Rexistä halvempaa 600 sarjan nitrokopteria etsiessäni törmäsin näihin kiinalaisiin tuotteisiin. Onkohan kellään mitään kokemuksia näistä yhdessä tai erikseen? Kun .52 nitromoottori maksaa £47,- sisältäen verot sekä äänenvaimentimen (valua tosin), herättää se väkisinkin kysymyksiä sen toimivuudesta, vaikka kiinalainen onkin. Tosin siitä on myös kirjoiteltu positiivisesti, kuten tosta kopustakin.
Tässä HK:n linkit tuotteisiin, näitä saa halvemmallakin suoraan valmistajalta:
tz-vs.50:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14919__TZ_V2_50_Size_Nitro_3D_Helicopter_Kit_Torque_Tube_.htmlasp 0.52:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25471__S52H_Two_Stroke_Glow_Engine_for_50_size_Helicopter.htmltz.ssa on paljon muoviosia, mutta hinta on myös sen mukainen.
Olen pari vuotta lennellyt vuoden ympäri HK450GT:llä (=trex 450 SEv2 klooni), ja kyllähän se ihan hyvin on toiminut kun kriittiset osat ensin (laakerit, perä, peräputki, linkit, swash, lavat ja pääakseli) vaihdettiin trexin / tarotin osiin, eli kokemukset ei ole ihan huonoja näistä kiinalaisista kuitenkaan. Säätöähän se vaatii ja modailua, mutta sehän kuuluu harrastukseen eikä lentäminen ole ehkä yhtä helppoa kuin aidolla, mutta kaikkeen oppii lopulta... toivottavasti. Eivätkä nuo alkuperäis- / tarotosat nyt niin paljoa hintaa nosta...
Modattuun ER9x ohjaimeen olen erittäin tyytyväinen. Potikat vaatii pientä rasvausta aina silloin tällöin, mutta muuta ei oo tarvinnut tehdä. Toinen kappale jo menossa, syystä että ensimmäinen paloi akkusalkun mukana yhden 40C Turnigy akun sytyttyä tuleen kesken latauksen. Akuilla oli lennetty vain 14 kertaa ja syttyi kesken latauksen ilman syytä - onneksi oli kesä ja salkku pihalla ja ite lähistöllä. Tapahtunut pani kyllä miettimään näiden LiiPojen latausjärjestelyjä uudelleen parikin kertaa.
Mutta tosiaan, jos jollain on mitään kokemuksia näistä tz:ta tai asp:sta niin ottaisin mielelläni kokemuksia vastaan.