Kirjoittaja Aihe: HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys  (Luettu 6382 kertaa)

Poissa artova

  • Tavallinen torppari
  • ***
HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys
« : 27 Elokuu, 2012, 23:58:43 »
Trexin ohjeessa suositellaan 0,1mm. Mitenkäs tuo käytännössä asetetaan?
Blade: mCPX, mCPX BL, Nano CPX    
Align: T-Rex 250 DFC, T-Rex 450 Sport,
T-Rex 500E, T-Rex600N LE
Spektrum: DX8

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys
« Vastaus #1 : 28 Elokuu, 2012, 07:05:57 »
Paperisuikale pinjonin ja päärattaan väliin, painat pinjonia ratasta vasten ja kiristät ruuvit. Niin ikään välyksen voi paperisuikaleella tarkistaa jälkikäteen: pyörittää ratasta ja syöttää paperisuikaleen sinne pinjonin väliin. Sen pitäisi "kreppautua" kauniisti.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys
« Vastaus #2 : 28 Elokuu, 2012, 09:40:14 »
Rc-auton pinjonin välykseen löytyi hyvä kikka: laittaa moottorin pyörimään pienillä kierroksilla ja asettelee moottorin varovasti rattaaseen kiinni. Rattaasta lähtevän äänen perusteella löytyy kyllä sopiva välys helposti. Tosin helikopterissa voi olla vähän vaikeampi homma toteuttaa. Ilman lapoja pyörittämällä voisi onnistua?

SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa artova

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys
« Vastaus #3 : 28 Elokuu, 2012, 10:24:59 »
Kiitoksia vinkeistä, eiköhän näillä onnistu :).

KL: Irroitin moottorin, tarkoitus oli kääntää sitä 90 astetta, että johdot saisi toista kautta. Ei onnistunut, kun moottorissa näköjään 2 eri pulttijakoa, olisi pitänyt kääntää 180 astetta, että olisi saanut sopimaan. Samassa asennossa siis takasin...
Blade: mCPX, mCPX BL, Nano CPX    
Align: T-Rex 250 DFC, T-Rex 450 Sport,
T-Rex 500E, T-Rex600N LE
Spektrum: DX8

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys
« Vastaus #4 : 28 Elokuu, 2012, 10:55:09 »
Ite kans laittelin alus ton mosan/pinnin välyksen tolla paperilappusel,mut oli jotenkin "hankala"

Nyt laitan ihan "käsituntumalla" eli mosan pinjoni ihan kii rattaaseen siitä pieni inaus takasin ruuvit kii,sen jälkeen otan mosasta ja päärattaasta kii ja kokeillen välystä koko päärattaan ympäri ettei kinnaa pahasti jostain(pääratas ei aivan pyöree oo) tolla tyylillä haen sen kultasen keskipisteen kohdan.
Sit ruuvit kiinni-->toinen auki lukite siihen kiinni-->ja sit toiselle samanlailla

Eli pieni välys pitää tuntua pinjonin/päärattaan heiluttamisessa
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys
« Vastaus #5 : 28 Elokuu, 2012, 12:09:26 »
Lainaus
Ite kans laittelin alus ton mosan/pinnin välyksen tolla paperilappusel,mut oli jotenkin "hankala"

Sama....
Paperilla en ole saanut välystä ikinä hyväksi. Vaikka paperilla katsoin, niin välystä oli mahdollista senkin kanssa asettaa liian vähän tai paljon. Ainakin näillä hk:n laitteilla, jotka voivat vähän antaa periksi juuri sen verran, että paperi kyllä menee läpi, mutta välys on liian tiukka tai jää väljäksi.

Jos käyttää paprua, niin ei ainakaan kannata sokeasti luottaa siihen vaan vielä tarkistaa käsin.
Nää HK:t säädetään Fiilispohjalta  ;D
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys
« Vastaus #6 : 28 Elokuu, 2012, 12:13:44 »
Kiitoksia vinkeistä, eiköhän näillä onnistu :).

KL: Irroitin moottorin, tarkoitus oli kääntää sitä 90 astetta, että johdot saisi toista kautta. Ei onnistunut, kun moottorissa näköjään 2 eri pulttijakoa, olisi pitänyt kääntää 180 astetta, että olisi saanut sopimaan. Samassa asennossa siis takasin...

Joo, sitä ei muistaakseni saa kuin kahdella tavalla tuohon runkoon kiinni.

Sillä tavalla saa kanssa jotain tuntumaa, kun pyöräyttää sitä ratasta "väärään" suuntaan peukalolla. Pitäisi pyörähtää aika vapaasti.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys
« Vastaus #7 : 28 Elokuu, 2012, 12:42:56 »
Nää HK:t säädetään Fiilispohjalta  ;D
Aivan samaa mieltä Tuopin kaa :)

T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys
« Vastaus #8 : 28 Elokuu, 2012, 14:46:07 »
Lainaus
Ainakin näillä hk:n laitteilla


Aloittajahan kysyi Trexin asetusta. HK-värkissä homma aloitetaan vaihtamalla allun pääratas.

HK:n rattailla etsitään se kohta missä välys on pienin ja siihen tiukasti kiinni. Hyvällä tuurilla ei välys päärattaan vastakkaisellakaan puolella ole niin iso, että hammaspeikko iskee startissa...

Sorry OT, täältä tähän.

edit: Vanha puusilmä iski jälleen.. Jos joskus oppisi lukemaan OTSIKON :D :D Sorry tuosta, mutta joka tapauksessa Allun rattaat on keskimäärin pyöreämpiä, ainakin oman havainnon mukaan...
« Viimeksi muokattu: 28 Elokuu, 2012, 15:51:13 kirjoittanut taski63 »
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys
« Vastaus #9 : 28 Elokuu, 2012, 15:26:10 »

Aloittajahan kysyi Trexin asetusta.

Sry OT
Mut jos tarkkoja ollaan niin aloittajallahan on HK 450,mut lukee Rekkulan ohjetta ;D

Eikä ne allunkaan rattaat niin ympyröitä oo :)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa artova

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK450 moottorin pinjonin ja päärattaan välys
« Vastaus #10 : 29 Elokuu, 2012, 22:38:24 »
Dodii, nyt on välys säädetty paperin kanssa. Pyörii kevyesti, ei kanita missään kohtaa kierrosta :)
Blade: mCPX, mCPX BL, Nano CPX    
Align: T-Rex 250 DFC, T-Rex 450 Sport,
T-Rex 500E, T-Rex600N LE
Spektrum: DX8

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2010 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2009, 23:03:14
kirjoittanut riku
4 Vastauksia
2736 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2009, 13:42:29
kirjoittanut MTHS
26 Vastauksia
18059 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Helmikuu, 2010, 12:15:14
kirjoittanut Juhis
3 Vastauksia
2947 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Syyskuu, 2010, 00:35:17
kirjoittanut JiriK
0 Vastauksia
4198 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2011, 12:06:25
kirjoittanut HJK