Kirjoittaja Aihe: OS 50 Kytkimen irroitus  (Luettu 5249 kertaa)

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
OS 50 Kytkimen irroitus
« : 06 Huhtikuu, 2008, 01:00:17 »
Tässä kuva sarja jossa tehdään OS50 kytkimen irroitus, välineet 10mm hylsyavain+musta sukka+muovipäinen ruuvimeisseli. Ensiksi ruuvit pois kytkimestä ja muovipäisellä ruuvarilla napauttaa kytkimen  pois. Sukka  mänän päälle ja avataan mutteri (oikean kätiset kierteet) ja siinä se on.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS 50 Kytkimen irroitus
« Vastaus #1 : 06 Huhtikuu, 2008, 08:30:58 »
Juu ja tarkennuksena että jos käyttää "sukka-männän-päälle"-metodia, niin tuota kampikammion päätyä ei tartte irroittaa. Otimme auki vaan uteliaisuuttamme...
Nada

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS 50 Kytkimen irroitus
« Vastaus #2 : 06 Huhtikuu, 2008, 12:13:18 »
Pahimmassa tapauksessa saa vaan männänrengas uran painumaan ja sitten ihmetellään kun ei ole puristuksia.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: OS 50 Kytkimen irroitus
« Vastaus #3 : 06 Huhtikuu, 2008, 12:30:22 »
Joo en minäkään menis sinne männän yläpuolelle mitään laittamaan että varmaan turvallisin tapa on ottaa takakansi irti ja lukita se kiertokanki jollain pehmeällä mutta kuitenkin jäykällä itse olen käyttänyt muovilla päällystettyä sähkö meisseliä joku puukepula esim mäntyä vois toimia kans ja O.S. on semmonen työkaluki millä se kanki lukitaan .

Poissa JJA

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: OS 50 Kytkimen irroitus
« Vastaus #4 : 06 Huhtikuu, 2008, 12:39:17 »
No hammasharja taitaa löytyä useimmista kodeista, joten sen varrella on helppo lukita kampiakseli kampikammiosta. Vinkki raptortechniquesta.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: OS 50 Kytkimen irroitus
« Vastaus #5 : 06 Huhtikuu, 2008, 12:45:00 »
No kappas niimpä onki kas kun ei tullu mieleen nykysissä on vielä sitä kumiaki ni ei vaurioita sitä männän kankea. Kiitos

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: OS 50 Kytkimen irroitus
« Vastaus #6 : 06 Huhtikuu, 2008, 20:08:05 »
Hyvä että ei hajoitettu ropellihatun Ossia väärällä menetelmällä ja onneksi lähti helposti auki. Meinattiin ensiksi tosiaan hammasharjaa lykätä tuonne kampiakselin väliin mutta olin juuri ostanut itselleni uuden ja joku neuvoi sukkaa käyttämään, en voi laittaa suuhun sellaista mikä on Ossissa ollut,,olen Ys kuski.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Zuumi

  • Vieras
Vs: OS 50 Kytkimen irroitus
« Vastaus #7 : 06 Huhtikuu, 2008, 20:32:51 »
Itse olen hoitanut homman (irrotus ja kiinnitys) ihan vaan laittamalla muutaman näppylähanskan puhaltimen ympärille ja yhden käteen ja naama punaisena ja muutaman prrrrkl-sanan voimalla vääntänyt sylissä. Hyvin onnistuu. Ja ruuvilukite varmistaa kiinnipysymisen.

Poissa Jambbe

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: OS 50 Kytkimen irroitus
« Vastaus #8 : 13 Huhtikuu, 2008, 19:36:28 »

Olisi ensimmäinen polttiskopteri rakenteilla (Hirobo Sceadu) ja tällä hetkellä työn alla on tuo kytkimen asennus OS 50-SX -moottoriin. Onko tuossa kytkimen asennuksessa jotain huomioitavaa vain asennanko vain ohjeen mukaan? Homma jäi tänä aamuna kesken, kun luulin kampiakselin lukitsemiseen tarvittavan OSsin oman työkalun, mutta ilmeisesti hammasharja ajaa saman asian :) Vai onko varmempaa lainata jostain tuo oikea työkalu?

Saako kytkinpaketista suoraa ihan vain kasaamalla ohjeen mukaan, vai pitäisikö jostain löytää lainalle heittokello? Onko heitot suoraa paketista kasaamalla niin suuria, että niillä olisi jotain merkitystä tavalliselle sunnuntaipilotille?
*Hirobo Sceadu EVO 50
       OS 50SX
       GY401 + S9254
       3x S148 + S3010
Belt CP Futaba 7C 35MHz

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS 50 Kytkimen irroitus
« Vastaus #9 : 13 Huhtikuu, 2008, 23:12:47 »
Käytä vaan hammasharjaa, se lukitustyökalu voi olla harvinaisempi eikä löydy ihan joka lennätyspakista.(ei tosin hammasharjakaan... ::) )

Jos heittoja on, niin ne haittaa, oli sitten minkätasoinen pilotti tahansa. Se haittaa aloittelijaa ja 3D kuskia yhtälailla, jos kone ravistaa kaikki pulttinsa irti, gyro ei pidä, ja tehot hukkuu jonnekkin. Rakennetaan siis kytkimestä suora.

Raptorin kytkimen minä vaan heitin kasaan ja katsoin että suora tuli. Purin sen, ja katsoin uudestaa meniskö vielä paremmin, ja annoin olla. Hyvin on toiminut. Heittokellolla saa justiinsa, mutta rauhassa tekemällä ja tarkasti tutkimalla ei pitäisi ilmetä ongelmaa.
-flybarless, sedative stabilized head-

JHypp

  • Vieras
Vs: OS 50 Kytkimen irroitus
« Vastaus #10 : 21 Huhtikuu, 2008, 20:23:51 »
Ei kannata "kiertokangen kautta" vaihtaa, eli tuo sukka männän päällä rassaa liikaa kiertokankea, minkä rei'ät menevät soikeiksi joko kampiakselin tai männän päästä. Vika ilmenee sitten myöhemmin kolinana, kun kampiakselin tappi on väljä kiertokankeen nähden...
Lukitustyökalua tai hammasharjaa peliin.

-Jari

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3351 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Elokuu, 2008, 12:52:20
kirjoittanut Jussi Savolainen
4 Vastauksia
3112 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Lokakuu, 2011, 21:35:49
kirjoittanut pilot4fn
2 Vastauksia
2095 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2012, 14:24:38
kirjoittanut zxiicci
4 Vastauksia
3811 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Syyskuu, 2012, 13:23:29
kirjoittanut Tuuhaa
20 Vastauksia
6239 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Helmikuu, 2014, 17:47:53
kirjoittanut JCA