Kirjoittaja Aihe: 90-kokoluokan sähkökopterit  (Luettu 11169 kertaa)

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
90-kokoluokan sähkökopterit
« : 10 Maaliskuu, 2010, 03:54:23 »
Nyt ois taas yksi mielenkiintoinen iso sähkö tuloillaan. Alkaa peli oleen aika kuuma, TREX 700E, Aurora E90 ja nyt Rave ENV

http://www.rcheliresource.com/rave-env-instruction-manual-published/

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #1 : 10 Maaliskuu, 2010, 09:33:54 »
Myöskin Kasama Srimok E90 pitäs olla ulkona kuun loppuun mennessä.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #2 : 10 Maaliskuu, 2010, 12:01:37 »
Rane voisitko muuttaa otsikon "90-kokoluokan sähkökopterit" ja kerättäisiin tähän yleistä keskustelua kaikista ton luokan sähköistä. Tämä kokoluokka tulee olemaan lähitulevaisuuden juttu, koska akkujen hinnat ovat jo inhimillisellä tasolla. Erityisesti 700E:n ilmestyminen vaikuttaa ihmisten suhtautumiseen näihin.

Keräsin tähän oman listani surffauksella saamistani tiedoista. On olemassa 3rd party konversio kittejä, mutta tässä on listattu alusta asti sähköksi suunnitellut kopterit ja myös joitakin valmistajien omia konversio kittejä.

Aurora E90:

- On se kumma että niillä on niin vaikeaa saada kittejä pihalle. Onkohan tostakin tulossa samanlainen farssi kuin Nitro version julkaisusta? Epäilemättä kyvykäs vehje ja sähkömies Jetchin on varmaan oikea kaveri demoamaan. Varaosien saanti nykyiseen Nitroon on vitsi ja uusien kittien saatavuus on huono. Toi firma tarvitsisi johtajan.
Hinnat julkistettu: 795 taalaa (sisältää maalatun Canopyn)

Trex 700E:
- Näitä on sitten naapurin kissallakin, kunhan tulee pihalle. Alignin oma motti ja käsittääkseni nopari. Moottorin voi ilmeisesti asentaa pinjoni ylöspäin ja alaspäin. Ainakin sketsejä on ollut molemmista vaihtoehdoista. Hinta saadaan paketille omilla sähköillä varmaan aika hyväksi, varmaan comboa myydään muiden kitin hinnalla.

Srimok E90:
- Vanttiruuvit ja über hienot ratkaisut. Nämä hienot ratkaisut myös toimivat, eikä ole ns. "over engineered". Tärinä ongelmia ei varmaa ole, niinkuin nitrossa. Epäilen että hieman kalliimpi kuin muut.

Rave ENV:
- Curtis miesten valinta. Ennakkotilauksia voi jo laittaa. Nitron ja sähkön ero ei kai ole kovin suuri. Curtis mainitsi kestävän parikymmentä minuuttia muunnokseen. Ainakin Jenkeissä tulee myymään. Tiedä sitten Eurooppaa. Hinta 600+€

Logo 700:

- Logosta ei ole vielä mitään kuvia, mutta on ilmoitettu että sellainen tulee. Ilmeisesti loppuvuodesta. Pitäisi olla uutta suunnittelua, eikä pohjautua täysin 600:seen ja 500:seen. Epäilen että Mikadolla on mielessä suuremmat lavat, koska jo uusi Logo 600SE pyörittää 690 lapoja. Muutenkin Mikadolla on noi koot ollut aina hieman suurempia, joten uskon että Logo 700 menee 710 --> reilusti pitempii lapoihin. Kennojakin varmaan 12S -->

Extreme 90
- RJX on tuonut tämän mallin Heinäkuussa 2009. Suomessakin on jälleenmyyjä ja ainakin yksi tällainen löytyy Suomesta. RJX:n kopterit ovat laadullisesti hyvää luokkaa ja säätömahdollisuuksia nupissa riittää. Huomioitavaa on että rungon sisään ei mahdu 48mm korkeammat akut, sillä moottori tulee tielle. Esim Turnigy 5000:set ovat liian isoja. Hyperion 5000mAH on ok ja Rhino 4900:set. Maailmalla eivät ole kovin yleisiä. Suomessa hinnat kitille alle 700€.

Synergy E9:
- Konversio setti testauksessa, mutta Synergyn pääomistajan kuolema on pistänyt kysymysmerkin firman päälle ja hommat jäihin. Brändi on kuitenkin hyvä joten uskon että asiat tulee jatkumaan.


Henseleit Three Dee Rigid
Yksinkertaisella rakenteella ja matalalla nupilla varustettu suoraan sähköksi ja FBL:ksi suunniteltu kopteri. Yhden miehen firma tekee näitä 300 kappletta vuodessa ja jonotuslista on tällähetkellä vuoden mittainen. Nämä on jollain tavalla muodostuneet legendaksi ehkä juurikin huonon saatavuutensa takia ja siitä seuraavan exclusivity leiman takia. Mielletään usein kovan huippunopeuden omaavaksi kopteriksi.

Hirobo Eagle 3
Sähkökonversio kitti on esitelty Hirobon toimesta ja on lähiaikoina myynnissä. The Machine F3C:hen.

Muita valmistajia, joista en tiedä mutta uskon valmistavan kitin:
- Thunder Tiger
- Outrage
- JR

Kyllähän tässä tarjontaa tuntuu olevan  ;)

Edit: Listaa päivitetty kommenttien perusteella.
Edit2: Auroran hinta päivitetty
-
« Viimeksi muokattu: 21 Huhtikuu, 2010, 21:19:30 kirjoittanut Maikko »

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #3 : 10 Maaliskuu, 2010, 12:10:28 »
Rane voisitko muuttaa otsikon "90-kokoluokan sähkökopterit" ja kerättäisiin tähän yleistä keskustelua kaikista ton luokan sähköistä. Tämä kokoluokka tulee olemaan lähitulevaisuuden juttu, koska akkujen hinnat ovat jo inhimillisellä tasolla. Erityisesti 700E:n ilmestyminen vaikuttaa ihmisten suhtautumiseen näihin.

Keräsin tähän oman listani surffauksella saamistani tiedoista.

Aurora E90:

- On se kumma että niillä on niin vaikeaa saada kittejä pihalle. Onkohan tostakin tulossa samanlainen farssi kuin Nitro version julkaisusta? Epäilemättä kyvykäs vehje ja sähkömies Jetchin on varmaan oikea kaveri demoamaan. Varaosien saanti nykyiseen Nitroon on vitsi ja uusien kittien saatavuus on huono. Toi firma tarvitsisi johtajan.

Trex 700E:
- Näitä on sitten naapurin kissallakin, kunhan tulee pihalle. Alignin oma motti ja käsittääkseni nopari. Moottorin voi ilmeisesti asentaa pinjoni ylöspäin ja alaspäin. Ainakin sketsejä on ollut molemmista vaihtoehdoista. Hinta saadaan paketille omilla sähköillä varmaan aika hyväksi, varmaan comboa myydään muiden kitin hinnalla.

Srimok E90:
- Vanttiruuvit ja über hienot ratkaisut. Nämä hienot ratkaisut myös toimivat, eikä ole ns. "over engineered". Tärinä ongelmia ei varmaa ole, niinkuin nitrossa. Epäilen että hieman kalliimpi kuin muut.

Rave ENV:
- Curtis miesten valinta. Ennakkotilauksia voi jo laittaa. Nitron ja sähkön ero ei kai ole kovin suuri. Curtis mainitsi kestävän parikymmentä minuuttia muunnokseen. Ainakin Jenkeissä tulee myymään. Tiedä sitten Eurooppaa. Hinta 600+€

Logo 700:

- Logosta ei ole vielä mitään kuvia, mutta on ilmoitettu että sellainen tulee. Ilmeisesti loppuvuodesta. Pitäisi olla uutta suunnittelua, eikä pohjautua täysin 600:seen ja 500:seen. Epäilen että Mikadolla on mielessä suuremmat lavat, koska jo uusi Logo 600SE pyörittää 690 lapoja. Muutenkin Mikadolla on noi koot ollut aina hieman suurempia, joten uskon että Logo 700 menee 710 --> reilusti pitempii lapoihin. Kennojakin varmaan 12S -->

Extreme 90
- RJX on tuonut tämän mallin jo vuosi sitten markkinoille. Suomessakin on jälleenmyyjä ja ainakin yksi tällainen löytyy Suomesta. RJX:n kopterit ovat valmiiksi blingattuja ja laatu on ilmeisesti hyvää. Maailmalla eivät ole kovin yleisiä. Suomessa hinnat kitille alle 700€.

Synergy E9:
- Konversio setti testauksessa, mutta Synergyn pääomistajan kuolema on pistänyt kysymysmerkin firman päälle ja hommat jäihin. Brändi on kuitenkin hyvä joten uskon että asiat tulee jatkumaan.

Muita valmistajia, joista en tiedä mutta uskon valmistavan kitin:
- Thunder Tiger
- Outrage
- JR
- Hirobo

Kyllähän tässä tarjontaa tuntuu olevan  ;)

-

Hirobo esitteli viime kuussa Eagle 3:n sähkökonversiokitin joka tulee myyntiin ihan lähiaikoina jollei ole jo. Eagle 3:n on myynnissä valmiita sähkökonversiokittejä myös mm. Saksassa. Sieltä saa ostaa konhversiokitin myös Freya sarjan hiroboihin. Scorpion on tehnyt myös moottoripukin Eagle3 / Freya EX runkoihin joilla scorpionin mosan kiinnittäminen kopteriin onnistuu helposti.

JR Sylphideen on K&S:llä käsittääkseni olemassa jo tarjolla konversiokitti sähköä varten. Ainakin olen nähnyt videolla kun sitä konversiokittiä testataan.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #4 : 10 Maaliskuu, 2010, 12:12:13 »
Moro,

Sitten pitäs siirtää koko aihe muualle, koska "90-kokoluokan sähkökopterit" ei tavallaan ole uutinen maailmalta, vaan keskustelu yleisisti asiasta  ;).

Pistan OP:lle viestiä

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #5 : 10 Maaliskuu, 2010, 12:43:09 »
Kits,

Hyvä Maikko, toi on hyvä synopsis eri valmistajien tilanteesta. Ihmettellään täällä sitten lisää aiheesta-

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #6 : 10 Maaliskuu, 2010, 16:43:37 »
Auroraa on kittinä vieläkin vaikea löytää, mutta osia pitäisi olla saatavilla. Katselin nopeasti Fast Ladin valikoiman läpi, ja suurin osa osista oli varastossa. Enemmän minua huolestuttaisi tonttauksen jälkeen, kuinka paljon lompakko köyhtyy :D. Augusto vaikuttaa kyllä kopterisuunnittelijana aika hemmetin pätevältä kaverilta, mutta bisnespuoli ei näemmä ole sitten yhtä hyvin hallussa.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #7 : 10 Maaliskuu, 2010, 17:00:50 »
Juu kyllä toi Avantin tyyppien toiminta herättää ihmetystä ja kummastelua. Kova on hehkutus, mutta mitään ei näytä tapahtuvan. Lähettivät jo varmaan kuukausi sitten mailia, missä kertoivat E90 näkevän päivänvalon parin viikon sisään... sen jälkeen asiasta ei ole kuulunut mitään. Katsellaan... nitro 90 ensiviikolla tulossa  ;)
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa JoniP

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #8 : 11 Maaliskuu, 2010, 23:05:30 »
Listalle vielä yksi joka oikeasti kulkee ->
 


Henseleit TDR. Tosin jonotuslista taitaa olla jo vuoden mittainen.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #9 : 12 Maaliskuu, 2010, 07:07:46 »
Lainaus
Extreme 90
- RJX on tuonut tämän mallin jo vuosi sitten markkinoille. Suomessakin on jälleenmyyjä ja ainakin yksi tällainen löytyy Suomesta. RJX:n kopterit ovat valmiiksi blingattuja ja laatu on ilmeisesti hyvää. Maailmalla eivät ole kovin yleisiä. Suomessa hinnat kitille alle 700€.
Heinäkuussa 2009 taisi eka sähkö-90 tulla extremeltä.  Myivät 50:Stä venytettyjä 90:siä kyllä sitäkin ennen. Blingistä en tiedä, mutta laatu on hyvää ja nupissa riittää säätömahdollisuuksia.

Alkuperäisessä on pieni ongelmanpoikainen tosin... jos käyttää 48mm korkeampia akkuja, niin akku on moottorin perässä kiinni mikä ei ole kiva juttu. Käytännössä esim 5000 turnigyt ovat liian isoja. Hyperionin 5000:set ja esim Rhinon 4900 sopii hyvin.

Mutta ei hätää!  Mikaelni piirteli CADillä kylkilevyt uusiksi ja skaalasi snadisti korkeammaksi. Nämä kuvat syötti tämä reipas rymättyläläinen vesileikkuriin ja katso, ei enää akkuvaivoja kekellä. Nyt voin ostaa juuri niin jöötit akut kun huvittaa ja päästä kisallentoajoissa reilusti yli kymmeneen minuuttiin minkä pitäisi riittää pariin läpilentoonkin.

Jotain kuvia projektista ajattelin laittaa kun saan aikaiseksi. Santapaperilla käsitelty maalaamaton alumiini tuo uskottavuutta kenen tahansa F3C-työkaluun.

Jos siis harkitset extremen ostoa niin Mikaelnillä on toki kuvat tallella uusiin poskiin. Kanattaa olla yhteydessä.
« Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu, 2010, 07:13:36 kirjoittanut keke »

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #10 : 12 Maaliskuu, 2010, 10:45:35 »
Kiitti kommenteista.

Päivitin niitä tohon mun ensimmäiseen postaukseeni. Lisää kommentteja vaan jos kokemusta löytyy tai tiedonjyväsiä niin päivitetään taas.

-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #11 : 15 Maaliskuu, 2010, 19:33:11 »
Alignin 700E testivideo:



Vaikuttaa melko hyvältä siinä mielessä ettei oo samanlainen hullu tykki ku monet muut sähköt vaan enemmän 700 nitron korvike sähköllä. Vaik on tos kyl ehkä pikkasen enemmän tehoa. Pitäs nähä parempi videot et osais paremmin sanoo.

-op-
« Viimeksi muokattu: 15 Maaliskuu, 2010, 19:35:24 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #12 : 01 Toukokuu, 2010, 07:31:24 »
Tein Kasaman 90e koppa kuvista oman aiheen:

http://www.kopterit.net/index.php?topic=8471.0
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Jay604

  • Vieras
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #13 : 09 Elokuu, 2010, 23:28:48 »
Alignin 700E testivideo:



Vaikuttaa melko hyvältä siinä mielessä ettei oo samanlainen hullu tykki ku monet muut sähköt vaan enemmän 700 nitron korvike sähköllä. Vaik on tos kyl ehkä pikkasen enemmän tehoa. Pitäs nähä parempi videot et osais paremmin sanoo.

-op-

Ainahan noista saa modaamalla lisää tehoa kiskottua, jos tarvetta on ja rahaa riittää  ;D


Heechee

  • Vieras
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #14 : 10 Elokuu, 2010, 00:17:57 »
Jos olisi ylimääräistä rahaa ja kunnon lennätyspaikka, Rave ENV.

Okei, Logo 600 SE on aika lähellä.  ;D

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #15 : 10 Elokuu, 2010, 09:51:49 »
JR Vibe 90 SG sähkö konversio (E12) on myös saatavana.

Henseleit TDR 2011 (300kpl) varaus lista on myös täynnä.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #16 : 16 Tammikuu, 2011, 18:03:35 »
Ison sähkökopterin voimaa! Vibe SG sähkökonverisolla. Kuinkahan akut kestää kun lentoaikakin tuntuu olevan vähän reilu 3 minuuttia?



-

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: 90-kokoluokan sähkökopterit
« Vastaus #17 : 11 Elokuu, 2011, 23:03:42 »
Koko ajan enemmän nuppikierroksia ja lisää kulmia. Mitenköhän akut tämän jälkeen sanoo?
 
Kopteri on siis Compass 7HV, joka ei ole vielä myynnissä.

Lainaus
This 7HV is powered by 12S Compass Batteries and Scorpion LE motor. Headspeed about 2500 RPM compared with 16° of pitch.. thats just insane… but well, the helicopter allready survive this since many many flights.



-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
3010 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Maaliskuu, 2008, 15:36:37
kirjoittanut Vispilä
10 Vastauksia
9192 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Helmikuu, 2016, 21:04:21
kirjoittanut mikek