Kirjoittaja Aihe: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta  (Luettu 6860 kertaa)

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« : 27 Joulukuu, 2008, 08:30:11 »
Tänne olisi tarkoitus kertoilla oman kopteriharrastukseni alkuvaiheista. Hankaluutena ainakin se, etten ole täällä verkostoitunut muiden paikallisten harrastajien kanssa, ainakaan vielä, joten apua etsin lähinnä netistä. Kaupungissa on ainakin kaksi koptereita myyvää harrasteliikettä, joiden molempien edustalla näkee välillä erilaisia RC-vehkeitä, ja muita harrastajia, mutta kielimuuri estää melkolailla kommunikoinnin paikallisten kanssa. Tämä kai riittää alustukseksi.

Kahta Belttiä (valkoinen ykkönen ja keltainen kakkonen) hommatessa ajattelin ensin viedä toisen Suomeen avaamattomana myytäväksi tuplahinnalla, mutta käytäntö osoitti varakopterin tarpeelliseksi harjoittelussa. Toinen näyttää olevan kumminkin aina korjauksessa tai odottamassa jotain varaosaa. Nyt ajattelen, että toinen Belt pitää saada palasiksi ennen Suomeen paluuta (turha sitä on täällä säästellä, kun kumminkin harjoittelu ja varaosat halvempia täällä - tärkein saada vain mahdollisimman paljon lentoaikaa kasaan), jotta konttiin voisi ottaa jonkin laadukkaamman kopterin mukaan.

Alkuharjoittelu on mennyt rauhallisesti sisätiloissa. Yksi pääratas meni rikki "nappihäiriön" takia. Päärattaan korjauksen jälkeen saman kopterin nopeudensäädin alkoi kiukuttelemaan (moottorin säätö aaltoilee). Ykkönen odotteli siis uutta nopeudensäädintä (en ole vielä päättänyt mikä tulee, ja tässä vaiheessa ei ollut edes täyttä varmuutta onko vika nopeudensäätimessä vai vastarissa).

Tänäaamuna eilisen illan sisäleijuttelusta ja tyynestä säästä rohkaistuneena suuntasin ulos. Tuloksena kakkoskopterin päärattaasta pari hammasta rikki ja yksi osa nupista poikki pienestä crashistä hiekkabunkkeriin. Siitähän sitä sitten sai aihetta vaihtaa nopari toiseen kopteriin. Eli noparihan se vain oli ykkösestä rikki (halpaa kiinalaatua). Ykkösellä jatkoin harjoittelua takapihalla. Pari kuvaa täällä: http://www.flickr.com/photos/max_75/sets/72157611645069579/detail/ (jaksoinpa vihdoin rekisteröityä Flicr:iin). Tuolla myös yksi vanhempi kuva semmoisesta 18 euron Huan Qi 813 -lelukopterista, jonka hommasin vähän ennen Belttejä. Plus muutama muu kuva paikallisista RC-liikkeistä.
« Viimeksi muokattu: 27 Joulukuu, 2008, 09:48:10 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

z0tis

  • Vieras
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #1 : 27 Joulukuu, 2008, 11:38:12 »
Hmm eikös tuolta kiinasta irtois ihan kunnonki kopu kunnon osilla suht edullisesti? vois olla helpompi alottaa niillä :)

Edit: En nyt halua belttiä mitenkään dissata, onhan itelläki semmonen, ja ihan hyvinhän nuo jotkut täällä foorumillakin olijat sillä lentää, gyron siihen ne on kaiketi joutunu kyllä päivittää ja radiot, ja taitaa siellä olla alumiinia osalla nupissakin jo.

Niinpä mietin että onko siellä kiinanmaalla järkeä lähteä tämmösiin belt upgradeihin jos saa jo "paremman" kopun kokonaisuudessaan halvalla
« Viimeksi muokattu: 27 Joulukuu, 2008, 11:40:49 kirjoittanut z0tis »

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #2 : 27 Joulukuu, 2008, 12:07:25 »
Parempia katselin syksyllä Singaporessa Fook Hai Building:in RC-liikkeissä. Pyysin siellä heli-kaupan kaveria laskemaan budjetin ja meni muistaakseni n. 600 euron paikkeille (pitäisi kaivaa lappu jostain, mitä siihen laski; eiköhän se tallessa ole), niin jäi hommaamatta (oma budjetti oli tuolloin 500 e). Eikä sillä olisi edes kaikkea tavaraa ollut suoraan myydä. Sitten päätin, että katsotaan nyt sitten tuommoisella 100 euron alkubudjetilla, kiinnostaako tämä edes. Nyt siis sen paremman kopterin mietinnän aikana olen jo jonkin verran ehtinyt harjoittelemaan noilla Belteillä. :) Iltalennätys Golf Court:illa meni nyt ihan ok. Ehkä vain taas taitaisi vaatia vähän peräservon siirtämistä (kiinnitys jäi ehkä hieman löysälle ekalla kertaa ja nokka luistaa taas hieman enemmän vasemmalle). Joo, en tiedä sitten kannattaisiko sitä "alu-upgradea" tehdä vai ei (maksaa reilut 20 e). Toisaalta kumminkin kiva saada taas molemmat ehjiksi. Voisihan sen toisen tosin ehjätä yhdellä muoviosallakin (011: Flybar center holder, löytyy paketista EK1-0518). Plus sillä päärattaalla, joita onkin jo varastossa.

Edit: Tähän asti hajonneet osat (voisin päivittää saldoa tähän nyt alkuun):
2 kpl EK1-0584 Main gear with bearing (kirjattu selvyydeksi näin; 2kpl EK1-0539 Main gear without bearing myös ok -
                                                     ellei yhtä laakeria olisi hajotettu korjausyrityksessä)
1 kpl EK1-0518 Flybar case set
1 kpl EK1-0350 Brushless motor ESC (ohjaus altoilee, voisi katsoa johdot ja juotokset jossain välissä)

Edit2: Täällä tuntuu nuo Nitro-kopterit olevan yleisimpiä, eli taitaa olla hankala saada isompia sähkövehkeitä ihan lähimaastosta (ellei "lähde Taiwaniin kalaan"). Toisaalta sysäys tänne kopteripuolelle siirtymiseeni oli, että (pienemmän) kopterin saa tavallisenkin auton takakonttiin (autokin pitäisi ostaa Suomeen palattaessa, vanha myytiin tänne muutettaessa) ja lennätys menee melkein millä tahansa pienelläkin kentällä, tyhjällä parkkipaikalla jne. Lennokit tarvitsevat helposti aina jonkin farmari tai tila-auton ja sitten "oikean" lennätyspaikan. Lasten kanssa myös ajankäyttö on lennokeissa haastellisempaa, koska täytyy lähteä kauemmaksi lennättämään ja varata vähintää se puoli päivää. Kopterin voi nostaa pihalle, kun siltä tuntuu (lapset nukkumassa tai jotain).
« Viimeksi muokattu: 28 Joulukuu, 2008, 16:13:40 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #3 : 28 Joulukuu, 2008, 16:34:41 »
Nyt alkaakin jostain syystä tuo T-REX 600ESP Combo (KX016011TA) kiinnostamaan (tai onhan tuo T-REX 450SE KX015071TA myös kiinnostava). :) Tuo 600ESP Combo on tarjouksessa vuoden vaihteesta asti RMB 3840, tosin joku kaveri myy noita myös RMB 3700. Nouse, nouse euro! Euro on tökännyt pariksi viikoksi RMB 9,5 paikkeille, mutta nyt on jo pientä nostetta eli RMB 9,6 - odotellaan tuonne reiluun RMB 10:een. Syksyn RMB 8 pohjat oli jo melkein painajainen.

Laitan tähän vähän ostoslistaa ja ehkä päivittelen jossain välissä. Saa nähdä iskeekö "hulluus"...

1. Futaba T10CHP RMB 3350
2. T-REX 600 ESP Combo RMB 3840 (tai sittenkin T-REX 450SE V2 RMB 2680)
3. ...

1. http://auction1.taobao.com/auction/item_detail-0db2-f57dc7f63c19c98baacb61bbb9939ded.jhtml
2. http://auction1.taobao.com/auction/item_detail-0db2-f3b293510d38eface1320bca56471893.jhtml?pm1=1

No johan on! Tämän saman kaverin (http://shop33726308.taobao.com/) puhelinnumero näytti ihmeen tutulta. Eikä ihme, majailee saman provinssin alueella. Viimeviikolla tuli itseasiassa myös kutsu käydä tuollapäin yhden entisen työkaverin luona. Tosin vaimo tilailee tuoltapäin länsimaalaisempaa ruokaa ehkä kerran kuukaudessa, joten kuljetuksetkin pelaa sukkelaan. Samalla kaverilta saisi radiot ja kopterin plus muuta (isommasta paketissa voisi tingata vielä hinnasta)...

Tämän säikeen voisi siirtää MyFleet:iin (anteeksi ylläpito töppäyksestäni).
« Viimeksi muokattu: 28 Joulukuu, 2008, 17:36:15 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

z0tis

  • Vieras
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #4 : 28 Joulukuu, 2008, 16:39:46 »
Tuo 600:nen on kuulemma aika hyvä alottelijalle, kun on helppo leijuttaa ku onjo iso ja vakaa, mutta se vie jo sitten vähän tilaa :) on meinaan paljo isompi ku mitä kuvista ymmärtäs

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #5 : 28 Joulukuu, 2008, 17:01:40 »
Vaimo tuossa jo vähän kommentoikin noita suunnitelmia, eli minnes ne "kaikki kopterit" sitten laitetaan, mutta onneksi ei täysin tyrmännyt ideaa, ainakaan vielä.

Kasvaisipa tuo poika nopeasti, niin pääsisi "kunnon harrastusten" pariin, jos kiinnostaisi (sitten voisi noita harrastuskuluja jotenkin perustella). Tällähetkellä nuo kopterit tuntuvat kiinnostavan enemmän kumminkin tyttöä (syöttötuolia pitää kääntää, kun iskä harjoittelee iltapalan tai aamupalan jälkivaiheella olkkarissa - myös pihdit ja ruuvimeisselit on tutkittu useaan otteeseen). Varaosa- / kopterin säilytysalumiinilaatikko tuntuu kyllä kiinnostavan molempia (eivät tahdo pysyä näpit irti - en tiedä mikä siinä on, kun jotain kieltää, niin aina pitää etsiä rajoja). Onneksi kumminkin LIPO-akkujen säilytyspeltikeksipurkki on saanut olla rauhassa (vähän aikaa sai miettiä muuten miten akut säilyttää, kunnes sytytti - ja olihan ne keksitkin ihan hyviä).
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #6 : 28 Joulukuu, 2008, 18:15:00 »
Tämän saman kaverin (http://shop33726308.taobao.com/) puhelinnumero näytti ihmeen tutulta.

En sitten voinut vastustaa kiusausta ja käynnistin Taobaosta chatin klo 23:55. Kaveri kirjoitti chatissa ihan sujuvaa englantia ja kertoi aloittaneensa tämän nettikaupan Kiinan rajojen sisällä noin vuosi sitten. Toistaiseksi ei lähetä tavaroita ulkomaille. Hänelläkin tuontui olevan hyvin tiedossa, että tavarat halpoja kiinassa verrattuna muihin maihin. Vihjailin vähän myös suomalaisista helikopteriharrastajista, että jollain voisi olla kiinnostusta jotain osia tilailla. Lupasin palailla asiaan (oman T10C:n ja ehkä 600ESP:n osalta) kiinalaisen kollegan välityksellä (helpompi, jos osata lukea Kiinaa, verrattuna translaattoreihin)...

Edit: Jaahas, Align-shopissa Taiwanissa (kiinalaisella puolella) saa T-REX ESP Combon (KX016008A) member(?)-hintaan NT$ 16750 (listahinta 20900), vastaakohan tuo RMB 3474:ää eli 363 euroa nykykursseilla (http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_25&products_id=2461&language=tw)...Mitähän noissa on eroa (pitää painua pehkuihin ja tutkia huomenna lisää)?
« Viimeksi muokattu: 28 Joulukuu, 2008, 18:52:36 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #7 : 04 Tammikuu, 2009, 19:35:34 »
Varikolla tapahtuu.




Tässä kokeillaan ultraäänipesurin toimivuutta. Näppäimet irti ja pesuun. Pesun ja kokoamisen jälkeen näppis oli kuin uusi. Voisi kokeilla joskus myös kopteriosiin. Silmälasit puhdistuu ainakin hyvin ennen lennätystä. Tuo pesuri lähti 20 euron hintaan yksiltä elektroniikkamarkkinoilt a. Pitäisi vielä juotosasema ja kutistesukkaa käydä joskus hakemassa ja ehkä jotain ledejä katselemassa (vilkkuvat ledit ja laskeutumisvalot yhdelle kanavalle - no ehkei sentään).


Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #8 : 04 Tammikuu, 2009, 20:39:54 »
Tässä näitä osia varastoon.





Täältä löytyy Beltin kanssa turaavalle ihan mukavia ohjeita: http://www.buzzflyer.co.uk/rc-helicopter-guide.asp (siis alusettien asennus yms.).
« Viimeksi muokattu: 04 Tammikuu, 2009, 20:41:27 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #9 : 23 Tammikuu, 2009, 19:48:16 »
Nyt on taas toinenkin Belt kunnossa. Lavat tasapainotettu, alumiininuppi säädetty mekaanisesti ja lapakulmat tarkastettu. Piti laittaa alumiiniperäkin, kun oli toisesta muovisesta lavanpitimestä lohjennut pala. Tuon halvan HH-gyron laitoin myös kiinni. Hohhoi, huomenna lauantaina taas töihin, ehkäpä illalla pääsisi sitten vähän kokeilemaan eroa aikaisempaan, kun ruuvilukitteet ovat kuivuneet.
« Viimeksi muokattu: 25 Tammikuu, 2009, 17:30:46 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #10 : 25 Tammikuu, 2009, 18:26:59 »
Tänään pääsin säätelemään lisää ja kokeilemaan. Eli ei muuta, kuin pientä trimmausta, lapauran säätö ja ulos. Yllättäen sitten ulkona Belt vain lähti kallistumaan leijutuksesta selälleen päin ja kohti, joten tehot pois, väistöä ja sitten tehoja lisää, mutta eipä se siitä enää ilmaan päässyt vaan rapsaisi yhden hampaan rattaasta poikki. Elevator-servon sähköosa sanoi sopimuksen irti. Rattaissa ei mitään vikaa.

Pääattaan ja servon vaihdon jälkeen aloin tarkastamaan mekaanisia säätöjä...

Taustalla oli se, että tein mekaaniset säädöt käyttäen kakkoslähetintä, jossa vielä tavalliset patterit (tyhjenivät säädön aikana). Gyron säädössä ja lennätyksessä käytin ykköslähetintä, jossa LiPo-akku. Lähettimen vaihdon jälkeen ei tullut tarkastettua nupin servojen mekaanisia säätöjä tarkemmin. Eipä tullut mieleen, että keskitykset voivat olla hieman eri eri lähettimellä (siis tämmöisillä halpaversioilla)...

B-mallin HH-gyron sain toimimaan asetuksilla NORM, gain = 80 %, limit = 10 % (tästä katsoin ohjetta). Gyro samalla paikalla, kuin alkuperäinen. Säädin gyron vetämällä Beltin nippusiteillä kiinni kameranjalkaan (tämä oli laiskuutta, kun ei jaksanut lähteä etsimään pyörivää pöytätasoa). Kameranjalka naruilla kiinni painavassa esineessä. En suosittele kokeilemaan samaa (tai ainakin pitää tarkastaa todella tarkasti, miten kopteri jalustassa liikkuu).

No, nyt sitten molemmat Beltit säädetty samalla lähettimellä. Trimmit aileron & elevator -säädöt tehty mekaanisesti, eli radiosta trimmit keskellä kummallakin Beltillä. Helppo vain vaihtaa kidettä.

Kummallista vaan, että tuntuu paljon helpommalta leijuttaa muovista ja perusgyrolla varustettua. En tiedä onko se vain sitä, että siihen on tottunut vai jotain muuta. Antaako muovi sopivasti periksi, että ohjausliikkeet menevät pehmeämmin perille. Muoviversio on tosin todella hyvin trimmissä kaikin tavoin, perää tarvitsee korjailla todella vähän. Sisällä leijuttelin ilman harjoitusjalaksia.

Alumiiniversio HH-gyron kanssa vaatii ehdottomasti harjoitusjalakset. Tuntuu enemmän temperamenttiselta. Olisiko sitä, että on tottunut ohjailemaan paikallaanpysymiseksi, mutta nyt sitten nuo ohjausliikkeet menevätkin herkemmin perille ja liikkeet saisivat olla vähäisempiä. Vaikea mennä sanomaan. Jotenkin kumminkin tuohon muoviseen versioon perusgyrolla luottaa enemmän ja sillä voi lähteä ulos ihan ok, kun taas toinen vaatii vielä totuttelua. 

Hyvää uutta vuotta (kiinalaista)! "Ilmatorjunta" häiritsi täällä ulkolennättelyä tänään. Pauketta jatkuu pari viikkoa.
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2009, 16:19:49 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #11 : 26 Tammikuu, 2009, 16:15:17 »
Tänään tuntui jo vähän tottuvan tuohon uuteen gyroon ja alunuppiin. Yksi akku sisällä ja vajaat kolme ulkona aukealla paikalla. Lapauraa katselin leijutuksessa (ulkona), vaatinee vielä säätöä (arvaus ½ - 1 kierrosta yhdestä linkistä; alle sentti eroa kärjen kohdalla), mutta sitten seuraavalla kerralla. Sen verran hyvin meni, että piti vähän kokeilla reilummilla kierroksilla miten Belt hyppää parista metristä reiluun kymmeneen metriin. Mitään ei hajonnut, mutta pientä rutinaa lähti päärattaasta parin kokeilun jälkeen. Ei viitsinyt kumminkaan viimeisen akun koko 6:ta minuuttia ajaa pahemman rikkoutumisen uhalla. Moottori on ollut alkuperäisellä paikallaan kiinni kireästi mutta kumminkin välystä oli hiukan liikaa. Olisipa tämäkin kannattanut jossain välissä katsoa, onneksi ei mennyt hampaita tällä kertaa...

Pitäisikö noiden edes kestää tuommoista nopeata kierrosten nousua (siis ilmassa)? Pitänee vissiin alkaa tutustumaan tuohon idle-up -moodiin, niin voisi kokeilla samaa pelkällä lapakulmien muutoksella ja "vakiokierroksilla". Pitääpä sitten tutustua, miten saan semmoisen säädön aikaiseksi, että leijutuksessa idle-up napin napsautus ei vaikuttaisi mitään. En ole vielä tutustunut miten pitch trim ja hovering pitch -nupit kannattaisi tuota varten laittaa (tutustutaan asiaan sitten rauhassa ja moottori irti). Nupissa on sellaiset säädöt, että 0-lapakulmat saa, kun nupit ja tikku keskellä ja idle-up päällä. Tehtaan perusasetuksilla leijutus onnistui paljon pienemmillä kierroksilla. Nyt olen leijutellut molemmat trimmit positiivisessa laidassa toistaiseksi.

Niin nuo GE POWER -akut tuntuvat ihan hyviltä, potkua riittää. Pitänee laittaa lomien jälkeen pari uutta tilaukseen. Verrata voin vain noihin kehnoihin ESKY:n vakioakkuihin, joissa on jännite on päässyt välillä notkahtelemaan (alussa tosin käytin vakioakkuja hieman huolettomammin, eli pääsivät tyhjemmiksi).
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2009, 16:31:56 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

z0tis

  • Vieras
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #12 : 27 Tammikuu, 2009, 11:00:40 »
Kyllä noiden koptereiden aikamoista höykytystä pitäs kestää :)

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #13 : 27 Tammikuu, 2009, 14:02:06 »
Kyllä noiden koptereiden aikamoista höykytystä pitäs kestää :)
Laitoin moottorin lähemmäs ratasta, niin tiukasti mitä sormilla ruuvinkannoista työntämällä sai ja johan alkoi toimimaan. Ja turhaa sitä idle-up moodia vielä ihmettelen.
on kai V:n mallinen throttle-käyrä (100-50-100), eli kai se sama olisi laittaako tikun normal modessa 80%:sta 100%:aan vai tekeekö saman idle-up -modessa, samalla lailla kierrokset vaihtuu. Voisin lisätä tähän pienen videopätkän, kunhan saan purettua kameralta (ja kun saan koneen bootattua; joku öttiäinen tuntuu välissä hidastavan - taas pitää firefoxin tilapäistiedostot siivota - ei pääse edes googleen enää vaan ohjautuu ties minne pimeille sivuille).

ps. Tässä pari kauppaa Phuketista (huomenna sinnepäin sitten): ekatoka.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #14 : 27 Tammikuu, 2009, 15:40:48 »
Tässä pieni videopätkä.

Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #15 : 11 Helmikuu, 2009, 16:21:58 »
Tänään tuli taas vähän varaosia ja joitain muuta varastoon.

http://www.flickr.com/photos/max_75/3272095960/
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #16 : 08 Maaliskuu, 2009, 19:07:37 »
Tämä ei ole pääsiäisnoidan 2,4GHz:in luuta, vaan parvekkeen ulkopuolinen ankkuroitu langaton valvontakamera. ;D Ehkäpä saan sen joskus myös johonkin lentävään vehkeeseen (siis ilman luutaa).

« Viimeksi muokattu: 08 Maaliskuu, 2009, 19:33:49 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #17 : 08 Maaliskuu, 2009, 19:31:52 »
Ja tässä se vastaanotinpuoli. Tuo USB-videograbberitikku on luokkaa 10 e. Suomesta Verkkokaupasta saa vastaavaa MSI Movie VOX mini -tikkua (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3743) hintaan 22,90 e. Edit: Ohoh, viimeviikolla niitä oli vielä paljon ja nyt on saldo miinusta...



Tarina jatkuu täällä: http://www.kopterit.net/index.php?topic=4462.msg40534#msg40534.
« Viimeksi muokattu: 25 Maaliskuu, 2009, 18:16:05 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
87 Vastauksia
34175 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Lokakuu, 2012, 21:03:34
kirjoittanut Mikka
0 Vastauksia
3387 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Maaliskuu, 2010, 21:26:06
kirjoittanut Mikka
9 Vastauksia
5042 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Elokuu, 2012, 20:14:17
kirjoittanut Ege
11 Vastauksia
3620 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2015, 00:25:54
kirjoittanut Tohtori R
4 Vastauksia
4200 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Toukokuu, 2016, 22:24:04
kirjoittanut rotomoto