Kirjoittaja Aihe: Tucho pohtii (F550 + E300 / Walkera G-3S / Sony RX100M2 / 4S4000)  (Luettu 16672 kertaa)

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Koska en jaksa nyt just värkätä mutta kuitenkin pitäis päästä taivaalle ja saada hyvää kuvaa niin päädyin seuraavanlaiseen ratkaisuun.

Otin Otoun vanhan F550 hexan jossa on E300 säätimet ja ne alkuperäiset settiin kuuluvat 9" propellit.

Värkkäsin siihen kiinni (Kiitos Vertical, kivaa palvelua ja CX-10:t on kivoja) Walkeran G-3S Gimbaalin. Se sopi suoraan G-3D gimbaalin sähköihin! :D

No tämä hökötys sitten painoi senverran että 3S akulla ei ollut oikeen järkevää (mukavaa) lennellä joten testailin samanpainoista 4S akkua. Hyvin pelaa ja voimaa on.

Kuvat ovat kuitenkin kameran automaattiasetuksella ihan kuraa. Siis tärähtäneitä. Katselin kuvien infoja ja tuo kamera on tahtonut käyttää jotain 1/100 valotusaikaa päivälläkin ja kompensoinut kirkkautta vaan aukkoa muuttamalla.

Tähän ratkaisuna laitoin kameran manuaalille, valoitusajan 1/500 ja aukon suurimmalle (eli pienimmälle mahdolliselle numerolle), 1.8. Huomenna katsotaan mitä se saa aikaiseksi.

Sitte pari kysymystä;
Toi Kimpale toimii maassa ja kopteria kädessä pitäessä ihan kivasti. Kamera pysyy lähes täysin suorassa. Ilmassa kuitenkin kuvat ovat hieman enemmän tai vähemmän kallellaan. Pitäisikö tässä nyt vähän "ylikompensoida" toiseen suuntaan tota valmiiksi jotta se olisi ilmassa suunnilleen suorassa?

Radiona mulla on Futaban 14MZ. Kameran kallistelu on sivupotikassa. Ongelma on että vaikka kuinka säädän niin kamera liikkuu liian nopeaan. Saako noihin jotain dualratea jostain valikosta? Asetin samaan kanavaan trimmin ja siitä naksuttelemalla saa vähän herkemmin säädettyä mutta sekään ei ole vielä tarpeeksi herkkää. Kun haluaisi suunnata kameraa vaikka 1/3 osa kuva-alasta ylöspäin niin se ampasee noin 1/2 osan ja ei saa kohdetta oikeen kunnolla keskelle.

Eli kun siellä on "limit" joka rajoittaa koko liikealuetta ja "travel" joka tekee mun mielestä suunnilleen saman niin onko jossain valikossa vielä joku asetus josta saan koko potikan liikealueen käyttöön niin että se vaikutus on sama koko (kutistetulla) alueella.

E: Jaa, onhan siellä DualRatet joka kanavalle. Ne oli vaan piilossa :D

Tajuskohan tästä kukaan mitään? :D

Kolmas liittyy painoon. Kopteri painaa nyt aika tarkkaan 2400g joka on valmistajan ilmoittaman max-painon kanssa linjassa. Moottorit ovat kädellä koitettaessa hieman lämpimiä lennon jälkeen, ESC:t ihan ulkoilman lämpötilassa. Seuraanko vaan moottoreiden lämpöä ettei nouse liikaa, tarkistelen potkureita ettei murru ja varmistan että akussa riittää jytyä. Vai onko tässä vielä joku paikka joka voi liiasta painosta pettää?
« Viimeksi muokattu: 15 Elokuu, 2015, 23:47:52 kirjoittanut Tucho »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
7605 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Toukokuu, 2010, 10:10:24
kirjoittanut RoopeB
24 Vastauksia
7872 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Syyskuu, 2012, 19:59:25
kirjoittanut Tucho
17 Vastauksia
9125 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Joulukuu, 2013, 19:07:43
kirjoittanut jnsfi
21 Vastauksia
21261 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2017, 01:02:18
kirjoittanut MickeM
0 Vastauksia
2991 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Kesäkuu, 2015, 21:39:24
kirjoittanut Fragu