Kirjoittaja Aihe: Ongelma belt cp:n kanssa  (Luettu 5780 kertaa)

Kilpikonna83

  • Vieras
Ongelma belt cp:n kanssa
« : 13 Joulukuu, 2008, 21:23:44 »
hei kaikki kaiken karvaiset pilotit!

ongelma olis tämä ostin  belt cp kopterin toin tonttiin ja korjasin sen uusilla alumiini osilla!

mutta nyt on ongelma se että se pyörii ei lopeta vaikka ohjaimesta tekisi mitä tahansa...

missä vika? takaservo on säädetty oikein mutta...voin vaan nostaa kädet ylös....

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #1 : 13 Joulukuu, 2008, 21:37:14 »
Tarvittaessa voisit vähän tarkentaa. ;)
Siis mikä pyörii???
Tuli mielikuva että moottori, päälavat pyörivät, jos näin, laita kaasu-trimmiä pienemmälle tai ihan alas.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #2 : 13 Joulukuu, 2008, 22:06:55 »
Uskon että hän tarkoittaa sitä, että perä pyörii hallitsemattomasti kun nostaa koneen ilmaan. Siihen auttaa gyron korjaussuunnan kääntö (reversointi). Eli käännät rev kytkimen gyron päältä toiseen asentoon. Ennen lentoa tarkista vielä, että perän mekaniikka toimii kitkatta, hihna ei ole vahingossa mennyt kaksinkerroin kasatessa, ja että hihnan vetorattaat on kunnolla kiinni akseleissa. Jos mitään ei ole vialla eikä reversointi auta, voi olla että gyro taikka servo on hajalla. Liikkuuko servo kun liikutat perää pöydällä tai kun annat käskyjä radiolla?

Ja stg, kaasutrimmillä ei saa säätää kaasun toimintaa sähkökoptereissa, se kannattaa jättää keskelle. Säädin kalibroituu joka kerta uudestaan ja määrittää minimikaasun, joten lavat eivät voi lähteä pyörimään itsekseen tikun ollessa alhaalla.


-op-
« Viimeksi muokattu: 13 Joulukuu, 2008, 22:10:18 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #3 : 13 Joulukuu, 2008, 22:27:39 »
Mulla aina ollu kaasun trimmi alhaalla, pitäisikö se laittaa keskelle?? (Eskyn vakkarimankka)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #4 : 13 Joulukuu, 2008, 22:48:50 »
Ei, jos laitat niin saat lavoista näpeille ku liittaat akun kiinni.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #5 : 13 Joulukuu, 2008, 23:03:04 »
Niin ajattelinkin

Kilpikonna83

  • Vieras
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #6 : 14 Joulukuu, 2008, 10:04:32 »
Kun kopteri nousee ilmaan se pyörii vimmatusti...yritän gyron kautta jos onnistuisi...kiitos pojat nopeasta vastauksesta! 8)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #7 : 14 Joulukuu, 2008, 12:09:19 »
Ei, jos laitat niin saat lavoista näpeille ku liittaat akun kiinni.

Edelleenkään ei tule käymään näin, säädin kalibroituu akkua kytkettäessä eikä suostu antamaan virtaa moottorille ennenkuin kaasutikku käytetään täysin nollassa. Trimmi vaikuttaa kaasuun kuitenkin niin vähän, että vaikka se olisi käynnistettäessä täysin ylhäällä, säädin suostuu kalibroitumaan. Kuitenkaan ei lavat sormille lennä, kaasun nollakohta on vaan hieman erikohdassa kuin normaalisti.

Vai onko Beltissä vakiona jokin alkeellinen säädin ilman mitään turvatoimintoja?

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #8 : 14 Joulukuu, 2008, 12:15:10 »
Ainakin honey bee king 2: sessa on alkeellinen, mutta se on toki harjallisella motilla alkunperin. Tuossa beltissä on eri säädin, joten kai siinä jotain parempaa on..

Kannattaa katsoa että perä on kasattu pyörimään oikein päin, itse nimittäin kasasin t-rex 450 niin että perä pyöri väärään suuntaan, oli lavatkin väärin päin  ;D

Kopteri pyöri ja pyöri enkä millään keksinyt vikaa, vasta pitkän ihmettelyn jälkeen välähti  :D

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #9 : 14 Joulukuu, 2008, 12:29:43 »
Ei, jos laitat niin saat lavoista näpeille ku liittaat akun kiinni.

Vai onko Beltissä vakiona jokin alkeellinen säädin ilman mitään turvatoimintoja?

-op-

Kyllä siinä on turvatoiminto, dx7:n asetuksia kun latoin kuntoon, oli jäänyt kaasun trimmi keskelle, ei lähtenyt pyörimään, hetken jo luulin että joku oli rikki  :)
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #10 : 14 Joulukuu, 2008, 13:09:59 »
Mutta nyt oli kyseessa vakio mankka, dx7 on keskellä neutraalitila.. joka eskyn mankassa uskoakseni on alhaalla.
Kai ne on malli mallista rueneet sitten sitä kehittelemään, cp2 tämä oli ainakin alkeellinen.
Niin, jos siihen on eskyn pojat jonkin moisen turva systeemin saanut niin hienoa... toivottavasti edes on softstartti että saa hitaasti näpeille  ;D
« Viimeksi muokattu: 14 Joulukuu, 2008, 13:12:12 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

z0tis

  • Vieras
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #11 : 14 Joulukuu, 2008, 13:54:31 »
Mä en suosittelis kenellekkään kokeilemaan tätä toimenpidettä ennekun on tämän asian jostian varmistanu, sen verran se sormille sattuu ku tuolla kylmässä noi lavat näpeilleen saa, uskosin tosin että siinä on joku turvatoiminto mikä estää tuon "hot startin" eikö tuoksi sitä kutsuta? ite beltillä oon pitäny trimmit ja kaasun aina alhaalla, muistakseni ohjekirjassa käskettiin tehdä näin (?), tosin jo honey beessäkin oli turvatoiminto mikä esti lapojen lähtemistä pyörimään vaikka oli säätimestä kaasu täysillä ja löin virrat päälle, ihmettelin miksei kone piippaa enneku tajusin

Belt pilot

  • Vieras
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #12 : 15 Joulukuu, 2008, 08:39:23 »
Beltti kalibroituu aivan normaalisti jos kaasutrimmi on puolessa välissä.
Jos trimmi on täysillä ei vieläkään tule sormille sillä siinä on joku turvamekanismi .
Nämä siis orkkis radiolla !

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ongelma belt cp:n kanssa
« Vastaus #13 : 15 Joulukuu, 2008, 10:15:45 »
Juup, mutta tuossa videota kattelin niin ei taida olla softstarttia nähnytkään tuo kun lavat melkee pysähdyksistä ja kaasua niin heti ampaisee.
taitaa tapahtua kaliproinninkin jälkeen jos lykkää kaasun päälle? :S

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
3215 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2008, 21:09:07
kirjoittanut LEPA
19 Vastauksia
7654 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Heinäkuu, 2009, 20:43:23
kirjoittanut Vispilä
12 Vastauksia
7454 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2011, 17:12:48
kirjoittanut Sammy
4 Vastauksia
6626 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Toukokuu, 2016, 12:52:43
kirjoittanut RMO
2 Vastauksia
2922 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Marraskuu, 2018, 19:03:54
kirjoittanut janilaa