Kirjoittaja Aihe: Vastaanottimen Bat kanava  (Luettu 2378 kertaa)

SaTi

  • Vieras
Vastaanottimen Bat kanava
« : 09 Heinäkuu, 2008, 18:09:31 »
Kysymys
Vastaanottimessa on Bat joka on yleensä myös yksi servon ohjauskanava onko?
Jos näin on tapahtuuko tuon käyttöönotto y-kaapelilla?
Olenko ymmärtänyt oikein tämä vastaanotin onkin 8ch.

Seuraava kysymys jos lähettimessä on kytkin GEAR/GYRO. vaikutta kanavaan 5 Hitec vastari
Lähettimessä on REVO mixaus potikoilla sivuperäsin/pyrtöroottorin lapakulmat ch4.
Elikkä tällä kytkimellä pitäisi pystyä vaikuttamaan GYRO:oon jotenkin. Itse Gyrossa on älylaatikon lisäksi säädöt Gain ja ADJ.

Silkka arvaus leijutuksesta siirryttäessä lentotilaan (tässä ei ole erikseen sellaista ellei se ole juuri tuo kytkin) Tarvitaan perälle erilaiset ominaisuudet.
On kyllä ihmeellistä, että hitec sivuilta ei läydy mitään koska tuote on 10v vanha tai sitten en osaa löytää.

Edit: mekaaninen hyrrä kyllä. Koska kyseessä on entisöinti jos se suinkin toimii.
Ainakin pöydällä tuo näyttäsi toimivan. oikeasta suunnasta en osaa.
Maalasjärkeilyllä enemmän lapakulmaa sunta sihen suuntaan. Ja koska pyrtöropelli on kopukan oikealla puolella tarkoittaa se.
Sitä, että isommilla lapakulmilla peräkääntyy oikealle ja nokka tietysti vasemmalle menikö oikein.

Olen karkeasti säätänyt siten että lavat siis molennat osoittavat pyrtöpuomin suuntaisesti servon olessa keskellä.
Tarvitaanko tähän jokin ennakko vai säädetäänkö se sitten Trimmillä ensin kohdalle ja myöhemmin korjataan tangosta.
« Viimeksi muokattu: 09 Heinäkuu, 2008, 18:45:48 kirjoittanut SaTi »

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vastaanottimen Bat kanava
« Vastaus #1 : 09 Heinäkuu, 2008, 18:28:56 »
Bat kanava on akulle (=Battery) mutta yleensä siihen tulee ohjaussignaalikin. Y-kaapeli vaan väliin niin saa sekä servon että akun kiinni. Sinällään virtaa voi antaa vastarille mistä kanavasta hyvänsä.

GEAR\GYRO kytkin on siis tarkoitettu sisäänmeneville laskutelineille lennokissa, ja gyron normaali-headinghold tilojen tai herkkyyden vaihtoon kopukassa. Sen liikealueen varmaan voi säätää jostain?
REVO miksaa pääroottorin ja peräroottorin lapakulmat yhteen. Kun vääntömomentti lapakulmien takia kasvaa, REVO pistää myös perään lisää löylyä. Tätä tarvitaan vanhanaikaisten gyrojen kanssa. Headinhold gyro osaa hoitaa homman ilman revoa, sen käyttäminen vain sotkee.

Gyrosi kuulostaa siltä että siihen ei tuo kytkin hirveästi vaikuta. Onko kyseessä siis vielä tämä mekaaninen hyrrä? Gain tarkoittaa herkkyyttä, jos gyro ei pidä perää suorassa niin tätä lisätään, jos perä alkaa vatkata, on gyro liian herkällä ja gainia vähennetään. ADJ (=ilm. adjust?) viitannee perän liikealueeseen, veikkaan että se rajoittaa servon liikerataa, ettei jää bindaamaan laitoihin.
-flybarless, sedative stabilized head-

jpheli

  • Vieras
Vs: Vastaanottimen Bat kanava
« Vastaus #2 : 09 Heinäkuu, 2008, 20:09:25 »
Joo vastaria ei kiinnosta mihin kanavaan se sähkö tulee, kaikkien vastareiden liittimet on samalla järjestyksellä eli maa, + jännite, ohjaus signaali. Joten voi laittaa sähkön mihin tahansa liittimeen. Jos teet Y-johdolla, kandee laittaa samalla myös katkasin josta saa lähettimen sähköt pois. Tämä varsin kätevää sähkö koptereissa, voi laittaa akun paikalleen ja kuomun päälle, kantaa lentopaikalle ja naps sitten vasta virrat päälle vastariin. Kun vastarista on virrat poikki, ei tuo nopeuden säädinkään tee mitään.

Että kolvi käteen ja johtoa vääntämään :)

--jp

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
3600 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2011, 11:38:44
kirjoittanut kopterifriikki
14 Vastauksia
6322 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Marraskuu, 2011, 11:41:47
kirjoittanut Pekka
0 Vastauksia
1500 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Syyskuu, 2012, 12:27:33
kirjoittanut Tuoppi
12 Vastauksia
5659 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Huhtikuu, 2013, 21:27:48
kirjoittanut proffa84
0 Vastauksia
7858 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Huhtikuu, 2017, 19:07:22
kirjoittanut harrius