Kirjoittaja Aihe: Futaba ei futaa!  (Luettu 9148 kertaa)

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Futaba ei futaa!
« : 17 Helmikuu, 2015, 21:48:08 »
Mankka T14SG ja vastari R7008SB ei vaan toimi yhdessä, tai siis jotenkin kyllä.
Parittuu hienosti, linkitykset ja moodin vaihdot kaikki toimii nopareiden kalibrointia myöten, mutta kun laitan fc:n piuhat kiinni niin vilkuttelee himmeästi jotain random sarjaa punaista. Aivoina SuperX, testattu parilla muulla futen vastarilla ja ne toimi ok.
Itsellä loppuu kyllä nyt älli kesken koska muuten näyttää toimivan täysin ok mutta tuossa vaiheessa "mykistyy" eikä siis enää bindaa mankan kanssa.
Taitaa olla vaan maanantaikappale vai onko vielä jotain mitä voisin testata  ???

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #1 : 17 Helmikuu, 2015, 22:26:49 »
Veikkaisin että yrität s-bussin kautta? Onko s-bus vai s-bus2 paikassa johto?

Mitä noi kaksi muuta vastaria ovat? Ilmeisesti eivät ole fasstest-malleja?

Jos oletukset menevät oikein niin veikkaisin että superx tunkee nyt jotain sinne sbus-piuhaan mitä sinne ei kuulu. Normivastari ei tästä hätkähdä koska ei se sitä kuuntele. Mutta fasstest-telemetriat kulkevat samassa väylässä ohjauksen kanssa ja esim huonosti tehty sensori voi sotkea koko systeemin. Ija näistä joskus porisi, että kuinka ranttu tuo systeemi oikeasti on. Oikein tehtyjen sensoreiden kanssa ei ole ongelmaa.

Toki vikaa voi olla vastarissakin, mutta ei sen pitäisi sitten toimia muutenkaan.

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #2 : 17 Helmikuu, 2015, 22:31:08 »
SuperXsästä mitään tietämättömänä kysyisin että miten tuo on kytketty? S.bus vai irtopiuhat? Jos S.bus niin kumpi?
 Tapatalk
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #3 : 17 Helmikuu, 2015, 22:33:24 »
Veikkaisin että yrität s-bussin kautta? Onko s-bus vai s-bus2 paikassa johto?

Mitä noi kaksi muuta vastaria ovat? Ilmeisesti eivät ole fasstest-malleja?

Jos oletukset menevät oikein niin veikkaisin että superx tunkee nyt jotain sinne sbus-piuhaan mitä sinne ei kuulu. Normivastari ei tästä hätkähdä koska ei se sitä kuuntele. Mutta fasstest-telemetriat kulkevat samassa väylässä ohjauksen kanssa ja esim huonosti tehty sensori voi sotkea koko systeemin. Ija näistä joskus porisi, että kuinka ranttu tuo systeemi oikeasti on. Oikein tehtyjen sensoreiden kanssa ei ole ongelmaa.

Toki vikaa voi olla vastarissakin, mutta ei sen pitäisi sitten toimia muutenkaan.

En käytä s-bussia vaan ihan perinteisellä johdotuksella. Kyllä ainakin toinen testaamistani oli fasstest, olikohan 6203 tjsp mutta fassti kuitenkin.
Täytyykin koittaa tuolla s-bussilla, ei siinä mitään menetä ja sitten sekin on testattu.
Tosiaan ulkomaisia foorumeita olen kahlannut ja kyllähän tämän yhdistelmän kanssa on ollut ongelmia, ei vaan mene järkeen miksi ei toimi.

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #4 : 17 Helmikuu, 2015, 22:52:03 »
En käytä s-bussia vaan ihan perinteisellä johdotuksella. Kyllä ainakin toinen testaamistani oli fasstest, olikohan 6203 tjsp mutta fassti kuitenkin.
Eli sulla menee 7 johtoa vastari->superx? Äkkiäkö tuosta selviää mikä reistaa ku nykkii yksi johto kerrallaan irti.

Jos sulla on IO V2, nii sitte siellä on sbus-tuki portissa X. Ja muutenki sbus kannattaa laittaa niin ainakin sen 12 kanavaa käyttöön tuolta (tarviiko niitä, en tiedä, mutta näyttää tukevan).

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #5 : 17 Helmikuu, 2015, 23:00:07 »
Eli sulla menee 7 johtoa vastari->superx? Äkkiäkö tuosta selviää mikä reistaa ku nykkii yksi johto kerrallaan irti.

Jos sulla on IO V2, nii sitte siellä on sbus-tuki portissa X. Ja muutenki sbus kannattaa laittaa niin ainakin sen 12 kanavaa käyttöön tuolta (tarviiko niitä, en tiedä, mutta näyttää tukevan).

Juu täytyy testata tuo sbus ja katsoa vaikuttaako, semmonen ehkä tyhmä ajatus ollut aina että mieluummin perinteisellä johdotuksella niin ei ole kaikki yhden piuhan varassa. Mutta joo, on mulla yksi quad joka sbussilla ja hienosti toimii.
Nyt kyseessä siis x8 ja sehän pysyy vielä ilmassa vaikka yksi nopari/motti/piuha sanoisi sopparin irti......lähti vähän sivuraiteelle taas  :)
Kyllä mä noita koitin piuha kerrallaan ja sillä ei ollut asiaan vaikutusta, täytynee sekin vielä tehdä uudestaan (on varmaan viides kerta) mut koitetaan nyt kaikki mahdollinen vielä kerran uudestaan jos saisi rajattua ongelmaa varmuudella.

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #6 : 18 Helmikuu, 2015, 06:39:04 »
Juu täytyy testata tuo sbus ja katsoa vaikuttaako, semmonen ehkä tyhmä ajatus ollut aina että mieluummin perinteisellä johdotuksella niin ei ole kaikki yhden piuhan varassa.

Eikö tuolla ajatusmallilla ole paljon enemmän mahdollisuuksia mennä vikaan, jos vertaa vähintään 7 johtoa vs s.bussin kolmeen johtoon?
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #7 : 28 Helmikuu, 2015, 13:01:20 »
No niin, näyttää siltä että tuolle vastarille 5V ei ole riittävästi virtaa.
Otin virran suoraan jakoblokilta eli akuilta periaatteessa ja kaikki toimii ok, jännä juttu koska toiselle Futen vastarille kyllä riitti se 5V  ???

edit : niin siis tietty fc:lle lipoilta virta ja siitä vastarille ja kaikki futaa
« Viimeksi muokattu: 28 Helmikuu, 2015, 13:17:20 kirjoittanut zak69 »

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #8 : 28 Helmikuu, 2015, 13:22:18 »
No niin, näyttää siltä että tuolle vastarille 5V ei ole riittävästi virtaa.
Otin virran suoraan jakoblokilta eli akuilta periaatteessa ja kaikki toimii ok, jännä juttu koska toiselle Futen vastarille kyllä riitti se 5V  ???

5V jännite riittää ihan satavarmasti Futten vastarille. Mutta kuulostaa siltä että käyttämäsi 5V:n syötön virrananto on rikki ja kyykkää pienestäkin. Tai sitten se todennäköisin; jossain on pieni oikosulku ja/tai vastaanotin ja/tai siihen kytketyt servot yms vie liikaa virtaa eli voivat olla jotenkin rikki. Nyt kun siirsit ne suoraan jakoblokille, niin nostit samalla virranantokykyä merkittävästi etsimättä varsinaista syyllistä ongelmaan. Kannattaa mitata minkälaisia virtoja siellä kulkee -  voi olla että pian jostain karkaa toimintaa ylläpitävä sinimusta savu!

EDIT Vielä: tuo FC:n ledin himmeä palaminen viittaa siihen että jännite kyykkää. Onko ESC:n BEC rikki? se olis ykkös epäily. Onko käyttämäsi SBUS2 liitäntäjohto oikosessa tai väärin kasattu? Mittaa virrat!

Ilkka
« Viimeksi muokattu: 28 Helmikuu, 2015, 13:29:31 kirjoittanut ija »

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #9 : 28 Helmikuu, 2015, 13:29:40 »
SuperX:n IO-purkki handlaa siis 11,1-28V ja antaa ulos sen about 5,8V.....miten tuossa se kuuluisa toimintasavu pääsisi karkaamaan?

edit: ulosantini on näköjään lähes luokatonta, pahoittelut  :)
se on siis vastarin led mikä himmeästi vilkuttelee kun lyö kaikki piuhat kiinni ja io-boksiin tulee normi 5V-servupiuha kiinni, ja juu......ei ole sbussia käytössä
« Viimeksi muokattu: 28 Helmikuu, 2015, 13:37:23 kirjoittanut zak69 »

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #10 : 28 Helmikuu, 2015, 13:40:01 »
SuperX:n IO-purkki handlaa siis 11,1-28V ja antaa ulos sen about 5,8V.....miten tuossa se kuuluisa toimintasavu pääsisi karkaamaan?

IO purkissa on siis 5.8V:n regulaattori. SuperX toimii todennäköisesti sisäisesti vielä pienemmällä jännittellee 3.3V tjsp, joten tuo 5.8V regulaattori on vain vastaanotinta varten ja voisi teoriassa olla sökö.  Yksi helpoin tapa tuhota regu on tehdä oheisessa kuvassa näkyvä käytännön moka, kun kytkee SBUS2 piuhaa vastariin.

edit: lisätiedon valossa. Voihan se vastari olla sisäisesti sökö myös. Mittaa paljonko se yrittää syödä virtaa kun kytket sen vaikka suoraan 4 kennoiseen NiCd/Nimh pakkaan tai labravirtalähteeseen.

Ilkka

« Viimeksi muokattu: 28 Helmikuu, 2015, 13:42:16 kirjoittanut ija »

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #11 : 28 Helmikuu, 2015, 13:48:22 »
Juu tuota juuri pitikin sanoa että jos regu hajalla niin miksi toinen vastari toimii hienosti?
Täytyy tänään juu mitata mitä se haukkaa oikein, alunperinkin olin sitä mieltä että vika saattaisi olla siinä mutta kun se periaatteessa kuitenkin toimii oikein sekin, silloin ainakin kun on yksinään piuhoissa eli virta vaan ja yksi piuha esim. siihen nopareiden kalibrointiin.

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #12 : 28 Helmikuu, 2015, 13:55:17 »
Juu tuota juuri pitikin sanoa että jos regu hajalla niin miksi toinen vastari toimii hienosti?
Täytyy tänään juu mitata mitä se haukkaa oikein, alunperinkin olin sitä mieltä että vika saattaisi olla siinä mutta kun se periaatteessa kuitenkin toimii oikein sekin, silloin ainakin kun on yksinään piuhoissa eli virta vaan ja yksi piuha esim. siihen nopareiden kalibrointiin.

Jep. en ole nyt ollenkaan varma ymmärränkö sun kytkennän. Mutta yksi varoitus: nyt sen vastarin sisäinen regu tai/ja sen kaverina olevat konkat saattavat olla jokatapauksessa entisiä, kun otit virran suoraan 3S-7S akuilta(?)! Vastari on speksattu max 2S LiPo pakan suoralle käytölle joten ei välttämättä kestä ainakaan kauaa suoraan ajoakun jännitettä.  Suodatuskonkat tai requ sopivasti paskana, niin ylisuuri jännite voi auttaa vekotinta toimimaan jonkin aikaa, kunne se savu tosiaan lopullisesti poistuu.

Ilkka

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #13 : 28 Helmikuu, 2015, 13:58:24 »
Otin virran suoraan jakoblokilta eli akuilta periaatteessa ja kaikki toimii ok, jännä juttu koska toiselle Futen vastarille kyllä riitti se 5V  ???

edit : niin siis tietty fc:lle lipoilta virta ja siitä vastarille ja kaikki futaa

ööö... nyt tämä meni sekavaksi. Siis mistä sä sen 5V aikaisemmin otit, jos et sieltä FC:n kautta?

Ilkka

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #14 : 28 Helmikuu, 2015, 14:18:46 »
Ootas kun otan kupin kahvia ja yritän oikein keskittyä nyt  :D

No niin yritetään........ko. kopusta tulee virranjakolevyltä kaksi piuhaa siis, toinen 5V ja toinen se mitä akut antaa.
Koskaan en tietenkään ole vastarille syöttänyt suoraan tuota lipojen jännitettä, vaan tämän laitoin io-boksiin ja siitä normi servopiuha vastariin ja toimii.
Vastari toimii myös oikein (bindaukset, kalibroinnit, mode-vaihdot kaikki) kun laitan siihen suoraan tuon 5V-liittimen.
Sitten kun siirrän sen 5V-liittimen io-boksin battery-liittimeen ja kytken muut piuhat niin homma ei enää skulaa, vaan vastari vilkuttelee himmeästi punaista randomisti ja saattaa välillä käydä kirkkaalla vihreällä mutta ei pysy siinä.

Jos taas syötän io-boksin battery-linjaan lipoilta virtaa ja teen muut kytkennät niin vastari toimii asap eli heti.
Ihan vaikuttaa että se virta ei vaan riittäisi, toivottavasti tämä nyt selvensi jotain  ;D

edittiä taas : omia postauksia lukiessa huomasin että kirjoittanut epähuomiossa fc vaikka siis tarkoittanut tuota io-boksia, fc:hän tulee ihan omalla kaapelillaan tietty tuohon io-boksiin kiinni........taidan yrittää piirtää tästä eteenpäin  ;D
« Viimeksi muokattu: 28 Helmikuu, 2015, 14:53:15 kirjoittanut zak69 »

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #15 : 28 Helmikuu, 2015, 14:51:21 »
Ootas kun otan kupin kahvia ja yritän oikein keskittyä nyt  :D

No niin yritetään........ko. kopusta tulee virranjakolevyltä kaksi piuhaa siis, toinen 5V ja toinen se mitä akut antaa.
Koskaan en tietenkään ole vastarille syöttänyt suoraan tuota lipojen jännitettä, vaan tämän laitoin io-boksiin ja siitä normi servopiuha vastariin ja toimii.
Vastari toimii myös oikein (bindaukset, kalibroinnit, mode-vaihdot kaikki) kun laitan siihen suoraan tuon 5V-liittimen.
Sitten kun siirrän sen 5V-liittimen io-boksin battery-liittimeen ja kytken muut piuhat niin homma ei enää skulaa, vaan vastari vilkuttelee himmeästi punaista randomisti ja saattaa välillä käydä kirkkaalla vihreällä mutta ei pysy siinä.

Jos taas syötän io-boksin battery-linjaan lipoilta virtaa ja teen muut kytkennät niin vastari toimii asap eli heti.
Ihan vaikuttaa että se virta ei vaan riittäisi, toivottavasti tämä nyt selvensi jotain  ;D

Kahvikuppi auttoi :D ...tosin ei poista mun influenssan aiheuttamia lukihäiriöitä...

Mittaapas kaikki jännitteet ja virrat, niin veikkaan että vika alkaa löytyä. Koskapa toisella vastarilla toimii, niin joku vie liikaa virtaa jossain tai jossain on megahuono liitin (tai liittimen juotos), mikä aiheuttaa älyttömän jännitehäviön. (vilkaise vastarin sisältä että pinnien juotokset ei ole murtunu)

Onkohan siellä IO-boksissa vielä erillinen hakkurirequ, jolloin virranjakolevyn, vastaanottimen sekä fc:n regulaattorit sarjaan kytkettynä voisivat alkaa huonolla tuurilla värähtelemään keskenään. Tämä voi olla vähän kaukaa haettu muttei mahdoton ja voi riippua yksilöstä. Kovin monen (hakkuri)regulaattorin kytkeminen peräkanaa ei ole kovin hyvä idea, varsinkin jos jossain on heikko suodatus.

Edit vielä: kun syötit virtaa vastarille virranjakolevyltä, niin kait irroitit kaikki FC:ltä tulevat plus johdot, etkä kytkeny niitäkin vastariin? Jos jätit plus johdot kiinnit, niin nyt vastaria syöttää sekä FC että virranjakolevy rinnakkain ja jos/kun jännitteet on erit, niin voi tapahtua kummia.

Ilkka
« Viimeksi muokattu: 28 Helmikuu, 2015, 14:59:28 kirjoittanut ija »

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #16 : 28 Helmikuu, 2015, 15:03:04 »
Kahvikuppi auttoi :D ...tosin ei poista mun influenssan aiheuttamia lukihäiriöitä...

Mittaapas kaikki jännitteet ja virrat, niin veikkaan että vika alkaa löytyä. Koskapa toisella vastarilla toimii, niin joku vie liikaa virtaa jossain tai jossain on megahuono liitin (tai liittimen juotos), mikä aiheuttaa älyttömän jännitehäviön. (vilkaise vastarin sisältä että pinnien juotokset ei ole murtunu)

Juu kohta lähden kämpille ja tutkin tuon vastarin, uusi se on mutta onhan se maanantai myös työpäivä ;)

Onkohan siellä IO-boksissa vielä erillinen hakkurirequ, jolloin virranjakolevyn, vastaanottimen sekä fc:n regulaattorit sarjaan kytkettynä voisivat alkaa huonolla tuurilla värähtelemään keskenään. Tämä voi olla vähän kaukaa haettu muttei mahdoton ja voi riippua yksilöstä. Kovin monen (hakkuri)regulaattorin kytkeminen peräkanaa ei ole kovin hyvä idea, varsinkin jos jossain on heikko suodatus.

Reguhan siellä juu on mikä jakaa virtaa, tyypistä en paremmin tiedä enkä vielä ainakaan ole netistäkään tarkempia speksejä löytänyt.
Mutta ei kai siitä mitään haittaakaan ole vaikka syöttää siihen io-boksiin suoraan lipoilta virran, speksit tosiaan sanoo että Input Voltage: 11.1V~28V(3S ~ 6S LiPo) Output Voltage: 5.8V,≤3A.........


Ilkka

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #17 : 28 Helmikuu, 2015, 15:30:55 »

Reguhan siellä juu on mikä jakaa virtaa, tyypistä en paremmin tiedä enkä vielä ainakaan ole netistäkään tarkempia speksejä löytänyt.
Mutta ei kai siitä mitään haittaakaan ole vaikka syöttää siihen io-boksiin suoraan lipoilta virran, speksit tosiaan sanoo että Input Voltage: 11.1V~28V(3S ~ 6S LiPo) Output Voltage: 5.8V,≤3A.........


Piirtelin kuvatuksen, koska mun ymmärrys voi nyt olla tosissaan flunssan sumentama. Sorry, jos olen hakoteillä, koska en tunne tuota SuperX:ää. Kuvatuksen ensimmäinen kytkentä on käsittääkseni nyt se, mikä ei sulla toimi: ei voi toimiakaan koska 5V pitäisi reguloida 5.8V:iin ja en usko että siellä on step-up regua!

Jälkimmäinen kytkentä toimii paremmin koska 5V oikeasti päätyy myös vastarille. JOS taas myös SuperX tarjoaa 5.8V vastarille, voivat SuperX:n ja virranjakolevyn regulaattorit tarjoilla yhtäaikaa virtaa (se siis menee sen SBUS tai servopiuhan plussan kautta) vastarille.

(tämä menee sitten X-Files osastolle: Ihan villivarsakortilla se toinen vastari saattaisi toimia tuossa jälkimmäisessä kytkennässä siksi että servo-ohjauspiuhan plus kupari on piirilevyllä kärtsänny poikki kun SuperX:n ja virranjakolevyn 5V out tappeli keskenään: 3A:lla saa pahaa tuhoa jo aikaiseksi). Eli se sun "toimiva" vastari olisikin rikki  :-X edit: unohda: mulla on kuumetta

Toinen vastari taitaa toimia pyhällä hengellä tuurilla.

Ja se miksi

Tällaista tää etädebuggaus on: menee tovi päästä samalle viivalle - ja meikäläisen kanssa joskus useampikin tovi. Onks nuo kuvat nyt oikein?

Ilkka
« Viimeksi muokattu: 28 Helmikuu, 2015, 15:42:54 kirjoittanut ija »

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #18 : 28 Helmikuu, 2015, 17:11:14 »
Koitetaas luurilla näpytellä.......juu eka kuva oikein ja munkaan mielestä ei voi toimia kun virta ei riitä.
Sit kun teen täsmälleen samat kytkennät mutta syötän lipojen jännitteen battery inniin niin kaikki toimii.
Vastariin kytken toki myös ne muut tarpeelliset piuhat eli ohjaukset ja flight modet etc., olisko se sit sen 6 piuhaa.
Mun mielestä jos tuossa vastarissa ei vikaa ole niin simppeli juttu sitten tämä.

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #19 : 28 Helmikuu, 2015, 17:31:06 »
Joo, eli oire on selvä siitä että yritit reguloida ylös 5v --> 5.8v, mikä ei normiregulla voi toimia. Sitten kun laitat sinne ajoakun jännitteen, niin se toimii normaalisti alaspäin reguloiden.

Mutta tuosta kuudesta piuhasta... Jos mikä tahansa kanava voi aiheuttaa katastrofin, niin silloin kuusinkertaistat vahingon todennäköisyyden vs. Yksi SBUS piuha! Siellä on kuusi kertaa enemmän irtoavia tai hajoavia liittimiä. Jos kolme kanavaa aiheuttaa täystuhon, niin kolminkertaistat riskin turhaan ilman SBUS ratkaisua. Jos minkään yksittäisen kanavan hajoaminen ei aiheuta täystuhoa, niin silloin tietty 6 irtipiuhaa lisää redundanssia mutta näin ei taida olla?

Ilkka

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #20 : 28 Helmikuu, 2015, 20:29:04 »
Joo enköhän mä tämän sbussilla sitten piuhoita, mites kai silti molemmat toimii yhtäaikaa eli sbus ja sbus2?

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #21 : 28 Helmikuu, 2015, 21:10:28 »
Joo enköhän mä tämän sbussilla sitten piuhoita, mites kai silti molemmat toimii yhtäaikaa eli sbus ja sbus2?

Oikein tehdyt sbus2 ja SBUS -laitteet toimivat täysin rinnakkain samassa SBUS2 -väylässä. 7008SB:ssä voit vielä varuiksi halutessasi laittaa ne eri liittimiin, niin että toiseen tulee SBUS2 ja toiseen SBUS -vekotin. Tuo erikseen laittaminen voisi olla hyvä varmuuden vuoks, koska en tiedä kuinka hyvin tuo sun FC käyttäytyy..

Ilkka

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Futaba ei futaa!
« Vastaus #22 : 28 Helmikuu, 2015, 21:15:11 »
Oikein tehdyt sbus2 ja SBUS -laitteet toimivat täysin rinnakkain samassa SBUS2 -väylässä. 7008SB:ssä voit vielä varuiksi halutessasi laittaa ne eri liittimiin, niin että toiseen tulee SBUS2 ja toiseen SBUS -vekotin. Tuo erikseen laittaminen voisi olla hyvä varmuuden vuoks, koska en tiedä kuinka hyvin tuo sun FC käyttäytyy..

Ilkka

Juu erikseen ne meinasinkin laittaa, kiitos vaan kaikista neuvoista ja runsaista vastauksista  :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5131 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Maaliskuu, 2008, 21:29:27
kirjoittanut JJA
4 Vastauksia
2908 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Kesäkuu, 2010, 09:52:33
kirjoittanut JCA
43 Vastauksia
24207 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Tammikuu, 2011, 16:28:18
kirjoittanut Timo Huhtamäki
2 Vastauksia
2816 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Helmikuu, 2011, 21:22:30
kirjoittanut SJo1
10 Vastauksia
4421 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2014, 10:25:46
kirjoittanut KL