäävä kierre hioa tangosta smirgelillä sileeksi. Silti alumiininen työntötankojen ohjain alkoi kulua. Liimaamalla siihen pieni pala erittäin kovaa mattoveitsen terää ongelma ratkesi. Ja tilalle tuli lisää ongelmia... Myös stabbarille piti saada suurempi liike joten nuppi vaati oman modifioinninsa.

Näillä muutoksilla lama lensi jo varsin hyvin. Ongelmaksi muodostui seuraavaksi moottorit. Ne alkoivat lastuamaan lennossa ja menivät usein oikosulkuun tuhoten laman kalleimman osan: 4-in-1 esc:n. Välillä oli kopteri sisältä täynnä kuparilastuja. Kerran torppasin mereen 4m syvyyteen. Pari kertaa 4-in-1esc kuumentui niin, että tina suli ja piirit irtosivat ja putosivat esc:n pohjalle. Aika paha hallita kopua tämän jälkeen... No, ratkaisuhan on siirtyminen harjattomaan aikaan. Niinpä tilasin pari Turnigy 2623-4500 moottoria ja esc:t näille ja tarvittavat konvertterit. Onneksi lamassa on iso canopy, kaikki uudet rojut mahtuivat sisään. Tämän jälkeen oli tehoa, itse asiassa ihan liikaakin tehoa. 25% teholla kopu lensi jo hyvin. 50% teho oli ehdoton maksimi käytännön lennossa. Nyt lamaan tuli vauhtia tuommoiset 40-50 km/h, kovempaakin olis menny, muttei olis pysyny enää hallinnassa. Alkoi Hyperion akkukin menemään polvilleen. Ja jotkut kirjoittelee, ettei Big Lamalla voi lentää kovaa...
Suurimmaksi ongelmaksi muodostui nyt lapojen osuminen toisiinsa kovassa vauhdissa usein aika ikävin seurauksin. Lisäksi lavanpitimien liukulaakerit kestivät vain noin 5 akullista. Kokeilin sitten kerran painaa kaasun pohjaan. Lama lähti ku raketti; 75% kaasulla lavat taipui osuen toisiinsa. Laskeuduin alas ja huomasin kaikkien lapojen lyhentyneen 4 cm. Kopteri oli silti hallittavissa... Päätin hankkia paremman kopterin...
HK450GT
JS-TZ .50 V2 (Frenzy 600 3D nitro)
Turnigy 9X -> OpenTX + metriikat
4x HK190

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #117 : 04 Helmikuu, 2011, 08:12:46 »
kuullostaa ihan siltä että jos olet tulossa kevätleirille tai johonkin tapahtumaan niin toi "hormoonilama" on pakko nähdä ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #118 : 05 Huhtikuu, 2011, 23:14:35 »
Nyt voidaansanoa sää(s)tö kopterin olevan siinä kunnossa, että sitä voi verrata aitoon poroon.
Setup:
- Orange vastari HK:ltä
- pääservot olivat HXT 900 uskottavuus syistä vaihdettu DS 410
- GA 250 mini menms
- Peräservona HD 3688HB
- Moottori Turnigy 450 H2218 Brushless outrunner 3550KV
- Nopari TURNIGY Plush 40amp Speed Controller (soft start liian nopea)
- Perään vaidettu kokonaan HK partsin osiin
- Nuppi vaihdeetu kokonaan ALZRC
- Koppa Hobbykinginltä
- Lavat Hobbykin  Carbon Fiber Main Blade 325mm ( kelta mustat)

Liekkö tullut halvemmaksi kuin Algnin combo sitä en viitsi laskea. Oppia on ainakin tullut. Paketilla on takana yli 80 akullista lentoja.


Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa kalasatu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #119 : 06 Huhtikuu, 2011, 00:17:35 »
Hieman samaa maata on tuo minunkin kopteri. En ole kuitenkaan yhtä paljon tehnyt laatupäivityksiä.

- Peräservoksi laitoin HGD digital 261HB
- GA 250 gyro pitää suuntiman. Gyro piti kiinnittää pohjalevyyn värinöiltä piiloon
- Swashplate vaihtui ALZRC:n malliin, koska alkuperäisestä korkkasi kierteet. Muutenkin alkuperäisen laatu oli vähän niin ja näin.
- Samat kelta-mustat hiilarilavat (Ebaysta) pyörivät minunkin kopterissa. En tosin ole huomannut mitään eroa puolet halvempiin Ebayn lasikuitulapoihin. Saman painoiset ja näppituntumalla sanoisin jäykkyydenkin olevan kohillaan.
- Pääakseli tärisee hieman, mutta uskon pääseväni ongelmasta eroon laakereita vaihtamalla. Alkuperäisissä ei ole toleranssit kunnossa

Kerran on kopteri tullut tonttiin hallitsemattomasti. Tuli pyöriteltyä kopteria kaikkien akselien ympäri ja harjoittelin hieman leijutusta nuppi kohti maata. Viimeisellä akulla päätin sitten leijuttaa mahdollisimman pitkään kopteria. Kopteri tuli tonttiin ja remonttia oli tiedossa. Alkuperäiset laskutelineet kestävät huoneenlämmössä vaikka mitä pahoinpitelyä, mutta -30 asteen pakkasessa niistäkin tuli lähinnä silppua.  :-\

Kopteri on ollut ihan sopiva harrastuksen aloittamiseen. Eihän tuossa laatu ole kohillaan, mutta halpa hinta on rohkaissut kokeilemaan omia rajoja taivaalla. Ensimmäisen sekä toistaiseksi ainoan torpin jälkeen nauroin kippurassa. JOS nyt pitäisi hankkia uusi trex-kopteri, päätyisin varmaan ALZRC:n tai Align:n valmistamaan malliin.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #120 : 06 Huhtikuu, 2011, 17:08:42 »
En ole kokeillut noita E-bayn lapoja muuta kun sen yhdenerän DealExtremeltä. Niihin lapoihin tuli kahteen pariin mutrumat lavanjuureen muutaman lennon jälkeen. Mulle sattu varmmaankun huono satsi ko lapoja kun muut ovat kehuneet niitä.
Eipä noi Hobbyking lavatkaan turhan kallita ole. Hobbykingin valkoisilla hiilareilla on menty muutaman kerran hankeen ja lavat jäivät ehjäksi, akseleita ja servo rattaita kyllä joutui vaihtamaan.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa kalasatu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #121 : 06 Huhtikuu, 2011, 17:51:51 »
Taidat puhua nyt DealExtremen lasikuitulavoista, jotka ovat tosiaan täysin luokattomat: http://www.dealextreme.com/p/430-fibre-glass-main-blades-set-for-r-c-helicopters-yellow-14877. Lavat ovat puuytimellä ja lavan jäykkyys ei vakuuttanut minua. Minun lavoista kummatkin olivat kieroja.

Hobbykingin hiilikuitulavat ovat (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8395 ) ovat maalauksiltaan samanlaiset, mutta mustasta pinnasta erottaa lakatun hiilikuitukankaan. Näitä lapoja löytyy Hobbykingin lisäksi myös Ebaysta.

Edellisessä postissani mainitsemani Ebayn lasikuitulavat ovat tätä mallia: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10823. Lapojen sisällä on jäykkää vaahtomuovia. Näiden lapojen ominaisuudet ovat mielyttäneet minua. MustaTuntuu: Saattaa olla sama lapa kuin tuo hiilikuituinen, mutta pintaan ei ole laitettu hiilikuitukangasta  :)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #122 : 06 Huhtikuu, 2011, 23:24:24 »
Mulla on ollut noita valkoisia 250 kopussa Hobbykingiltä ostettuna ja minusta tuntuu, että noita samoja lapoja saa myös rekkula kaupasta.
http://www.trex-store.com/325mm-lasikuituiset-paalavat-trex450-p-991.html.
Ihan hyviä ovat olleet. Nyt on vaan jotenkin tehnyt mieli lentää hiilari lavoilla.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Sakari

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #123 : 09 Toukokuu, 2011, 10:24:20 »
Tilasin toisen ebayn 450 pro -kitin varaosiksi.

Tässä yksilössä on laatu parantunut aivan huomattavan paljon.

Nopealla tutkimisella huomattuja parannuksia:
-Tukevammat laskutelineet
-Torque tube toimii sulavammin
-Torque tuben akseli toteutettu paremmin
-Nuppi herkempi (edellinen oli saapuessaan todella jäykkä)
-Peräputken tukien kiinnikkeet muovin sijasta alumiinia
-Rungon ruuvit vaihdettu parempiin (korkeampi kanta, edellisessä oli tosi matalakantaiset ruuvit, joissa avain lipsahti helposti)
-Perän armin kiinnityskohta on nyt kiinteä (edellisessä oli ruuvilla ja se meni heti vaihtoon)
-Paketissa tuli mukana ruuvilukitetta

Nyt vain mietityttää pitäisikö tästä kasata uusi kopteri ja jättää tuo vanha varaosiksi. :D
« Viimeksi muokattu: 09 Toukokuu, 2011, 10:26:10 kirjoittanut Sakari »

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #124 : 06 Kesäkuu, 2011, 20:28:59 »
Onkohan Pro clonen swassi nyt pilalla10 akullisen jälkeen.

Ihmettelin kun toinen servoista aina nyki. Irroteltua linkint huomasin että swassi on todella jäykkä, sekä keinumis että ylös alas suunassa.
Olisikohan kuula "tarttunut" akseliin ja työstänyt jälkä pesään pyörimissuunnassa.

Saakohan millään ilveellä mitään tehtyä jäykälle swash kuulalle

Tai pitääkö tilata trex pro alkuperäinen...
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
121 Vastauksia
47921 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Marraskuu, 2015, 16:20:03
kirjoittanut Mesihukka