Kirjoittaja Aihe: Kysymys kilpailukalustosta  (Luettu 28694 kertaa)

Poissa sarama

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kysymys kilpailukalustosta
« Vastaus #25 : 02 Elokuu, 2011, 18:06:30 »
 8)
Tavara vaihtuu niin nopeesti,ettei ehi tänne päivittää

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kysymys kilpailukalustosta
« Vastaus #26 : 02 Elokuu, 2011, 21:39:58 »
Se on hyvä että kalusto on  kunnossa, on sitten helppo siirtyä eurosporttiin kun sen aika on. Nimimerkillä kokemusta omaava ;)
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa HJK

  • Jäsen 2024
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Kysymys kilpailukalustosta
« Vastaus #27 : 02 Elokuu, 2011, 22:53:22 »
Kahdella viimeisellä ainakin kalusto 10 kertaa parempaa kuin mitä miehet tarvitsee taikka osaa.

Hyvä että on kasvuvaraa! - ja kuskit tottuu heti alusta tekemään töitä kunnollisilla työkaluilla!

Tässäkin ratkaisee onneksi "käden jälki", joten ei luulisi että kalustolla on niin suuri merkitys lopputulokseen. Luulen että joskus vielä nähdään nätisti lentäviä HK-klooneja "aloittelijan halpiskoptereita" ikäänkuin malliksi noiden upeiden merkkikopterien rinnalla, sillä onhan kyse sentään "aloittelijan sisääntuloluokasta" :)

Mekaniikka on halpis klooneissakin niin samanlainen, että leijuntasetup pitäisi löytyä helposti ihan kaikilla koptereilla. Mitään en aiheesta tiedä, mutta tämän hetken kokemuksellani luulen että::

- painavat päälavat (ongelma löytää)
- painavat stabbarilavat (löytyy helpommin).
- reilusti puolittajilla.
- reilusti expoa maun mukaan.
- lepatuskumit maun mukaan (kovat on tarkat, pehmeät auttaa tuulessa).
- painavan kopterin massa on eduksi tuulessa (ei tarvita kalliita kevytosia).

Jos "halpisservoissa" on tuntuva ratasvälys, niin sitä voi helposti korjata laittamalla kallistuslevyn alle sopivan kierrejousen, joka kiristää löysät pois servoista (ei liian jäykkää). Tämä kaikki on tietysti viilattu HK-600 GT (alurunkoiseen) kopteriin, mutta leijuu yhä yhtä nätisti kuin viimeksi kevättalvella :)

Se kaikkein tärkein on tietysti tottua omaan kopteriinsa, eli leijuntakuvioista pitää vaan tykätä tarpeeksi, niin tiimaa ja osaamista kertyy pikkuhiljaa :)

Ihan luultavaa että noilla mainitulla kisakuskeilla on ihan omat opit leijuntasetupista, siitäkin olisi kiva kuulla... ;)

« Viimeksi muokattu: 06 Elokuu, 2011, 16:24:34 kirjoittanut HJK »
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
7064 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Tammikuu, 2015, 07:35:03
kirjoittanut Hese64
10 Vastauksia
5677 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Huhtikuu, 2015, 13:27:13
kirjoittanut Konna
7 Vastauksia
3901 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Toukokuu, 2015, 11:46:59
kirjoittanut JCA
5 Vastauksia
3273 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Toukokuu, 2015, 20:02:21
kirjoittanut vee73
4 Vastauksia
3130 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Elokuu, 2016, 21:46:17
kirjoittanut ElbeH