Kirjoittaja Aihe: 600E -> 8s  (Luettu 13149 kertaa)

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #25 : 11 Maaliskuu, 2009, 22:27:32 »
Nousipas tämä aihe sopivasti. 600E päivitys työn alla. 8S on päädytty koska BC8DX lataa kahta 8S akkua samaan aikaan. Kopteri on ilman nuppiservoja, vastaria ja nyt myös noparia joka palvelee tästä eteenpäin lennokin 1300W moottoria. Kontronik paloi loppukesästä ja talvi ollaan menty vakio noparilla. Päivät pitenee, kohta on kiire! Ostoslista näyttää hurjalta mutta täytyy laittaa jotain rc-kamoja kiertoon. Hankinnassa: Scorpion moottori, castle nopari, 3kpl align DS610 tai DS620 nuppiin ja 4-6kpl 8S Lipoja.

Mikä Kontronik nopari sulla kärähti? Luulisi että tuo Jive 80+ HV ainakin olisi riittävä 8S setupille, speksien mukaan 50V asti.

Minulle tuli myös BC8DX ja sen takia tilasin Outrage XP25 8S1P 4200mAh lipoja (nyt olisi vaan ehkä moottoria ja pinjonia vailla).

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #26 : 11 Maaliskuu, 2009, 22:44:46 »
Jive 80+HV riittää ihan varmasti 8s setupissa, ittelle tulossa sellanen 12s setuppiin ja kuulemma yksi suosituimmista säätimistä siinäkin puuhassa. Sitä ei kyllä kehtaisi ihan heti polttaa  ::).

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa rahnmat

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #27 : 11 Maaliskuu, 2009, 22:58:51 »
Eikös tässä tehojen lisäyksessä sentään joskus tule raja vastaan. Itse ainakin hajotin 450 rexini liian kovien kierrosten takia. Lasikuitulavat hajosivat päreiksi.  ???
T-rex 450>DX7>Nurkat täynnä lentävää rojua>Äite ei tykkää :D

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #28 : 11 Maaliskuu, 2009, 23:11:11 »
Kontronik joka paloi oli Jazz 80. Ei ole tarkotus juuri nostaa kierroksia, Kontronik nopareissa on toimiva governor joka todella pitää vakio kierrokset.

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #29 : 11 Maaliskuu, 2009, 23:20:05 »
Kontronik joka paloi oli Jazz 80. Ei ole tarkotus juuri nostaa kierroksia, Kontronik nopareissa on toimiva governor joka todella pitää vakio kierrokset.

Eli se 80 Jazz siis ei ole HighVoltage versio, vaan max 25V, jos oikein ymmärrän. Mikä setuppi sulla oli, 6S ja 600E ?
Itse kun ostin Jive 80+ HV noparin, niin tuli tilattua mukaan vaan ohjelmointikortin numero kaksi, sillä ei voi mm. kuvernööriä säätää, joten nyt tilasin sen kortin numero yksi myös. Mitenköhän sen sisäisen BEC:in käyttö, speksit sanoo max 15A, mutta olisikohan silti järkevää käyttää erillistä ?

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #30 : 11 Maaliskuu, 2009, 23:38:13 »
Jive 80+HV riittää ihan varmasti 8s setupissa, ittelle tulossa sellanen 12s setuppiin ja kuulemma yksi suosituimmista säätimistä siinäkin puuhassa. Sitä ei kyllä kehtaisi ihan heti polttaa  ::).

-op-

Mihin laitteeseen tulossa 12S, 600:seen :o, vai modattuun 700:seen :P Nähdäänkö überkopteri Paattisilla ??

Eli siis tuo nopari kestää 12S (yllä sen sisäisestä BEC:istä kysymys).
Harkitsen ostavani nyt myös uuden mosan, Neu Motor 1912H/1Y, sen pitäisi olla ok 10S asti. En oikein noista "pinjoni / rpm kaavoista" päässyt vieläkään perille, mutta kun on 11-16T (helical) 5mm pinjonit, niin eiköhän niistä joku sovi 8S setuppiin myös. 

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #31 : 12 Maaliskuu, 2009, 16:35:48 »
Mihin laitteeseen tulossa 12S, 600:seen :o, vai modattuun 700:seen :P Nähdäänkö überkopteri Paattisilla ??

Tuohon 700E:hen on tulossa. http://www.kopterit.net/index.php?topic=3918.0. Kyllä se paattisille lähtee mukaan.

Mitenköhän sen sisäisen BEC:in käyttö, speksit sanoo max 15A, mutta olisikohan silti järkevää käyttää erillistä ?

Sitä voi käyttää huoletta, Kontronikeissa on laadukas BEC. Ruottalainen kaveri käyttää 700E:ssään BECinä pelkästään tuon Jiven sisäistä BECiä.

Itse kun ostin Jive 80+ HV noparin, niin tuli tilattua mukaan vaan ohjelmointikortin numero kaksi, sillä ei voi mm. kuvernööriä säätää, joten nyt tilasin sen kortin numero yksi myös.

Mitenkäs se on, onko tuon kortin hommaaminen pakollista? Mitä kuvernöörin säätöjä sillä voi muuttaa? Mulle on tulossa Scorpion 4035-560 moottori, liekkö toimii ilman säätämisiä.. Harmi kun en tajunnut ottaa selvää tuosta ja kerkesin jo tilata nuo kamat sellasesta paikasta josta olis noita korttejakin saanut.


-op-
« Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu, 2009, 16:44:03 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #32 : 12 Maaliskuu, 2009, 17:52:09 »
Mihin laitteeseen tulossa 12S??

Johan noita lentelee joka puolella suomea, esim viime viikonloppuna Henttaalla Markuksen (mnentwig) 700E:

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #33 : 13 Maaliskuu, 2009, 12:18:35 »

Itse kun ostin Jive 80+ HV noparin, niin tuli tilattua mukaan vaan ohjelmointikortin numero kaksi, sillä ei voi mm. kuvernööriä säätää, joten nyt tilasin sen kortin numero yksi myös.

Mitenkäs se on, onko tuon kortin hommaaminen pakollista? Mitä kuvernöörin säätöjä sillä voi muuttaa? Mulle on tulossa Scorpion 4035-560 moottori, liekkö toimii ilman säätämisiä.. Harmi kun en tajunnut ottaa selvää tuosta ja kerkesin jo tilata nuo kamat sellasesta paikasta josta olis noita korttejakin saanut.

-op-

Sillä kortti kakkosella saa vain seuraavat ohjelmoitua:
-BEC Voltage
-Brake Strength
-RPM Control
-Reverse Direction 

Ykkösellä taas voi ohjelmoida seuraavat:
-Brake
-Battery Type
-Cutoff Voltage
-Timing
-RPM control (governor)
-Start Up Time

Tilasin sen ykköskortin myös, mutta tuntuu olevan loppu kaikkialta. Sain kuitenkin kyllä "tavallisella lähettimen kanssa ohjelmoinnilla" heli ja lipo modet päälle, en kuitenkaan ole päässyt vielä kokeilemaan lentämistä. (Vaikuttaa että nyt talviloma on mennyt pelkäksi säätämiseksi ja osien tilaamiseen, nyt ei pääse varmaan kesälomallakaan lentämään kun joutuu extra töihin että saa kaikki tilaukset maksettua...)

Nyt kun "jokaisella" on noi 700E, niin tuntuu aika pieneltä päivitykseltä tämä 600E --> 8S...

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #34 : 20 Maaliskuu, 2009, 12:46:29 »
Nyt toi posti äsken ovelle uuden Outrage 8S1P-4200mAh 25C Lipon ja Neu 1912/H/Y mosan joten ehkä viikonloppuna saisi testattua tuota 8S setuppia. Tosin noita kopteri projekteja tuntuu nyt riittävän, en ole ehtinyt testata edes vielä uutta Alignin 650XL mosaa ja toi N pitäisi saada kasattua myös...  Toi Outrage Lipo vaikuttaa pienemmältä kun "vakio" FlightPower 6S 5000mAh. Neu mosa vaikuttaa yhtä "korkealta", kun tuo Align 650XL, eli pitäisi mahtua canopyn sisään, tosin ympäryysmitta näyttää olevan jonkin verran suurempi. Ekassa kuvassa on Neu:n vieressä Alignin vanha 600L 1650kv vakio mosa, niissä onkin hieman koko eroa.       

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #35 : 27 Maaliskuu, 2009, 23:42:39 »
Nyt on Neu 1912H/1Y 825kV ja Outrage 8S viritelty kopteriin. Moottoripukin kiinnitysreikiä reikiä jouduin hieman suurentamaan Neuta varten koska se käyttää 4M ruuveja. Tuo Neu mahtui hyvin sinne canopyn sisälle, oikeastaan paremmin kuin Align 650L koska piuhat on erilailla. Toivottavasti huomenna pääsen kokeilemaan, eLoggeri on myös määritelty uusien asetuksien mukaan, 11T pinjonilla ajattelin aluksi kokeilla ja katsoa paljonko kierroksia sillä saa, kuitenkin kevyttä sisäänajoa aluksi. Alla pari kuvaa taas.
« Viimeksi muokattu: 27 Maaliskuu, 2009, 23:46:38 kirjoittanut riku »

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #36 : 28 Maaliskuu, 2009, 13:28:02 »
Nyt pääsin vihdoin kokeilemaan tuota 8S setuppia, ensin 11T ja sitten 12T pinjonilla. Kaasukäyrä oli 85%, mutta vaikuttaa jotenkin erilaiselta toi Jive 80+ HV nopari. Nupin kierrokset jäivät oudun alhaisiksi. Pitää vielä kokeillla 13T pinjonilla ja niin että kaasukäyrä on tasan 100%. Nyt nolla kelissä ei lämpö noussut juuri ollenkaan moottorissa (TempA), lipossa (TempB) eikä noparissa (TempC). Käyrät eLoggerista alla. EDIT: Kokeilin vielä uudestaan 12T pinjonilla, niin että pidin vasemman sliderin ihan ylä asennossa ja kaasu käyrä oli 95%, kuullosti ja vaikutti paremmalta, mutta ei eLoggerin käpyröissä juurikaan eroa...
« Viimeksi muokattu: 28 Maaliskuu, 2009, 15:43:13 kirjoittanut riku »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2219 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Elokuu, 2012, 14:51:28
kirjoittanut Tuomas P.
16 Vastauksia
8282 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Huhtikuu, 2013, 16:11:20
kirjoittanut 338federal
1 Vastauksia
2306 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Kesäkuu, 2013, 01:37:52
kirjoittanut 338federal
3 Vastauksia
3287 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Huhtikuu, 2014, 22:07:00
kirjoittanut Iron_man
6 Vastauksia
23352 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Marraskuu, 2014, 21:59:06
kirjoittanut matipa 74