Tohon akun kestoon ei ole oikeen yksiselitteistä vastausta, riippuu niin kovasti että millassella moottorilla, säätimellä servoilla jnejnejnejnejn ajelet ja miten sulla on sun tehokäyrät yms akkujen ikä/latauskerrat. Ulkoilman lämpötila, kuskin V-käyrä yms
Mut joo tuollahan noi on 5-10min välimaastossa yleensä noi lentoajat.
Itselläni on 2200mAh 3S lipot, stock moottori ja säädin mikä tulee Minititanin mukana ja idle up modessa mulla on lentoaika rajoitettu 6min jonka jälkeen alkaa radio piippaa että tuoppas alas. On meinaan mukavempi tuoda kopteri alas niin että akuissa on vielä tehoa tarpeeksi kuin se että lasketaan kone räpiköiden alas kun ei ole enään ohjattavuutta kunnolla tai pahimmassa tapauksessa torpaten kopteri.
Ja toiseksi, LiPoja ei saa koskaan ajaa edes tyhjäksi. Jos sen ajaa tyhjäksi niin lipon elin kaari lyhenee dramaattisesti
Itse käytän yleensä maximissaan n.80% akun kapasiteetista.
Minkä kokosia akkuja sitten pitäs käyttää.. No siihenkin on tietty monia keinoja laskea ja todeta. Esim tuo puhumani titan imee idle lennossa tommotteet 35Amppeeria joten en missään tapauksessa voi käyttää siinä 1800mAh akkuja, taino voin mutta esim 1800mAh 15C akut on liian pienet kun niitä saa kuormittaa normi kuormituksella tuonne 27Amp saakka. 1800mAh 20C olisikin jo sitten vähän parempi kun normi kuormitus olisi 36Amp. Mutta 1800mAh 25C onkin jo hyvä kun normi purku on tuolla 45Amp paikkeilla joten normi purki on huomattavasti isompi kuin mitä moottori imee.
Mut tietty tuo 1800mAh on aikas pieni moiselle kopterille joten lentoaikas sitten taasen on pienempi.
tuo C noissa lipo akuissahan tarkoittaa sitä että moniko kertaisesti akkua voi purkaa sitä vahingoittamatta.
Ja lataushan aina tapahtuu 1C tai jopa mieluummin 0.8C voimalla noille lipoille.
Esim.
1000mAh 15C/20C = normi purku 15Amp ja hetkellinen maximi purku 20Amp jne....
--jp