Kirjoittaja Aihe: Treeniohjelma perusteiden kunnolliseen opettelemiseen  (Luettu 59481 kertaa)

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Treeniohjelma perusteiden kunnolliseen opettelemiseen
« Vastaus #50 : 26 Toukokuu, 2014, 17:55:28 »
Itselläni treenit ovat siirtyneet oikeaan maailmaan. Viikonloppuna leirillä totesin, että reenaus on edistänyt taitoja myös oikealla kopulla. Kaikki orientaatiot tuntuvat kotoisilta, kun flippalin. Aloittelin varovasti selällään lentämistä ja hyvin sujui.. seuraavaksi vain kaartelemaan.
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Treeniohjelma perusteiden kunnolliseen opettelemiseen
« Vastaus #51 : 26 Toukokuu, 2014, 21:09:22 »
Juu, siirtyyhän ne reaalimaaimaan mutta tuntuu että surkean hitaasti. Mulla on vissiin joku madon tikapuuhermosto kun ei oppi tahdo upota.

Noista neljästä perusorientaatiosta on kolme varsin hyvin hallinnassa, iverttiperuutus vaatii vielä työstämistä. Tietysti tarkkuutta lisää, mutta se ei tule kuin oikealla.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Treeniohjelma perusteiden kunnolliseen opettelemiseen
« Vastaus #52 : 26 Toukokuu, 2014, 21:10:21 »
Mikäs kiire tässä on, naaatitaan :)
Futaba T8FG Super

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Treeniohjelma perusteiden kunnolliseen opettelemiseen
« Vastaus #53 : 26 Toukokuu, 2014, 21:15:19 »
Joo, sen verran itsekin tässä olen huomannut että tikkuvirheistä pelastautuminen on ainakin parantunu tosi paljon. Ja se on tullut ihan suoraan siitä että simussa harjoittelee paljon. Aika hyvä tuntuma on jo siitä että jos uusia temppuja harjoittelee tarpeeksi korkealla ja aurinkoisella säällä, niin ei sitä niin pahaa kämmiä voi tulla etteikö sitä ehtis pelastamaan. Ainut vaan että uskoisi tuohon ihan oikeasti ja olisi rohkeutta tehdä enempi kokeiluja oikealla.

Toinen mikä alkaa hiljalleen iskostumaan takaraivoon on se että jos samat kokeilut tekee isolla kopterilla ja reilusti korkealla, niin sitä aikaa on ihan pirusti ennen kun se sieltä tulee kokonaan maahan asti. Eri asia se että jos ihan totaalisen tikkuvirheen tekee että miten kovalla vauhdilla se lähtee sieltä, isot kopterit kun ottaa vauhtiakin tosi nopeasti, eikä huippunopeuskaan ihan pieni ole. Hukkaan ne saa ihan varmasti.

Se mitä oikeasti puuttuu on treeniaika hyvissä oloissa. Tarvii kuitenkin sen kolme-neljä akullista aina vähintään siihen että löytyy tuntuma ja riittävä rohkeus treenaamiseen. Mutta kyllä se sieltä tulee, hitaasti mutta varmasti. Ei tästä liikaa stressiä kannata vetää :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Hayabusa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
Vs: Treeniohjelma perusteiden kunnolliseen opettelemiseen
« Vastaus #54 : 01 Elokuu, 2014, 16:04:55 »
450 kun ei meinaa tuo itseä päin lentely sujuvan , ni osti 120 jotenkin se  torppailu on niin halpaa ,ja nyt aamulla kuin itsetään pyöriminen oikealle ja vasemmalle on helppoa , hain heti 450 ja se sujui silläkin , 10 akkua per lentosetti ja muutama kk ni on ottanut todella kovaa päähän ku ei onnistu, tuo pikku kopulla lentely ( sama radio molemmissa ) on antanu hirveesti. ( sinua ei ole eikä tule )
Niillä opitaan millä lennetään makso mitä tahansa :)
Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14



Poissa Konna

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: Treeniohjelma perusteiden kunnolliseen opettelemiseen
« Vastaus #55 : 14 Tammikuu, 2015, 22:48:02 »
Kokeilimpa taas useiden kuukausien tauon jälkeen tätä pyörimis treeniä, todetakseni että simuilun vähyys ja tämän treenin vähyys näkyy aika pahasti.
Oikeilla kopuilla on tullut ilma-aikaa vaikka kuinka mutta oppimiskäyrä on selvästi kärsinyt simuilun puutteesta.
Ei auta kuin alkaa aukaisemaan tietokone päivittäin ja simuilla se pienikin tovi.
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Treeniohjelma perusteiden kunnolliseen opettelemiseen
« Vastaus #56 : 15 Helmikuu, 2015, 13:42:34 »
Kokeilimpa taas useiden kuukausien tauon jälkeen tätä pyörimis treeniä, todetakseni että simuilun vähyys ja tämän treenin vähyys näkyy aika pahasti.
Oikeilla kopuilla on tullut ilma-aikaa vaikka kuinka mutta oppimiskäyrä on selvästi kärsinyt simuilun puutteesta.
Ei auta kuin alkaa aukaisemaan tietokone päivittäin ja simuilla se pienikin tovi.

Välillä akullinen pyörimis treeniä IRL auttaa kanssa. Mulla harjoittelu fiilis pompahti tänään ison pykälän eteenpäin, kun kopterissa taas tekniikka pelasi ja uskalsin yrittää ekan kerran selälleen ja kellahtihan super cp helposti selälleen leijumaan  ... ;D Jaksaa ehkä taas selällään piruetteja simutella, kun ulkonakin pääsee jo selälleen harjoitteleen...

Mulla tuottaa nyt ongelmia orientaatioden vaihdot. Kun ensin pyörin ylösalas ja vaihdan sit oikein päin, niin aivot onkin jääneet vielä edelliseen moodiin. Nyt oon yrittänyt jotain sarjoja, puolikierrosta oikein päin, puolikas flip, taas puolikierrosta, puolikas roll, taas puolikierrosta jne... tulee paljon simulaattori torppeja, mutta edistystä on havaittavissa.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Treeniohjelma perusteiden kunnolliseen opettelemiseen
« Vastaus #57 : 15 Helmikuu, 2015, 15:20:59 »
Itsellä oli samaa ongelmaa paljon alussa. Varsinkin niin että kun jonkun aivopierun jälkeen heittikin kopterin jonkin erikoisemman orientaation kautta "perustilaan" niin aivot saattoivat olla ihan pihalla siitä että mikä orientaatio siellä nyt on. Mikään muu siihen ei auta kuin määrätietoinen harjoitus. Kannattaakin harjoitella myös sitä että tekee simussa kaikkea tyhmääkin ja opettelee pelastautumaan niistä ilman torppeja. Sitten kun torppitiheys on simussakin matala niin voi sanoa että todennäköisyys oikeassa elämässä on myös parempi. Mikään ei toki valmista siihen että oikeasti kopteri tuntuu aika paljon erilaiselta mitä simussa, mikä saattaa ainakin itsellä helposti johtaa siihen ettei uskalla uusia juttuja vetää kokonaan läpi asti vaan pitää jättää kesken kun tulee niin epävarma tunne onnistumisesta. Tästä voi sitten joutua siihen että ollaankin ihan erikoisessa orientaatiossa eikä välttämättä silmän käsitys tilanteesta vastaa todellisuutta.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
6936 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Elokuu, 2015, 21:43:13
kirjoittanut jkkmobile
0 Vastauksia
1746 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Helmikuu, 2016, 11:59:42
kirjoittanut Wilikki