Keskiviikko:
Sain vihdoin vaihdettua uudet HXT900 servot Eskyjen tilalle kopteriin 4kpl ja samassa rytäkässä laitoin myös Spektrumin AR7000 vastarin että pääsee kokeilemaan uutta radiota (Spektrum DX7).
Kopteri syliin ja pihalle kokeilemaan. Eron kyllä huomasi heti Eskyn oman radion ja DX7 välillä, hieman jouduin swash mix valikosta laskemaan arvoja kun nupin liikket tuntuivat niin pirun äkäisille.
Ensimmäinen akku meni perän säätelyssä ja pientä leijuttelua ehdin harjoitella. Ilta alkoi jo hämärtyä ja hieman väsytty ja mietin että pitäisiköhan harjoitella viellä leijuttelua kun oli viellä yksi täysi akku taskussa.
Akku kiinni ja ilmaan. Pari minuttia ehdin leijutella ja ajattelin mielessä että pitäisiköhän jo lopettaa, mutta päätinkin että ajellaan nyt akku tyhjäksi ja jonkun aivopieru liikkeen peukalot teki ja kopteri pöpelikköön.
Olisi ilmeisesti kannattanut säätää toisenlaiset pitch ja throttle käppyrät. Lineaarisilla käppyröilä vetelin -12/+12
Saldo:
-2kpl servoja HXT900
-2kpl Eskyn vakio lapoja
-Flybar case
-Main blade housing
-Tail boom
-Main shaft
-Feathring shaft
-Flybar
Perjantaina hain paikallisesta postista varaosat ja yöllä klo.03.00 kopteri kasassa ja säädettynä uusiin haasteisiin.
Lauantaina pihalle taas leijuttelua harjoittelemaan uusilla pitch ja throttle käppyröillä. Ei torppeja
Sunnuntai:
Akut ladattu ja ajattelin lähteä lennättelemään mutta hieman epäröin kun tuuli hieman. Mutta kopteri autoon ja paikalliselle urheilukentälle kokeilemaan jos onnistuisi lennättely yhtä hyvin kun eilen.
Kun pääsin kentälle niin huomasin että täällä kyllä tuulee aivan liian paljon lennättelyyn omiin taitoihin nähden ja päätin lähteä takaisin kotiin. Matkalla kotiin tulikin mieleen että hei, töissähän on hyvin tilaa lennätellä hallien välissä. Taas muutaman minuutin ehdin lennätellä ja ihme peräpyörähdykset kopteri teki ja maihin. Pikainen tarkastelu, päälavat paskana, päärattaan hampaat otti hieman iskua ja perähihna liian löysällä.
Vaihdoin lavat ja kiristin perähihnan ja kopteri ilmaan. Hetken taas lennättelin ja mietin että pitäisiköhön lopettaa kun tuulee turhan rajusti pihalla, mutta päätin että harjoitellaan nyt tuulisella kelillä lennättämistä kunnes tulikin se ISO tuulenpuuska joka pisti Belt ressukan maihin.
Saldo:
-4kpl Eskyn vakio lapoja
-Main gear
-Tail shaft
-Tail blade
Ikävä kyllä kuvia ei ole torpeista, mutta taitaa alkaa pitämään kameraa mukana kun joka harjoituksissa tapahtuu ja sattuu. Taidan palata harjoittelemaan simulla ennen seuraavia lepatuksia