Kirjoittaja Aihe: Phantom 2 - rth / autolanding  (Luettu 11758 kertaa)

Poissa scubari

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 2 - rth / autolanding
« Vastaus #25 : 21 Lokakuu, 2014, 18:59:20 »
Ne on vedetty iosd:n syöttämästä telemetriasta. Akku lähtiessä esim.96% jne. Tuntuu että nyt en ymmärrä mitä tarkoitat ?? Itse ymmärrän asian niin että kun hommasin p2:n , silloin firmware oli 1.08 ja kopu toimi juuri niin kuin manuaalissa sanottiin, jos lensi akun iosd:n näytön mukaiseen 15% , automaattinen laskeutuminen käynnistyi. Se mitä itse olen yrittänyt sanoa on että nyt kopu lähtee laskeutumaan random % taulussa..niinkuin olet varmaan lukenut ,samaa ongelmaa on ollut p2 käyttäjillä ympäri maailmaa.
Sorry jos ei mene sun pointti jakeluun, olen näissä elektroniikkahommissa suhteellisen nuija ja kestää aikansa että info menee perille.. :D

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 2 - rth / autolanding
« Vastaus #26 : 21 Lokakuu, 2014, 19:48:48 »
Ne prossat pitää katella siitä kuinka paljon tavaraa menee akkuun sisään latauksessa. Kun menee sisään 80% maksikapasiteetista, on kuluttanut akkua turvallisesti.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 2 - rth / autolanding
« Vastaus #27 : 21 Lokakuu, 2014, 20:11:42 »
Jos random prosenteilla lähtee pudottelemaan alas niin todnäk virtasensori näyttää vain omiaan. En oo kyllä kyseiseen laitteeseen edes tutustunut mutta mutta.. Tietty jos se laskeutuminen on kennojännitteen mukaan niin tuulenpuuskakin voi aiheuttaa äkillisen virtapiikin (voimakkaat korjausliikkeet moottoreilta) joka kyykkää jännitettä alas -> fiksu fc luulee akun olevan finaalissa kun alhainen jännite -> laskeutuu itekseen

Suosittelen nappaamaan koko ominaisuuden pois päältä ettei häiritse. Painat timerin päälle vaikka puhelimesta ja kaahailet yhtä akkua vähä edestakaisin semmoisen ajan mitä mutuilisit akun kestävän, otat alas ja tarkistat kennojen jännitteen. Jos kennojännite on luokkaa 3.6v tarkistettaessa niin ei muutakun timeri stop, akku irti ja lataukseen. Katsot meneekö se abouttirallaa 80% akun kapasiteetista sisään ja jos menee niin homma ok. Tiputat vaikka mitatusta lentoajasta sen 45sec pois just in case ja radion timeri pyörimään seuraaville lennoille

Itse ainakin lennän ihan puhtaasti timerin varassa multeja sekä koptereita. Pikkusen jättänyt timeriin pelivaraa niin ei ole ikinä ongelmaa et virta loppuis. Tietty muutaman kerran on tultu tonttiin kun virtaa ei ollutkaan, mutta tällöin olen itse tietoisesti ignorannut radion merkin timerin ylittymisestä. "Kyllä tällä vielä hetken pääsee, ai ei päässytkään..."  ;D
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Nuuka

  • Vieras
Vs: Phantom 2 - rth / autolanding
« Vastaus #28 : 22 Lokakuu, 2014, 15:42:21 »
En tiedä, saako Phantomin "äly"akusta tai laturista mistään voltteja tai muita tietoja ulos. Akun valot vain kertovat, latautuuko se vai onko se valmis, ja kuinka paljon suurin piirtein virtaa on prosentteina jäljellä. iOSD näyttää koko akun jännitteen ja prosentit.

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 2 - rth / autolanding
« Vastaus #29 : 22 Lokakuu, 2014, 15:48:20 »
En tiedä, saako Phantomin "äly"akusta tai laturista mistään voltteja tai muita tietoja ulos. Akun valot vain kertovat, latautuuko se vai onko se valmis, ja kuinka paljon suurin piirtein virtaa on prosentteina jäljellä. iOSD näyttää koko akun jännitteen ja prosentit.

Onhan siinä kosketuspinnat mistä virta menee kopterin uumeniin? Niistä mittaamalla kokonais pakan jännite ja jakamalla se 3 saat yksittäisen kennon jännitteen. Tämä tosin keskiarvo eikä sen huonoimman kennon jännite.

Nuuka

  • Vieras
Vs: Phantom 2 - rth / autolanding
« Vastaus #30 : 22 Lokakuu, 2014, 15:55:31 »
Onhan siellä, reikien sisässä. Phantomissa on kaksi liitintä, jotka sinne menevät. Tuli mieleen, että akun jännitteen kennoittain näkee P2 Assistant Softwarella: kas tässä siitä kuva netistä: kuva.

Poissa scubari

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 2 - rth / autolanding
« Vastaus #31 : 30 Lokakuu, 2014, 11:24:35 »
Uuden firmwaren myötä tämä ongelma poistunut, kävin lentämässä 2 akkua ja molemmat toimii nyt niinkuin pitääkin :)
« Viimeksi muokattu: 30 Lokakuu, 2014, 16:47:38 kirjoittanut scubari »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Dji Phantom

Aloittaja Tuomas P. « 1 2 ... 52 53 » Multikopterit

1319 Vastauksia
570350 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Heinäkuu, 2017, 21:12:36
kirjoittanut ElbeH
4 Vastauksia
2397 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Toukokuu, 2014, 00:23:24
kirjoittanut Reijo Karjalainen
47 Vastauksia
48204 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2014, 11:19:47
kirjoittanut tikkma
6 Vastauksia
4998 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Heinäkuu, 2014, 15:09:54
kirjoittanut Nurffe
0 Vastauksia
2082 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Syyskuu, 2014, 18:01:24
kirjoittanut Urbanus