Jos vaikka säätövinkkejä, havaittuja ongelmia ja niiden ratkaisuja kerääntyisi?
Itselläni melkein vakiolaite, Devo F7, G2D Gimbal ja Gopro.
Potkurit on tällähetkellä 9iMod
F7 oli minulle virhehankinta ja sen videonäyttö onkin jo poistettu käytöstä. Tilalla hieman isompi näyttö paremmalla videovastaanottimella.
Kevättalvesta alkaen kertynyt seuraavia kokemuksia...
Olisiko näistä tiedoista jo jollekulle jotakin iloa.
- Kun alhaisen jännitteen varoitus tulee, tulee kopterikin alas kuin kivi, RTL ei tässä tapauksessa toimi.
Jenkeissä ja Ausseissa havaittu sama asia, joten ratkaisuna poistaa Failsafe käytöstä akkujännitteen osalta
FS_BATT_ENABLE,0 (Oletuksena 1)
Joidenkin tietojen mukaan tuo ei vielä riitä, vaan tarttis myös hiukan tinailua.
Oma kokeilu vielä kesken, kun ei ole tullut lennettyä yhtään akkua tyhjäksi ensimmäisen ongelman jälkeen
Timer 10min
- Barometri ei aina ole luotettava.
Itse havaitsin kylläkin täysin toisenlaisen kokemuksen.
Pöydältä lentoon ja RTL toi alas. Moottorit sammui pöydän korkeudella, pöydän vieressä. Oikein hyvä barometri.
Muualta tullut kokemuksia, että saattaisi moottorit sammua missävaan 0-9 metrin korkeudella RTL tilassa.
Varautumisena tähän voi muuttaa oletusasetuksen
RTL_ALT_FINAL,0 (0=Laskeudu) arvoon
RTL_ALT_FINAL,300 (Hover/Loiter 300cm) ja siitä sitten kytkimen asennon vaihdolla manuaalisesti alas.
Arvoa voi muuttaa oman maun mukaan.
Laitehan tulee kotiin suoraa reittiä, puita väistelemättä.
Ensin kopteri nousee korkeudelle RTL_ALT,0 (Oletus taisi olla 1500 eli 15M) ja laskeutuu mahdollisimman tarkasti pystysuoraan alas.
Nollalla se lentää takaisin sillä korkeudella missä oli RTL aktivoituessa.
toivottavasti.
LAND_SPEED,32 (Oletus 50)
Kuinka nopeasti kopteri laskeutuu viimehetkinä. cm/s.
Hiukan paremmin hallittavissa minun mielestäni, kun tulee oletusta hitaammin.
Ja kun lennetään 2,4Ghz radiolla, niin wlania ei kannata käyttää Goprossa.
Lauttasaaressa tuli oma kopu tonttiin sen vuoksi.
Sitten... lentoonlähdössä tuo on kameran kanssa etupainoinen, enkä ole vielä saanut ihan lopullista säätöä kohdilleen.
Mutta säädöt ovat jo ratkaisevasti erilaiset, kuin tehtaalta tullessaan keväällä...
Kun alkaa MissionPlannerin kanssa säätämään, niin saa varautua pahimpaan, mutta saa silti parasta.
Aina ensin varmuuskopio omista asetuksista uudella nimellä, joka kerta.
Jokaisen muutoksen jälkeen tallennus. Muuten voi pompata jostakin yhtäkkiä esiin joku vanha automaattitallennettu arvo.
Ei vertailuja parametrien kesken, tai ne saattaa olla keskenään sekaisin vertailun jälkeen jne jne.
Write käskyllä arvot kopteriin ja sen jälkeen vielä tarkastamaan onko ne säilyneet oikeina.
Tässä alkua, mitäs muilla olisi mielessä?
Hauskaa Juhannusta !!