Kirjoittaja Aihe: Bavaria demon sx3  (Luettu 6202 kertaa)

Poissa Hayabusa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
Bavaria demon sx3
« : 17 Joulukuu, 2014, 05:45:10 »
Nyt on kyllä sanottava notta eilen säästyi paljon rahaa

Lähti niin lapasesta tuo goblin et jos ei olis ollut bail out nappia ni ois ollu goblin ihan totaalisen palasina pitkin peltoa.

Katsoin että silmukan olis helppo ,,, ei ollu .. Juuri korkeimmassa kohdassa kuin kopteri kääntyi katolleen ni ei ollu mitään käryä miten se kopu siellä taivaalla on...

Jäätävä paniikki ja , kalsarit uusix ja ajatus mikä helvetin nappi se oli .. Ja kone oli siis tulossa nokka kylki syöksyllä maata kohti.. Ni naks.. Ja kopu kääntyi tyyliin sekunnissa oikein päin ja ampaisi taivaalle sellaista kyytiä et , hetken jo mietin et ,, kerpele nyt se lentää avaruuteen . Kunnes tajusin kääntää kytkimen takaisin perussaentoon....

Eli siis pitäisi olla radiossa sellainen vipu joka palautuu heti takas kun kytkimes päästää..

No mutta siis 100 varmasti säästyi monta satkua ..  Päästiin vain uusilla kalsareilla

Voin siis todeta , että toimii tuo pelastus toiminto, mutta ehdottomasti kytkinnjoka palauttaa nolla asentoon . Lisää muuten kierroksia aivannperkeleesti
Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14



Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #1 : 17 Joulukuu, 2014, 07:32:31 »
Näistä bail outeista on ollu pitk vääntö ;D toiset tykkää toiset ei. Ite nään hyvänä kunhan sitä käytetään oikein eli vasta kun oikeasti tarvitaan eikä mukavuustekijänä. Mutta rahansäästö on aina hyvä asia :)

Ps: kytkin on vaihdettavissa, melkein mankkaan kuin mankkaan.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #2 : 17 Joulukuu, 2014, 10:02:31 »
Viime sunnuntaina kävi kentällä sellanen tilanne et kuskilla sekos 700 rexin orientaatio täysin ja huutaa siellä miten päin se nyt on. Onneksi tuli oltua hereillä huudettua et inverted. Kaukana oli ja tilanne jossa todellakin olis ollut bailoutista apua. Tämä päättyi hyvin koska kuski ei ruvennut siinä hätiköimään vaan sai kerättyä korkeutta ja vehkeet hallintaan  :)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #3 : 17 Joulukuu, 2014, 12:30:59 »
Gyro siis maksoi itsensä takaisin tolla yhdellä kerralla! Vaikka hinta kaupassa onkin parisataa enemmän kuin tuo x3, niin silti se kannattaa hankkia... Kaikki säädötkin noissa tuntuvat olevan samat, x3 vain bailout puuttuu, koska FAI kieltää automaattiohjauksen.

Muutamat lennot uudella x3 takana ja kivasti tuntuu toimivan. Pitänee kirjoitella aiheesta kun ei niitä täällä Suomessa tunnu montaa olevan.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #4 : 17 Joulukuu, 2014, 12:56:31 »
Näistä bail outeista on ollu pitk vääntö ;D toiset tykkää toiset ei. Ite nään hyvänä kunhan sitä käytetään oikein eli vasta kun oikeasti tarvitaan eikä mukavuustekijänä. Mutta rahansäästö on aina hyvä asia :)

Mähän olen enempi tuota bailout=turha -osastoa, mutta hayabusan tarina vähän muuttaa mielipidettäni. Omat källit käy aina aika pinnoissa, korkeammalta ehtii itse korjata mutta muistuu nyt mieleen juuri vastaava tilanne alkuvuosilta että silmukan laella jäätyy ja sekoaa orientaatiot. Korkeammalla ehtii tajuta ettei tajua jolloin bailout saattaakin olla ihan kätsä.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #5 : 17 Joulukuu, 2014, 13:19:09 »
On sitä torppailtu itsekkin paljon ihan orientaationäppihäiriön takia. Ei noi siitä auttais. Korkeemmalla taas riittää että tunnistaa onko nuppi ylöspäin vai alaspäin ja rauhallisesti kokeilee suuntia. Omakin kanta kyllä hieman lipsuu ku luki ton kokemuksen. Kai tällekkin on paikkansa lentäjän uran ainakin nyt siinä alkutaipaleella kunhan korkeutta ja etäisyyttä sivullisiin ja esteisiin on riittävästi.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Konna

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #6 : 17 Joulukuu, 2014, 13:57:18 »
Muutamat lennot uudella x3 takana ja kivasti tuntuu toimivan. Pitänee kirjoitella aiheesta kun ei niitä täällä Suomessa tunnu montaa olevan.

Odotan mielenkiinnolla kokemuksia tuosta kikkareesta  :)

Tallentaako tämä lokitietoja lennolta?
« Viimeksi muokattu: 17 Joulukuu, 2014, 14:01:57 kirjoittanut Konna »
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #7 : 17 Joulukuu, 2014, 14:14:29 »
Hyvä juttu että ominaisuus maksoi itsensä takaisin :) Kyllä näistä varmasti tietyissä jutuissa voi hyötyä ollakin. Esimerkiksi juuri tuossa inverttiharjoittelussa alkuunsa, kun ohjaaminen inverttinä ei ole vielä hallinnassa, saattaa orientaatio ja/tai suunnat seota totaalisesti ja kopteri tulee tonttiin todella nopeasti korkealtakin. Itselläkin tuossa viime keväänä oli näitä tapauksia, kun inverttiä ekaa kertaa reenasi. Nykyään torpit on sellaisia, missä on vaikea kuvitella bailoutin auttavan. Hallinnan menetyksen huomaa vasta niin lähellä maan pintaa, että holdin vetäminenkin on siinä ja siinä, ehtiikö ennen osumaa.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Hayabusa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #8 : 17 Joulukuu, 2014, 21:31:49 »
Juuri näin , ilman tuota nappia ois varmaan jäänyt kokeilut siihen , on syy seuraus oli kuitenkin viimein taipuminen siihen simuun.

Muutenkin tuo goblin ja täysin uusi tapa lentää , kiitos kurssin , tasakierrokset nupista ja jopa 2 lentotilaa käytössä on vaan ihan liian paljon tollolle , no kai vanhakin joskus oppii..

Toi orietaation häviäminen on kyllä niin syvältä.. Olisihan se mukava jos tulis luotto siihen härveliin asentoon kun kopu on kaukana
Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14



Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #9 : 17 Joulukuu, 2014, 21:40:08 »
Älä lennä niin kauas. Ihan oikeasti, se on noin helppoa.

Osa turvallisuutta (ja myös oppimista) on pysyä oikeilla etäisyyksillä, eli tarpeeksi kaukana itsestä ja muista sekä tarpeeksi lähellä jotta vielä näkee asennot. Tähän liittyy valaistuksen huomioiminen, eli pidetään se (tähän aikaan harvinainen) aurinko selän takana mikäli suinkin mahdollista.

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #10 : 17 Joulukuu, 2014, 23:28:07 »
Tuo valo voi olla petollinen, ainakin tämmöiselle puolisokealle, ja piisaa kun ajaa kopterin vaikka puiden varjoon niin asento on hukassa.
Viime kevättalvella hukkasin asennon varjoon ja holdilla pystyyn hankeen. Ja toisen kerran samassa paikassa oli vastaava tilanne, mutta näppituntumalla pelastus. Onpahan opettanut olemaan tarkempana lentopaikan suhteen.
Kummallakin kerralla etäisyys oli aivan normaali, mutta koivut taustalla ja varjot tekivät yllätyksen.
« Viimeksi muokattu: 17 Joulukuu, 2014, 23:29:41 kirjoittanut Korppi »
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #11 : 18 Joulukuu, 2014, 00:29:10 »
Tuo maiseman vaihdos vaikuttaa yllättävän paljon sen takia olisi hyvä harjoitella erillaisissa paikoissa
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ

   

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Bavaria demon sx3
« Vastaus #12 : 18 Joulukuu, 2014, 06:00:24 »
Jos harjottelee simulla ni laittaa siitä lapakehän näkyvyyden minimiin. Oppii hahmottamaan sitä kopteria paljon paremmin paljon huonommissa oloissa. ;)

Kyllähän kaikilla joskus aivo resetoi mutta tolla tota on hyvä reenata
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
9 Vastauksia
13212 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Joulukuu, 2015, 12:49:54
kirjoittanut VERTICAL
109 Vastauksia
50892 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Helmikuu, 2017, 21:02:13
kirjoittanut Anselmo
27 Vastauksia
11594 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2016, 21:03:14
kirjoittanut jkkmobile