Nonih ja tätä ketjuahan ei pitäny aloittaa.. Mutta eka torppi tälle vuodelle on tosiasia ja romua tuli lahjakkaasti.
Normaalista lentopellosta poiketen lensin muutaman akullisen kotipihalta viereiselle pellolle vaimon pyynnöstä. Pikkasen ahdisti kapeahko sektori, vajaa 90 astetta naapurin (joka ei ollut kotona) talon ja metsän välissä, mutta tilaa oli pituussuunnassa vähintään riittävästi ja alla metristä heinää. 500ESP ilmaan ja tuntuman hakua 450:n jälkeen. Peruspyöritystä eikä tilanahtaus juurikaan vaivannut, sivusuunnassa ei nyt kovin voinut vauhtia ottaa, mutta kaseja tms pystyi menemään. Toiselle akulle beastista asetusta kireämmälle ja menoksi. Johan alkoi flipit kulkemaan ja kokeilin sitten rainbowien tekoa pitkästä aikaa. Siitä tail-in leijunnasta sitte sivuttain. Yleensä olen tehnyt useamman peräkkäin, mutta nyt toinen olisi tullut aika lähelle metsää ja ajatus katkesti tuossa. Kopu jäi inverted tail-in (ja vinoon tietysti) ja aloin oikaisemaan flippaamalla etukautta ympäri. Kopu kallistui lisää ja oli jo hyvässä kylkimyyryssä nose-in ja sutjakka korjaus... Väärään suuntaan tietysti ja kopu sukelsti vauhdilla kylki edellä 10 metristä peltoon. Holdin ehdin vetää päälle ja aattelin että onneksi oli tuo pitkä heinä alla. Kopu löytyi helposti kun oli kiintopiste takaa otettuna. Ja ei ollut pitkästä heinästä apua, heinikossa oli reilun metrin kokoinen murakko johon oli päättänyt parkkeerata hienon SPLÄT-äänen kera.
Vauriolista on aika lailla normaali, paitsi että tuo perkulee muta on tunkeutunu vaikka mihin. Moottoripukkiki on yltäpäätä mudassa, toivottavasti ei oo laakereissa..
- lavat
- pääakseli + laakerit
- lepatusakseli + laakerit
- TT-eturattaat, kaikista kolmesta etublokin rattaista uupuu hampaita (!)
- peräputki
- TT-takaratas + laakerit
- peräakseli + laakerit
- landarit
- canopyssä hammasrattaan tekemä sentin mittainen kolo
Lavat on kyllä yllättävän sitkeät kun eivät katkenneet. Koetin taivutella katkenneesta kohdasta ja ei kyllä ihan vähällä taipunut eikä irronnut lavan sisältä se tukikeppi. Tukevaa tekoa siis.
Edit.
Ja lisäksi kahdesta etuservosta hampaat. Lavat oli kyllä lähtiessä oikein, mutta toinen päättänyt tehdä flipin matkan varrella