Kirjoittaja Aihe: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.  (Luettu 8403 kertaa)

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Heipä hei, ja hyvää iltaa.

Näin yön pimeinä tunteina uskaltauduin hiipiä foorumille varovaisesti kyselemään..

Miten teillä on kyseiset pelit kiinni koptereissanne? Itse tuossa tuumailin että josko ESC:in tirvasis pohjaan kiinni, koska johdotukset menis just kätevästi virrat eteen, ja pienen mutkan kautta toiset moottorille. Itse moottorin asensin niin, että johdot tulevat peräänpäin. Vai onko sillä mitään väliä jos vetää johdot aivan moottorin vierestä akulle?
BEC taas kiinnostaisi laittaa gyron taakse, niin että servoakun virtamäärää ilmaisevat ledit näkyisivät leijutellessa suoraan taaksepäin.

Kysymys siis kuuluu: Aiheuttaako lähekkäin olevat gyro, ja BEC häiriöitä? Tai onko ESC järkevää asentaa pohjaan jossa se on altis esimerkiksi kostealle nurmikolle, kolhuille yms? Ja aiheuttaako ESC häiriöitä vastarille? Ja myös antennin johdon vetäminen asennuskuvien mukaisen putken läpi? Vastarihan sijoitetaan taakse servoakun alapuolelle, mutta vedetäänkö antennin piuha todellakin putken päähän ja sieltä putken läpi aivan taakse roikkumaan? Eikös tuo aiheuta hirmu häiriöt kun se menee ristiinrastiin ja moottorin lähistöltä?

Nänneinä toimii Futaban T7CP, ja vastarina Futaba R146iP PCM 1024.

Muuta tarpeetonta infoa:

S3050 Servot, ja perässä S9254
GY401
BEC RCE-B3X
ESC RCE-BL75G
5000mAh EVO25

Ehdotuksia kiitos, sillä itse en voi kokemuksen syvällä rintaäänellä puhua oikein mistään mitään. Näin aloittelevana varaosien suurkuluttajana pyytäisinkin nyt teitä veteraaneja opastamaan minua kiperän ongelmani kanssa.

Saa ehdotella myös radion setuppeja ensilennätykselle (nähtävästi leijuttelua 2cm korkeudella minuutin jaksoissa, sillä muuten loppuu happi..)
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2008, 02:05:33 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #1 : 10 Kesäkuu, 2008, 08:50:24 »
Itselläni oli aikoinaan alumiinisella rungolla oleva Rex ja siihen asettelin ESC koneen kylkeen , vastaripohjalle rungon sisälle ja gyron laitoin sinne peräputken kasetinpäälle. BEC laitoin koneen kylkeen ja aivan takaosaan jotta näkisin leijuttelussa helposti tuon vastariakun jännitteet, nyt jos moisen koneen tekisin niin ostaisin uuden BEC:in joka soveltuisi suoraan käyttämään lentoakun virtoja(jäisi yhden akun latausta vähemmälle). Hiilikuituisilla rungoilla olevissa koneissa on kaiketi enemmän häiriöitä noilla FM laitteilla ja sähköjen sijoittelu on tarkempaa, itse olen käyttänyt näitä 2.4GHz laitteita.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #2 : 10 Kesäkuu, 2008, 09:43:25 »
Hiilikuituisilla rungoilla olevissa koneissa on kaiketi enemmän häiriöitä noilla FM laitteilla ja sähköjen sijoittelu on tarkempaa, itse olen käyttänyt näitä 2.4GHz laitteita.

Juurikin tuon takia kyselen.. Hitto ei viitsis vielä sijoittaa tuohon 2.4GHz vehkeisiin kun ei tiedä kuinka ottaa harrastus tuulta alle.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

seppomikael

  • Vieras
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #3 : 10 Kesäkuu, 2008, 10:12:39 »
Kyllä tuo koneesi ilmassa pysyy tuolla vastarilla. Jos muuten annat mahdollisuuden siihen ;D
Tosin radiolaitteiden sijoitus on vähän tarkempaa kuin 2,4Ghz vekottimilla

Minä suosittelen että viet kaiken painavan eteen (vastarin akku ja ESC) Ne akut voi olla vaikka päällekäin saman kiinnityksen alla ESC oikeaan kylkeen niin eteen kuin saat ja BEC kanssa kylkeen niin että tulee kopan ulkopuolelle. Gyro peräkasetin päälle koneen pituussuuntaiselle keskilinjalle ja vastari mielellään taakse sille pikku hyllylle. Kun on laitteet paikallaan niin nostat koneen nupista kyljelleen eteesi ja katsot keikahtaako se keulan vai perän suuntaan. Sitten vain hienovirittelemään painopistettä siten että kone pysyisi siinä asennossa mihin sen jättää. No, pienen epätasapainon saa trimmaamalla pois. Itselläni tuppaa jäämään vähän takapainoisiksi omat koneet ja en ihan ole omaa neuvoani jaksanut noudattaa... 8)

Itse en kiinnittäisi mitään kopterin pohjalevyyn koska se yleensä hajoaa joka torpissa.
Kysys tuolta Mikaelnilta että josko tekisi vielä pari pohjalevyä alumiinista. Sellaista suosittelen koska loppuu landarin korvakkeiden hajoaminen siihen. Ja ehkä se suojaa akkuakin vähän paremmin.

Ja sitten riippuen siitä missä päin maailmaa asut niin tee opintomatka jonkun lentokuntoisen koneen tykö niin saat siitä mallia toteutukseen. Jos olet pk-seudulla niin ainakin minun koneeni ovat hypisteltävinä. Ja varmaan Henttaalla jokaisen kone myös kun nätisti kysyy luvan. Tämä kun on siitä mukava harrastus että jengi mielellään auttaa ja neuvoo kysyvää.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #4 : 10 Kesäkuu, 2008, 14:21:14 »
Minä laitoin sen BECin rungon sisäpuolelle, mutta niin, että kytkin on helposti käsillä ja ledit näkyvät rungossa olevasta aukosta. Jostain syystä pyrin yleensä keksimään näille laitteille semmoset paikat, joissa ne kestää iskua parhaiten...

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #5 : 10 Kesäkuu, 2008, 15:06:45 »
Mites tuon antennin piuhan kanssa? Vedänkö sen sieltä perästä eteen, ja putken läpi taakse, vai onko se häiriöaltis tapa?

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #6 : 10 Kesäkuu, 2008, 21:17:15 »
Edit: Muokkasin vahingossa alkuperäistä viestiä, joten tämä näkyy nyt minun nimellä  ;D. Alkuperäinen kirjoittaja XciD
-vispilä-



Tuo mainitsemani Futaban 6-kanavainen vastaanotin vaatisi nyt johtoja. Kaikki muu on kondiksessa paitsi ihmetyttää tuo BEC.. Eli tuleeko tuo BECin piuha sitten tuohon 6/B-kanavaan?

1 Aileron
2 Elev
3 Throttle (Eli ESCin piuha)
4 Gyro
5 Gyro gain
6/B BECin piuha?

En ole ennen asennellut tuollaista jossa on erikseen servoakku.. Kun ei muitakaan jäljelle jää niin kaipa se tuo on. Olen vaan tässä pyöritellyt noita ohjeita, niin alkaa jo itseäänkin epäilemään.

EDIT - Pakkohan sen on niin olla. Menee vaan ihmettelyksi kun toi ei osaa ottaa lennätysakun kautta virtaskaa servoille.

Nim. vähän väsynyt olo.
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2008, 21:24:47 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #7 : 10 Kesäkuu, 2008, 21:18:46 »
Lainaus
Tuo mainitsemani Futaban 6-kanavainen vastaanotin vaatisi nyt johtoja. Kaikki muu on kondiksessa paitsi ihmetyttää tuo BEC.. Eli tuleeko tuo BECin piuha sitten tuohon 6/B-kanavaan?


(turhaa pilkunviilausta on) Se mukana tuleva laitehan on oikeasti regulaattori, BEC lyhenne tulee sanoista Battery Eliminating Circuit, ja ko. laite keksittiin alunperin poistamaan erillinen vastariakku. Nykyään BEC:ejä käytetään juuri päinvastaisessa tarkoituksessa eli asennetaan erillinen vastariakku kopterin elektroniikalle ja otetaan siitä virta BEC:n kautta, joten tässä tapauksessa sitä pitäisi kutsua regulaattoriksi  :P (turhaa pilkunviilausta off)

Finless Bobin BEC 101 video, lataaminen vaatii rekisteröitymisen.

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=55538


Kanavaan 6 tulee nupin kolmas servo. Vastarissasi on vain 6 kanavaa ja aiot käyttää regua, eli joudut tekemään pari modausta ennen kuin toimii.

1: Noparin piuhan liittimestä vedät ulos keskimmäisen eli + johdon, ja teippaat sen niin ettei pääse osumaan mihinkään.

2.
Otat johdot irti BEC:n liittimestä, ja laitat ne gyron signaalijohdon (gyro gain) tyhjiin kohtiin oikeassa järjestyksessä eli musta reunaan ja punainen keskelle.


Toimenpide nro 1 pitää tehdä ettei säätimen oman BEC:n vastarille syöttämä virta joudu ristiriitaan regulaattorin syöttämän virran kanssa.

Koska vastarissasi on vain 6 kanavaa, täytyy tehdä toimenpide nro 2. 7 Kanavaisen vastarin tapauksessa regulaattorin johto laitettaisiin kanavaan 7/B.

Eli

1. Aileron
2. Elevator
3. nopari
4. Gyro
5. Gyro gain ja regun + - johdot
6. pitch servo


-op-
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2008, 21:34:21 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #8 : 10 Kesäkuu, 2008, 22:44:52 »
Lainaus
Tuo mainitsemani Futaban 6-kanavainen vastaanotin vaatisi nyt johtoja. Kaikki muu on kondiksessa paitsi ihmetyttää tuo BEC.. Eli tuleeko tuo BECin piuha sitten tuohon 6/B-kanavaan?


(turhaa pilkunviilausta on) Se mukana tuleva laitehan on oikeasti regulaattori, BEC lyhenne tulee sanoista Battery Eliminating Circuit, ja ko. laite keksittiin alunperin poistamaan erillinen vastariakku. Nykyään BEC:ejä käytetään juuri päinvastaisessa tarkoituksessa eli asennetaan erillinen vastariakku kopterin elektroniikalle ja otetaan siitä virta BEC:n kautta, joten tässä tapauksessa sitä pitäisi kutsua regulaattoriksi  :P (turhaa pilkunviilausta off)

Finless Bobin BEC 101 video, lataaminen vaatii rekisteröitymisen.

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=55538


Kanavaan 6 tulee nupin kolmas servo. Vastarissasi on vain 6 kanavaa ja aiot käyttää regua, eli joudut tekemään pari modausta ennen kuin toimii.

1: Noparin piuhan liittimestä vedät ulos keskimmäisen eli + johdon, ja teippaat sen niin ettei pääse osumaan mihinkään.

2.
Otat johdot irti BEC:n liittimestä, ja laitat ne gyron signaalijohdon (gyro gain) tyhjiin kohtiin oikeassa järjestyksessä eli musta reunaan ja punainen keskelle.


Toimenpide nro 1 pitää tehdä ettei säätimen oman BEC:n vastarille syöttämä virta joudu ristiriitaan regulaattorin syöttämän virran kanssa.

Koska vastarissasi on vain 6 kanavaa, täytyy tehdä toimenpide nro 2. 7 Kanavaisen vastarin tapauksessa regulaattorin johto laitettaisiin kanavaan 7/B.

Eli

1. Aileron
2. Elevator
3. nopari
4. Gyro
5. Gyro gain ja regun + - johdot
6. pitch servo


-op-

Ok. Kiitti.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #9 : 10 Kesäkuu, 2008, 22:58:04 »
(Vielä vähän sekoitan soppaa)

Tossa paketissa tuli se BEC ja ESC. Ohjeessa sanotaan näin:

[TAIL SERVO]-----[REGULATOR]-----[GYRO]-----[RUDDERI KANAVAAN]

Sitten samassa kaaviokuvassa vastaanottimelta (RECEIVER) lähtee piuha power input kanavasta external BECiin, josta piuha 7.4V lipoon.

Eli siis kuinka tuo regulator oikein voi olla yhtä kuin BEC?

5cm piuha liittimineen siinä nyt on regulaattorina(?) gyron ja rudder servon välissä, jossa on kutistesukan sisällä joku tulitikun paksuinen sentin mötikkä, ja siinä liittimessä lukee 5.1V.

Noi ALIGNIN ohjeet kusee hieman. Meinaa ei ole selvitetty noita kovinkaan tarkasti, tai sitten ne on painettu IKEA tyyliin. Manuaalissa oli muutenkin muutamia ristiriitaisuuksia, sekä nuo Futaban 6CH vastareille olevat neuvot uupuu kokonaan BECin liitännät. Ainoastaan regulaattori on mainittu että se tulee laittaa gyron ja peräservon väliin (ja se on juuri tämä mitätön kikkare johtoa vastuksineen) ja näin pelkästää näillä on 6 kanavaa täynnä...

EDIT: Kuvia


ALIGN manuaali sanoo näin.. Eli minne BEC tulee, kun se kerta paketissa oli?


BECin ohjeet näin.




Olenko se vain minä jolle se on hankala tajuta..?
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2008, 23:26:42 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Vergo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #10 : 10 Kesäkuu, 2008, 23:28:14 »
(Vielä vähän sekoitan soppaa)

Tossa paketissa tuli se BEC ja ESC. Ohjeessa sanotaan näin:

[TAIL SERVO]-----[REGULATOR]-----[GYRO]-----[RUDDERI KANAVAAN]

Sitten samassa kaaviokuvassa vastaanottimelta (RECEIVER) lähtee piuha power input kanavasta external BECiin, josta piuha 7.4V lipoon.

Eli siis kuinka tuo regulator oikein voi olla yhtä kuin BEC?

Tuo erillinen ohje on pelkästään sitä regulatoria varten. Itsekin sain jostain syystä molemmat ohjeet vaikka ostin pelkän regulatorin. Regulatoria tarvitset siinä tapauksessa mikäli BEC antaa ulos 6V ja sinulla on perällä jokin sellainen servo mikä ei tuota 6V kestä tai suositus on tyyliin "6V saattaa lyhentää servon käyttöikää".

Edit sitten minäkin kun kuvat lisäsit. :)

Kytkentä menee siis tuon jälkimmäisen kaavion mukaan, mutta niin, että Receiver-purkkiin tulee yhden liittimen kautta Rudd-paikkaan myös tuo "Power input". Regulaattori pysyy siinä missä se kaaviossa näkyykin. Katso aiempi vispilän tarkempi selitys.
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2008, 23:35:01 kirjoittanut Vergo »
#kopterit.net / #multikopterit.net @ IRCNet

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #11 : 10 Kesäkuu, 2008, 23:52:48 »
No joo, on aika "selkeät" nuo paperilla olevat ohjeet. Ainoa mikä mainitaan on että yksi johto pitää ottaa irti, mutta kahdesta siirrettävästä ei sitten puhutakaan mitään.  ;D

"When using a speed controller with BEC output, you must remove the red wire of BEC output on the speed controller"

Siinä kaikki...  ::)

EDIT: Niin siis kyllä tajusin jo aiemmin kuinka tuo menee, mutta lähinnä lämpenin noille "ohjeille" manuaalissa.
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2008, 23:59:09 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #12 : 11 Kesäkuu, 2008, 09:01:17 »
Mutta, mutta... onko tässä RCE-BL75G ESC:ssä nyt sitten "BEC" vai ei? Ja jos kerta on (eli pitäs repiä irti se keskimmäinen johto) niin mihin tarvitaan sitä ulkoista BECiä ja akkua?

Eli tuleeko siitä ESC:n keskimmäisestä piuhasta virtanen kylään vastariin vai ei?

Edit: Esim. hobbylinnan sivuilla lukee: "Huom! Nopari ei sisällä BECiä."

Edit: Aligning sivuilla: "NOTE: Not including BEC. User need to provide the power for receiver and servo." Eli tarvitseeko tuossa nyt ottaa sitä keskimmäistä pinniä pois? Ilmeisesti ei...
« Viimeksi muokattu: 11 Kesäkuu, 2008, 09:17:20 kirjoittanut masu »

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #13 : 11 Kesäkuu, 2008, 11:14:07 »
Mutta, mutta... onko tässä RCE-BL75G ESC:ssä nyt sitten "BEC" vai ei? Ja jos kerta on (eli pitäs repiä irti se keskimmäinen johto) niin mihin tarvitaan sitä ulkoista BECiä ja akkua?

Eli tuleeko siitä ESC:n keskimmäisestä piuhasta virtanen kylään vastariin vai ei?

Edit: Esim. hobbylinnan sivuilla lukee: "Huom! Nopari ei sisällä BECiä."

Edit: Aligning sivuilla: "NOTE: Not including BEC. User need to provide the power for receiver and servo." Eli tarvitseeko tuossa nyt ottaa sitä keskimmäistä pinniä pois? Ilmeisesti ei...

Älä nyt sano että.. Eilen siirtelin piuhat ja jouduin kolvaamaan kun ei liittimien metallipinnit käyny päittäin toisen sisään. Otin vanhan servon hyllystä ja katkasin piuhat ja kolvasin ne siirrettävät siihen..

Mitä mä ymmärrän, niin virta tulee edelleen servoakulta (gainin liittimen tyhjiin kohtiin liitettynä), ja noparin keskimmäinen on irti ettei se aiheuta ylimääräisiä euronmenetyksiä virran kytkentävaihessa.

Onko muutkin nyt tästä samaa mieltä?

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #14 : 11 Kesäkuu, 2008, 11:18:02 »
Mitä mä ymmärrän, niin virta tulee edelleen servoakulta (gainin liittimen tyhjiin kohtiin liitettynä), ja noparin keskimmäinen on irti ettei se aiheuta ylimääräisiä euronmenetyksiä virran kytkentävaihessa.

Onko muutkin nyt tästä samaa mieltä?
Jos sulla ei vastarissa ole erikseen semmosta batt liitäntää, niin tuo kyseinen tapa liittää erillinen akku on varmaan oikea. Mulla on vastarilla erillinen batt liitäntä, joten kysymys on enää siitä pitäisikö se ESC:n keskimmäinen piuha irroittaa vai ei. Minusta tuossa ESC:ssä ei pidä vaan luultavasti se on "tyhjä" piuha, koska siinä ESC:ssä ei ole BECiä. Mulla siis sähköt kopussa toimii ja se keskimmäinen pinni on paikallaan ja ESC on sama ku sulla.

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #15 : 11 Kesäkuu, 2008, 13:39:23 »
Jos sulla ON noparissa BEC, täytyy toi keskimmäinen johto eliminoida. Jos EI OLE, se saa olla paikallaan. Jos Alignin ohjeessa sanotaan että ei ole, niin sitten ei ole.

Erillistä akkua/regulaattoria käytetään sen takia, että saataisiin servoille tasaista virtaa. Erityisen tärkeää se on kun käytetään isoja servoja ja 2.4 gigasta tekniikkaa. 2.4 gigan vastarit menee helposti failsafe tilaan, jos virta on vaihtelevaa tai jännite tippuu liian alas. Isot servot syö paljon virtaa, joten tuollainen tilanne pääsee helpommin syntymään jos säätimen oma BEC muodostuu pullonkaulaksi. Halvoissa nopareissa ei ole yleensä kovin laadukkaita BEC:jä.

Lainaus
[TAIL SERVO]-----[REGULATOR]-----[GYRO]-----[RUDDERI KANAVAAN]

Tässä puhutaan regulaattorista, joka tiputtaa jännitteen peräservolle. Tällä ei ole mitään tekemistä sen regulaattorin kanssa, joka antaa virtaa vastarille. Koptereissa regulaattoreita käytetään monissa tarpeissa, varsinkin jos ajetaan servoja isoilla jännitteillä. jotkut servot (monet nopeat digitaaliset) on suunniteltu toimimaan n. 5 voltin jännitteellä. Jos servoja ajaa esim. 8V:lla, täytyy jännitettä tiputtaa peräservolle ja nopealle kaasuservolle. Silloin käytetään regulaattoreita.

Sinä regulaattorin kylessä lukee BEC, vaikka se on oikeasti regulaattori. Sillä nimellä ei nyt ole mitään väliä käytännössä, mutta se sekoittaa helposti. Finless Bob kertoo asiasta melko laajasti videollaan, suosittelen katsomaan.

Tiivistettynä: Laite joka on suuniteltu poistamaan erillisen vastariakun tarve on BEC eli Battery Eliminating Circuit. Näitä on yleensä nopareihin sisäänrakennettuna. Laite, joka tiputtaa jännitteen erilliseltä vastariakulta, on regulaattori. Sitä ei voi kutsua BECiksi, koska se on nimenomaan tarkoitettu käytettäväksi erillisen vastariakun kanssa.

Lainaus
Mulla on vastarilla erillinen batt liitäntä, joten kysymys on enää siitä pitäisikö se ESC:n keskimmäinen piuha irroittaa vai ei. Minusta tuossa ESC:ssä ei pidä vaan luultavasti se on "tyhjä" piuha, koska siinä ESC:ssä ei ole BECiä.

No sitten sitä ei tartte irrottaa, koska se nopari ei yritä tuskissaan tunkea virtaa vastarille  :)

Lainaus
No joo, on aika "selkeät" nuo paperilla olevat ohjeet. Ainoa mikä mainitaan on että yksi johto pitää ottaa irti, mutta kahdesta siirrettävästä ei sitten puhutakaan mitään.

Joo, tehtaan viitseliäisyys kysymys. Aikaahan sen kirjoittamiseen menee  :). He olettavat että käytössä on 7 kanavainen vastari, jossa erillinen BATT liitäntä.

Toisaalta se on aivan sama mihin kanavaan sitä virtaa syötetään, kaikki - ja + navat on yhdistetty toisiinsa.


-op-



« Viimeksi muokattu: 11 Kesäkuu, 2008, 13:41:55 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #16 : 11 Kesäkuu, 2008, 16:51:32 »
No niin, alkaisi olemaan tuhoamista vaille valmista..  ;D



Nuo moottorille menevät liittimet on HELVETIN tiukat. Onko muuten kellään kokemusta e-sky:n 35Mhz kiteistä, käykö futabaan? PCM.
« Viimeksi muokattu: 11 Kesäkuu, 2008, 16:56:36 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Yleistä T-Rex 600 lätinää palikoiden sijoittelusta yms.
« Vastaus #17 : 11 Kesäkuu, 2008, 17:57:52 »
PCM vehkeissä pitää olla oman valmistajan kiteet, eli laita Futabat.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
4582 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Heinäkuu, 2008, 02:02:19
kirjoittanut JiriK
2 Vastauksia
3129 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Tammikuu, 2012, 15:04:01
kirjoittanut Tohtori R
1 Vastauksia
3186 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Huhtikuu, 2014, 20:17:20
kirjoittanut Nikke