Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Lama V3 TBE  (Luettu 3815 kertaa)

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
[Ratkaistu] Lama V3 TBE
« : 26 Elokuu, 2008, 23:13:51 »
Morons!

Elikkäs newbie olen helikopterien saralla, noin kk sitten ostanut laaman ja onnistunut sillä lentelemään ympäri taloa. Kaipasin lisää reagointia ohjaukseen, tilasin koko setin alumiinihärpäkkeitä ja jäin odottamaan. Osat vihdoin tuli, vaihdoin ne paikoilleen ja säädin swashin silmämääräisesti vaateriin. Jostain syystä alkoi tuota vessakulhoa tekemään, eikä sitä sen koomin ole lopettanut, nyt siis kaivataan vinkkejä mikä aiheuttaa sen. Molemmat akselit ovat suoria, lavat uusia, koitettu vaihtaa takaisin muoviosia, flybar suorassa, gainin säädöllä ei juurikaan muutosta. Kaikki osat on kokeiltu vaihtaa hyvin lentävästä kopterista tähän, ei hyötyä.

Onko siis gyro sökönä, vai mikä on? Eilen kävin ulkona lentämässä, sain aika hyvin lennettyä, kävin lataamassa akun ja menin takaisin, ei enää onnistunut lentäminen raivoisan pyörimisen takia.
Ja siis ennen osien vaihtoa pysyi sisällä täysin paikallaan eikä hakenut minnekkään.

Juuri harrastuksesta innostuneena en haluaisi ihan näin helpolla lopettaa, kuitenkaan nykyinen rahatilanne ei anna periksi ostaa ''laillista'' kopteria.

-VR-
« Viimeksi muokattu: 04 Syyskuu, 2008, 00:43:16 kirjoittanut Sammy »

Poissa vps

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • vee @ RC Universe
Vs: Lama V3 TBE
« Vastaus #1 : 28 Elokuu, 2008, 01:29:41 »
Ja siis ennen osien vaihtoa pysyi sisällä täysin paikallaan eikä hakenut minnekkään.

Vaihda ylemmän roottorin akseli takaisin alkuperäiseen (muovipitimillä), sillä mun laama rauhoittui entisekseen.

Mulla stabbaritangon linkit aluversiossa oli niin tiukat että tanko jäi siihen asentoon mihin sen käsipelillä asetin, ja nihkeydestä johtuen ei vakauta kunnolla. Näin ainakin veikkaan; tilanne nimittäin parani jonkin verran kun linkkejä herkisteli hiukkasen. Pitää vielä kokeilla josko sen saisi niin herkkäliikkeiseksi että voisi lentääkin...

Swashin linkit oli myös uutena niin tiukat että narisi, ne sain hiotuksi ihan asialliseen kuntoon.

-V
Editti: merkkasin ratkaisevaksi viestiksi
« Viimeksi muokattu: 04 Syyskuu, 2008, 00:42:53 kirjoittanut Sammy »
Kopteri on aina oikeinpäin!

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Lama V3 TBE
« Vastaus #2 : 29 Elokuu, 2008, 07:20:47 »
Kiitän sinua tästä! Toki olen kokeillut lentää muoviosillakin alumiinisten jälkeen ja vähän graupnerinkin osilla, ei nähtävää parannusta. Nyt kuitenkin viestisi ansiosta jaksoin vielä kerran näprätä pelkät muovit paikoilleen, Pyöriminen oli täysin poissa. ??? 8)

Minulla ne alumiiniosat olivat lähemmän tutkiskelun jälkeen syylliset, sisäakseliin kun kiinnittyy lapakiinnikkeet, ne tapit olivat liian suuret, ne ahdistivat. Myös Alu swashi oli hanurista, kun pakittaa yritti, otti se swashin pyörivä osa moottorin konkkaan kiinni..

Mutta nyt siis onnelisesti taas alkup. osat paikoillaan ja taas toistaiseksi lentää  :)

Poissa vps

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • vee @ RC Universe
Vs: Lama V3 TBE
« Vastaus #3 : 29 Elokuu, 2008, 12:17:12 »
Mutta nyt siis onnelisesti taas alkup. osat paikoillaan ja taas toistaiseksi lentää  :)

Itsellä on se alumiininen swashplate käytössä, se on hiuskarvan päässä etummaisen moottorin juotoskorvakkeesta, mutta mahtuu nippanappa liikkumaan.

Pitääkin tsekata vielä ne stabbaritangon nivelet; pallolinkki on minusta jo riittävän herkkä, mutta voipi olla että itse kiinnityskohta kangertaa...

Toisaalta alkuperäisellä muovihässäkällä stabbaritanko irtoaa pikkuosumista vaan ei väänny, aluversiolla se ei pääse irtoamaan ja voipi tulla isommat vauriot. Nimim. "löytyi kirjahyllystä tanko"  :)

-V
Kopteri on aina oikeinpäin!

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Lama V3 TBE
« Vastaus #4 : 01 Syyskuu, 2008, 17:39:22 »

Itselläni tuo stabbari myös lentelee omia aikojaan pois, varsinkin nyt kun olen linkkejä siirtänyt servoissa pykälää ulommas. Sen tosin saa aika näppärästi kiinni esim. pujottamalla ohuen kitarankielen siihen ja tinaamalla kiinni :)

Nyt ilmeni uusi vika, vasemmalle kääntävä moottori pätkii eskyn mukana tulleella akulla, honkkarista tilatulla superheron 900mAh akulla ei pätki ollenkaan. Kokeilimme kallion kanssa eskyn akkua graupneriin, siinä toimi aivan moitteetta. Onko jollain tähän jonkin näköistä aavistusta mikä sen voisi aiheuttaa?
« Viimeksi muokattu: 01 Syyskuu, 2008, 17:41:06 kirjoittanut -DaMulQ- »

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Lama V3 TBE
« Vastaus #5 : 03 Syyskuu, 2008, 22:55:18 »
Hieman tilannekartoitusta.. Nyt lähemmän tutkiskelun jälkeen paljastui että tuo lyhyemmä akselin rattaasta puuttuu noin 10 hammasta :D Myös 41 oli hieman heikosti kiinni, laskutelineet 3 eri kohdasta mäsänä :) Nyt on tilauksessa uudet rattaat ja laskuteline sekä ehjä canopy, vanha onkin jo sentin kokosissa paloissa liimalla kiinni :D Saas nähdä lopettaako ittekkseen seikkailun tai randomit no reason syöksymiset.

Zendalar

  • Vieras
Vs: [Ratkaistu] Lama V3 TBE
« Vastaus #6 : 04 Syyskuu, 2008, 15:27:45 »
Laitoinkin tuonne maailmalta bongattua osioon linkin johonkin nettikauppaan mikä postittaa ilmaiseksi suomeen varaosia tuohon.

Itselleni tilasin extreme pyrstön ja lavat. Pimeässä hohtavat tietenkin :) Pyrstö kun meni palasiksi ihan melkein ensimmäisenä...

Tossa vielä se linkki: http://www.pimp-my-helicopter.com/store/index.php
« Viimeksi muokattu: 04 Syyskuu, 2008, 15:30:11 kirjoittanut Zendalar »

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: [Ratkaistu] Lama V3 TBE
« Vastaus #7 : 04 Syyskuu, 2008, 16:13:26 »
Aikas hauskan näkösiä palikoita :D Itsellänikin tuo takaosa romuna, tosin tykkään lentää ilman sitä ;D Tuollaiset moottorit vois kyllä tilata jossain vaiheessa kun vanhat sanovat sopimuksen irti.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
6096 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2008, 15:26:55
kirjoittanut Duster
24 Vastauksia
9799 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2009, 11:56:37
kirjoittanut Miku
31 Vastauksia
11179 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2009, 12:02:08
kirjoittanut -DaMulQ-
12 Vastauksia
4926 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2009, 12:42:20
kirjoittanut Miku
9 Vastauksia
5576 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2009, 18:24:37
kirjoittanut another_finn