Kirjoittaja Aihe: Moottorien kitka  (Luettu 11890 kertaa)

Poissa Lerva

  • Aloitteleva torppari
  • *
Moottorien kitka
« : 26 Elokuu, 2015, 18:01:00 »
Tervehdys,
Olettekos törmänneet eri moottorimalleissa minkälaisiin kitkoihin?
Itsellä kun tuntuu olevan ongelmia tuollaisten 2212 sarjan 1400kv:n moottoreiden kanssa.Lennon jälkeen kädellä pyöräyttäen propellit eivät jää pyörimään.Pyöriiköhän edes täyttä kierrosta,kun kitka puree niin lujaa kiinni.
Mistäs ongelmaa pitäisi lähteä lähestymään/purkamaan?

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: Moottorien kitka
« Vastaus #1 : 26 Elokuu, 2015, 19:47:18 »
Ei ole vika vaan ominaisuus näissä laitteissa, paitsi jos jokin laakeri puree kiinni. ESCiin jää lennon päätteeksi "puristukset päälle" eli fetit auki tms. kunnes sähköt pikkuhiljaa purkautuvat kondensaattoreista. Eroja on toki nopareiden välillä, osa purkaa varauksen nopeammin osa hitaammin.
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
5389 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Joulukuu, 2008, 21:56:42
kirjoittanut Maikko
12 Vastauksia
6674 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2012, 12:03:45
kirjoittanut taski63
4 Vastauksia
3478 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Helmikuu, 2014, 22:02:37
kirjoittanut oskuk
3 Vastauksia
14307 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Toukokuu, 2015, 20:57:15
kirjoittanut Jugi
4 Vastauksia
8630 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Maaliskuu, 2015, 18:57:21
kirjoittanut oskuk