Kirjoittaja Aihe: walkera x350 pro ja tontituksen jälkeiset ongelmat  (Luettu 2474 kertaa)

Poissa sonder

  • Aloitteleva torppari
  • *
walkera x350 pro ja tontituksen jälkeiset ongelmat
« : 28 Kesäkuu, 2015, 11:43:19 »
Eli alkuvuodesta tuli kyseinen kopteri ostettua. Aluksi harjoiteltiin lentämistä normiolosuhteissa ja kun aloin olemaan varma että tuo pysyy käsissä niin eiköhän se tonttiin tullut noin 70m korkeudesta kun tuulenpuuska nappasi koneen mukaansa. Tuloksena runko halki ja pari siipeä vaihtokuntoon.

No muutaman kuukauden tuo kerkesi lojua huoneen nurkassa kun aika ei riittänyt kaikkeen ja nyt kun sain uuteen koppaan elektroniikat siirrettyä on nousuun lähteminen kopterilla hankalaa. ennen oltiin jo 35%tehoilla ilmassa ja nyt saa huudattaa 60% että koppa nousee maasta, myös usein kone kippaa etukenoon heti noustessa. tai oikeastaan takaapäin katsottuna oikea etunurkka näyttää silmissä aina olevan se moottori joka tulee jäljessä.

Aloitelija kun näissä olen niin kysyisin neuvoa mitä vaihtoon. moottori tuohon yhteen nurkkaan vaiko nopeudensäädin.

Kiitos jo asiallisista vastauksista etukäteen.

Poissa hamatiju

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: walkera x350 pro ja tontituksen jälkeiset ongelmat
« Vastaus #1 : 28 Kesäkuu, 2015, 21:39:27 »
Mites jos pyörität vaikka 10-30%:n kaasulla niin tuo yksi "jäljessä" tuleva motti pyöriikö ollenkaan?
Ainakin näissä itse kasatuissa multeissa ei tee pahaa kasaus vaiheessa kalibroida nopeudensäätimet, muutoin voi esiintyä juuri tuota että jokin motti pyörii selvästi eri kierroksilla kuin muut ja aiheuttaa vaikka mitä...
Tietysti voi kai moottorikin olla ottanut kipeätä torpissa, pyöriikö käsituntumalla yhtä kevyesti kuin muut motit?

Eli itse tarkistaisin seuraavat:

- Nopeudensäätimien kalibroinnit,
- Moottori

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: walkera x350 pro ja tontituksen jälkeiset ongelmat
« Vastaus #2 : 28 Kesäkuu, 2015, 22:39:11 »
Kannattaa kytkeä tuo tietokoneeseen ja ladata mission planner ohjelmisto ja sillä kalibroida gyrot uudestaan. Tai ainakin tarkista että, horisontti on suorassa, kun kopteri on tasaisella alustalla. Tai että yleensäkin tuo flight controller on kunnolla kiinni ja suorassa koneen sisällä.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa phuul

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: walkera x350 pro ja tontituksen jälkeiset ongelmat
« Vastaus #3 : 26 Heinäkuu, 2015, 14:45:45 »
kannattaa myös tässä kopussa tarkastaa noparissa olevat johdot, että onko kunnolla kiinni vielä. ota reippaasti kiinni ja nykäse luultavammin lähtee irti. Näissä on oikeen tyyppivika nuo kylmä juotokset.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
19 Vastauksia
12306 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Kesäkuu, 2014, 20:18:21
kirjoittanut RRuo58
26 Vastauksia
25716 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Elokuu, 2015, 17:13:13
kirjoittanut Einari
1 Vastauksia
2185 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Kesäkuu, 2015, 14:59:54
kirjoittanut bk_t
4 Vastauksia
7882 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2016, 21:05:53
kirjoittanut VERTICAL
8 Vastauksia
5735 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2015, 14:37:27
kirjoittanut Rekkamasa