Kirjoittaja Aihe: Rapukasta rakennussarjaksi - Tuorla 16.5. -  (Luettu 2403 kertaa)

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Rapukasta rakennussarjaksi - Tuorla 16.5. -
« : 16 Toukokuu, 2008, 22:38:19 »
Treenasin autorotaatiota.. Ekat laskut meni ihan ookoo, mutta sitten tuli tumppuerhe - ja ilmassa lenteli kopterinosia.
Isommilta vaurioilta pelasti tuo harjoiteltu temppu. Motti kun oli jo valmiiksi tyhjäkäynnillä ja nupin kierrokset oli laskeneet aikas reilusti.

On se prkl kun kolme kertaa on motti sammunu ilmassa ihan yllättäen (rapukka 2x, freya 1x) ja ehjänä on saanu kopun alas.
Nyt tulee romua kun moista treenaa ihan tarkoituksella...

Rikki meni kuitenkin:
- Lavat
- Landarit
- Peräputki + toinen tukitanko
- peräevät (pystyevä poikki, vaakaevästä kiinnike kahtia)
- Perän slider on n. puoliksi halki -> uusiks.
- Headertankin pidike
- Lepatusakseli, stabbaritanko (pääakselikin varmuudenvuoksi vaihtoon)
- Alumiininen lavanpidin. Vääntyi torpissa -> koitin vääntää takas -> naps.

Servot säilyi ehjinä.
« Viimeksi muokattu: 17 Toukokuu, 2008, 19:28:40 kirjoittanut JiriK »
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Rapukasta rakennussarjaksi - Tuorla 16.5. -
« Vastaus #1 : 16 Toukokuu, 2008, 22:58:34 »
funny, the same story here, last weekend: I had problems with the TT 50 engine dying in flight (now fixed) - and managed quite a number of forced landings.
So let's practise this, I thought, and 15 attempts later the heli bounced to the right on uneven ground, result: boom strike. Just boom and stabilizer, though, no big damage.
The lesson learned for me:
1) Tighten the blades
2) cyclic forward when it hits the ground, although it wouldn't have helped in my case
3) I think I'll practise with the motor at 50 % or so, that's what Joni suggested.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rapukasta rakennussarjaksi - Tuorla 16.5. -
« Vastaus #2 : 19 Toukokuu, 2008, 20:02:08 »
No onneksi ei pahemmin hajonnut autossa, ei tule autorotaatiota kuin pakosta tehtyä.
Lauantaina kuoli tt.50 kone fuelin saanti ongelmaan (roska kaasarissa) ja tuli harjoiteltua.
Kone oli n 15 metrissä inverted ja kone sanoi booo....
Ei muuta kuin autoamaan väärinpäin, parissa metrissä kopteri oikeinpäin enemmän ehkä tuurilla kuin taidolla ja melko raju laskeutuminen ilman että mitään hajosi.

No melkein ei mitään hajonnut, vastarista irtosi tinaus tärähdyksessä (kylmäjuotos) ja en päässyt enään lennättämään, korjasin kyllä kotona vastarin, taas ::)
Sunnuntaina kaasari osiksi ja viilailin neulojakin vähän eri mallisiksi vaihteeksi, kone kentälle ja hyvin toimii.
Nyt saa TT motin aika kivasti säätöihin minuutin parin ruuvaamisella vaikka olisi ollut neulat käytetty irti.
MJP
« Viimeksi muokattu: 19 Toukokuu, 2008, 20:04:12 kirjoittanut MJPilot »
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2803 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2007, 07:59:05
kirjoittanut iso_G
0 Vastauksia
2372 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Heinäkuu, 2007, 17:37:54
kirjoittanut Mikaelni
2 Vastauksia
2737 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2007, 18:33:02
kirjoittanut ropellihattu
0 Vastauksia
1695 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Heinäkuu, 2008, 14:08:47
kirjoittanut ropellihattu
1 Vastauksia
2377 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2008, 22:56:19
kirjoittanut riku