Kirjoittaja Aihe: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan  (Luettu 11348 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« : 01 Heinäkuu, 2016, 13:02:54 »
Pientä akkuvertailua G380 kokoluokkaan

Vertailtavat akut on seuraavat:

GensAce 6s 1800mAh 45c
SLS 6s 1800mAh 45c
SAB 6s 2100mAh ?c

ensinnäkin koko kaikissa on suunnilleen sama. SAB on pari milliä genssiä leveämpi mutta muilta mitoiltaan sama. SLS taas on genssiä muutaman millin pidempi mutta muuten sama.
Painosta ei tietoa mutta tuskin noissa montaa gramma heittoa on.

SAB akku tulee tollasella tasausliittimen vahvikkeella jonka koin olevan tiellä ja revin pois samantien. Tiedän kuitenkin että toiset jopa asentaa itse tollasia eli hyvähän se on olla. on silikoonilla kiinni eli pois saa helposti.

Mulla on noita genssejä monta ja eri verran syklejä ajettuja

uudempi genssi jossa syklejä 49kpl ja otettu käyttöön 1.11.2015
vanhempi genssi jossa syklejä 119kpl ja otettu käyttöön 20.3.2015
SLS jossa syklejä 18kpl ja otettu käyttöön 3.5.2016
SAB jossa syklejä 0kpl ja tullaan ottamaan käyttöön tänään.

Noita kahta genssiä on pahoinpidelty isoilla virroilla lentämällä tyhjäksi parissa minuutissa. Molempia on myös ajettu täysin kuivaksi useat kerrat ennen mah telemetrian käyttöönottoa. Verrokkina sanottakoot että genssit ei puutuile mun lennossa vaan toimii niinkuin pitää.

Latasin äsken täyteen ja kattelin 308duolla IR arvot jotka oli seuraavat:

SAB kennot:
1= 3,8mR
2= 4,2mR
3= 4,1mR
4= 4,1mR
5= 4,2mR
6= 4,3mR

edit. SAB kennot parin syklin jälkeen:
edit2. Arvot oli lämpösestä akusta.
1= 2,2mR
2= 2,2mR
3= 2,1mR
4= 2,1mR
5= 2,2mR
6= 2,2mR


edit3. SAB kennot parin syklin jälkeen pari päivää seisseestä akusta juuri ladattuna (sama mittaustapa kun verrokeissakin käytetty).
pientä arvojen laskua mutta ei vielä mitään isompaa muutosta.
1= 3,7mR
2= 4,2mR
3= 3,8mR
4= 3,8mR
5= 3,9mR
6= 4,1mR


SLS Kennot:
1= 3,1mR
2= 3,1mR
3= 3,0mR
4= 3,1mR
5= 3,1mR
6= 3,1mR

uudemman genssin kennot:
1= 3,9mR
2= 4,1mR
3= 3,9mR
4= 3,9mR
5= 4,1mR
6= 4,0mR

vanhemman genssin kennot:
1= 4,3mR
2= 4,1mR
3= 4,1mR
4= 4,4mR
5= 4,2mR
6= 4,5mR


Yhteenveto:
Testi ei ole reilu SAB akulle. Sitä ei ole syklitetty vielä ollenkaan ja oma kokemus kertoo että arvot tulevat vielä pienenemään eli paranemaan.
Toisaalta vaikka SLS tuntuu olevan ihan omassa luokassaan (niinkuin myös lentotuntumalta) on genssit pitäneet arvonsa todella hyvin väärinkäytöstä ja pahoinpitelystä sekä isosta syklimäärästä huolimatta. Mulla on molemman ikäsiä genssejä lisää ja toinen noista mun vanhimmista yli 100 lentoa lennetyistä olis itseasiassa sijoittunu toseksi tässä vertailussa. ei vaan tullu napattua kuvaa joten en muista tarkkoja arvoja.

Mulla on ollu jo pitkään sellanen kutina että akkujen laatu huononee jatkuvasti merkistä riippumatta ja että laatupiikki olis saavutettu joku pari vuotta takaperin jonka jälkeen kennot on olleet aina vaan huonompia. Onkin kiva huomata että SAB akut vaikuttaa nyt laadukkailta.

Tosta isommasta kapasiteetista voi tietty esittää epäilyjä koska akku on fyysisesti saman kokoinen. itse siihen en oikein usko. Sehän kuitenkin selviää kokeilemalla. Ja toisaalta olishan se toisaalta ihan kaupallinen itsemurha ilmoittaa akun kapasiteetti yläkanttiin koska se tarkottais että akut purettaisiin järjestäen liian tyhjäksi eikä ne kestäis käyttöä.

Täydennän tätä kirjotusta kuhan saan vähä lentoja tohon SAB patteriin. Tällä otannalla voisin ostaa uudestaankin varsinkin ku niitä nyt tuntuu saavan kätevästi :)
« Viimeksi muokattu: 04 Heinäkuu, 2016, 23:29:57 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #1 : 01 Heinäkuu, 2016, 13:24:08 »
Yhdennäköisyys genssin kanssa on kyllä kiusallisen suuri  ::)

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #2 : 01 Heinäkuu, 2016, 13:45:42 »
Juu ilmotan Optipowerin mitat ja arvot kans vastaavasta akusta

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #3 : 01 Heinäkuu, 2016, 14:07:16 »
Juu ilmotan Optipowerin mitat ja arvot kans vastaavasta akusta

Saatais tarkempaa tietoa kun lataisit Tohtorin laturilla kun osutte kentälle samaan aikaan. Voi tulla aika isoja eroja eri latureilla.

Ja aina parempi jos ladataan samoilla virroilla ja saman lämpöisinä, eikä niin että toinen suoraan lennosta ja toinen viikon levänneenä.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #4 : 01 Heinäkuu, 2016, 14:27:20 »
Huomenna on laturi ämmällä
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Petteri V.

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Kelkkareitit.fi
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #5 : 01 Heinäkuu, 2016, 16:51:28 »
Mulla on ollu jo pitkään sellanen kutina että akkujen laatu huononee jatkuvasti merkistä riippumatta ja että laatupiikki olis saavutettu joku pari vuotta takaperin jonka jälkeen kennot on olleet aina vaan huonompia. Onkin kiva huomata että SAB akut vaikuttaa nyt laadukkailta.


En nyt ihan sisäistänyt mihin perustat SAB akkujen olevan normaalia laadukkaampia, käyttämättömän akun IR-lukemiin? Ei sillä, voihan ne ollakin, mutta minusta aika hätäinen johtopäätös.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #6 : 01 Heinäkuu, 2016, 18:11:04 »
En nyt ihan sisäistänyt mihin perustat SAB akkujen olevan normaalia laadukkaampia, käyttämättömän akun IR-lukemiin? Ei sillä, voihan ne ollakin, mutta minusta aika hätäinen johtopäätös.

En ole missään sanonut että ovat normaalia laadukkaampia. Olen sanonut että "vaikuttavat laadukkailta" ja että "täydennän kirjoitusta kun saan vähän lentoja sab patteriin"

Ton päätelmän mä loin itselleni puhtaasti noista IR arvoista. Genssit on hyväksi todettuja ja potkii hyvin. Tollanen noin 50 lentoa lennetty genssi ei ole vielä paljoa kerenny ir arvoa kasvattamaan. ja SAB akku pärjää sille noiden osalta jo uutena. Kokemus kertoo että noi arvot tippuu muutaman syklin jälkeen.

Mielestäni ei ollenkaan hätäinen johtopäätös. :)

Tästä on täysin tyhjää nyt vääntää. mä laitan tänne sitte arvoja kun ne tulee. Tällä hetkellä SLS on täysin ylivoimainen arvoiltaan niinkuin tossa aiemmin totesinkin!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #7 : 01 Heinäkuu, 2016, 23:48:42 »
Pikku genssit on ihan p:koja. ;)
Ei mahu latausviivat akkuihin.
IR:jä en oo mittaillu, testaan lentämällä :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #8 : 03 Heinäkuu, 2016, 13:00:18 »
yllätyin oikeen. alla kuva SAB patterista kahden syklin jälkeen. arvot on sekä pienet että tasaset. Olis nyt kiinnostavaa päästä mittaamaan ne optit koska isoissa 5000mah pattereissa ne tuntu olevan täysin ylivoimaset!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #9 : 03 Heinäkuu, 2016, 14:32:05 »
Nii, onko noi kaikki lukemat akku täyteen ladattuna? Tuo ainaki on ja vielä jos keli on lämmin ja lennon jälkee, nii pitäski kyllä olla pienet lukemat. Mutta hyvä testaus menossa, lisää raportointia vaa kiitos  :)

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #10 : 03 Heinäkuu, 2016, 15:00:18 »
Päteviltä vaikuttaa tosiaan noi SAB patterit. Odottelen innolla miten isot akut suoriutuu ja kestää syklejä vastaan. Toki lentotyylillä ja käytöllä on merkitystä käyttöikään.

Mulla on noita OptiPowerin 1800mah 6s 50C akkuja muutama. Niillä lennelty noin 20-40 sykliä jokaisella, en oo laskenut tarkemmin. 100 syklin jälkeen vastaavat Genssit tuli mulla tiensä päähän, kuumeni eivätkä antaneet virtaa edes tuolle miedommalle XNovalle (2820-890). Optin akuilla päästiin taas moottorin äärirajoille ja se on nyt rajoittava tekijä setupissa. Jatkuvaahan se ottaa 48A speksien mukaan eli noille akuille 26,7C. Jos tyhjennän akun siinä 3,5 min ajassa akku on noin 30-asteinen.

Nyt suoraan lennon jälkeen mittaustulokset on seuraavanlaiset (Kahdella eri laturilla, vain kokonaisreistanssi toisella näkyvissä.) Tulokset TÄYSIN erimieleisiä. En ole IChargerilla päässyt mittaamaan. Tulokset 20 minuuttia lennon jälkeen, akku huoneenlämpöinen, täyteen ladattu

Robben 1000W laturilla Rt = R1+R2+...R6 = 10 mohm

SkyRC kiinanlaturi, 1400W:
R1=6 mohm
R2=5 mohm
R3=4 mohm
R4=5 mohm
R5=3 mohm
R6=4 mohm

TOTAL: 27 mohm

Mitä sitten tästä pitäisi olla mieltä ;D Ens viikonloppuna testaan samat IChargerilla, katsotaan mitä tulee.



SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #11 : 03 Heinäkuu, 2016, 15:15:43 »
Kaksi täysin identtistä laturia voi antaa helposti +-50% lukemia IR:ssä, puhumattakaan eri valmistajien latureista. Siksi njs ehdotti akkujen mittaamista samalla laturilla Tohtorin kanssa. Laturin tarkkuutta voi kokeilla testaamalla useita kertoja peräkkäin samaa akkua. Jos tulokset heittelee niin eipä niihin ole paljoa taikaa. Eniten tuosta mittaamisesta on iloa itselle kun pystyy seuraamaan miten akut ikääntyvät ja pystyy jatkossa ennakoimaan huonoksi menevät akut eikä LVC ja mahalasku asfaltille ole ainoa tapa  ;D

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #12 : 03 Heinäkuu, 2016, 15:28:58 »
Xen puhuu täyttä asiaa.

Paras mittauskeinohan olisi suoraan logatusta datasta laskea resistanssi. Jännitenotkahdus lepojänitteestä jaettuna sen hetkissä virralla, jaettuna kennojen lukumäärällä, saisi suuntaa antavaa keskiarvoa. Mulla ei tän kokoluokan vehkeessä kylläkään ole mitään loggausta tai telemetriaa et voisi tälläistä tutkimusta tehdä. Ajetaan se akku tyhjäksi timerin avustuksella ja pistetään kierrätykseen kun ei enää potki... Sit jos se LVC iskee niin toivotaan että olis pusikkoa alla ;D
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #13 : 03 Heinäkuu, 2016, 17:19:29 »
Kaikki mun ilmoittamat lukemat on juuri täyteen ladattuna.

Niinkuin joku tossa sanoi niin mullakin on vierekkäin kaksi identtistä i charger 308 duo laturia jotka antaa eri tulokset keskenään. Nämä ei siis koskaan ole absoluuttisia arvoja. Mittaus on kuitenkin johdonmukainen eli samalla laturilla mitattuna akkuja voi vertailla. Ei noi iilatureiden heitot ainakaan mun yksilöillä mitään 50% luokkaa ole muttasen verran kuitenkin ettei noita lukuja voi absoluuttisesti katella.

Kaikki mun mittaukset on tehty tolla samalla oikean puoleisella laturilla
« Viimeksi muokattu: 03 Heinäkuu, 2016, 17:25:17 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #14 : 04 Heinäkuu, 2016, 08:13:41 »
Jos noita resistansseja jos haluaa vertailla, niin akun lämpötila on kriittinen.
Juuri ajetun ja levossa olleen akun mittavertailut voi heittää roskiin.
 
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #15 : 04 Heinäkuu, 2016, 08:32:45 »
Jos noita resistansseja jos haluaa vertailla, niin akun lämpötila on kriittinen.
Juuri ajetun ja levossa olleen akun mittavertailut voi heittää roskiin.
Ahaa. No mä lataan ton nyt tänään uudestaan ni olosuhteet on sitte samat ku noille muille oli eli seissy huonelämpötilassa pari päivää.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #16 : 04 Heinäkuu, 2016, 23:32:13 »
SAB kennot parin syklin jälkeen pari päivää seisseestä akusta juuri ladattuna (sama mittaustapa kun verrokeissakin käytetty).
pientä arvojen laskua mutta ei vielä mitään isompaa muutosta.
1= 3,7mR
2= 4,2mR
3= 3,8mR
4= 3,8mR
5= 3,9mR
6= 4,1mR

Kyllä noilla lentää niinku gensseillä mutta SLS on edelleen ihan omaa luokkaansa. En kerenny kentälle tänään enkä kerkeä huomennakaan mutta pitää koittaa mitä arvoja SLS antaa lämpösenä lentojen välissä. :)

Ne kakkan optit olis kyllä kiva kans mitata (ja torpata :-X )
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #17 : 07 Heinäkuu, 2016, 23:06:21 »
Tuommosia lukemia arpo omenalaturi uudelle Optipowerin ultra 1800mAh 6s 50C akulle ekalla latauskerralla

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #18 : 07 Heinäkuu, 2016, 23:09:01 »
Tuommosia lukemia arpo omenalaturi uudelle Optipowerin ultra 1800mAh 6s 50C akulle ekalla latauskerralla
ohhoh. Itse sain viistonnisista kentällä (lämpösenä)  0.5-0.7mR per kenno. Taitaa noi optit olla jostain kotosin :o

esit. muistin liian ruususesti joten lukemaa korjattu
« Viimeksi muokattu: 07 Heinäkuu, 2016, 23:16:15 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #19 : 15 Heinäkuu, 2016, 14:01:17 »
eipä ole syklejä kerinny ajamaan tohon. Sen verta kävin kentällä että sain kerran koitettua miten se kapasiteetti nyt menee. ajoin 1850mAh tosta ja kennojännite oli tunnin päästä jäähtyneenä tasan 3.7v

On toi kapasiteetiltaan isompi kuin noi muut eli on tossa jotain perää. lentoaikaa saa vähän lisää. Tuli kyllä tosi kuumana alas eli sisänen vastus oli vissiin ollu aika iso. Tosin oli seissyt täytenä melkein pari viikkoa. Nyt kun latasin on arvot taas sen 4mR/kenno eli välttävä. Saas nährä. ei nää kyllä mitään superakkuja ole!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Akkuvertailua G380, P380 kokoluokkaan
« Vastaus #20 : 15 Heinäkuu, 2016, 14:51:05 »
Ihan mielenkiinnosta, mitkä sls akut nuo on? Niillä kun on useampi noita malleja.
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
3561 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Syyskuu, 2009, 21:03:52
kirjoittanut Syrjäniemi
21 Vastauksia
10110 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Lokakuu, 2011, 11:04:57
kirjoittanut akkuh
1 Vastauksia
3086 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2011, 22:11:41
kirjoittanut Fillarimies
14 Vastauksia
6294 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Lokakuu, 2013, 15:11:31
kirjoittanut Kumppis
6 Vastauksia
2667 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2014, 00:44:40
kirjoittanut Dje