Meni muuten sorvaushommiksi, meinaan moottorien akselien osalta
Pinjonit tuli kyllä 5mm akselille, mutta moottorin varaosa-akselit tulivatkin 6mm paksuudella
"Se mitä pelkäsin, se minua kohtasi", eli kova teräslaatu ja pieni Optimun Vario pöytäsorvi, -paha yhdistelmä.
Akselit on niin kovaa, että kovapalateräkin pääsi murtumaan, ennen kuin löysin sopivan syötön. Onneksi oli harjoituskappaleita, sillä vasta toisen akselin sain ihan kohdalleen pinjonin mukaan sovitettuna. Ensimmäinen akseli meni piloille, kun yritin työstää mittojen mukaan (koko sorvi antoi periksi kovalla teräpaineella).
Kaiken vaivan palkkana oli kiitos! - eli nyt lavat kiertää T11 pinjonilla leijuntakuvioihin mukavalla kohtuullisella nopeudella, ja lentoaikaakin näyttäisi tulleen lisää
Hyötysuhde selvästi parempi kuin alkuperäisellä isommalla T15 pinjonilla. Muutenkin kierrosten pudotus sopii vanhalle hihnavetoiselle paremmin, myös lentoääni pehmeni mukavasti. Tätä kehtaa ajaa myös illan hiljaisina hetkinä